Dank voor alle info.
Matijs: kzal je project bekijken man. Succes!
Zoals ik eerder al zei. T is en blijft een low budget project maar op gereedschap wil ik zo min mogelijk bezuinigen. Ik weet hoe belangrijk dat is. Dan sloop ik ook een stuk minder...
Dus, vandaag een rem-sleuteltje gehaald bij de Brezan. 15 euro.
Gewoon zo'n rechte.
Goed.
Achteras-dag.
Eerst maar eens dat nieuwe sleuteltje uitproberen.
Heel voorzichtig en onder begeleiding van een royale dosis kruipolie het eerste remkabeltje losgehaald.
En boven mijn verwachting ging dat erg goed.
Onder de laag rot ziet er allemaal nog best ok uit. Beetje roestig maar prima bruikbaar.
Dus ik vol goede moed naar de tweede leiding.
Beetje lastiger maar nogsteeds intact en herbruikbaar.
Mooi.
Next.
Handremkabel.

....

..............
[img]
https://lh3.googleusercontent.com/-aDEG ... G_1596.jpg[/img]
Wat een [piep]......!!!
Een volledig door- en vastgerot splitpennetje.
Terwijl je half onder een auto ligt....
Maar goed..uiteindelijk ook los.
En toen als piece de resistance....
De achteras himself.
Bouten hadden nu al effe in de olie gestaan.
Dus eerst maar even proberen met de ratel.
....
.......
.............
Niks.
He-le-maal niks.
Trok de auto op een gegeven moment mee.
Dus de stofzuigerbuis erbij gepakt. (had er echt stomtoevallig eentje over)
En jawel.
Wel een flinke workout gekregen (ik ben, in tegenstelling tot Erik (Schepjes) en zijn broer, een iellig kereltje.)
Maar ze zijn losgekomen.
Et voila.
[img]
https://lh3.googleusercontent.com/-zqR8 ... G_1600.jpg[/img]
heerlijk voldoenend.
Stukken beter dan dat interieur werk.
Gewoon grote bouten losdraaien en grote stukken materiaal eronder vandaan trekken.
So whats next.
Voorzijde.(?)
subframe/motor/bak.(?)
Of eerst brandstofsysteem weg nu ik toch daar bezig ben geweest?
Gr, Krijn