jeroen's Clio 16 kleppertje update 26-06
mijn clio staat rondom gemeten op de dorpels bij de krikpunten zo'n 12cm van de grond met een 185-55-15 band.
voor met apex -60 dempers en veren, achter net zo lang de torsie versteld tot ie recht stond. voor foto's, kijk in me topic.
voor met apex -60 dempers en veren, achter net zo lang de torsie versteld tot ie recht stond. voor foto's, kijk in me topic.
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik denk dat ik ook nog maar even wacht met het verder verlagen van de clio, aangezien tot -40 mm de auto niet recht komt te staan t.o.v. de achterkant, en bij meer verlaging moeten er ook andere dempers op.
Heb dus voor nu nieuwe -35 mm veren besteld zodat de voorkant i.i.g. ook nieuwe veren en dempers heeft.
Als het project verder gevorderd is gaan wel wel voor een schroefset, het merk zien we dan wel weer, maar heb goede verhalen gehoord over FK.
En inderdaad Geert, het project kan nog wel even duren, maarja een auto is dan ook nooit helemaal af.
Heb ondertussen niet stil gezeten, de motorruimte is inmiddels helemaal klaar, en de hele bodem van de auto is schoongemaakt, ontroest, en opnieuw in de tektiel gezet.
Gespoten stuurhuis met nieuwe spoorstangen
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... -00712.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 007121.jpg[/img]
Slangetjes en kabels weer op de plek
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 007122.jpg[/img]
Daarna ook nog heel wat onderdelen besteld bij de Renault, zoals sensoren voor de motor en ander klein spul
Greetz
Heb dus voor nu nieuwe -35 mm veren besteld zodat de voorkant i.i.g. ook nieuwe veren en dempers heeft.
Als het project verder gevorderd is gaan wel wel voor een schroefset, het merk zien we dan wel weer, maar heb goede verhalen gehoord over FK.
En inderdaad Geert, het project kan nog wel even duren, maarja een auto is dan ook nooit helemaal af.
Heb ondertussen niet stil gezeten, de motorruimte is inmiddels helemaal klaar, en de hele bodem van de auto is schoongemaakt, ontroest, en opnieuw in de tektiel gezet.
Gespoten stuurhuis met nieuwe spoorstangen
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... -00712.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 007121.jpg[/img]
Slangetjes en kabels weer op de plek
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 007122.jpg[/img]
Daarna ook nog heel wat onderdelen besteld bij de Renault, zoals sensoren voor de motor en ander klein spul
Greetz
Laatst gewijzigd door Jerome16v op zo 6 apr 2008 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Strak stuurhuissie zo
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Kon gisteren de compleet nieuwe 2.0L motor ophalen bij Patrick, dus vandaag maar eens begonnen de motor weer zover mogelijk op te bouwen
Helaas moet ik nog wachten tot me vliegwiel klaar is, die wordt iets afgedraaid en uitgebalanceerd samen met mijn drukgroep, dus ik kon de motor nog niet compleet af bouwen.
Hier vast wat foto's van de motor opbouw.
Zo kreeg ik de motor:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject1.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject2.jpg[/img]
Eerste delen gaan er weer op
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject4.jpg[/img]
Injectoren en nieuwe pingelsensor gemonteerd
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject7.jpg[/img]
Inlaatspruitstuk weer op de plek:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject9.jpg[/img]
Multieriem en kapjes gemonteerd:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ject10.jpg[/img]
Uitlaatspruitstukkie
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ject12.jpg[/img]
Beugels allemaal weer op de plek, en een nieuwe inlaat temp sensor:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ject14.jpg[/img]
Thermostaathuis met nieuwe sensoren:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject3.jpg[/img]
En zoals ie er nu bij staat:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ject15.jpg[/img]
Ik hoop dat het vliegwiel dinsdag of woensdag klaar is, dan kan de bak er ook weer aan, en dan zou ik de motor volgend weekend zo ongeveer weer aan het lopen moeten hebben.
Greetz
Helaas moet ik nog wachten tot me vliegwiel klaar is, die wordt iets afgedraaid en uitgebalanceerd samen met mijn drukgroep, dus ik kon de motor nog niet compleet af bouwen.
Hier vast wat foto's van de motor opbouw.
Zo kreeg ik de motor:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject1.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject2.jpg[/img]
Eerste delen gaan er weer op
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject4.jpg[/img]
Injectoren en nieuwe pingelsensor gemonteerd
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject7.jpg[/img]
Inlaatspruitstuk weer op de plek:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject9.jpg[/img]
Multieriem en kapjes gemonteerd:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ject10.jpg[/img]
Uitlaatspruitstukkie

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ject12.jpg[/img]
Beugels allemaal weer op de plek, en een nieuwe inlaat temp sensor:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ject14.jpg[/img]
Thermostaathuis met nieuwe sensoren:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... oject3.jpg[/img]
En zoals ie er nu bij staat:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ject15.jpg[/img]
Ik hoop dat het vliegwiel dinsdag of woensdag klaar is, dan kan de bak er ook weer aan, en dan zou ik de motor volgend weekend zo ongeveer weer aan het lopen moeten hebben.

Greetz
Laatst gewijzigd door Jerome16v op ma 7 apr 2008 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Goed bezig! Mooi blokkie zo 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Jij pakt het goed aan zo
Heel netjes

Heel netjes
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Zijn inderdaad droog van binnen, de spoorstang kogels bevatten wel vet, maar dat is mininaal.
Greetz
Greetz
Hee Jeroen,
wat is er precies met dat inlaatspruitstuk gebeurd?
Is die gestraald bij toeval?
wat is er precies met dat inlaatspruitstuk gebeurd?
Is die gestraald bij toeval?
Ja het inlaatspruitstuk is ooit al eens gestraald geweest, heb hem deze keer alleen schoongemaakt, zowel van binnen als van buiten.
En Hij is niet geflowed zover ik weet, alleen brandschoon nu
Greetz
En Hij is niet geflowed zover ik weet, alleen brandschoon nu

Greetz
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Patrick krijgt nu een dejavu...
korrels achtergebleven straalgrit doen een motor wel erg snel verslijten.
Ik zou dat spruitstuk nog wel 10 keer leegblazen en controleren, en ronddraaien voordat je m monteert.
Zeker als je oude motor veel rookte, wat duidt op versleten zuigerveren door....?
korrels achtergebleven straalgrit doen een motor wel erg snel verslijten.
Ik zou dat spruitstuk nog wel 10 keer leegblazen en controleren, en ronddraaien voordat je m monteert.
Zeker als je oude motor veel rookte, wat duidt op versleten zuigerveren door....?
Hey Reinier, het spruitstuk is nu brandschoon van binnen, ik geef toe dat het de vorige keer waarschijnlijk wel achter gebleven straal grid is geweest wat de motor om zeep heeft geholpen.
Maar ben gisteren zowat de hele dag bezig geweest het spruitstuk schoon te maken, door te blazen, en door te spoelen. ook een hulpstukje gemaakt zodat de kanalen naar cilinders toe ook gereinigd konden worden.
En dit tot een keer of 6 toe, hij ziet er nu van binnen i.i.g weer als nieuw uit.
Ben er 100% zeker van dat er nu niets meer in zit.
Greetz
Maar ben gisteren zowat de hele dag bezig geweest het spruitstuk schoon te maken, door te blazen, en door te spoelen. ook een hulpstukje gemaakt zodat de kanalen naar cilinders toe ook gereinigd konden worden.
En dit tot een keer of 6 toe, hij ziet er nu van binnen i.i.g weer als nieuw uit.
Ben er 100% zeker van dat er nu niets meer in zit.
Greetz
Laatst gewijzigd door Jerome16v op ma 7 apr 2008 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
enige nadeel is dat je gewoon niet in die ronding aan de binnenkant kan kijken...
ik ben er niet kapot van in ieder geval...
misschien als het in een zuurbad geweest is...of ultrasoon misschien?
ik ben er niet kapot van in ieder geval...
misschien als het in een zuurbad geweest is...of ultrasoon misschien?
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Ziet er goed uit allemaal 

Hey Patrick, het spruitstuk heeft na het stralen al een kilometer of 300 op de oude motor gezeten, denk dat ie toen al schoon gezogen isPtrGte schreef:enige nadeel is dat je gewoon niet in die ronding aan de binnenkant kan kijken...
ik ben er niet kapot van in ieder geval...
misschien als het in een zuurbad geweest is...of ultrasoon misschien?

daar komt nog eens bij dat ik hem als eerst met een 250 bar hoge ruk reininger heb doorgespoten, daarna heeft er 3 dagen een ontvetter ingezeten om alles los te weken.
En gisteren dus een paar uur bezig geweest met schoonmaken, doorspuiten, met de hamer erop getikt, en met een zelf gemaakte borstel alle kanalen vanbinnen schoongemaakt. dit dus een keer of 6 achter elkaar.
Geloof me, schoner als dit kan die gewoon niet worden.
Greetz
Misschien heeft Patrick nog wel een baantje voor je als spruitstuk-poetser 
Verdwaald straalgrit is wel een klassieker trouwens, daarom stralen ze vaak met organisch materiaal wat gewoon oplost na een tijdje.
Zoals walnootschalen, zoutkorrels etc.

Verdwaald straalgrit is wel een klassieker trouwens, daarom stralen ze vaak met organisch materiaal wat gewoon oplost na een tijdje.
Zoals walnootschalen, zoutkorrels etc.
ja wij hebben hier ook een sodablaster, werkt wel prima, na het stralen even in een citroenzuur oplossing en alles is weg...op het spruitstuk na dan
Maar goed @ Jeroen, als ik je oude motor bekijk en alle randdelen plus alle overige fotoos van je auto geloof ik ook wel dat dat spruitstuk schoon is

Maar goed @ Jeroen, als ik je oude motor bekijk en alle randdelen plus alle overige fotoos van je auto geloof ik ook wel dat dat spruitstuk schoon is

vertel mij watBart V schreef:hmm spruitstukken en stralen.....daar heb ik nu nog steeds nachtmerries van

Zo, toch gisteren nog wat kunnen doen aan de motor, het vliegwiel was inmiddels klaar, dus die gemonteerd en ook de bak er weer aangehangen.
Nieuwe ruilstarter van een clio diesel gemonteerd, en het spruitstuk ook compleet vastgezet.
Morgen avond waarschijnlijk de laatste delen monteren, en dan kan de motor er vrijdagavond of zaterdag ingehangen worden
Zat alleen nog ff te twijfelen of ik nog even een hitteschild'tje zou maken over de startmotor heen, er zit namelijk maar een cm of 3 ruimte tussen de uitlaat en de startmotor , en dit lijkt me een beetje weinig.
Startmotoren kunnen nogal slecht tegen hitte heb ik me laten vertellen.
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jectje.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ectje1.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ectje2.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ectje3.jpg[/img]
Greetz
Nieuwe ruilstarter van een clio diesel gemonteerd, en het spruitstuk ook compleet vastgezet.
Morgen avond waarschijnlijk de laatste delen monteren, en dan kan de motor er vrijdagavond of zaterdag ingehangen worden

Zat alleen nog ff te twijfelen of ik nog even een hitteschild'tje zou maken over de startmotor heen, er zit namelijk maar een cm of 3 ruimte tussen de uitlaat en de startmotor , en dit lijkt me een beetje weinig.
Startmotoren kunnen nogal slecht tegen hitte heb ik me laten vertellen.
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jectje.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ectje1.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ectje2.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... ectje3.jpg[/img]
Greetz
Er heeft er bij mij nooit een gezeten, heb ooit eens geinformeerd bij de dealert, maar we konden er toen niet één vinden, sommige hadden het wel, en sommige niet zeiden ze toen.
En mocht het wel bestaan, dan past het nu waarschijnlijk toch niet meer aangezien er een andere starter op zit
Ik maak wel wat moois
En mocht het wel bestaan, dan past het nu waarschijnlijk toch niet meer aangezien er een andere starter op zit

Ik maak wel wat moois

Laatst gewijzigd door Jerome16v op wo 9 apr 2008 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb vanmiddag toch nog maar even het zekere voor het onzekere genomen wat betreft straalgrid in het spruitstuk.
Heb het spruitstuk nog even van de motor afgedraaid, en ben er mee naar een winkel gegaan waar ze endoscopen verkopen.
Had het verhaal even snel uitgelegd, en mocht daarna wel even zo'n endoscoop gebruiken.
Heb dus alle kanalen van begin tot eind bekeken, en ze waren gelukkig toch helemaal schoon.
ik had het al wel verwacht, maar nu ik het zeker weet is toch een iets fijner gevoel.
Greetz
Heb het spruitstuk nog even van de motor afgedraaid, en ben er mee naar een winkel gegaan waar ze endoscopen verkopen.

Had het verhaal even snel uitgelegd, en mocht daarna wel even zo'n endoscoop gebruiken.
Heb dus alle kanalen van begin tot eind bekeken, en ze waren gelukkig toch helemaal schoon.
ik had het al wel verwacht, maar nu ik het zeker weet is toch een iets fijner gevoel.

Greetz
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Er zit standaard een hitteschild op en die bevestig je aan de steun die achterop de startmotor zit, die ook op het motorblok vast zit geschroefd.Er heeft er bij mij nooit een gezeten, heb ooit eens geinformeerd bij de dealert, maar we konden er toen niet één vinden, sommige hadden het wel, en sommige niet zeiden ze toen.
En mocht het wel bestaan, dan past het nu waarschijnlijk toch niet meer aangezien er een andere starter op zit
Ik maak wel wat moois
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Vandaag was dan DE dag aangebroken dat de motor weer in de auto gehangen kon worden, ik moest eerst nog wel het één en ander aan de motor afbouwen, zoals de kabelboom, slangen en wat leidingen,En uiteraard ook nog even een mooi hitteschildje maken compleet van RVS zodat me startmotor ook heel blijft.
Toen de motor eenmaal afgebouwd was, nog wat nieuwe kapjes voor in de motorruimte gemonteerd, en toen kon de motor er in.
Heb de laatste tijd redelijk wat 16V motoren in en uit gebouwd, dus de motor lag er ook met een 20 minuten netjes in.
De net gespoten motorruimte maar even beschermd met karton tijdens het erin laten zakken van de motor, zodat niet meteen alles weer beschadigd werd, en het is waarachtig zonder één enkel krasje te maken gelukt
.
Ook de meeste randapparatuur zoals slangetjes en kabels zitten weer netjes op de plek.
Morgen weer verder met onder andere de uitlaat pas te maken op het spruitstuk, en de motorruimte zover afbouwen als mogelijk is, Moet namelijk nog even wachten op de dynamo, heb een nieuwe besteld, maar die was helaas vandaag nog niet binnen.
kleppen en distributiedeksel toch nog maar een keer gespoten:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jghg13.jpg[/img]
hitteshild in de maak:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 6jjghg.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg1.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg3.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg2.jpg[/img]
Nieuwe kappen voor in de motorruimte:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg4.jpg[/img]
Inbouwen:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg7.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg8.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg9.jpg[/img]
Greetz

Toen de motor eenmaal afgebouwd was, nog wat nieuwe kapjes voor in de motorruimte gemonteerd, en toen kon de motor er in.
Heb de laatste tijd redelijk wat 16V motoren in en uit gebouwd, dus de motor lag er ook met een 20 minuten netjes in.
De net gespoten motorruimte maar even beschermd met karton tijdens het erin laten zakken van de motor, zodat niet meteen alles weer beschadigd werd, en het is waarachtig zonder één enkel krasje te maken gelukt

Ook de meeste randapparatuur zoals slangetjes en kabels zitten weer netjes op de plek.
Morgen weer verder met onder andere de uitlaat pas te maken op het spruitstuk, en de motorruimte zover afbouwen als mogelijk is, Moet namelijk nog even wachten op de dynamo, heb een nieuwe besteld, maar die was helaas vandaag nog niet binnen.
kleppen en distributiedeksel toch nog maar een keer gespoten:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jghg13.jpg[/img]
hitteshild in de maak:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 6jjghg.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg1.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg3.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg2.jpg[/img]
Nieuwe kappen voor in de motorruimte:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg4.jpg[/img]
Inbouwen:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg7.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg8.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... jjghg9.jpg[/img]
Greetz
Laatst gewijzigd door Jerome16v op za 12 apr 2008 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Dat ziet er echt netjes uit zo 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Goed bezig zeg!



-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Dat staat straks weer netjes onder de kap 

Renault 19 1.8 16V Cabrio
Vandaag dan toch de hele uitlaat nog af gekregen, duurde wat langer als ik had verwacht, vanmorgen om 12 uur begonnen, en ook pas tegen 12 uur weer klaar.
Maar hij zit er dan ook zeer strak onder.
Had dus geen tijd over voor andere dingen, maar ja, morgen is er weer een dag
Hier weer wat actie foto's
Als eerst meer de hulp ingeroepen van me pa
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0087.jpg[/img]
Begin van een flens, gelast en weer afgedraaid:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0090.jpg[/img]
Katvervanger bijna klaar:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0091.jpg[/img]
en de rest van de uitlaat:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0092.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0098.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0094.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0096.jpg[/img]
Eindemper zit er ook al helemaal onder, zal er morgen nog wel een paar pics van maken.
Nu de uitlaat er helemaal op zit begint het toch echt op te schieten,
morgen dynamo monteren, en de rest hopelijk afbouwen, dan kan ie misschien maandag maar waarschijnlijk dindsdag voor het eerst gestart worden.
Greetz
Maar hij zit er dan ook zeer strak onder.
Had dus geen tijd over voor andere dingen, maar ja, morgen is er weer een dag
Hier weer wat actie foto's

Als eerst meer de hulp ingeroepen van me pa

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0087.jpg[/img]
Begin van een flens, gelast en weer afgedraaid:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0090.jpg[/img]
Katvervanger bijna klaar:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0091.jpg[/img]
en de rest van de uitlaat:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0092.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0098.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0094.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0096.jpg[/img]
Eindemper zit er ook al helemaal onder, zal er morgen nog wel een paar pics van maken.
Nu de uitlaat er helemaal op zit begint het toch echt op te schieten,

Greetz