Zoals sommige misschien al gelezen hebben in een ander topic, heb ik al een tijdje de motor eruit liggen omdat de versnellingsbak stuk gelopen was.
Toen der tijd een versnellingsbak laten reviseren door Canonballman en de motor weer een beetje opgefrist tot dit resultaat :
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 543453.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... e/lkkl.jpg[/img]
ingebouwd:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 064g17.jpg[/img]
Eenmaal ingebouwd duurde het niet lang of hij moest er weer uit, hij maakte rare geluiden en rookte ook verschrikkelijk.
Toen dus maar besloten om een 2.0 motor te laten bouwen door Patrick, die op dit moment nog gebouwd word.
In eerste instantie wou ik weinig aan de auto doen, maar daar is inmiddels verandering in gekomen.
Uitlaatje maken:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0077.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 007332.jpg[/img]
Ben er nog niet verder mee, want er moesten belangrijkere dingen gedaan worden:
Handig zo'n kraan

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 007333.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 7335-1.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 007336.jpg[/img]
Er zat nogal wat roest op het subframe, meeste was oppervlakkig, maar op sommige plekken was het echt rot:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 007337.jpg[/img]
Nieuwe stukken erin gelast, en een beetje bijgeslepen
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 0022a5.jpg[/img]
Subframe, draagarmen, en motorsteun naar de straler gebracht, zou ongeveer 2 dagen duren, dus in de tussentijd begonnen de motorruimte klaar te maken.
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... -0022a.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 0022a1.jpg[/img]
Toen de motorruimte schoon was heb ik een paar zwenkwielen onder de auto geknupt zodat ik hem door de werkplaats kon krijgen richting ons zelfgemaakte spuithok

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 0022a2.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 22a3-1.jpg[/img]
Ook die middag langs de verfboer geweest om een kleur laten mengen, ben gewoon voor de originele kleur gegaan, maar hij is net ff iets anders, door de verhoudingen iets anders aan te houden.
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0073.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 0882-1.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0099.jpg[/img]
Heb meteen meer lak aan laten maken, want als de auto eenmaal weer rijdt zal ook de rest van de auto in deze kleur gespoten worden.
Nadat de lak was uitgehard, begonnen de wielkasten en binnenscherm schoon en roest vrij te maken, en een dikke laag tektiel erover heen gesmeerd.
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 007338.jpg[/img]
Vandaag waren dan ook de gestraalde delen klaar, dus ook die meteen maar in de lak gezet.
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... -00991.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... -00992.jpg[/img]
Op dit punt ben ik nu dus beland, morgen of overmorgen weer een paar uur klussen dus foto's volgen snel.
Greetz