Roy's Clio 1.8 16v

Vertel hier alles over je project.
RoyH

Ah ok, Stan die was namelijk al ongemakkelijk om zich heen aan het kijken op de weg naar de openingsmeeting toen :P

Dalijk even speakertjes halen, hoef ik het volume ook niet meer zo open te gooien om iets te horen op de snelweg :D
Reno-loos
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

En Roy een geldboompje gevonden? :p
RoyH

Nee, blauwe enveloppe van de belastingdienst :D
Reno-loos
Jean-Paul-S
Über-Spammer

RoyH schreef:Ah ok, Stan die was namelijk al ongemakkelijk om zich heen aan het kijken op de weg naar de openingsmeeting toen :P

Dalijk even speakertjes halen, hoef ik het volume ook niet meer zo open te gooien om iets te horen op de snelweg :D
heb nog een sub met versterker te koop, en een losse sub hagelnieuw in kist :)
MaSteR Clio
Contacteer:

RoyH schreef:Nu even een kort vraagje: ik heb al een tijdje dat als ik bijvoorbeeld op de autosnelweg rijd en ik laat het gas los, boven de 4000toeren vooral, dan hoor ik af toe de uitlaat knallen. Een soort van *BOP* geluid, bij het gas geven heb ik dit totaal niet, maar het is ook niet altijd.

Kan dit kwaad? Of is dit gewoon wat benzine die in de gloeiende uitlaat terecht komt?
Dit kan geen kwaad, ik mag dan wel een 1.2 hebben maar heb hetzelfde (mede mogelijk gemaakt door ongeveer lege uitlaat). Benzine wat nog in de uitlaat verbrand, als je van 4000 toeren het gas loslaat en daarna een tikje geeft op het gas gaat het gewoon knallen ;)
RoyH

J-P-S schreef:
RoyH schreef:Ah ok, Stan die was namelijk al ongemakkelijk om zich heen aan het kijken op de weg naar de openingsmeeting toen :P

heb nog een sub met versterker te koop, en een losse sub hagelnieuw in kist :)
hehe nee ik heb alleen maar speakertjes gekocht voor de deueren he, ik heb achter al een tijdje geluid, subkist lag erin toen ik hem kocht en versterker van danny overgenomen :)

@MaSteR Clio: beetje knallen is altijd leuk :D
Reno-loos
RoyH

Speakers die ik gisteren gehaald heb:

[img]http://i33.photobucket.com/albums/d87/r ... amloos.jpg[/img]

Ik enthousiast aansluiten, kwam ik er na een tijdje toch achter dat de bekabeling er wel ligt maar niet met de head-unit verbonden is :P snugger.
Reno-loos
cyberdanny

Heb je de speakers al erin zitten? :p
RoyH

Nee gister direct aan begonnen maar ik had alleen tijd om aan 1 kant schoentjes aan de bekabeling te doen, daarna ben ik meteen naar de MAKRO moeten gaan en het was al na 21.00 toen ik naar huis reed, daarna nog de vriendin thuis moeten brengen en toen had ik eigenlijk zoiets van: laat maar voor vanavond, het werkt toch nog niet.

Zondag schroef ik ze er in denk ik.
Reno-loos
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ach is zo gepiept, leuke klusjes zijn dat :)
voske

das nog niet echt de renault spirit he :lol: :D

Met een renault weet je dat je tot laat in de nacht aan het sleutelen bent :lol:
RoyH

voske schreef:das nog niet echt de renault spirit he :lol: :D

Met een renault weet je dat je tot laat in de nacht aan het sleutelen bent :lol:
Hehe klopt maar er stonden al 2 auto's op de oprit en ik had geen licht voor :P kon pas rond 22.15 aan de slag en vanavond de meeting (moet van te voren ook nog werken na de stage tot 21.00).

Maar waarschijnlijk blijf ik vrijdag bij m'n vriendin slapen, die trapt me toch om 07.30 eruit wegens werk en ik zelf hoef pas om 12.30 te beginnen dus even wassen speakers alvast erin schroeven.

Alleen eens kijken of het goed gaat passen.. de speaker op zich gaat lukken maar was me vanmorgen aan het bedenken of het kapje er ook goed op gaat passen dan. Gaten zitten namelijk in de deur maar de bevestigingpunten zitten "achter het plastic" zogezegd. Paar mm ertussen dus... ach en anders maar een stukje deur minder :P
Reno-loos
voske

gewoon in de box flexen :beer:
RoyH

Mafkees :gun: :p :D

Ik laat vanavond wel zien wat ik bedoel :)
Reno-loos
RoyH

Water in de deurbakken (in de wasstraat voel je echt een paar keer een straaltje) kan komen door niet originele spiegels (BWM in dit geval)?
Reno-loos
Jean-Paul-S
Über-Spammer

is je raamrubber overal goed? kan zijn dat het via de spiegel komt, maar dat is een lange weg voor water.
-Ray-
Contacteer:

water komt overal waar jij niet wilt dat het komt....

waar voel je die straaltjes dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
RoyH

Mijn speakers zitten (nog steeds) niet erin dus ik heb 2 mooie gaten vooraan in de deur, als ik daar mijn hand insteek voel ik straaltjes water naar binnen plenzen in de wasstraat aan de bestuurders kant.

Toen ik laatst de speakers wilde aansluiten merkte ik dat aan de passagierskant wat water in de deurbak stond (vandaar dat ik aan mijn eigen kant voelde in de wasstraat daarna). Er was toen wel veel regen gevallen.

Aan de rubbers kan ik niets zien, die sluiten (zover ik kan zien) prima aan. Danny meende dat het zwarte kunststof deel waar de spiegel op gemonteerd zit speling heeft aan beide kanten.

Maar het lijkt me niet verstandig om die speakers al aan te sluiten als er water op valt/het er erg vochtig is.
Reno-loos
-Ray-
Contacteer:

kan wel,moet je van die bakjes scoren die om je speakers heen zitten. die kan je ook helemaal waterdicht tapen.

die aftermarket spiegelmeuk sluit nooit helemaal goed aan, bende. en de vraag washierboven ook al gesteld, hoe is het met je raamrubbers?
RoyH

RoyH schreef:Aan de rubbers kan ik niets zien, die sluiten (zover ik kan zien) prima aan. Danny meende dat het zwarte kunststof deel waar de spiegel op gemonteerd zit speling heeft aan beide kanten.
;)

Hmm die bakjes zouden wel makkelijk zijn dan, dat zou in ieder geval al kortsluiting moeten voorkomen. Dan kunnen de speakers er in ieder geval in, kan ik dan nog kijken of ik niet ergens wat kit kan smeren.

Waar kun je die bakjes halen? Alvast bedankt voor de tips :) (Y)
Reno-loos
-Ray-
Contacteer:

sloop ff afstruinen, in mijn GP zaten ze er nog in.

weet niet of ze in elke clio zaten met speakervoorbereiding?
RoyH

Aah ok, deze heb ik zo gekocht zonder speakers met de 13cm gaten er al in vandaar :) En mijn vorige heeft niet lang genoeg geleefd om aan de audio toe te komen :)

Naja dit gaat allemaal in Augustus ergens gebeuren als het goed is, dan ben ik klaar met stage :) Merci in ieder geval.
Reno-loos
Gabri van der Veen
Über-Spammer

hier komt vast een update.

iig bedankt voor de onvergetelijke reis ondanks de late thuiskomst wel genoten van de rit :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
cyberdanny

Hoelaat was je eindelijk thuis Gabri?? :beer:
Riël
Über-Spammer

Nou hij was om punktlich 02:00 bij Ronnie :D

En jullie?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RoyH

*UPDATE*

Mijn telefoon heeft het zoijuist ook begeven.....*zucht*

Ach ja je leert zo nog eens wat he... Ik weet nu in ieder geval hoe ik de bakolie kan vervangen met de slang van een pomp en hoe een km teller kabel eruit gaat.

Op de heenweg kwam namelijk alle bakolie eruit gelopen.... Op zaterdagmiddag me Riel de auto nog naar een Renault garage gebracht om 15.30, keer ring laten vervangen en om 18.30 kwam de goede man heb naar het terrein terug brengen... voor 100euro was ie klaar, perfecte service thumbup

Blijkbaar heeft op de terugweg de brandstofpomp het begeven door de hitte in Duitsland. Een half uur rijden gaat wel, maar dan slaat hij weer vast.

Dit is 2x gebeurd onderweg, de eerste keer heeft Riel me naar een tankstation gesleep en daar hebben we 2 uur in de brandende zon op de ADAC gewacht. Zijn advies: tankdop open of afslepen..... Die was dus in 10seconden weer weg.

Weer gaan rijden, weer stil gevallen, gelukkig net NA wegwerkzaamheden op een kein stukje gras kunnen pakeren. De politie was binnen een paar minuten daar. Nog een Duitse man gestopt met een Renault 5 waar we op het tankstation ook al mee gepraat hadden. Hij zijn driehoek op de weg gezet, maar de 1e de beste vrachtwagen had die geplet. Politie gelukkig snel daar, ADAC weer angeruft en verder gesleept naar de parkeerplaats waar de rest stond te wachten.

Deze keek gelukkig wel verder dan zijn neus lang was, afsleepdienst gebeld, daar nog een 1-2 uur op zitten wachten. Dus hadden we het pokersetje maar uitgehaald. Vervolgens achter de afsleepdienst aangecrossed, spullen overgeladen naar de andere auto's en weer met de ANWB gebeld. Gelukkig overal voor verzekerd. Na lang wachten op een fax die maar niet kwam heb ik de afsleeprekening zo maar betaald en vorder ik die wel terug bij de ANWB.

Eindelijk huiswaarts kunnen gaan om 21.40 en we waren evenver als we warfen om 14.00... Met een gemiddelde snelheid van 114 terug gereden naar NL.

Clio komt vanaf dinsdag mee terug naar Nederland met de ANWB.

We waren om 11.45 vertrokken in Kreuz, om 2.15 waren we ongeveer thuis, Gabri nog later natuurlijk..

Rik, Kim, Ruudje, Riel, Rianne, Danny, Ilona, Gabri :worship: :worship: :worship: :worship: heel erg bedankt voor de hulp op de terugreis en dat jullie zo lang zijn blijven wachten uiteraard.

Als jullie binnenkort een keer zin hebb in een bbq dan komt het goed

Het meest irritante is nog wel dat iedereen zegt: " Ja je moet ook niet zo'n lange stukken rijden met zo'n oude onbetrouwbare oude als het zo warm is", zelfs mijn chef toen net... ga eens gauw wat anders doen zou ik zeggen... Of om in de trent van het weekend te blijven: Ga eens boeven vangen!

Op de daar moeten laten van de Clio na was het wel een super te gek weekend! Volgend jaar bin ich wieder dabei

ps: bungee jumpen midden in de nacht is ook gaaf
Reno-loos
Riël
Über-Spammer

Gwffha bvvvvvoeoeoe vvvvnggggenn
Gabri van der Veen
Über-Spammer

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00506.JPG[/img]

tsja daar kan zelfs de ADAC niks mee :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Riël
Über-Spammer

:lol: :lol: :lol: :klop:
cyberdanny

Hahaha!! :lol: :lol:
Riël
Über-Spammer

Siempie

:worship: :worship: :foto: :worship: :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

:lol: :lol: goed bezig (Y) :lol: :lol:
Velocity

Hahaha :lol: :lol: :lol:
RoyH

Woei de Clio is terug in het Zuiden des lands!

Ze (de garage waar de auto is afgeleverd) hadden er al naar gekeken, volgetanked en mee gereden want de ANWB had aangegeven dat het om een benzine lek ging, waar ik duidelijk bij heb gezegd dat dat het NIET was maja.

Ze hebben tevens de hele brandstofleiding en de tank nagelopen maar hebben daar niets kunnen vinden. Naar hun mening was de auto eigenlijk helemaal in orde voor zover ze konden zien.

Nadat ik het hele verhaal zo goed mogelijk heb uitgelegd gaven ze aan dat het toch verstandig is om de brandstofpomp te laten vervangen.

Ik ben nu aan het wachten op de kosten van de pomp en het arbeidersloon waar ze me over op bellen voor ze verder iets doen.

@Riël: dat magneetklepje dat jij verwijderd had moet daar nog iets mee gebeuren?
Reno-loos
Plaats reactie