Roy's Clio 1.8 16v

Vertel hier alles over je project.
RoyH

Hoi,

Een tijdje geleden deze clio gekocht van monsieur Riël:

[img]http://i33.photobucket.com/albums/d87/r ... /Royke.jpg[/img]

Nog geen echt speciale plannen, wat ik er nog aan wil gaan doen:
To do:
- Voor wat speakers en tweatertjes erin
- Reno matten erin uiteraard :D er zat traanplaat in.... weg met die rotzooi
- Andere bestuurdersstoel, bij deze is het schuim van de linkerleuning helemaal verschoven en dubbel gaan zitten plus er zitten scheuren in de bekleding
- Deuren opnieuw bekleden en bij de achterbanken hetzelfde
- Een aantal kunststof zaken zoals de deurbakken, deurklinken etc. zwart spuiten ipv het oude grijs zoals het nu uitziet (als je elektrische ramen hebt, kun je die deurbak dan toch gewoon losmaken of hang daar elektronica aan vast?)
- Wat stickers van de club er tegenaan hengsten
- Nieuwe km kabel, volgens de teller ga ik niet harder dan 100 :D en hij zwabbert op en neer als een gek
- Remklauw passagierskant ook rood spuiten. Ook ja, nu is alleen de remklauw aande bestuurderskant rood (kwam ik gister achter :~ ) Iemand ervaring hier mee? Is het veel werk om zo'n klauw eraf te krijgen?
- En even in de gaten houden of er niet ergens een olie lek zit, gisteren dikke 1,5 liter erbij moeten gooien.

Verder misschien nog een klein beetje verlagen (wil wel graag drempels over kunnen rijden :P) en wellicht nog iets van sideskirts/andere bumper(s).

Done:
- Koelvloeistof lek gerepareerd
Laatst gewijzigd door RoyH op wo 13 jun 2007 8:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

aha, leuk weer een project clio erbij.

even antwoord op je vragen:
- Andere bestuurdersstoel, bij deze is het schuim van de linkerleuning helemaal verschoven en dubbel gaan zitten plus er zitten scheuren in de bekleding
- Deuren opnieuw bekleden en bij de achterbanken hetzelfde
heb een leren interieur voor je liggen compleet, niet ingezakt.
- Een aantal kunststof zaken zoals de deurbakken, deurklinken etc. zwart spuiten ipv het oude grijs zoals het nu uitziet (als je elektrische ramen hebt, kun je die deurbak dan toch gewoon losmaken of hang daar elektronica aan vast?)
deurbakken kunnen ervanaf, die schakelaar kan je dan van onderaf even losklikken. de draad is lang genoeg om er zo bij te komen.
Remklauw passagierskant ook rood spuiten. Ook ja, nu is alleen de remklauw aande bestuurderskant rood (kwam ik gister achter ) Iemand ervaring hier mee? Is het veel werk om zo'n klauw eraf te krijgen?
als je hem demonteert moet je wel even ontluchten erna. demonteren is best eenvoudig. aan de achterkant zitten 2 dikke bouten. die moet je even losdraaien :)

eventueel skirts heb ik ook voor je. wel in 449 blauw....
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de klauwen heb ik trouwens geschuurd, dan met hechtprimer gespoten, en dan met remklauwlak. dat zijn gewone spuitbussen. het resultaat zie je in mijn eigen topic :)
RoyH

Hey, bedankt voor de antwoorden :) las net al in TNM dat je die klauw blijkbaar niet los hoeft te halen maar dat je hier aparte setjes voor kunt halen bij Heuts. Dat is helemaal handig :)

Ohja slangen voor de koelvloeistof ook nog even fixen, moet die 2e nog steeds ophalen bij Kerres :P
Reno-loos
~thijs~
Contacteer:

Ik zag bij de wielenboer dat ze er gewoon een spuitbus met verf overheen rossen terwijl alles er nog opzit. Verf op je remschijf rem je er wel weer vanaf :)
RoyH

~thijs~ schreef:Ik zag bij de wielenboer dat ze er gewoon een spuitbus met verf overheen rossen terwijl alles er nog opzit. Verf op je remschijf rem je er wel weer vanaf :)
Kijk dat is mijn techniek :D
Reno-loos
Riël
Über-Spammer

Beetje but-methode.
Zit je met die opgerolde verf tussen je blokken/geleiders etc.

Niet echt dé manier zeg :nee:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
~thijs~
Contacteer:

tja, een beetje afplakken kan geen kwaad idd
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Die klauwen moet je verven en niet spuiten! Dat gaat perfect zonder te knoeien! Resultaat is super!!! :wink:
RoyH

verven/spuiten allemaal hetzelfde zolang ze maar rood worden hehe. En afplakken kan ik als de beste :P vraag maar aan mijn vriendin :P

We gingen een keer de kamer verven bij hun thuis, zij mij aan het uitlachen dat ik zoveel afplakte, wie knoeit er vervolgens op een deel "dat helemaal niet afgeplakt hoeft te worden"? juist :D
Reno-loos
RoyH

Net even langs Renault Kerres geweest in Mestreech om mijn 2e
slang op te halen, rij ik terug naar de Geusselt, rotonde, en voor
het tankstation valt de motor terug in een heel laag toerental dat
alleen maar lager wordt naarmate ik gas bij geef tot hij uiteindelijk
uitvalt.

Met opnieuw starten en wat dotten gas geven de weg overgekomen
naar het tankstation. Ik had vrij weinig benzine meer over.

Dit is een aantal weken/1 maand geleden ook gebeurd. Toen dacht ik
nog dat het iets met de koelvloeistof te maken had (had een lek), maar
de benzine was toen ook ver op. Na een uur stilstaan kon ik toen weer verder rijden.

Nadat ik getankt had zojuist op het tankstation, startte hij meteen
weer perfect en heb ik zelfs na lang in een file te staan door een
ongeluk (lees: domme trien rijdt auto tegen betonnen vangrail,
gevolg alle verkeer naar de rechterbaan op een 3baans weg...)
geen gekke dingen meer gehad.

Toen ik thuis kwam gaf pa aan dat zijn broer hier altijd
(monteur geweest in een ford garage) over aan het schelden
was als mensen dat deden, doorrijden tot er nog maar een
beetje benzine in de tank zat.

Hierdoor konden juist zaken als dit gebeuren, ook doordat er vuil/troep/rotzooi ergens zat(?). Iemand misschien een idee wat
dit kan zijn? Benzine leiding die niet helemaal goed doorloopt ofzo?
Dan zou ik dit kunnen voorkomen door de boel schoon te maken
(en op tijd gaan tanken natuurlijk).

Na een aantal kilometer gereden te hebben viel me ook op dat
de afstand die ik had afgelegd volgens de teller 100 meter was... :P
maar moet toch een nieuwe kabel in dus dan zal dat ook wel opgelost
zijn (momenteel werkt snelheidsmeter niet goed), of is dit een aparte kabel?
willow

kicke he zo'n renault? Het houd je altijd bezig.. :( hahahaa
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Reed je al op reserve? Of is je resevepomp misschien defect? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de kabel voor kmh en afstand is hetzelfde. hoeveel benzine ging er in?
RoyH

een krappe 39 liter. Maar als hij een tijdje op het laatste kwart hangt vraag ik me af hoe betrouwbaar de meter nog is, bij elke bocht gaat de meter plat om dan weer langzaam op te trekken als je op een recht stuk rijd :P
Reno-loos
RoyH

willow schreef:kicke he zo'n renault? Het houd je altijd bezig.. :( hahahaa
ach het houd je van de straat he :D (soms helaas omdat je niet kunt rijden maar toch)
Reno-loos
RoyH

Woei! Vandaag de eerste keer zelf aan de auto liggen kloten en daadwerkelijk iets gemaakt :D Slangen voor de koelvloeistof vervangen, dat scheelt weer 1 liter koelvloeistof (minimaal) op een dag :p
Reno-loos
Jean-Paul-S
Über-Spammer

welke waren het nou uiteindelijk?
cyberdanny

RoyH schreef:Woei! Vandaag de eerste keer zelf aan de auto liggen kloten en daadwerkelijk iets gemaakt :D Slangen voor de koelvloeistof vervangen, dat scheelt weer 1 liter koelvloeistof (minimaal) op een dag :p
Goed gedaan jochie!!! :wink: :p
RoyH

J-P-S schreef:welke waren het nou uiteindelijk?
Ik weet welke het waren, ik moest ze alleen vervangen :p

1 was die dikke slang die van het vat afkwam, die was helemaal getaped bij het aansluitpunt op een andere slang, de 2e was die kleinere die zo:
]
loopt. Die is toen ook door de anwb in Breda getaped (ik heb de print van Kerres meegekregen dus ik zou even thuis moeten kijken voor een preciezere beschrijving :P)

@danny: merci :P
Reno-loos
RoyH

Hmm zojuist een wazig probleem, ik ben klaar met werken, ik stap in de auto en draai de sleutel om *niks*. Je hoorde alleen het zoemen van de accu even. Dit 5x ofzo geprobeerd zonder resultaat.

Kap open, wat aan kabeltjes geduwd etc om te kijken of alles wel goed vast zat, ik stap in en hij start... Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik had ook een klein beetje koelvloeistof verloren nog.. niet zoveel als normaal maar toch een kleine scheut. Kan dit nog zijn dat hij nog niet goed verdeeld was na het opnieuw bijvullen van gisteren?
Reno-loos
Jean-Paul-S
Über-Spammer

het kan zijn dat er nog wat lucht inzat ja.

dat niet starten....

aan welke kabels heb je gefriemeld? soms is het wel eens de kabel van de bobine bijvoorbeeld.
RoyH

Hmm geen idee meer welke kabels dit precies waren, de koelvloeistof is over de laatstepaar dagen weer gezakt.... Toch eens even in de gaten houden of er geen lekker meer zijn op andere plaatsen en of er de aansluitingen niet lekken..

Het is geen 2 liter per dag meer maar een liter per week is ook niet echt ideaal :P anders weer eens laten afpersen..Maar niet meer bij die ene malloot wat een dik gat mist!
Reno-loos
cyberdanny

Roy het zoemen wat je hoort is niet de accu maar de brandstofpomp. :)

Denk dat er ergens een slecht contact is,waarschijnlijk iets te maken met de ontsteking. Als je hem op contact zet gaan dan ook alle lampjes aan die aan moeten gaan?
Patrick L.

zakken koelvloeistof nivo, kan oorzaak zijn van slecht onluchten, ik zou er weer een plens bijgooien en met je mond op het expansievat ontluchten, flink blazen en ontluchting nippel(s) openzetten :)
RoyH

Patrick L. schreef:zakken koelvloeistof nivo, kan oorzaak zijn van slecht onluchten, ik zou er weer een plens bijgooien en met je mond op het expansievat ontluchten, flink blazen en ontluchting nippel(s) openzetten :)
Die nippel is t m net :) die moet nog vervangen worden, hij is momenteel helemaal niet ontlucht. De koelvloeistof liep namelijk bijna letterlijk even hard er uit als dat ik hem bijvulde dus vandaag dat die slangen ECHT vervagen moesten worden. Nippel hadden ze niet op voorraad maar moest besteld worden, alleen had ik geen tijd om dat van het weekend te doen aangezien nog klanten voor mij waren en ik door moest naar mijn werk.

@Danny: ah ok thnx, weer iets geleerd :D de lampjes zou ik eerlijk gezegd geen idee meer van hebben... Ik weet wel dat er een geribbelde slang is, waar volgens mij kabels door lopen, die gescheurd/gespleten is en waar koelvloeistof op/in gekomen is tijdens het vervangen van de slangen.

Het gekke was: Zondag heb ik gewoon kunnen rijden en maandag morgen en middag ook. Toen ik om half 5 naar huis wilde gaan had hij dat probleem opeens.
Reno-loos
jeroen_natas

Kan ook je startmotor zijn...had die van ons ook...niet starten en na een paar keer plotseling wel...... :D
RoyH

jeroen_natas schreef:Kan ook je startmotor zijn...had die van ons ook...niet starten en na een paar keer plotseling wel...... :D
hehe ja ik heb er tot nu toe geen last mee van gehad dus... eens even aankijken.

Koelvloeistof is nu ook niet meer verder gezakt voor zover ik kan beoordelen.
Reno-loos
RoyH

Binnenkort een fatsoenlijke update, dan is als het goed is de stof in de deuren vervangen, speakers erin, veerpootbrug en een nieuwe stoel als ik deze gevonden heb...

Nu even een kort vraagje: ik heb al een tijdje dat als ik bijvoorbeeld op de autosnelweg rijd en ik laat het gas los, boven de 4000toeren vooral, dan hoor ik af toe de uitlaat knallen. Een soort van *BOP* geluid, bij het gas geven heb ik dit totaal niet, maar het is ook niet altijd.

Kan dit kwaad? Of is dit gewoon wat benzine die in de gloeiende uitlaat terecht komt?
Reno-loos
Haas
Car: Megane RS

beetje borrelen en knallen is cool :D

kan geen kwaad hoor, als t maar niet te gortig wordt. Heb je nog een middendemper?
RoyH

Het valt wel mee, is maar af en toe dus :)

Al sla je me dood wt betreft die middendemper :P ik ben een enorme kneus wat betreft auto's dus ik moet alles van 0 af aan leren :) maar daarom hang ik hier rond.

Binnenkort een poging wagen aan de veerpootbrug als ie binnen is.
Reno-loos
Haas
Car: Megane RS

beetje gorgelen is gewoon geil, zeker alsie goed warm is en hoog uit toeren komt!
RoyH

Zeker weten :D alleen de laatste keer dat ik dacht: hey vet geluid! ging hij wel erg laag in de toeren en stopte hij ermee haha :P even tanken hielp. :D
Reno-loos
Riël
Über-Spammer

RoyH schreef:Binnenkort een fatsoenlijke update, dan is als het goed is de stof in de deuren vervangen, speakers erin, veerpootbrug en een nieuwe stoel als ik deze gevonden heb...

Nu even een kort vraagje: ik heb al een tijdje dat als ik bijvoorbeeld op de autosnelweg rijd en ik laat het gas los, boven de 4000toeren vooral, dan hoor ik af toe de uitlaat knallen. Een soort van *BOP* geluid, bij het gas geven heb ik dit totaal niet, maar het is ook niet altijd.

Kan dit kwaad? Of is dit gewoon wat benzine die in de gloeiende uitlaat terecht komt?

Volle gas doorschakelen en dan doet ie VLAM!

Vet toch?

Nee, dat is wel normaal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

doet de mijne ook, heerlijk! (Y)
Plaats reactie