
Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
Sjesus wat glimmen die dingen, ga d'r bijna spijt van krijgen 
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
snap ook niet dat je ze weg doet jo, zijn uber geil 
moet zeggen blauw staat er ook toppie bij, net wagentje!
kan het niet laten
:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=610

moet zeggen blauw staat er ook toppie bij, net wagentje!
kan het niet laten

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=610
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik denk dat de wieltjes direct na de RTC Jaarafsluiting er onder vandaan gaan.. met dit pisweer blijft er niets van die dingen over en wil ze nog even zo mooi houden
@ Clio16V: Tuurlijk is het wel goed dat Arno die wielen weg doet.. zo kunnen ze mooi onder mijn R19 16V rollen.. een R19 16V met deze wielen had ik nog niet gezien

@ Clio16V: Tuurlijk is het wel goed dat Arno die wielen weg doet.. zo kunnen ze mooi onder mijn R19 16V rollen.. een R19 16V met deze wielen had ik nog niet gezien
dat idee heb ik ook om ze eronder uit te halen naar de meeting. Smerig worden ze nu echt uber snel. Zolang er nog niet gepekeld is kan het nog wel, maar voor de ranzigheid zou het wel eerder kunnen. Komen de originele afgeragde velgen er weer onder



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vind het geen fijn idee al die combinatie van remstof met zand en water op dat black chroom.. heb ze net even schoongemaakt.. na de meeting gaan ze er gewoon onder vandaan..
Komt wel iets anders leuks voor terug...+Clio16v+ schreef:snap ook niet dat je ze weg doet jo, zijn uber geil
moet zeggen blauw staat er ook toppie bij, net wagentje!
kan het niet laten:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=610

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Uit pure verveling zat ik weer eens achter de PC, tijdens het mail checken kreeg ik een mailtje van iemand die nog een Renault 19 16V phase1 had staan voor weinig waar het nodige aan moest gebeuren maar waar hij geen zin meer in had.. Belletje gedaan.. Bergingswagen van mn werk even geleent en naar Ulft (ergens bij Doetichem) gereden vandaag.. daar stond de R19 16V op 4 half platte banden weg te rotten op een hoek van een straat
Ik zoek nog wat onderdelen.. ten 2e zoek ik nog steeds een auto waarmee ik mij van de fiets kan redden als de blauwe R19 16V uit elkaar ligt..
Geen idee wat ik nu weer gekocht heb.. :L Maar ik heb maar wat foto's genomen.. algehele staat ? geen idee, hij staat in de schuur en ik ga morgen als ik tijd heb even een andere accu er in zetten om te kijken of de 138PK sterke krachtbron nog rond wil.. morgen maar even kijken of het nog waardig is om deze auto door de APK te krijgen.. zoniet dan wordt het een donor voor de blauwe en de rest van Nederland
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... halen2.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... halen1.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... halen3.jpg[/img]
Verder nog wat info.. hij was rood.. is de 173e R19 16V die van de band af is komen rollen. bouwjaar 01-1991. geimporteerd uit Duitsland in 2000. kilometerstand... 256.341 KM

Ik zoek nog wat onderdelen.. ten 2e zoek ik nog steeds een auto waarmee ik mij van de fiets kan redden als de blauwe R19 16V uit elkaar ligt..
Geen idee wat ik nu weer gekocht heb.. :L Maar ik heb maar wat foto's genomen.. algehele staat ? geen idee, hij staat in de schuur en ik ga morgen als ik tijd heb even een andere accu er in zetten om te kijken of de 138PK sterke krachtbron nog rond wil.. morgen maar even kijken of het nog waardig is om deze auto door de APK te krijgen.. zoniet dan wordt het een donor voor de blauwe en de rest van Nederland

[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... halen2.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... halen1.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... halen3.jpg[/img]
Verder nog wat info.. hij was rood.. is de 173e R19 16V die van de band af is komen rollen. bouwjaar 01-1991. geimporteerd uit Duitsland in 2000. kilometerstand... 256.341 KM

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
mooie ragsloeb 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Haha, die Ronald, je begint ook al je eigen verzameling
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop 


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat een onzettend gave auto! (Die blauwe dan, niet die rode
)
Supergave velgen en supergoede staat, houden zo!


Supergave velgen en supergoede staat, houden zo!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Wees gerust.. die rode gaat echt niet in dezelfde staat komen als die blauwe..
Heb 1x de keus gemaakt om een R19 16V in deze staat te maken.. dat heeft eigenlijk veel te veel geld gekost (vooral omdat die R19 16V's geen geld waard zijn en het waarschijnlijk ook niet worden) die rode moet gewoon puur ter vervanging zijn als de blauwe weer uit elkaar gaat..
En gewoon puur uit herinnering om te weten wat er ook allemaal wel niet kapot kan aan een R19 16V..
Heb 1x de keus gemaakt om een R19 16V in deze staat te maken.. dat heeft eigenlijk veel te veel geld gekost (vooral omdat die R19 16V's geen geld waard zijn en het waarschijnlijk ook niet worden) die rode moet gewoon puur ter vervanging zijn als de blauwe weer uit elkaar gaat..
En gewoon puur uit herinnering om te weten wat er ook allemaal wel niet kapot kan aan een R19 16V..

dat ding heb ik een half jaar geleden zien staan in ulft, voorkantje omhoog, met wat missende onderdelen aan de voorkant! Ze hebben m weer aardig in mekaar geschroefd 
goeie shit, succes ermee!

goeie shit, succes ermee!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geen idee inderdaad wat er allemaal mee gebeurd is.. ga zo maar eens even kijken wat ik er nog van kan maken.. en anders zitten er nog wel wat goede onderdelen aan.. 

Ken deze auto goed,is voor de eigenaar waarvan jij hem hebt gekocht van een vriend van mij geweest.Ronald1916V schreef:Geen idee inderdaad wat er allemaal mee gebeurd is.. ga zo maar eens even kijken wat ik er nog van kan maken.. en anders zitten er nog wel wat goede onderdelen aan..
Diverse malen aan gesleuteld door de dealer,en is gepoetst een ontzettend mooie 4 deurs (geweest

Schade die de auto aan de voorzijde heeft is door de laatste eigenaar aangericht,had voorheen alleen een minder strak rechter achterportier.
Auto heeft veel meegemaakt,een heel vaak de begrenzer getikt

Denk dat je er met een beetje tijd en wat sleutelwerk een heerlijke 2e auto aan hebt,maar dat is natuurlijk aan jou

gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik ben vandaag nog even met de auto bezig geweest, even gecontroleerd op APK punten, eigenlijk alleen een kleine speling op de rechter stuurkogel kunnen vinden..
Sideskirts er af gehaald en wat ik daar zag... HELEMAAL GEEN ROEST.. gewoon nog mooi strak.. alleen het wielrandje onderaan aan beide kanten heeft roest inderdaad.
Die deuk in de deur rechtsachter heb ik ook al gezien, deze deur wou ook niet open.. nu wel (moest ook wel om de skirt er af te halen).
Inmiddels loopt het motortje ook weer en deze loopt eigenlijk nog best wel mooi. ook nog even een klein stukje gepoetst en jawel.. hij werdt weer rood
Heb nog wel foto's gemaakt maar die post ik later even..
Sideskirts er af gehaald en wat ik daar zag... HELEMAAL GEEN ROEST.. gewoon nog mooi strak.. alleen het wielrandje onderaan aan beide kanten heeft roest inderdaad.
Die deuk in de deur rechtsachter heb ik ook al gezien, deze deur wou ook niet open.. nu wel (moest ook wel om de skirt er af te halen).
Inmiddels loopt het motortje ook weer en deze loopt eigenlijk nog best wel mooi. ook nog even een klein stukje gepoetst en jawel.. hij werdt weer rood

Heb nog wel foto's gemaakt maar die post ik later even..
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
heheRonald1916V schreef:Wees gerust.. die rode gaat echt niet in dezelfde staat komen als die blauwe..
Heb 1x de keus gemaakt om een R19 16V in deze staat te maken.. dat heeft eigenlijk veel te veel geld gekost (vooral omdat die R19 16V's geen geld waard zijn en het waarschijnlijk ook niet worden) die rode moet gewoon puur ter vervanging zijn als de blauwe weer uit elkaar gaat..
En gewoon puur uit herinnering om te weten wat er ook allemaal wel niet kapot kan aan een R19 16V..



-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bedankt voor alle reacties !
Vandaag maar eens even bezig geweest met de rode R19 16V.
Na het plaatsen van een nieuwe accu, het controleren van het oliepijl en er wat koelwater bij in gegooit te hebben heb ik maar eens een poging gedaan om de motor te starten, nadat de startmotor een aantal slagen gemaakt had begon er langzaam wat leven te komen.. er pruttelde wat onder de kap.. de ene na de andere cilinder begon te leven en uiteindelijk draaide de motor zonder hulp van de startmotor.. weliswaar een beetje op 3 en halve cilinder maar er was in ieder geval genoeg vermogen om de auto de schuur in te rijden, duwen was geen pretje aangezien de remmen allemaal vastzaten dus dit was wel even makkelijk.
Nadat de R19 16V in de schuur stond heb ik maar eens even de bougiekabels er uit getrokken, de bougieschachten van cilinder 3 en 4 stonden vol water (kwaaltje bij de phase1 door het lekken van water langs de luchthapper in de motorkap) de bougiekabels van alle 4 de cilinders waren gescheurd en sloegen door en de bougie van cilinder 2 was afgebroken halverwege en maakte niet eens contact met de bougiekabel.. hoe de motor zo heeft kunnen lopen weet ik niet maar dat zal wel enige levenservaring zijn geweest.. (256.000km
)
De bougie uit cilinder 2 was onbruikbaar en plotseling bedacht ik mij dat ik nog een bougie in het dashboardkastje had gelegd van de blauwe zo'n half jaar terug.. na het verwijderen van een complete collectie CD's lag er een Renault doosje met een bougie er in..
Deze maar eens gemonteerd.. bougieschachten leeg gehaald.. kabels wat schoongemaakt en gemonteerd, hierna liep de motor toch eigenlijk wel heel erg mooi voor zijn kilometerstand..
Nadat dit allemaal achter de rug was kwam Tim de hoek om zetten.. ondertussen was ik al bezig met het demonteren van de sideskirts, een klusje dat heel erg mee viel aangezien alles in 1x los ging.. aangezien ik verwacht had dat de dorpels toch eigenlijk wel helemaal weggerot zouden zijn aangezien de roestplek van de wielrand doorliep tot de dorpel schoot ik in een ontzettende lachbui, ik demonteer de skirt en wat zie ik.. helemaal GEEN spatje roest op de dorpel :E
Aangezien de rechter achterdeur niet open ging en daar ook bevestigingsschroeven van de rechter skirt zaten was het plan om het deurpaneel te verwijderen om op deze manier de deur te openen.. dit ging niet makkelijk dus moest eerst de achterbank even er uit gegooit worden.. het CPV motortje van de rechter achterdeur zat vast en die heb ik even met geweld losgehaald zodat de deur open kon..
Verder de auto nog gecontroleerd op de APK punten en hier kon ik eigenlijk alleen maar de rechter stuurkogel vinden met wat speling en wat remmerij die matig was..
Ook nog even gekeken of er nog rode lak onder de roze kleur zat met wat poetsspul.. en jawel.. er zit nog rood onder :E
Morgen mischien nog even bezig met het vervangen van de waterpomp (lek) en het loshalen van de remmerij.. daarna kan de motor even risicovrij warm draaien en kan ik even wat rondjes over het terrein blazen met het apparaat :L
Verder heb ik uiteraard weer wat foto's die ik jullie niet wil onthouden..
Hier zie je dat de blauwe toch wel even wat lager is dan de rode..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 41/1-2.jpg[/img]
Hoe de auto er vanmorgen bij stond na een nachtje in de regen, de auto staat nu in de schuur en kan er alleen maar beter op worden
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... orkant.jpg[/img]
De motorruimte die wel wat aandacht kan gebruiken
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ruimte.jpg[/img]
De linker dorpel waar veel blubber aanzit maar geen spatje roest
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... sroest.jpg[/img]
Even poetsen op het dak.. "Heey.. nu is ie weer rood" :L
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... oetsen.jpg[/img]
Vandaag maar eens even bezig geweest met de rode R19 16V.
Na het plaatsen van een nieuwe accu, het controleren van het oliepijl en er wat koelwater bij in gegooit te hebben heb ik maar eens een poging gedaan om de motor te starten, nadat de startmotor een aantal slagen gemaakt had begon er langzaam wat leven te komen.. er pruttelde wat onder de kap.. de ene na de andere cilinder begon te leven en uiteindelijk draaide de motor zonder hulp van de startmotor.. weliswaar een beetje op 3 en halve cilinder maar er was in ieder geval genoeg vermogen om de auto de schuur in te rijden, duwen was geen pretje aangezien de remmen allemaal vastzaten dus dit was wel even makkelijk.
Nadat de R19 16V in de schuur stond heb ik maar eens even de bougiekabels er uit getrokken, de bougieschachten van cilinder 3 en 4 stonden vol water (kwaaltje bij de phase1 door het lekken van water langs de luchthapper in de motorkap) de bougiekabels van alle 4 de cilinders waren gescheurd en sloegen door en de bougie van cilinder 2 was afgebroken halverwege en maakte niet eens contact met de bougiekabel.. hoe de motor zo heeft kunnen lopen weet ik niet maar dat zal wel enige levenservaring zijn geweest.. (256.000km

De bougie uit cilinder 2 was onbruikbaar en plotseling bedacht ik mij dat ik nog een bougie in het dashboardkastje had gelegd van de blauwe zo'n half jaar terug.. na het verwijderen van een complete collectie CD's lag er een Renault doosje met een bougie er in..
Deze maar eens gemonteerd.. bougieschachten leeg gehaald.. kabels wat schoongemaakt en gemonteerd, hierna liep de motor toch eigenlijk wel heel erg mooi voor zijn kilometerstand..
Nadat dit allemaal achter de rug was kwam Tim de hoek om zetten.. ondertussen was ik al bezig met het demonteren van de sideskirts, een klusje dat heel erg mee viel aangezien alles in 1x los ging.. aangezien ik verwacht had dat de dorpels toch eigenlijk wel helemaal weggerot zouden zijn aangezien de roestplek van de wielrand doorliep tot de dorpel schoot ik in een ontzettende lachbui, ik demonteer de skirt en wat zie ik.. helemaal GEEN spatje roest op de dorpel :E
Aangezien de rechter achterdeur niet open ging en daar ook bevestigingsschroeven van de rechter skirt zaten was het plan om het deurpaneel te verwijderen om op deze manier de deur te openen.. dit ging niet makkelijk dus moest eerst de achterbank even er uit gegooit worden.. het CPV motortje van de rechter achterdeur zat vast en die heb ik even met geweld losgehaald zodat de deur open kon..
Verder de auto nog gecontroleerd op de APK punten en hier kon ik eigenlijk alleen maar de rechter stuurkogel vinden met wat speling en wat remmerij die matig was..
Ook nog even gekeken of er nog rode lak onder de roze kleur zat met wat poetsspul.. en jawel.. er zit nog rood onder :E
Morgen mischien nog even bezig met het vervangen van de waterpomp (lek) en het loshalen van de remmerij.. daarna kan de motor even risicovrij warm draaien en kan ik even wat rondjes over het terrein blazen met het apparaat :L
Verder heb ik uiteraard weer wat foto's die ik jullie niet wil onthouden..
Hier zie je dat de blauwe toch wel even wat lager is dan de rode..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 41/1-2.jpg[/img]
Hoe de auto er vanmorgen bij stond na een nachtje in de regen, de auto staat nu in de schuur en kan er alleen maar beter op worden

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... orkant.jpg[/img]
De motorruimte die wel wat aandacht kan gebruiken
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ruimte.jpg[/img]
De linker dorpel waar veel blubber aanzit maar geen spatje roest

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... sroest.jpg[/img]
Even poetsen op het dak.. "Heey.. nu is ie weer rood" :L
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... oetsen.jpg[/img]
Ey Ronald, hebbie nou toch een hobbie schuur? 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dat heb jij wel goed 

Goed bezig! Dus dan zal ik bij jou binnenkort eens een bakkie moeten doen... 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dan zou je dat even bij mij thuis moeten doen want heb daar alles behalve een koffiezetapparaat
Je bent welkom 


Komt goed 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vanmiddag maar weer even met de rode 16V bezig geweest en de fotocamera even mee genomen.
Vloerkleed schoongespoten met een stoomcleaner, oude interieur van de blauwe R19 16V er in.. hemelbekleding van een R19 1.4 er in (past wel.. hier en daar wat knippen :E )
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... aatje1.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... aatje2.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... aatje3.jpg[/img]
Dat wordt dus "even" wat las en spuitwerk maar dat komt allemaal wel weer goed.
Verder moeten er nog wel redelijk wat dingen aan gebeuren zoals:
- Fuseekogel rechtsvoor (heb ik nog liggen)
- Veer rechtsvoor (heb ik nog liggen
- Achteruitrijschakelaar (heb ik nog liggen.. nieuw zelfs)
- Dorpel en achterschermen lassen en spuiten
- Stofhoes remcilinder linksachter
- Handrem vastzetten (door de bodem heen getrokken. hoe krijg je het voor elkaar..)
- Wielkuip rechtsvoor monteren (ontbreekt maar heb ik nog wel liggen ergens)
- ABS storing oplossen (zou ook weer eens niet zo zijn.. )
Zo staan ze er nu bij:
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... 7/voor.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... achter.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... orrood.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... orrood.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... rblauw.jpg[/img]
Vloerkleed schoongespoten met een stoomcleaner, oude interieur van de blauwe R19 16V er in.. hemelbekleding van een R19 1.4 er in (past wel.. hier en daar wat knippen :E )
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... aatje1.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... aatje2.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... aatje3.jpg[/img]
Dat wordt dus "even" wat las en spuitwerk maar dat komt allemaal wel weer goed.
Verder moeten er nog wel redelijk wat dingen aan gebeuren zoals:
- Fuseekogel rechtsvoor (heb ik nog liggen)
- Veer rechtsvoor (heb ik nog liggen
- Achteruitrijschakelaar (heb ik nog liggen.. nieuw zelfs)
- Dorpel en achterschermen lassen en spuiten
- Stofhoes remcilinder linksachter
- Handrem vastzetten (door de bodem heen getrokken. hoe krijg je het voor elkaar..)
- Wielkuip rechtsvoor monteren (ontbreekt maar heb ik nog wel liggen ergens)
- ABS storing oplossen (zou ook weer eens niet zo zijn.. )
Zo staan ze er nu bij:
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... 7/voor.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... achter.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... orrood.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... orrood.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/19 ... rblauw.jpg[/img]
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Al een tijdje niets met de 16V gedaan aangezien ik nogal wat voor school moest doen.. aangezien zondag de ClubSpecial weer gehouden wordt op Circuit Zandvoort had ik een auto nodig om mee te rammen.
Dus bij deze ben ik maar even druk in de weer geweest met de rode 16V.. er kwam weliswaar zoals altijd gewoon geen eind aan..
Even "iets" van het vele laswerk
:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... tezooi.jpg[/img]
Gezien dat de blauwe 19 16V toch maar in een hoekje van de schuur op bokjes stond te wachten op "Project Catcams" kon deze de voorste veerpoten met veren ook wel even missen, die zitten nu onder de rode 16V en zorgt er voor dat ik zondag ook nog weer eens lekker oldskool voor de prestaties kan gaan
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... rhogen.jpg[/img]
Wegens overvloed aan slicks voor zondag en gebrek aan een fatsoenlijk setje banden voor de APK heb ik de 17" wielen ook maar even onder de rode gedraait. het is een beetje een "vlag op een modderschip" maarja, ik moet toch wat, Rotte spatbordranden en dikke wielen.. het is net een Golf.. aai, dat zei ik hardop ofniet
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... velgen.jpg[/img]
Het complete geheel had wel wat zo... begint het toch nog een stoer ding te worden.. enkel de sideskirts moeten er nog even onder
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... forAPK.jpg[/img]
Zo stond alles er natuurlijk geweldig mooi bij maar moest er nog even het 1 en ander geregeld worden, woensdagmiddag de auto uit de schorsing gehaald, in de verzekering gezet zodat ik de auto woensdagavond "even" af kon bouwen en mee naar het werk kon nemen voor de APK.
Al met al viel dat weer erg tegen aangezien ik woendagavond de verlichting niet voor elkaar kon krijgen, en aangezien het alweer middernacht was ben ik er maar mee gestopt, donderdagavond maar weer aan de klooi, de verlichting na veel soldeerwerk weer werkend gekregen en leek het mij tijd voor een eerste proefritje. dus voor het eerst de openbare weg op, was de hoek nog niet om of het ABS lampje ging al branden.. iets verderop hoorde ik een wiellager joelen.. paar keer vol op het gas geweest en maar weer terug.. het ABS lampje ging uit na het op contact zetten en ging pas branden boven de 50km/h ofzo en bleef dan ook branden, leek dus wel weer verdacht veel op een wielsensortje...
Eenmaal terug bij de schuur heb ik maar weer de blauwe 16V aangesproken voor een remschijfje met wiellager.. die omgezet (tnx. Tim voor de assistentie
) die gemonteerd en toch maar de auto mee genomen.. onderweg rammelde het allemaal wat en brande het ABS lampje, remdruk was OK, ABSpomp sloeg netjes aan dus dat was wel prima zo, dus geen angst om met 120 de struiken in te vliegen (Dat doen we zondag wel :E )
Vanmorgen naar het werk met de rode 16V en op het werk de remmentestbank in gereden. voorremmen waren wel prima, kleine 15% remverschil dus dat mag nog, de achterremmen gooiden weer roet in het eten, de handrem rechtsachter deed helemaal NIETS. de auto maar weer buiten gezet en in de pauze de 16V weer de brug op, handrem strakker gezet.. spul wat gesmeerd.. nog eens proberen, nog niets.. leek dus op een defecte remklauw gezien de hevel wel bewoog....
Was er al met al mooi flauw van en had alweer de gedachten om de blauwe maar weer klaar te maken en daar mee naar Zandvoort te gaan Zondag.. tot een collega om 5 voor 3 (net voor de pauze) mij overhaalde om nog eens te gaan kijken, dus de 16V weer de brug op, handrem flink strak gezet maar het was nog niet wat.. wel remkracht maar niet genoeg.. toch in overleg maar besloten om de auto af te melden met wisselde reacties of het wel of niet mocht..
Klappertandend een auto afmelden.. en jawel.. na 2x achter elkaar op de blauwe een steekproef gehad krijg je het gewoon weer
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... proef1.jpg[/img]
Een RDW Steekproef dus..
En daar staat het beestje maar te wachten
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... proef2.jpg[/img]
Op de remmenbank gaf het dus WEER problemen.. en met flink wat kracht de handrem aangetrokken.. het was het niet helemaal maar voor een vrijdagmiddag met dit weer was het wel prima :E
Al met al weer blij dat er APK op zit, nu brand het ABS lampje continue en knippert hij af en toe op de structuur van het wegdek.. waarschijnlijk weer een relais met slecht contact zoals 3 maand terug.. er zit in ieder geval APK op :E
daarna de auto maar eens even gewassen nadat hij 3 maand in een stoffige schuur heeft gestaan, zoals je aan het voorbumper ziet kan hij weer lachen.. op de achtergrond staat de blauwe Clio RS 182 van mijn collega toe te kijken :8
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... /klaar.jpg[/img]
Morgen nog even een setje slicks (afgereden sloffen) op wat velgjes rollen en toch nog even met de poetsmachine over de auto racen... ben benieuwd :E
Dus bij deze ben ik maar even druk in de weer geweest met de rode 16V.. er kwam weliswaar zoals altijd gewoon geen eind aan..
Even "iets" van het vele laswerk

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... tezooi.jpg[/img]
Gezien dat de blauwe 19 16V toch maar in een hoekje van de schuur op bokjes stond te wachten op "Project Catcams" kon deze de voorste veerpoten met veren ook wel even missen, die zitten nu onder de rode 16V en zorgt er voor dat ik zondag ook nog weer eens lekker oldskool voor de prestaties kan gaan

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... rhogen.jpg[/img]
Wegens overvloed aan slicks voor zondag en gebrek aan een fatsoenlijk setje banden voor de APK heb ik de 17" wielen ook maar even onder de rode gedraait. het is een beetje een "vlag op een modderschip" maarja, ik moet toch wat, Rotte spatbordranden en dikke wielen.. het is net een Golf.. aai, dat zei ik hardop ofniet

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... velgen.jpg[/img]
Het complete geheel had wel wat zo... begint het toch nog een stoer ding te worden.. enkel de sideskirts moeten er nog even onder
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... forAPK.jpg[/img]
Zo stond alles er natuurlijk geweldig mooi bij maar moest er nog even het 1 en ander geregeld worden, woensdagmiddag de auto uit de schorsing gehaald, in de verzekering gezet zodat ik de auto woensdagavond "even" af kon bouwen en mee naar het werk kon nemen voor de APK.
Al met al viel dat weer erg tegen aangezien ik woendagavond de verlichting niet voor elkaar kon krijgen, en aangezien het alweer middernacht was ben ik er maar mee gestopt, donderdagavond maar weer aan de klooi, de verlichting na veel soldeerwerk weer werkend gekregen en leek het mij tijd voor een eerste proefritje. dus voor het eerst de openbare weg op, was de hoek nog niet om of het ABS lampje ging al branden.. iets verderop hoorde ik een wiellager joelen.. paar keer vol op het gas geweest en maar weer terug.. het ABS lampje ging uit na het op contact zetten en ging pas branden boven de 50km/h ofzo en bleef dan ook branden, leek dus wel weer verdacht veel op een wielsensortje...
Eenmaal terug bij de schuur heb ik maar weer de blauwe 16V aangesproken voor een remschijfje met wiellager.. die omgezet (tnx. Tim voor de assistentie

Vanmorgen naar het werk met de rode 16V en op het werk de remmentestbank in gereden. voorremmen waren wel prima, kleine 15% remverschil dus dat mag nog, de achterremmen gooiden weer roet in het eten, de handrem rechtsachter deed helemaal NIETS. de auto maar weer buiten gezet en in de pauze de 16V weer de brug op, handrem strakker gezet.. spul wat gesmeerd.. nog eens proberen, nog niets.. leek dus op een defecte remklauw gezien de hevel wel bewoog....
Was er al met al mooi flauw van en had alweer de gedachten om de blauwe maar weer klaar te maken en daar mee naar Zandvoort te gaan Zondag.. tot een collega om 5 voor 3 (net voor de pauze) mij overhaalde om nog eens te gaan kijken, dus de 16V weer de brug op, handrem flink strak gezet maar het was nog niet wat.. wel remkracht maar niet genoeg.. toch in overleg maar besloten om de auto af te melden met wisselde reacties of het wel of niet mocht..
Klappertandend een auto afmelden.. en jawel.. na 2x achter elkaar op de blauwe een steekproef gehad krijg je het gewoon weer
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... proef1.jpg[/img]
Een RDW Steekproef dus..
En daar staat het beestje maar te wachten
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... proef2.jpg[/img]
Op de remmenbank gaf het dus WEER problemen.. en met flink wat kracht de handrem aangetrokken.. het was het niet helemaal maar voor een vrijdagmiddag met dit weer was het wel prima :E
Al met al weer blij dat er APK op zit, nu brand het ABS lampje continue en knippert hij af en toe op de structuur van het wegdek.. waarschijnlijk weer een relais met slecht contact zoals 3 maand terug.. er zit in ieder geval APK op :E
daarna de auto maar eens even gewassen nadat hij 3 maand in een stoffige schuur heeft gestaan, zoals je aan het voorbumper ziet kan hij weer lachen.. op de achtergrond staat de blauwe Clio RS 182 van mijn collega toe te kijken :8
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... /klaar.jpg[/img]
Morgen nog even een setje slicks (afgereden sloffen) op wat velgjes rollen en toch nog even met de poetsmachine over de auto racen... ben benieuwd :E
Die wielen
Goed bezig Ronald 


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Volgende keer ff wachten met afmelden tot het half 5 geweest is. Ik geloof nooit dat een keurmeester op vrijdag na half 5 nog op een steekproef uit is.
Iig. mooi dat ie er doorheen is.
Iig. mooi dat ie er doorheen is.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
ik had laatst ook om 1645 nog een steekproef.... maakt niks uit en wachten kan je!
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Ik heb het hier meegemaakt dat die RDW kerel gewoon z'n telefoon niet meer opnam. 

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ghehe, dat ding is al mooi ff "getest" gister door mij en ronald
. we hebben hem ff over de luttenbergring gewapperd...
mooie kombochtjes daar
, openbare weg, waarvan een gedeelte verboden is voor motoren, zegt genoeg dacht ik 
ding rijdt aardig

mooie kombochtjes daar


ding rijdt aardig

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Goed bezig ronald nu het circuit op met dat ding 

Renault 19 1.8 16V Cabrio