[GTT] Rob's Project. Foto's testschermpjes.

Vertel hier alles over je project.
Riël
Über-Spammer

Voglens mij ligt dat er aan, de dikte zegt niet echt wat over de stevigheid. Ik heb ook gtt's met dunne assen gezien.
Steven
Car: M536

Ja de linker is ook hol geloof ik, zul je voor de rechteras ook wel hebben.
Dennis VK

Hier check mijn post in dit topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

Je moet een JB0/1/3 (links), JB3 (rechts) as hebben. Die gasten van brezan zouden op je nummerbord kunnen kijken om wat voor model auto het gaat, aan de hand van die data checken ze dan wat voor type as je nodig hebt.
Laatst gewijzigd door Dennis VK op za 21 mei 2005 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis VK

ik lees net dat oude topic van mij en zie dat die gast van brezan destijds ook niks wist...je zal wel een verkeerde hebben (N)

maar check de antwoorden dan kom je er wel uit, succes (Y)
Pr0f

hmm, ik had dus vanuit de vraagbaak dat alle 5jes zijn uitgerust met een jb5 bak. Het zou dus kunnen dat het daar fout is gegaan. Aan de hand van mn nummerbord hebben ze de vorige geleverd, de as voor de jb5 was op voorraad en het leek hun dus ook logisch dat het die was.
Ik las in dat topic ook iets over statiegeld voor de oude as, dat zou de pijn wat verlichten mocht brezan het niet willen vergoeden.

Zoiezo is het een verkeerde, want de afstand van de bak tot het punt dat het gaat "scharnieren" om het zo ff te zeggen is verder als bij de oude.
Dennis VK

ik heb dus de volgende gekregen: (kan je teruglezen in het topic idd):

JB3 rechter
JB0/1/3 linker

ik heb toen serieus nog meegekeken op zijn scherm omdat ie mij eerst een JB3 geleverd had (rechteras), terwijl ik een linker moest hebben (de JB0/1/3 dus).

Jij hebt nu een JB3 rechteras nodig lijkt me, die JB5 in zijn hol steken (N)

succes
Pr0f

Het gaat ook wel lukken, ben al wel wat gtt drama gewent. Ben hiernaast ook nog op zoek naar nieuwe schakelstangetjes, eigenlijk alles van de pook tot de bak. Hoop dat er dan wat minder speling op de pook komt te zitten. Weet iemand of dit te krijgen is, misschien zelfs bestelnummers? :D
Dennis VK

is dit trouwens die 5 turbo bij de sebastiaansbrug in de straat?
pierre

Pr0f schreef:Het gaat ook wel lukken, ben al wel wat gtt drama gewent. Ben hiernaast ook nog op zoek naar nieuwe schakelstangetjes, eigenlijk alles van de pook tot de bak. Hoop dat er dan wat minder speling op de pook komt te zitten. Weet iemand of dit te krijgen is, misschien zelfs bestelnummers? :D
7700743133 vuldop
7700868786 schakelvork/as
7700859626 stofhoes
7700737244 sluitdop
7705010093 stofkap

is ongeveer 90 euro materiaal

dit was een schakelstangmechaniekreparatie na zon 230,000 km en het heeft mij NIETS opgelevert, nu ben ik weer 220.000 km verder en schakel nog steeds hetzelfde.
Pr0f

Dennis VK schreef:is dit trouwens die 5 turbo bij de sebastiaansbrug in de straat?
Beetje laat, maar dat klopt inderdaad. Valt in de straat slecht te sleutelen maar gelukkig kan ik bij mn werk in een garage terecht.
onderdelen.
is ongeveer 90 euro materiaal

dit was een schakelstangmechaniekreparatie na zon 230,000 km en het heeft mij NIETS opgelevert, nu ben ik weer 220.000 km verder en schakel nog steeds hetzelfde.
Ok, dan gaat dat nog ff op de lange baan. Maar ff een keer voelen in een gtt waarbij dat net gedaan is.
Aandrijfasprobleem is opgelost, heb eindelijk goede type gekregen.
Nu heb ik alleen een nieuw probleem, linksachter heb ik een tijdje geleden linksachter het wiellager vervangen. Maar een maandje geleden begon die weer te piepen, toen heb ik hem wéér vervangen omdat ik dacht dat het lager misschien verkeerd geperst was. Nu piept hij alleen weer, heb dr echt nog 200 km mee kunnen rijden. Mijn idee nu was om achter nieuwe schijven met wiellagers te halen en dan ook gelijk dat "asje" waar de schijven op zit te vervangen, misschien dat die uitgesleten zijn. Is alleen weer een kostbaar klusje, helemaal als je al 3 keer nieuwe lagers hebt gehaald.
Steven

Draai je em wel goed vast?

Je voorwiellager wordt bij elkaar gehouden door de centrale moer + aandrijfas.
Volgens mij zit ie achter ook zo geklemt.
Pr0f

Nou heb ik achter geen aandrijfas (helaas ;) ) maar voor de rest kan je aan het monteren weinig fout doen. Heb zelfs een momentsleutel waarmee ik hem precies met 250nm vast kan zetten.
Pr0f

Iemand nog een idee? Anders moet ik maar ff gaan uitzoeken wat ik precies wil qua schijven en misschien ook andere remblokjes. Bij de vorige apk zei de keurmeester namelijk nog dat het remmen achter goed genoeg was voor de apk maar dat het niet over hield.
pierre

lagers piepen niet, als ze versleten zijn beginnen ze te brommen.

het euvel moet iets anders zijn, geld in portemonnee houden of uitgeven aan een diagnose in de garage.
Pr0f

Weer even een oud topic omhoog halen.
Renaultje is weer apk goedgekeurd.
Nieuwe schijven achter was het enige grote.
Moest alleen tijdelijk normale schokdempers eronder zetten omdat door de verlaagde koni's de banden nét iets aanliepen, die worden morgen dus weer teruggezet :D
/me is weer happy, we gaan er weer een jaartje tegenaan.
Pr0f

:( Godver de potverdikkie.
Kom ik vanochtend bij mn auto aan, is dr een of andere klootviool tegen aangereden.
Heeft wel een briefje met telefoon nummer achtergelaten, jammer genoeg is het een niet bestaand 06 nummer :(
Meteen aangifte gedaan, verzekering gebeld. De enige mogelijkheid was dat ik mn schade verhaalt kan krijgen is via het waarborgfonds maar daar heb je een getuige voor nodig die kan zeggen dat hij er tussen 2 tijden zonder en met schade stond.
Ik ging dus bij een buurman verderop in de straat aanbellen om te vragen of hij misschien iets gezien had. Hij had gezien dat ze een briefje achter de ruitenwisser hadden gedaan maar heeft ook het kenteken opgeschreven :) Nu moet ik alleen vanavond weer terug naar politieburo om mn aangifte te laten veranderen, dat kon nu niet ofzo :gun:

In ieder geval heb ik nu een phase 2 linkervoordeur nodig, liefst in het rood, dus als iemand die heeft liggen, of weet te liggen, graag een pm....

Foto's :
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... hade00.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... hade01.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... hade02.JPG[/img]
Kier

Wow...flinke deuk! Succes met het verhalen van de schade!
Renault 5 GT Turbo '87
Frits Clio 16v

Dat is klote zeg, hopen dat je nog kunt achterhalen wie het gedaan heeft.
Het scheeld wel dat alleen de deur beschadigd is.
Succes ermee!

Gr, Frits.
PaulM

hij heeft nu kenteken toch? je moet wel erg achterlijk rijden om zo er een deuk in te rijden.
Marcus

Zo, dat is flink balen :(
Dat ze zulke mensen een rijbewijs geven!
Haas
Car: Megane RS

ach, een deur van een 5 is net karton, dus een deuk heb je er zo ingedrukt, zeker met een wat modernere auto...

blijft kut uiteraard.. :(
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Wel een briefje maar met een nummer wat niet bestaat, kan je net zo goed geen briefje eronder doen, stond er niet meer op?

Wel klote zeg (N)
-Ray-
Contacteer:

vies deukie zeg (N)
Immer wieder die verdammte Holländer
Pr0f

Haas schreef:ach, een deur van een 5 is net karton, dus een deuk heb je er zo ingedrukt, zeker met een wat modernere auto...

blijft k#t uiteraard.. :(
Nou, ik weet welke auto er bij het kenteken hoort, en dat is geen nieuwe auto. Laat ik zeggen dat het de minst geliefde auto van de gemiddelde rtc-er is...
Ronnie Detmers schreef:Wel een briefje maar met een nummer wat niet bestaat, kan je net zo goed geen briefje eronder doen, stond er niet meer op?

Wel k*%$e zeg (N)
Nee, stond echt alleen een nummer op. In een heel goed leesbaar handschrift waardoor het nummer echt maar op 1 manier te lezen was.

Plannen van mij kant zijn iets veranderd, ik denk dat ik nu toch maar de auto compleet schadevrij ga maken. Nieuwe bumper, voorschermen, motorkap.
Is toch het mooist, anders blijf je toch kleurverschil houden.
Weet nog niet of ik hem dan laat spuiten, of dat ik het met compressor etc van mn werk doe. Ik ga nu weer naar politieburo, voor de 4e keer vandaag :evil:
Steven

Nieuwe strakgemaakte voorbumpert kopeh? ;)
Pr0f

Steven schreef:Nieuwe strakgemaakte voorbumpert kopeh? ;)
Ik had je advertentie al gezien en gebookmarked voor later gebruik :D
Pr0f

Ben op bureau geweest, en uurtje later werd ik thuis al gebelt door de agente die mn aangifte had behandeld. Ze had de bestuurder aan de telefoon gehad, en het bleek dat die een cijfertje verkeerd had gezet in het nummer. Moet nu even afwachten hoe het voor de rest met verzekering gaat lopen maar ik heb er in ieder geval vertrouwen in (Y)
Marcus

Succes met de afhandeling.
Remy

Pr0f schreef:Ben op bureau geweest, en uurtje later werd ik thuis al gebelt door de agente die mn aangifte had behandeld. Ze had de bestuurder aan de telefoon gehad, en het bleek dat die een cijfertje verkeerd had gezet in het nummer. Moet nu even afwachten hoe het voor de rest met verzekering gaat lopen maar ik heb er in ieder geval vertrouwen in (Y)
Mja, of ze dat nu express of per ongeluk verkeerd geschreven hebben, blijft altijd de vraag. Maar in ieder geval geluk dat je buurman het kenteken had. Succes met de verdere afhandeling.

Minst geliefde merk bij een RTC-er. Laat mij raden het was een Opel, of anders een Volkswagen :D :D :D
PaulM

wel slim van haar, fout telnr erin met maar 1 cijfer verschil, wordt je toch gevonden meteen goed excuus. je weet je eigen telnr toch wel kom op zeg :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Je mag van geluk spreken dat je buurman iets heeft gezien.

Als je er niet uitkomt moet je het kenteken maar ff PM-en dan haal ik gegevens van de eigenaar + gegevens van de verzekeraar uit de RDW.

- Adres gegevens van de eigenaar voor de andere leden. >-) . Voor bijvoorbeeld het wereldkampioenschap hoeveel-deuken-krijg-je-in-een-auto.

- Gegevens van de verzekeraar; om de schade alsnog te verhalen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Pr0f

+Clio16v+ schreef:wel slim van haar, fout telnr erin met maar 1 cijfer verschil, wordt je toch gevonden meteen goed excuus. je weet je eigen telnr toch wel kom op zeg :)
Ik vind het ook héél twijfelachtig, maar ik ga uit van het positiefst mogelijk. Die persoon gaat al genoeg drama krijgen met politie, hoorde dingen als strafrechtelijke vervolging, en dat de rechter moest bepalen of die het over dat nummer gelooft enzo. Belangrijkst is dat ik mn schade hopelijk vergoed krijg.
LotuzClioWilliams

+Clio16v+ schreef: je weet je eigen telnr toch wel kom op zeg :)
Dat zeg je nu wel, maar aangezien ik m'n eigen nummer ook nooit draai, moet ik altijd weer even denken wat het ook alweer was. Volgens mij heb ik het zelfs verkeerd op m'n RTC inschrijfformulier gezet en later een PM gestuurd om het te laten corrigeren. :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Balen Rob. (N)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
PaulM

LotuzClioWilliams schreef:
+Clio16v+ schreef: je weet je eigen telnr toch wel kom op zeg :)
Dat zeg je nu wel, maar aangezien ik m'n eigen nummer ook nooit draai, moet ik altijd weer even denken wat het ook alweer was. Volgens mij heb ik het zelfs verkeerd op m'n RTC inschrijfformulier gezet en later een PM gestuurd om het te laten corrigeren. :p
:X ;)
Plaats reactie