Twingo: Heldere koplampen?

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Twingo_maarten

Zo idd, dat had ik dus ook. heel dat plastic is verdroogd. Baalde behoorlijk toen ik laatst het lampje moest vervangen. Maar het ziet er wel veel beter uit witte pinkers.

[img]http://members.chello.nl/d.hesp/knip/voor.JPG[/img]

[img]http://members.chello.nl/d.hesp/knip/na.jpg[/img]
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Cool :D
* Stefan T-SPORT *
Tijn
Contacteer:

die kunsstof schroeven zijn inderdaad behoorlijk anti-diefstal ja, dat ken ik.

gelijk vervangen voor metalen als je ze monteert is verstandiger.
there is no spoon.
Douwe

Is waar maar metalen steken weer zo af (N)
Tijn
Contacteer:

mwoah... bescheiden boutje valt niet echt op hoor.

mat zwart boutje ofzo ...
there is no spoon.
Douwe

Euuuh wit boutje dan anders krijg je zwart op wit dus dat gaat zeer opvallen. :p :lol: :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

snap overigens niet waarom die schroeven op een zicht-plek zitten (N) . Dat zie je tegenwoordig alleen nog maar bij vrachtwagens volgens mij.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Dat vind ik ook raar ja. Hetzelfde als de bumper, daarvan zitten er ook schroeven aan de buitenkant. Je zou bijna de voorbumper er zo af kunnen schroeven en meenemen...was het niet dat er net onder de motorkap ook nog een paar zitten. Maar het is inderdaad een rare gebeurtenis, die schroefjes...
DJ-Jasper

Ik heb een barst in een koplamp, reden genoeg om nieuwe koplampen te bestellen!

Ik snap alleen niet dat de een weer zegt dat het wel past en de ander niet...(die heldere dan)
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
DJ-Jasper

Zal ik gewoon proberen?
Renault Twingo
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

DJ-Jasper schreef: Ik snap alleen niet dat de een weer zegt dat het wel past en de ander niet...(die heldere dan)
Dat had toch te maken met de knipperlichten ?? Ouder model had losse knipperlichten en bij de nieuwe zijn ze geintegreerd in de koplamp...ik geloof dat het daarover ging...
Nick (germanstyle)

Past gewoon. Het enige dat je moet veranderen is de stekker. Maar een beetje iemand kan dat in nog geen half uurtje.

Hier in het dorp staat toevallig ook nog een 1995-er met heldere koplampen. PAst allemaal gewoon.
DJ-Jasper

Nick (germanstyle) schreef:Past gewoon. Het enige dat je moet veranderen is de stekker. Maar een beetje iemand kan dat in nog geen half uurtje.

Hier in het dorp staat toevallig ook nog een 1995-er met heldere koplampen. PAst allemaal gewoon.
Mooi ga ik bestellen.
Renault Twingo
Hugo-R21
Contacteer:

Die witte/heldere zij en voor knipperlichten heb ik besteld maar waar kan ik witte/helder achterlichten bestellen iemand een adres of http://www.....nl?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Hugo-R21 schreef:Die witte/heldere zij en voor knipperlichten heb ik besteld maar waar kan ik witte/helder achterlichten bestellen iemand een adres of http://www.....nl?
Veban Lelystad, zie clubkortingen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Monica

Weet iemand van hier of de heldere zijknipperlichten van Intercarparts of daar reeds een lampje + zo'n zwarte rand bij zit?

Greetz Monica
Mrtn
Car: R5GTT

het rubbertje vast wel, het lampje vast niet, want die kan je overzetten van je oude :)
Mrtn = Maarten
Monica

Thnx!!
Maarten.nl

Monica schreef:Weet iemand van hier of de heldere zijknipperlichten van Intercarparts of daar reeds een lampje + zo'n zwarte rand bij zit?

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... 50%26m%3D0

Deze zijn maar 15 euro en ze staan erg mooi en er zit een zwart randje bij en een oranje lampje :wink:

gr. Maarten
egbertja

Dit topic is al een tijdje inactief, maar hoop toch iemand mij vraag kan beantwoorden.Ik heb zojuist phase 3 koplampen (51 euro voor een paar op e-bay)op mijn phase 1 twingo gemonteerd en nu moet ik zelf een handmatige koplampverstelling maken. Heeft iemand nog een goed tip voordat ik hieraan begin?

Ik dacht er zelf aan om een bout op de verstelaansluiting van de koplamp te monteren en dan met behulp van een vleugelmoer en een stevige veer de verstelling te maken. Het waterdicht afsluiten wilde ik doen door overal rubbers tussen te zetten.

De handmatige verstelling van de oude koplampen gebruiken kan en wil ik liever niet. Beide types koplampen wil ik niet beschadigen omdat ik ze dan nog kan verkopen of omwisselen.
-jacco-
Über-Spammer

Sorry, kan je er niet mee helpen :)

Ik heb ook de heldere lampies er in zitten en heb ook een bijpassend dashboard ingebouwd :D
Tevens de bedrading voor de elektrische koplampverstelling werkend gemaakt :smoke:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
egbertja

Is ook een optie, heb ik helaas geen tijd voor. Ga zelf iets moois in elkaar klussen en zal een fototje posten
Chris@R5

egbertja schreef:Dit topic is al een tijdje inactief, maar hoop toch iemand mij vraag kan beantwoorden.Ik heb zojuist phase 3 koplampen (51 euro voor een paar op e-bay)op mijn phase 1 twingo gemonteerd en nu moet ik zelf een handmatige koplampverstelling maken. Heeft iemand nog een goed tip voordat ik hieraan begin?

Ik dacht er zelf aan om een bout op de verstelaansluiting van de koplamp te monteren en dan met behulp van een vleugelmoer en een stevige veer de verstelling te maken. Het waterdicht afsluiten wilde ik doen door overal rubbers tussen te zetten.

De handmatige verstelling van de oude koplampen gebruiken kan en wil ik liever niet. Beide types koplampen wil ik niet beschadigen omdat ik ze dan nog kan verkopen of omwisselen.

Dus als ik dit goed lees kunnen de nieuwe type koplampen zo in mijn '95-er Twingo en kan ik de huidige electrische verstelling er op aan sluiten? Wat een gedoe dan waar iedereen het steeds over heeft met een ander front kopen. Dat hoeft dan toch helemaal niet?
egbertja

Ik kon de nieuwe kunststof koplampen er zo opschroeven, zonder boren, bijvijlen of wat dan ook, alleen de knipperlicht aansluiting moet je veranderen. Aangezien er op mijn twingo handmatige koplampverstelling zit weet ik niet of de electrische verstelling van de oude koplamp past
Rontwingo

Ik heb de phase 2 koplampen met electrische verstelling, dan zijn die heldere phase 3 er toch zo op te planten zonder andere stekkers??? :)
Chris@R5

Bestellen dan maar 8)
Plaats reactie