Twingo: Heldere koplampen?

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
DJ-Jasper

Ben benieuwd of die heldere koplampen die nu op die nieuwe Twingo's zitten ook makkelijk (zonder problemen dus gelijk erop schroeven zonder aanpassen) op de Twingo's passen die niet die heldere koplampen hebben.

Als iemand dit weet, graag!
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik denk het haast wel man ze zijn even groot
Douwe

Volgens de Renault dealer absoluut niet. Maar heb zelf nog niet gekeken nog geprobeert, wel aangedacht maar volgens mij zijn die lampen aardig prijzig :( Wel een stuk mooier dan de niet heldere moet ik toegeven 8)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ze passen wel, al zal de elektrische verstelling niet werken. De bevestiging is verder hetzelfde. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
DJ-Jasper

Mooi, dan ga ik die heldere koplampen maar eens aanschaffen. Veel mooier gezicht ook. En die elektrische verstelling is toch al kaduuk bij mij :)
Renault Twingo
Douwe

K dan kun je me op de hoogte houden wat het kost en of het inderdaad zonder problemen t verwisselen was??
twingoturbo

kosten: 200 euro
erop zetten: 5 min. werk
twingoturbo

[img]http://www.sk-tuning.de/web/shop/images ... goklar.jpg[/img]

Je hebt ze ook in 't donker
Douwe

Humm... ga morgen effe langs het bedrijf waar ik de witte voorknippers heb besteld samen met nog wat andere spullen. Zijn die witte knippers nog niet binnen laat ik ze het annuleren want bij het "nieuwe' type is het volgens mij 1 geheel toch!?

:( wacht nu al een maand op een sportstuurtje+naaf; witte knippers voor en witte units achter; K&N kit. Als ze morgen niks binnen hebben en nog niet weten wanneer wel annuleer ik alles want nu had ik sneller zelf naar Duitsland kunnen rijden :evil:

PS. waar koop je de "donkere" bij de reno dealer???
Nick (germanstyle)

Tis geen 5 minuten werk. De lampen erin zetten is 5 minuten werk, maar de stekkers passen dus niet.

Die zul je nog moeten aanpassen. Ff met een voltmetertje kloten dus. Pas dan krijg je ze helemaal goed. Je zult bij de Renault ook even zo'n stekker moeten bestellen of met kabelschoentjes gaan werken.

De lampen zijn idd 200 euro +, dat zeker een heleboel geld voor een paar koplampen.

De zwarten zijn niet verkrijgbaar als lamp die 1 geheel is. MHW heeft zwarten, maar dan is de lamp nog gescheiden van de normale lamp.
Link:
http://www.m-h-w.de/LightDynamics/index ... 16ed4e0ab2
DJ-Jasper

Dankjewel, is wel erg veel geld voor 2 koplampjes...
Renault Twingo
Douwe

Humm.... denk dat ik het eerst toch maar bij witte knippers hou voorlopig vindt op dit moment 200+ wel veel geld voor een stel koplampen hoe mooi ze ook zijn 8)
Peter @ Malta
Contacteer:

Douwe schreef:Humm.... denk dat ik het eerst toch maar bij witte knippers hou voorlopig vindt op dit moment 200+ wel veel geld voor een stel koplampen hoe mooi ze ook zijn 8)
Nou we het toch over witte knippers hebben, die heb ik nou twee nieuwe van Renault zelf. Staat ook 'RENAULT' in het plastic geperst en zo.

Ik had eerst andere, niet-Reanult, die weliswaar van een (Nederlandse) Renault-dealer afkwamen, maar die waren niet zo mooi en de kwaliteit was maar matig. Die ik nou heb zijn gewoon perfect.

Het glas is meer helder dan wit als dat van de Mégane fase 1 en de achterkant is lichtgrijs. Je kunt het oranje lampje niet zien zitten, wat een mooi detail is.

Volgens mij zou je voor rond de €30 klaar moeten zijn. Artikelnummer is 8200257684; dat is alleen voor het doorzichtige plastic en niet het zwarte randje eromheen, wat jouw Twingo volgens mij nodig heeft.

- Peter
Douwe

Hmmm heeft iemand dit inmiddels geprobeert?? Volgens mijn info kan het nieuwste type koplampen die compleet helder zijn niet zomaar ter vervanging van het oude type je moet dan ook de bumper, voorfront en motorkap vervangen!
André ter Velde

Wat kosten die witte knippers voor? En die witte knippers zijkant? En witte achterlichten?
roeland twingo
Contacteer:

Peter @ Malta schreef:
Douwe schreef:Humm.... denk dat ik het eerst toch maar bij witte knippers hou voorlopig vindt op dit moment 200+ wel veel geld voor een stel koplampen hoe mooi ze ook zijn 8)
Nou we het toch over witte knippers hebben, die heb ik nou twee nieuwe van Renault zelf. Staat ook 'RENAULT' in het plastic geperst en zo.

Ik had eerst andere, niet-Reanult, die weliswaar van een (Nederlandse) Renault-dealer afkwamen, maar die waren niet zo mooi en de kwaliteit was maar matig. Die ik nou heb zijn gewoon perfect.

Het glas is meer helder dan wit als dat van de Mégane fase 1 en de achterkant is lichtgrijs. Je kunt het oranje lampje niet zien zitten, wat een mooi detail is.

Volgens mij zou je voor rond de €30 klaar moeten zijn. Artikelnummer is 8200257684; dat is alleen voor het doorzichtige plastic en niet het zwarte randje eromheen, wat jouw Twingo volgens mij nodig heeft.- Peter

Die witte knippers van renault zelf zijn ook vrij prijzig, ben je niet met 30 euro klaar. Zijn volgens mij 20 pleuro per stuk!! tenzij meneer renault de prijzen heeft aangepast...
Twingo te koop!!!!
Ferdy
Über-Spammer

mijn witte pinkers voor de Clio2 waren ook 20 per stuk
Douwe

Maar heeft iemand al geprobeert de nieuwste type koplampen (1 geheel met knipperlicht en helder) te monteren dus phase 3 op een phase 1 twingo????
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Keb net witte zijknippers besteld bij 4yourCar in ijsselstein. Komen gewoon uit de autostyle catalogus en waren 30 euro.
* Stefan T-SPORT *
roeland twingo
Contacteer:

Neobyte schreef:Keb net witte zijknippers besteld bij 4yourCar in ijsselstein. Komen gewoon uit de autostyle catalogus en waren 30 euro.
Zitten ze er al in? Heb daar bij mijn twingo beetje moeite mee gehad, sloten niet helemaat goed aan op de carroserie...
Twingo te koop!!!!
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Hmmm, nee nog niet, ze zijn besteld. Als ze niet passen ga ik gewoon terug. Autostyle heeft toch als motto dat als iets niet past dat je het terug mag brengen?
* Stefan T-SPORT *
Douwe

Ik heb zelf ook witte zijknippers uit de auto style gids no problemo!
Thierry

Als je ze nou bij http://www.intercarparts.nl besteld betaal je maar 4,90 euro per stuk :)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

hmmmm, denk dat dat alleen het plastic is. Dus zonder oranje lampje en zonder rubber dingetje.

Maar toch.....interesting :smile: kan altijd die andere nog terugbrengen.

Die complete koplampsets staan bij Intercarparts.nl voor "maar" 57,50 euro per stuk. Er zijn zover ik kan zien drie verschillende types. Link: http://www.intercarparts.nl/Nederlands/ ... 188&step=4
* Stefan T-SPORT *
Thierry

Hij staat er ook met rubberen rand voor 6.20 euro.
Maar die is alleen in de kleur smokey. En er zit idd geen lampje bij, maar dan nog is het goedkoper denk ik.
roeland twingo
Contacteer:

Neobyte schreef:hmmmm, denk dat dat alleen het plastic is. Dus zonder oranje lampje en zonder rubber dingetje.

Maar toch.....interesting :smile: kan altijd die andere nog terugbrengen.

Die complete koplampsets staan bij Intercarparts.nl voor "maar" 57,50 euro per stuk. Er zijn zover ik kan zien drie verschillende types. Link: http://www.intercarparts.nl/Nederlands/ ... 188&step=4
Ja maar deze zijn niet heleder...deze wel en ook direct een stukkie duurder... :wink:

http://www.intercarparts.nl/Nederlands/index_ned.htm
Twingo te koop!!!!
Twingo_maarten

Heb op het duitste twingo forum gelezen dat de phase 3 koplampen moeten passen. Let wel, de stekkers die naar de lampen toegaan schijnen niet los te koop te zijn. Dit omdat het een deel van de kabelboom is. Weet dat laatste niet 100% zeker. Maar meneer de dealert weet dat ongetwijfeld
Thierry

Toch wel geinig die Twingo's :)
roeland twingo
Contacteer:

SToRM666 schreef:Toch wel geinig die Twingo's :)
Ja daar ben ik het wel mee eens... :D
Twingo te koop!!!!
DJ-Jasper

Is echt een vooruitgang. Moet ze ook hebben hoor heldere koplampen!!
Renault Twingo
Douwe

Euh jongs :@ zoals je ziet aangepaste motorkap ik heb vandaag nog wat rond gebeld overal het zelfde antwoord als je de phase 3 lampen (2001+) monteerd moet je je motorkap + voor front + bumper vervangen door die van een phase 3.

Voordeel is dan weer dat die dan toch gespoten moet worden en kun je er net zo goed gelijk booskijkers in (laten) lassen :p :smoke:

Wel erg VET alleen jammer genoeg ook erg duur zo'n 600 euro voor een aangepaste motorkap in kleur dan nog de bumpers en voorfront erbij in kleur zit je op zon'n 700 dan de lampen zit je op zo'n 800/900 eurotjes om heldere lampen met booskijkers te hebben (N) :evil: Maar toch errrrugggggggg 8)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ik ga gewoon van die losse witte voorknippers bestellen denk ik, altijd beter dan dat oranje en lang niet zo duur.
* Stefan T-SPORT *
antoine
Car: Renault Clio III RS

Neobyte schreef:Ik ga gewoon van die losse witte voorknippers bestellen denk ik, altijd beter dan dat oranje en lang niet zo duur.
:foto: :)
Douwe

Yep heb ze ook gehaald alleen nog monteren. Moet de oude schroeven eruit boren want die zijn gaar :@ :lol:
Plaats reactie