
Marcel's Ring Clio 16v
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mooie slangetjes ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Gecopierd van pagina 9. !!
Het is weer kerst dus genoeg tijd om te knutselen.
Maandag alle oude remmenzooi verwijderd en aan de achterzijde clio RS klauwen gemonteerd.
1e kerstdag gelukkig geen familie verplichtingen dus lekker door kunnen werken.
Aantal foto's voor de liefhebbers.
[img]http://img831.imageshack.us/img831/2317/20121223154734.jpg[/img]
[img]http://img11.imageshack.us/img11/8039/20121224122730.jpg[/img]
[img]http://img22.imageshack.us/img22/5830/20121224122642.jpg[/img]
[img]http://img405.imageshack.us/img405/1448/20121224195813.jpg[/img]
[img]http://img802.imageshack.us/img802/1954/20121224195833.jpg[/img]
En een Nieuwe BENDIX 23,81mm HRC voor €66,78
[img]http://img607.imageshack.us/img607/4859/20121225141404.jpg[/img]
Remmen zijn inmiddels ontlucht en na 1 kleine lekkage op een nippel->RDV (na een nieuw koperen ringetje was die dicht) waren er veder geen problemen.
P.s het is zo'n troep in de auto omdat er het e.e.a. geschuurd word in de auto.
Het is weer kerst dus genoeg tijd om te knutselen.
Maandag alle oude remmenzooi verwijderd en aan de achterzijde clio RS klauwen gemonteerd.
1e kerstdag gelukkig geen familie verplichtingen dus lekker door kunnen werken.
Aantal foto's voor de liefhebbers.
[img]http://img831.imageshack.us/img831/2317/20121223154734.jpg[/img]
[img]http://img11.imageshack.us/img11/8039/20121224122730.jpg[/img]
[img]http://img22.imageshack.us/img22/5830/20121224122642.jpg[/img]
[img]http://img405.imageshack.us/img405/1448/20121224195813.jpg[/img]
[img]http://img802.imageshack.us/img802/1954/20121224195833.jpg[/img]
En een Nieuwe BENDIX 23,81mm HRC voor €66,78

[img]http://img607.imageshack.us/img607/4859/20121225141404.jpg[/img]
Remmen zijn inmiddels ontlucht en na 1 kleine lekkage op een nippel->RDV (na een nieuw koperen ringetje was die dicht) waren er veder geen problemen.

P.s het is zo'n troep in de auto omdat er het e.e.a. geschuurd word in de auto.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
dat zijn mooie leidingen!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Krijg bijna spijt dat ik al die koperen leidingen onder de auto hebt getrokken als ik deze leidingen zie
Maar ik denk dat dit wel een tikje duurder is dan koperen leidingen, of valt dat mee Marcel?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Prijs is denk ik 30% duurer dan koper.MartijnG schreef:Krijg bijna spijt dat ik al die koperen leidingen onder de auto hebt getrokken als ik deze leidingen zieMaar ik denk dat dit wel een tikje duurder is dan koperen leidingen, of valt dat mee Marcel?
Leiding is +- €10,- per meter.
Koppelingen zijn +- €5,-
M10/M12 nippels +- €2,-
Ik was denk ik voor €200,- klaar.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ziet er goed uit. Ik zou er wel een vorm van bescherming overheen zetten. Tectyl is wat te plakkerig denk ik, maar een soort van waxoil ofzo die goed beschermt maar gewoon droog opdroogt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Voor de volgende keer misschien je T-stuk binnen monteren, makkelijker als je er eens bij moet en blijft het ook schoon 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Toch is koper een stuk beter qua uitzetting en pedalfeel, dan die flexibele leiding die over dehele lengte nog best wat uitzet in dikte/lengte.MartijnG schreef:Krijg bijna spijt dat ik al die koperen leidingen onder de auto hebt getrokken als ik deze leidingen zieMaar ik denk dat dit wel een tikje duurder is dan koperen leidingen, of valt dat mee Marcel?
Maargoed t legt n stuk makkelijker en ziet er fancy-er uit ja

zoen zit er ook onder m'n 9 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Dat was ook eerst de bedoeling. Als ooit de tank er onder vandaan gaat verander ik het ook.Nu kwam dit beter uit + de ingaande leiding op het t stuk zit gewoon mrt een wartel.Luco/Alpine-racer schreef:Voor de volgende keer misschien je T-stuk binnen monteren, makkelijker als je er eens bij moet en blijft het ook schoon
En ik hoefde maar 1 gat te boren.
@Tom. Wat betreft de bescherming, ik laat het zo. Het is een hobby auto die hoogstens 2x per jaar door de regen rijd.
Nog even een vraagje mbt de HRC.
De voorremmen zit ieder op een "aparte" slag. De achter remmen zitten bij 1 voorrem erbij. Zou nu niet 1 wiel eerder/harder remmen om dat 1 wiel op een apparte groep ziten de ander met de achterremmen erbij? Iedereen maakt het zo...
Zie ook de HRC foto.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Lol! Het is niet dat ie door de apk moet komen ofzo 
Hij moet gewoon goed remmen!

Hij moet gewoon goed remmen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
In principe heeft iedere uitgang zijn eigen en ook gelijke zuigerdruk omdat inwendig de HRC een dubbele zuiger heeft die kwa diameter dus beiden gelijk zijn.
Het kan wellicht een verschilletje hebben als je 1ste uitgangen (gezien vanaf bestuurder) 10mm zijn en de 2de 12mm (zoals bij een ABS HRC van een Laguna).
Het kan wellicht een verschilletje hebben als je 1ste uitgangen (gezien vanaf bestuurder) 10mm zijn en de 2de 12mm (zoals bij een ABS HRC van een Laguna).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
@ jacques, Apk maakt niks uit.
@ Arco. Wat jij zeg snap ik want je hebt voor en achter de zuiger gelijke druk EN gelijke vloeistof verplaatsing.
MAAR... Aan schutbord kant zitten nu 1x voor rem + 2x achterrem.
aan de voorkant zit nu 1x voorrem en 1 plug.
Nu denk ik dus dan als ik rem en trap bijvoorbeeld 200 Bar.
en verplaats met de slag 10cc remvloeistof. dan word er 10cc verdeeld over 1x voorrem en 2 achterremmen en aan de voorkant gaat de volle 10cc naar 1 voorklauw.
met andere woorden.
met 10cc vul ik 4 voorzuigers + 2x achterzuiger en met de andere 10cc alleen 4 voorzuigers.
@ Arco. Wat jij zeg snap ik want je hebt voor en achter de zuiger gelijke druk EN gelijke vloeistof verplaatsing.
MAAR... Aan schutbord kant zitten nu 1x voor rem + 2x achterrem.
aan de voorkant zit nu 1x voorrem en 1 plug.
Nu denk ik dus dan als ik rem en trap bijvoorbeeld 200 Bar.
en verplaats met de slag 10cc remvloeistof. dan word er 10cc verdeeld over 1x voorrem en 2 achterremmen en aan de voorkant gaat de volle 10cc naar 1 voorklauw.
met andere woorden.
met 10cc vul ik 4 voorzuigers + 2x achterzuiger en met de andere 10cc alleen 4 voorzuigers.

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Zo dus.
[img]http://img856.imageshack.us/img856/8425/naamloospb.jpg[/img]
ik zelf denk dus dat Rv harder remt dan de rest
[img]http://img856.imageshack.us/img856/8425/naamloospb.jpg[/img]
ik zelf denk dus dat Rv harder remt dan de rest
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik denk dat je gelijk hebt. Waarom de voorkant niet op gelijke hoogte aansluiten?
Voorbeeldje:
[img]http://img576.imageshack.us/img576/7717/90384845.jpg[/img]
Voorbeeldje:
[img]http://img576.imageshack.us/img576/7717/90384845.jpg[/img]
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Als er dan een lek is heb ik geen remdruk meer op de vooras.
nu zal altijd 1 wiel blijven remmen.
nu zal altijd 1 wiel blijven remmen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
@ Marcel : Juistem. Nu ikke ff snap ja.
Remtestbank met rollen zal een hoop verklaren kwa remdruk hoop en denk ik. Maar er van uit gaande dat je er goed (
) over na hebt gedacht en verder hebt gekeken (bij o.a. rallyauto's) dan je neus lang is, moet het wel goed zijn. 
Remtestbank met rollen zal een hoop verklaren kwa remdruk hoop en denk ik. Maar er van uit gaande dat je er goed (


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Zo zit het bij mij aangesloten.antoine schreef:Ik denk dat je gelijk hebt. Waarom de voorkant niet op gelijke hoogte aansluiten?
Voorbeeldje:
[img]http://img576.imageshack.us/img576/7717/90384845.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Zal het systeem dan niet de gemakkelijkste weg kiezen en de olie laten ontsnappen door de lekkage?derbimarcel schreef:Als er dan een lek is heb ik geen remdruk meer op de vooras.
nu zal altijd 1 wiel blijven remmen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
NeeMerijn schreef:Dus niet gekruisd??

Precies zoals het plaatje van Antoine.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik vroeg alleen of je er wat van merkt met remmen nu je de achterremmen op een van de twee voorremmen hebt aangesloten. Kan best zijn dat de achterremmen heelweinig volume olie nodig hebben t.o.v. de voorremmen en dat je er bijna niets van merkt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ahh. Sorry verkeerd gelezen.
Nee heb er nog niet mee gereden.
Mocht het toch te veel trekken met remmen gaan er
Waarschijnlijk dubbele leidingen naar achter aangezien de rdv toch 2 in/uitgangen heeft.
Word vervolgd.....
Nee heb er nog niet mee gereden.
Mocht het toch te veel trekken met remmen gaan er
Waarschijnlijk dubbele leidingen naar achter aangezien de rdv toch 2 in/uitgangen heeft.
Word vervolgd.....
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat systeem van Clio Gr.A is dan weer wat beter dan dat van Marcel lijkt het.
Maar ja, als er een leiding lek raakt, kan je alleen voor OF achter remmen ...
Gebruikt voor de vooremmen dus ook maar 1 aansluiting die dus net zoals bij achterremmen wordt gesplitst.
Er blijven dus op de HRC 2 aansluitingen "over" en worden dus afgedopt.
Marcel kan met een kleine aanpassing het zo als de Clio Gr. A maken.
Maar ja, als er een leiding lek raakt, kan je alleen voor OF achter remmen ...

Gebruikt voor de vooremmen dus ook maar 1 aansluiting die dus net zoals bij achterremmen wordt gesplitst.
Er blijven dus op de HRC 2 aansluitingen "over" en worden dus afgedopt.
Marcel kan met een kleine aanpassing het zo als de Clio Gr. A maken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik zou ze ook gewoon allebei op de voorste aansluiten en achter enkel.
Ben je iig het potentiële verschil kwijt.
En bij een goed opgebouwde auto wat is dan de kans dat er opeens een leiding lek gaat?
Ben je iig het potentiële verschil kwijt.
En bij een goed opgebouwde auto wat is dan de kans dat er opeens een leiding lek gaat?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Dat van de Gr.a is in principe hetzelfde als luco heb.
Ik ga het gewoon eerst proberen misschien kloppen de theorien niet met de praktijk (achteremmen worden toch geknepen).
Wanneer het lekker weer is ga ik eens remmen.
Ik ga het gewoon eerst proberen misschien kloppen de theorien niet met de praktijk (achteremmen worden toch geknepen).
Wanneer het lekker weer is ga ik eens remmen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
voor op de 2 voorste en 1 achterste op de achterste
dus NIET gekruist.
zo zit het ook bij mij.
dus NIET gekruist.
zo zit het ook bij mij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Op naar Val Thorens, France.
tot over 10 dagen
[img]http://img802.imageshack.us/img802/9463/20130118094223.jpg[/img]
tot over 10 dagen

[img]http://img802.imageshack.us/img802/9463/20130118094223.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Mazzelaar!
Je hebt anders thuis ook genoeg sneeuw zie ik!

Je hebt anders thuis ook genoeg sneeuw zie ik!