
Willem-Jan's R5 GTT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nice 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ziet er goed uit zeg!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Weer een stap vooruit Willem-Jan, ziet er goed uit.
Je hebt thermocontacten die open gaan in plaats van dicht als het warm wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan draait de fan namelijk als ie koud is.
Wat ik denk dat aan de hand is dat de thermostaat niet open gaat. Deze zit in de slang naar de radiateur. Dat kan door een luchtbel die ervoor zit, bijvoorbeeld als alle koelvloeistof uit de motor is geweest. Sommige boren er een gaatje in om dat probleem te voorkomen. De thermostaat kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, wat wel vaker voorkomt als deze droog gestaan heeft.
Verder kan de radiateur verstopt zijn, waardoor het water het thermocontact niet bereikt.
Je hebt thermocontacten die open gaan in plaats van dicht als het warm wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan draait de fan namelijk als ie koud is.
Wat ik denk dat aan de hand is dat de thermostaat niet open gaat. Deze zit in de slang naar de radiateur. Dat kan door een luchtbel die ervoor zit, bijvoorbeeld als alle koelvloeistof uit de motor is geweest. Sommige boren er een gaatje in om dat probleem te voorkomen. De thermostaat kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, wat wel vaker voorkomt als deze droog gestaan heeft.
Verder kan de radiateur verstopt zijn, waardoor het water het thermocontact niet bereikt.

okido schreef:Weer een stap vooruit Willem-Jan, ziet er goed uit.
Je hebt thermocontacten die open gaan in plaats van dicht als het warm wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan draait de fan namelijk als ie koud is.
Wat ik denk dat aan de hand is dat de thermostaat niet open gaat. Deze zit in de slang naar de radiateur. Dat kan door een luchtbel die ervoor zit, bijvoorbeeld als alle koelvloeistof uit de motor is geweest. Sommige boren er een gaatje in om dat probleem te voorkomen. De thermostaat kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, wat wel vaker voorkomt als deze droog gestaan heeft.
Verder kan de radiateur verstopt zijn, waardoor het water het thermocontact niet bereikt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ff aan de slangen naar de radiateur voelen dus. Als ie koud blijft, dan weet je genoeg. Wordt ie warm, dan is het in elk geval niet je thermostaat en kun je verder kijken naar je radiateur. Feit dat de fan wel aan gaat bij doorverbinden, geeft in elk geval aan dat de bedradingen relais OK zijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi