PaulM's Clio I 1.8 16v topic

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
LotuzClioWilliams

Wat klinkt me dit allemaal bekend in de oren. Ik houd ook niet van dit soort onheilspellende geluidjes en dan vraag je één of meerdere monteurs ernaar en dan krijg je zo'n opmerking als "Kan geen kwaad, dus leer er maar mee te leven". |:
PaulM

@haas: als je wil kan je wel nieuwe voor schijven en remblokken bestellen :P

na een van 170 naar 110 rem actie wegens voorgooiende bitch op de snelweg is dat beetje wat er op zat er nu wel af ;)
Haas
Car: Megane RS

das op zich niet zo'n probleem. Hebben er nog wel ff contact over...
PaulM

LotuzClioWilliams schreef:Wat klinkt me dit allemaal bekend in de oren. Ik houd ook niet van dit soort onheilspellende geluidjes en dan vraag je één of meerdere monteurs ernaar en dan krijg je zo'n opmerking als "Kan geen kwaad, dus leer er maar mee te leven". |:
na het versnellingsbak insident ben ik ook wat panischer geworden van vreemde geluidjes moet ik eerlijk zeggen... :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Paul, als martijn zaterdag geen tijd heeft om je remmen te vervangen moet je het ff zeggen, kan je ook bij ons/mij terrecht zaterdagmiddag. Moet je wel martijn het spul laten bestellen aub. :D
canonballman

LotuzClioWilliams schreef:Wat klinkt me dit allemaal bekend in de oren. Ik houd ook niet van dit soort onheilspellende geluidjes en dan vraag je één of meerdere monteurs ernaar en dan krijg je zo'n opmerking als "Kan geen kwaad, dus leer er maar mee te leven". |:
Sorry Marc, maar je moet er toch mee leren leven dat monteurs dat tegen je zeggen.

:wink:
LotuzClioWilliams

Ik zit al de hele tijd te broeden op een slimme reactie, maar helaas... Ik ben bang dat ik er idd maar mee moet leren leven. Mechanics, can't live with them, can't live without them. :lol:
PaulM

Frits schreef:Paul, als martijn zaterdag geen tijd heeft om je remmen te vervangen moet je het ff zeggen, kan je ook bij ons/mij terrecht zaterdagmiddag. Moet je wel martijn het spul laten bestellen aub. :D
ik denk dat ik dat na de sleutel ervaringen met haas wel zelf erop kan hangen (proberen iig :D), als dat niet lukt kan ik nog hulp inroepen, thnx voor aanbod iig. :beer:
PaulM

net afspraak gemaakt voor slot in de deur te fixen, volgende week zaterdag :pompom2: , kan dan meteen andere voor schijven en blokken bevestigen. Moet dus voor zaterdag volgende week nieuwe schijven hebben voor me clio 16v.

Iemand een goeie set daarvoor? schijven + blokken morgen rond de 250 kosten bij elkaar.

Wil iig geperforeerde schijven, en wel goeie kwali, gaat toch om stukkie veiligheid :), is neem ik aan binnen 1 week wel te bestellen?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Martijn bedoelde http://www.dutchpowertrading.nl. Goed spul en voor een goeie prijs. Hij haalt alles bij Sandtler in duitsland. en dr zijn al veel meer jongens die spullen van hem onder de auto hebben zitten. (incl mezlef ;)) Schijven en blokken heeft ie ws. zelfs op voorraad. Moet je het alleen ophalen in Didam. En dat zal een 30 min rijden voor je zijn. 8)

GR.Frits
PaulM

aha heb de ferrodo 2500 al gevonden :), volgens mij hebben ze daar alleen schijven van sandler. maar die zijn ook wel goed. Denk dat ik die van 99 per stuk neem, zijn ook geperforeerde.
PaulM

gister even naar de renault dealer geweest om wat kleine onderdelen te bestellen.

Besteld:

- hitteschild
- plastic kapje om motor met dat F1.6 ofzo erop.
- slang van luchtfilter naar de 2de slang.

bij elkaar iets van 75 euro.

Wou ook nog het 2de plastic kapje bestellen op het motorblok, die boven je inlaatspruitstuk zit. Fucking ding kost gewoon 127 euro :bonk: klopt dit wel, want heb hem mooi niet besteld :)

Tevens me pookhoes nu (leer met rode stiksel) ingebouwd, ziet er netjes uit :D.

komende zaterdag wordt slot gefixt van me deur, en meteen andere schijven + blokken erop.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

dat heeft ie verkeerd opgezocht dan volgens mij
mijn dialogys zegt bij dat kapje:
77 00 855 515 ECRAN THERM C57 €21.85
PaulM

ja vond ook al vreemd uber bedrag, heb zelf meegekeken met het programma, kapje zag er op scherm zelfde uit als in het echt, alleen die prijs was nogal vreemd. zal met dat nummer nog wel even langs gaan :)
PaulM

vanaaf ff bij Dutch Power Trading langs geweest, nieuwe aanwinst:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/paul001.jpg[/img]
en:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/paul002.jpg[/img]

:) beetje crappy foto's zijn van webcam. stond trouwens ook een clio willams ph2 met een lekke achterband. Staat te koop!

zaterdag boel installeren :)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Goed bezig!

enne willie? vertel eens meer. 8)
PaulM

uuh ja hij was blauw, met gouden velgen (originele) en stond williams op zijkanten ;). verder niet veel aandacht aan gegeven.

Ik zei tegen hem, leuke willie die je daar hebt staan, hij ja klopt staat ook te koop. Verder niet over koopprijs enz gehad. Volgens mij wel aardige kel, anders maar bellen als je interesse hebt ;)
Haas

nice paul! (Y)
mikko
Contacteer:

Ziet er netjes uit Paulus, hoeveel heb je voor de schijven betaald? :)
Ben benieuwd naar je bevindingen, suc6 ermee :D
PaulM

mikko schreef:Ziet er netjes uit Paulus, hoeveel heb je voor de schijven betaald? :)
Ben benieuwd naar je bevindingen, suc6 ermee :D
Bij elkaar was het 242,- en dan bij DPT opgehaald :)
Haas

wat voor merk schijven zijn t?
PaulM

sandtler type S

kerel zei dat ik eerst de oppervlakte waar schijf tegenaan komt helemaal moest gladmaken (tot staalborstel aantoe) dan spul moest inspuiten enz, eerste 300km zo rustig mogelijk remmen.
Haas

yeps, ff goed inremmen :)

heb je spuitbusje erbij gekregen? en met wat erin?
PaulM

Haas schreef:yeps, ff goed inremmen :)

heb je spuitbusje erbij gekregen? en met wat erin?
:s nee geen spuitbusje gekregen, 1 doos met de schijven en 1 doosje met de 4 blokken.
Haas

wat bedoeltie dan met dat inspuiten?

ik schuur nooit wat op, maar ja, is ook geen sandtler shit :)
wel ff goed vetvrij maken met remmenreiniger, bedoeltie dat?

heost met je waterpomp btw?
paulvanrooij
Contacteer:

denk dat ie bedoelde dat je na t schuren ff goed schoon moet maken met remmenreiniger..lijkt me anders niet echt lekker met die rotzooi er nog op..

nette schijfjes Paul! (Y)
PaulM

Haas schreef:wat bedoeltie dan met dat inspuiten?

ja met remreiniger vet eraf, en alle meuk er goed af halen. Welke waterpomp? de nieuwe of de electrische :) heb wel weer een nieuw kraakje/piepje gehoord, zo bij de 130 en sneller hoor ik soms een hoge pieptoon rechts bij dashboard vandaan komen, moet nog ff onderzoeken waar het van is :)
paulvanrooij
Contacteer:

Paul, je rijdt renault..daar horen kraakjes en piepjes bij :p
PaulM

dat weet ik inmiddels wel ;), is ook niet zo erg, als ik maar weet waar het van is :)
PaulM

moet nog kijken of ik ze er morgen op kan leggen, zwager kwam wat tussen, dus wordt waarschijnlijk week erop. Morgen meteen bij dealer me spullekes ophalen, is me hitteschild ook weer gefixt, en krijg je geen troep meer in je gezicht als je eronder ligt (he haas?:P)
Robert-Jan

die vent bedoeld waarschijnlijk dat je de naaf goed moet schoonmaken voordat je de schijf monteerd en inspuit met een beetje kopervet ofzo.

En ff met een schuurpapiertje lichtjes over de schijven gaan voor het monteren.
VLK Groep
Haas

+Clio16v+ schreef:moet nog kijken of ik ze er morgen op kan leggen, zwager kwam wat tussen, dus wordt waarschijnlijk week erop. Morgen meteen bij dealer me spullekes ophalen, is me hitteschild ook weer gefixt, en krijg je geen troep meer in je gezicht als je eronder ligt (he haas?:P)
:lol: erg fijn! (Y)
Haas

Robert-Jan schreef:die vent bedoeld waarschijnlijk dat je de naaf goed moet schoonmaken voordat je de schijf monteerd en inspuit met een beetje kopervet ofzo.

En ff met een schuurpapiertje lichtjes over de schijven gaan voor het monteren.
yeps (Y)
Haas

+Clio16v+ schreef:
Haas schreef:wat bedoeltie dan met dat inspuiten?

ja met remreiniger vet eraf, en alle meuk er goed af halen. Welke waterpomp? de nieuwe of de electrische :) heb wel weer een nieuw kraakje/piepje gehoord, zo bij de 130 en sneller hoor ik soms een hoge pieptoon rechts bij dashboard vandaan komen, moet nog ff onderzoeken waar het van is :)
je electrische doet t nog steeds niet geloof ik...
althans, toen ik er mee weg ben geweest niet :)
PaulM

hoeveel kost dat kreng? :) vraag het morgen wel ff bij de dealer
Gesloten