ACT: Clio16V I
Wat voor auto rij je Willow?
Duh, oh ja. 

Bij een ET van 25 zit je 12mm verwijderd van de originele ET van 37 à 38. Met een 205 bandje denk ik ook dat de kans groot is dat dit gaat aanlopen (als je auto net zo krom is als de mijneDennis 16V schreef:Oke laatste vraag m.b.t. de velgen. De ET waarde. Wat is het minimale en maximale wat ik onder een clio kwijt kan. De velgen die ik op het oog heb hebben namelijk een (erg) lage ET waarde, deze is namelijk 25, ik heb er niet echt verstand van maar ik weet vrijwel zeker dat dit niet past.
Stond hier ergens een fijn artikeltje over ET waardes. Is niet moeilijk:
[img]http://www.rus99.ru/img/page_img/et_wheel.gif[/img]
De ET-waarde geeft in mmŽs aan de afwijking van de flens van je velg tov het hart/midden van de velg. Kun je gewoon zelf nameten met een duimstok. Meet je eerst de totale breedte en daarnaa hoe diep de flens zit.
Voor een clio geldt bijvoorbeeld,
ET >38 komt de velg meer naar binnen
ET <38 komt de velg meer naar buiten
maar het is wel een goed idee om de 2 originele delen te kopen en een nette katvervanger??
dat is ook makkelijk te monteren...wat is de rede dat zo'n katvervanger van supersprint zo onwijs duur is?
en zijn dr nog alternatieven?
dat is ook makkelijk te monteren...wat is de rede dat zo'n katvervanger van supersprint zo onwijs duur is?
en zijn dr nog alternatieven?
-
- Über-Spammer
bedoel je dit niet andersom. als de et > (groter is) komt de velg toch verder naar buiten?ET >38 komt de velg meer naar binnen
Nope, bedoel het goed om. De speedlines hebben een ET van 56 en vallen vet teveel naar binnen, vandaar de verbreders.
-
MarcoG heeft gelijk, hoe kleiner de ETwaarde, hoe meer naar buiten ze komen...J-P-S schreef:bedoel je dit niet andersom. als de et > (groter is) komt de velg toch verder naar buiten?ET >38 komt de velg meer naar binnen
Die middendemper schampt op veel drempels. Als je rotdrempels hebt blijft ie nog goed hangen ook. Vandaar dat de middendemper plaats heeft gemaakt voor een simpel stuk pijp.
Als je géén drempels in je buurt hebt, prima. Voor het geluid heb je die middendemper niet nodig, scheelt niks, met of zonder.

Als je géén drempels in je buurt hebt, prima. Voor het geluid heb je die middendemper niet nodig, scheelt niks, met of zonder.
-
- Über-Spammer
inderdaad. pak gewoon de middenbuis van een 1.2 clio. geen demper, zo eronder schroeven. dat werkt het beste. mijn clio was sterk verlaagd, dan kwam zelfs die buis aan de grondDie middendemper schampt op veel drempels. Als je rotdrempels hebt blijft ie nog goed hangen ook. Vandaar dat de middendemper plaats heeft gemaakt voor een simpel stuk pijp.

trouwens, heeft iemand dat kunststof kapje liggen waar je benzineleidingen doorheen lopen achter de distributiedeksel, en dan over je multiriem heen?
ok, dus dan moet ik de middenpijp van een clio 1.2 bestellen, en de einddemper van een 16v, in combinatie van een supersprint katvervanger, moet goed komen??J-P-S schreef:inderdaad. pak gewoon de middenbuis van een 1.2 clio. geen demper, zo eronder schroeven. dat werkt het beste. mijn clio was sterk verlaagd, dan kwam zelfs die buis aan de grondDie middendemper schampt op veel drempels. Als je rotdrempels hebt blijft ie nog goed hangen ook. Vandaar dat de middendemper plaats heeft gemaakt voor een simpel stuk pijp.
trouwens, heeft iemand dat kunststof kapje liggen waar je benzineleidingen doorheen lopen achter de distributiedeksel, en dan over je multiriem heen?
Die 1.2 pijp krijg je niet luchtdicht aangesloten op je 16v einddemper. 16v heeft een iets dikkere pijp. Scheelt niet veel, maar net genoeg om te lekken.
Ik had ook een 1.2 pijp maar die lekte konstant bij de aansluiting op de achterdemper. Op de kat past het wel precies.
Gewoon de demper ertussenuit flexen (met nog wat pijp eraan zodat je em er ook ooit weer tussen kunt lassen) en een dikker stuk pijp erover.
Kijk, hier:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erloos.jpg[/img]
Ik had ook een 1.2 pijp maar die lekte konstant bij de aansluiting op de achterdemper. Op de kat past het wel precies.
Gewoon de demper ertussenuit flexen (met nog wat pijp eraan zodat je em er ook ooit weer tussen kunt lassen) en een dikker stuk pijp erover.
Kijk, hier:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erloos.jpg[/img]
Ik heb gewoon mijn oude middendemper ff eronderuit gehaald, doorgeflext en met dat stuk pijp ertussen weer vastgelast. Was echt weinig werk, nog geen uur relaxed ermee geknutseld.
Bij mij niet. Ik heb wel de kat er nog onder. Hoor geen verschil.
ja, daar doe je het toch voor lijkt me.. 

Nee, Willow wil van zijn (harde) geluid af.....Haas schreef:ja, daar doe je het toch voor lijkt me..

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
ja klopt, want ik heb nu een zelfbouw systeem van dbm engineering met invidia einddemper en zonder kat/ katvervanger
ik zag bij stroeve dat ze ook vervangers hebben voor de originele middendemper, dus gewoon een rechte pijp (70 euro) ofzo
dus dan kan ik het beste origenele einddemper bij een automaterialenzaak bestellen en dan die middendemper vervanger en katvervanger van supersprint bij dbm...
denk dat ik dan wel een net stil systeem heb dan
ik zag bij stroeve dat ze ook vervangers hebben voor de originele middendemper, dus gewoon een rechte pijp (70 euro) ofzo
dus dan kan ik het beste origenele einddemper bij een automaterialenzaak bestellen en dan die middendemper vervanger en katvervanger van supersprint bij dbm...
denk dat ik dan wel een net stil systeem heb dan
wie had er nu ook alweer 5mm spacers te koop? iemand poste dat nadat ik me velgen verhaal hier had geplaatst... pm me even als jij je voelt aangesproken 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ik heb nu via stroeve de tussendempervervanger en de dempende katvervanger binnen (ziet er heel netjes uit)
nu moet ik nog een originele einddemper bemachtigen..
heeft er iemand nog tips en trucks, kwa kwaliteit prijs verhouding..
bij renault dealer bestellen of gewoon bij een automaterialenzaak?
meen dat paul het ooit eens had over 200 nog wat euro?Donleben schreef:Iemand????Donleben schreef:Wat kost een electrische waterpomp voor een 16v? Dat is dat ding onder je luchtfilterhus voor je na-koeling.
pm hem ff: +clio16V+
bosalletje van de brezan, prima spul.willow schreef:ik heb nu via stroeve de tussendempervervanger en de dempende katvervanger binnen (ziet er heel netjes uit)
Maar vanwaar een orig einddemper in combi met een tussendempervervanger?
omdat ik nu veel herrie heb en wil naar rustig...dus haal het hele zelfbouw systeem eronder vandaan en zit dr een dempende katvervanger, tussendemper vervanger en originele (nieuwe) einddemper onder...Haas schreef:bosalletje van de brezan, prima spul.willow schreef:ik heb nu via stroeve de tussendempervervanger en de dempende katvervanger binnen (ziet er heel netjes uit)
en die tussendempervervanger heb ik besteld omdat iemand anders van de club zei dat ie een keer zijn demper van zijn tussendemper af had gehaald en niet meer herrie had, dus ik denk bestel gelijk een tussendemper zonder demper omdat dat ook beter is, omdat me auto al vrij laag ligt..
daarom heb ik wel een dempende katvervanger gekocht en wil ik ook een dempende einddemper, dus als geheel dan hoop ik een stille clio, althans veel en veel stiller als wat ik nu heb
okidoki 
was ff nieuwsgierig...

was ff nieuwsgierig...

maar ff serieus, mooi spul man die dempende katvervanger (120 euro, bij stroeve)Haas schreef:okidoki
was ff nieuwsgierig...
maargoed, dus naar aanleiding van zegge dat de demper van de middendemper afhalen niet meer herrie heeft, heb ik dus gelijk middendemper vervanger besteld.
komt ook goed uit, anders zit je gelijk weer met veel dikker materiaal onder je auto
ik had idd brezan gebeld, maar ook slager, maar slager zei dat ie van tevoren niet wist welk merk einddemper hij zou binnekrijgen, maar dat het allemaal ongeveer zelfde kwaliteit heeft..
bij slager is de einddemper wel 50 euro goedkoper dan bij brezan, maar rond de 150/ 200 euro zit je wel...
'Haas schreef:meen dat paul het ooit eens had over 200 nog wat euro?Donleben schreef:Iemand????Donleben schreef:Wat kost een electrische waterpomp voor een 16v? Dat is dat ding onder je luchtfilterhus voor je na-koeling.
pm hem ff: +clio16V+
dealer kon eerst de pomp niet vinden in dialogys
uit mijn project topic:
of het EX of INCL is weet ik nietPaul1916v schreef:wat een amateur daar zeg
77 00 816 909 POMPE CIR EAU 121.99
die pomp moet ik ook nog x fixen btw, pomp werkt wel (stroom op gezet)maar denk sensor niet ofzo.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
het is een einddemper van het merk romax ofzo geworden....Haas schreef:bosalletje van de brezan, prima spul.willow schreef:ik heb nu via stroeve de tussendempervervanger en de dempende katvervanger binnen (ziet er heel netjes uit)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ik heb nu dus ook een handgebouwd uitlaatsysteem (dikke diameter buizen) met invidia einddemper ( zonder kat, of katvervanger), dat maakt errug veel lawaai...
dus nu heb ik een dempende katvervanger, middendempervervanger, en originele uitlaat gekocht voor mijn clio 16v, dat binnenkort het 1.5 jaar oude zelfbouwsysteem (van dbm) gaat vervangen
nu is mijn vraag, wat heb ik nodig aan uitlaatklemmen, pakkingen (voor tussen de flensen) en ophangrubber??
alvast bedankt!!
dus nu heb ik een dempende katvervanger, middendempervervanger, en originele uitlaat gekocht voor mijn clio 16v, dat binnenkort het 1.5 jaar oude zelfbouwsysteem (van dbm) gaat vervangen
nu is mijn vraag, wat heb ik nodig aan uitlaatklemmen, pakkingen (voor tussen de flensen) en ophangrubber??
alvast bedankt!!
Zoooo cliotje kan er weer een jaar tegenaan
vandaag goed gekeurd.
Alleen 1 punt en dat waren de remleidingen.
Die lagen tegen elkaar aan. waarschijnlijk doordat de auto zo laag ligt.
En die waren al een flink stuk ingesleten.
Is dit een bekend probleem? Das toch best ernstig als die ineens lek zijn.
Maja ze zijn bij mij vervangen!!

vandaag goed gekeurd.
Alleen 1 punt en dat waren de remleidingen.
Die lagen tegen elkaar aan. waarschijnlijk doordat de auto zo laag ligt.
En die waren al een flink stuk ingesleten.
Is dit een bekend probleem? Das toch best ernstig als die ineens lek zijn.
Maja ze zijn bij mij vervangen!!