Nooit bij de uitlijnboer geweest?

Ik heb het een jaar of 2 geleden ook eens gehad. Benzine die uit die overloop liep puur omdat het membraam gescheurd was. Revisie van de carburateur en het was weer opgelost.Abel schreef: Dat pijpje loost alleen benzine als die zou membraam lekken (en ik heb het ook nog nooit gezien of gehoord. Alleen een vaag verhaal van minstens 10 jaar oud uit GB)
Hoe denk jij dan dat een verstopt filter een overdruk in de carburateur kan veroorzaken?Abel schreef:... dan denk ik dat dat het ook is of een verstopte benzinefilter.
Het komt niet bij de lobster vandaan, als ik me niet vergis. Het komt verder naar beneden eruit sproeien... Ik heb 2 verschillende, gereviseerde carburateurs gebruikt, die op andere GTT's geen problemen gaven. Zelfs niet bij 1,6 Bar onder de gasklep (zie Maurice uit Belgie met 176 PK aan de wielen).Steven schreef:Overigens sproeide de mijne op de testbank met 1,2 bar boven de gasklep ook altijd wat benzinedamp terug via die gammele aansluiting van de lobster.
Ik zal eens nalopen hoe de slangen lopen op dit moment. Volgens mij zit alles aangesloten zoals het zou moeten.MartijnG schreef:Daar zit normaal een slang aan naar beneden ja, maar ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit benzine uit zien komen. Maar je kan best gelijk hebben, zit de slang aangesloten Merijn?
Daarnaast zou je de aansluitingen van de brandstofdrukregelaar kunnen controleren. En desnoods de brandstofdrukregelaar uitwisselen.
Heb je ook echt brandstof gezien of ruik je het alleen maar?
Zoals Haas ook al opmerkt, vraag ik me af hoe een verstopt brandstoffilter een overschot aan brandstof kan opleveren bij gas los. Misschien zien we iets over het hoofd?Abel schreef:Brandstof problemen door die benzine drukregelaar heb ik afgelopen jaren al wel vaker gezien en van gehoord. Dus ja als je de carburateur al hebt geswapt en het probleem is niet verholpen dan denk ik dat dat het ook is of een verstopte benzinefilter.
beste wat je kunt doen is de druk gaan meten met een analoge druk meter (kan ook wel met een lucht druk meter)bij geen turbo druk heb je een hele lage benzine druk, met turbo druk loopt de druk meter omhoog met de turbo druk. Meten met een lopende motor trouwens.
Mark5t weet de waarden nog wel denk ik
Goed punt... Volgens mij wel! Ik zal eens kijken of ik dat kan achterhalen... Thanks!Geert schreef:heeft een 5 een retour leiding? misschien zit deze verstopt.
Ok dus als het niet aan de carb ligt, moet je het buiten de carb zoeken, die benzinedruk doet wel iets, maar kan niet zomaar torenhoog worden en ookal doet hij dat wel, dan moet ie wel van goede huize komen om ook de vlotter open te drukken. Ik weet niet precies de max sluitdruk daarvan, maar lijkt me slecht ge-engineerd als dat minder is als de max benzinepompdruk.Merijn schreef:Het komt niet bij de lobster vandaan, als ik me niet vergis. Het komt verder naar beneden eruit sproeien... Ik heb 2 verschillende, gereviseerde carburateurs gebruikt, die op andere GTT's geen problemen gaven. Zelfs niet bij 1,6 Bar onder de gasklep (zie Maurice uit Belgie met 176 PK aan de wielen).Steven schreef:Overigens sproeide de mijne op de testbank met 1,2 bar boven de gasklep ook altijd wat benzinedamp terug via die gammele aansluiting van de lobster.
Kan ik er effe 1 op komen halen?MartijnG schreef:Wil je niet eerst ff een andere standaard drukregelaar proberen? Ik heb er volgens mij 2 liggen waarvan er 1 van mijn eigen auto af is gekomen.
Als het daarmee niet opgelost is, kun je het geld voor een andere drukregelaar mooi in je zak houden
Overigens is het zo dat er bij mij echt flink wat brandstof weg lekt en niet effe een wolkje. Het drupt er echt fors uit, toen ie op de bank stond.Steven schreef:Ik heb daarna een paar keer met de GT zonder kap gereden en ff opgelet wat er gebeurt als je gas loslaat en dan zag je gewoon elke keer een klein wolkje benzinedamp eruit komen.
Lobster eraf geschopt, slangbocht erop, opgelost
Ik ze binnenkort eens tevoorschijn toveren, dan kijken we ff of we wat af kunnen sprekenMerijn schreef:Kan ik er effe 1 op komen halen?MartijnG schreef:Wil je niet eerst ff een andere standaard drukregelaar proberen? Ik heb er volgens mij 2 liggen waarvan er 1 van mijn eigen auto af is gekomen.
Als het daarmee niet opgelost is, kun je het geld voor een andere drukregelaar mooi in je zak houden