Hola hola, ik mocht me ook niet druk maken!Haas schreef:Nadenken?? De hele wereldeconomie ligt op zijn gat!! Dat lijkt me nou een mooi punt om eens je zonden te overdenken en na te gaan wat nu verstandig is om e.e.a. te veranderen. Maar in plaats daarvan knijpen ze de burger uit, waardoor de economie echt niet vooruit gaat. Nee, nadenken en eens kijken wat ze zelf kunnen doen om het te verbeteren, dat is veel te moeilijk. Het heeft ook helemaal geen zin om daar energie in te steken, want er is niemand die ze controleert of die er wat aan kan doen.Merijn schreef:En uiteindelijk lost dat probleem zichzelf wel op, denk ik. Uiteindelijk komt er juist minder belastinggeld in het laatje. Dan gaan ze eens nadenken. Maar het vertraagt wel flink op deze manier.
Het mooiste is nog wat alles een 'bezuiging' genoemd wordt door de overheid, terwijl het in feite lastenverzwaringen zijn en schrappen van budgetten. Dat heeft niks met bezuinigen te maken!
Als ik elke maand geld tekort kom, ga ik toch ook niet tegen mijn baas zeggen dat hij meer salaris over moet maken en tegen de overheid zeggen dat ik voorlopig echt geen belasting kan betalen, dus dat ze het maar even zelf moeten zien te rooien.
Den Haag is gewoon een stel omhooggevallen twijfelkonten, die lullen hoe de wind waait, waar ze stemmen mee winnen, maar orde op zaken zetten en zaken fatsoenlijk regelen, daar hebben ze echt geen zin in!
(ook niet zo gek als je elke 2 jaar opnieuw naar de stembus mag.... )

Ik volg de politiek niet goed genoeg en ben ook niet super economisch aangelegd (anders rijd je ook geen 328...

Wat ik trouwens ook altijd een beetje wrange smaak in de mond vind geven is die goeie doelen telkens. Als je ziet wat daar opeens voor bedragen uit loskomen denk ik ook wel eens, je stort je geld in een 'goed doel', maar weet vaak niet eens waar het geld heengaat, vaak blijft dat voor grote delen aan strijkstokken van graaiers hangen in dat land of het wordt aan totaal andere dingen besteed als bedoeld, maar dat maakt de gulle gever niet uit, als jij maar je naam kan zuiveren door 538 op te bellen dat je een miljoen stort namens je eigen bedrijf... en oh-oh wat ben ik goed.
Ik heb dan meer respect voor de mensen die daadwerkelijk afreizen namens een goed doel om ergens iets te doen, dat is tenminste daad bij het woord voegen, geen geld. Ondanks dat ik vorig jaar zelf voor SOS kinderdorpen een sponsorloop heb opgezet, blijf ik dit altijd een beetje lastig vinden.
Geld is eigenlijk ook een debiel iets, kunnen we niet gewoon weer in goederen gaan handelen? Mijn aandrijfas voor jouw veerpoot?