Maartenlientje - 5 GT Turbo
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Om eerlijk te zijn: Nee... Hij is heel dik, en ligt er bovenop zeg maar. Ook plakt hij voor geen meter (ja, ik heb alles goed ontvet enzo). Je moet hem onder een hoek plakken, en de vorm klopt gewoon niet. Erg jammer.
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Een onverwachte update... zo liep ik tegen iets aan...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... 182343.jpg[/img]
Weet iemand wat dit is?!
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... 182343.jpg[/img]
Weet iemand wat dit is?!

Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Lijkt op een fabrieksblok ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen


Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mazzelpik 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
ja, dat denk ik ook... kwam het toevallig tegen. Een originele fabrieksmotor, 0 km gelopen. Alles nieuw af fabriek, incl. koppeling en waterpomp.Arco schreef:Mazzelpik
10 jaar geleden wou ik er één bij de dealer bestellen, maar ze waren toen al niet meer leverbaar. Volgens mij wel aardig uniek, toch?
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Lees net je ervaring met de sticker, is het zo erg dan?
Blokkie is een unicum inderdaad!
Blokkie is een unicum inderdaad!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zeker een unicum ja. In NL gevonden ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Ja tutuur.... drama.... ik vind het gewoon cheap en totaal niet 'origineel'. Daarnaast plakt het niet en is de pasvorm drama. Ik vind het niet erg hoor, wel jammer natuurlijk! Jij kan er ook niets aan doen 

Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Jep.Arco schreef:Zeker een unicum ja. In NL gevonden ?
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Vond het er aardig knap uit zien maar de laatste keer dat ik een gtt pook goed heb bekeken is ook alweer een paar jaar terug.maartenlientje schreef:Ja tutuur.... drama.... ik vind het gewoon cheap en totaal niet 'origineel'. Daarnaast plakt het niet en is de pasvorm drama. Ik vind het niet erg hoor, wel jammer natuurlijk! Jij kan er ook niets aan doen
Voel me inderdaad wel een beetje lullig ja, zou kunen kijken of een refund een optie is?
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Ach joh. Boeie. You win some, lose some. Jij hebt er ook tijd en moeite inzitten. Misschien ben ik wel de enige die het niet mooi vindt.
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Ik zal even kijken wat Willeon van de zijne vindt, als die nou ook zo gaar is....
Zou je miss ff een foto willen maken?
Zou je miss ff een foto willen maken?
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
ja, zal men best doen, maar hij blijft toch niet zitten, dus heeft niet heel veel zin...tutuur schreef:Ik zal even kijken wat Willeon van de zijne vindt, als die nou ook zo gaar is....
Zou je miss ff een foto willen maken?
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik dacht dat dit een sticker was waarbij je de bovenlaag eraf trok.
Maar het is dus een soort dikkere plakker?
Blokje stond te koop bij ene Bocuba in Provincie Groningen? Vroeg er naar mijn idee best wel wat voor.
Maar het is dus een soort dikkere plakker?
Blokje stond te koop bij ene Bocuba in Provincie Groningen? Vroeg er naar mijn idee best wel wat voor.
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Het is een 3d sticker, dus aardig dik ja. het had beter een platte kunnen zijn naar mijn idee. Deze ligt er te dik op.
Het blokje komt uit de buurt. Of het veel geld was, weet ik niet... De marktwaarde weet ik niet. Ik dacht alleen maar; Dit is niet meer te krijgen, dus aardig uniek. Een blok zelf reviseren met een nieuwe kop, internals, oliepomp en koppeling is ook al aan de prijs. Vooral als alles met originele Renault onderdelen is opgebouwd. Dit was voor mij een reden geweest om dit blok te kopen.
Al met al, een super basis om mijn wagentje technisch in nieuwstaat om te toveren. Dit komt vanzelf, aangezien mijn huidige blok perfect loopt momenteel.
Tja, wat is de marktwaarde van zo'n blok, ik heb geen idee...
Het blokje komt uit de buurt. Of het veel geld was, weet ik niet... De marktwaarde weet ik niet. Ik dacht alleen maar; Dit is niet meer te krijgen, dus aardig uniek. Een blok zelf reviseren met een nieuwe kop, internals, oliepomp en koppeling is ook al aan de prijs. Vooral als alles met originele Renault onderdelen is opgebouwd. Dit was voor mij een reden geweest om dit blok te kopen.
Al met al, een super basis om mijn wagentje technisch in nieuwstaat om te toveren. Dit komt vanzelf, aangezien mijn huidige blok perfect loopt momenteel.
Tja, wat is de marktwaarde van zo'n blok, ik heb geen idee...
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nieuwprijs was in 2007 zo'n 930.- euro ex. btw met inruil oude blok. Of dit met koppeling & waterpomp is, weet ik niet.
Ben wel benieuwd na wat jaren stilstand wat de staat van de krukas, lagers & zuigers zijn.
Ben wel benieuwd na wat jaren stilstand wat de staat van de krukas, lagers & zuigers zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Het is ook meer het idee van: wat is de kans dat je dit tegen komt. 10 jaar geleden niet te krijgen, en dan heeft iemand nog zo'n nieuw blok in zijn huis liggen! Gewoon cool!
Ik moet me nu wel ff inhouden om het blok niet om te wisselen met de huidige
Ik moet me nu wel ff inhouden om het blok niet om te wisselen met de huidige

Hoezo haat - liefde verhouding?!
ff bougies er uit draaien en kijken of ie nog rond te draaien is.
moet makkelijk rond gaan .
gaat ie dat dan is ie echt wel goed.
moet makkelijk rond gaan .
gaat ie dat dan is ie echt wel goed.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Dat doet ie prima! 

Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Alles zal wel netjes in het montagevet staan....
Mooie vonst
Mooie vonst

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Thanks. Dat staat het. Er zit zelfs geen vliegroest op het vliegwiel etc. (ook nieuw trouwens).
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Weer wat nieuws. Het is rustig betreffende de Renault 5, ben erg druk met andere dingen helaas. Wel toevallig tegen wat moois aangelopen (wederom). Zoals sommige kunnen herinneren; ik was al een tijdje opzoek naar een phase 2 voorbumper... Kom ik nu deze tegen:
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... WA0010.jpg[/img]
Nagelnieuw in de verpakking
Past goed bij men nieuwe blok...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... WA0010.jpg[/img]
Nagelnieuw in de verpakking


Past goed bij men nieuwe blok...

Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Nice!
Hoe vind je 'm. Ingeseald nog wel!
Hoe vind je 'm. Ingeseald nog wel!
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Hoe doe ik dat?



Hoezo haat - liefde verhouding?!
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Zo te horen iemand zoeken die goed kan polyesteren
Volgens mij is het wel eens eerder voorbij gekomen, kan me niet voorstellen dat het niet uit kan om daar met een stel liefhebbers mee aan de gang te gaan, maar het viel altijd negatief uit meen ik. Ik denk dat er wel mensen gaan reageren die er meer van weten

Volgens mij is het wel eens eerder voorbij gekomen, kan me niet voorstellen dat het niet uit kan om daar met een stel liefhebbers mee aan de gang te gaan, maar het viel altijd negatief uit meen ik. Ik denk dat er wel mensen gaan reageren die er meer van weten

-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Nou, ik kan je één ding zeggen: Polyesteren en ik gaan niet samen. Dan zit er meer op men kleren dan in de mal...
Ik wacht af......... haha

Ik wacht af......... haha
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Heren,
Even jullie mening. Zoals de meeste weten heb ik een nieuw fabrieksblok liggen voor een 5 GT Turbo. Ik zit er over te twijfelen of ik hem erin ga hangen of niet. Ik wil het fabrieksblok dan netjes aan de bok opbouwen, nieuwe slangenset bestellen, en alles origineel in men 5 hangen. Alleen heb ik dan het liefst een kapot blok waar alles aan zit (spruitstukken etc.), zodat ik het als nieuw rustig kan opbouwen.
Aan de andere kant vind ik het zonde om het blok erin te hangen
waarom weet ik ook niet...
Ik heb het idee dat mijn oliedruk niet helemaal is wat het moet zijn met mijn huidige blok. dus hierbij de vraag: wat moet de oliedruk ongeveer zijn als de olie 100 graden is? Momenteel is dat 3 bar bij 3000 RPM.
Dit zal namelijk wel een reden zijn om het nieuwe blok erin te hangen.
Even jullie mening. Zoals de meeste weten heb ik een nieuw fabrieksblok liggen voor een 5 GT Turbo. Ik zit er over te twijfelen of ik hem erin ga hangen of niet. Ik wil het fabrieksblok dan netjes aan de bok opbouwen, nieuwe slangenset bestellen, en alles origineel in men 5 hangen. Alleen heb ik dan het liefst een kapot blok waar alles aan zit (spruitstukken etc.), zodat ik het als nieuw rustig kan opbouwen.
Aan de andere kant vind ik het zonde om het blok erin te hangen

Ik heb het idee dat mijn oliedruk niet helemaal is wat het moet zijn met mijn huidige blok. dus hierbij de vraag: wat moet de oliedruk ongeveer zijn als de olie 100 graden is? Momenteel is dat 3 bar bij 3000 RPM.
Dit zal namelijk wel een reden zijn om het nieuwe blok erin te hangen.
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Meer als zat denk ik hoor, is dat gemeten/afgelezen op de originele meter? Oliedruk bij stationair zegt meestal net wat meer, maar niet op de originele meter (die is gewoon ruk).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Ik lees de druk af op een externe meter. Deze is wel correct. Stationair is het rond de 1,5 bar even uit men hoofd. Kijk, als de oliedruk OK is, dan blijft mijn huidige blok er gewoon in natuurlijk! Maar ik had het idee dat het wat weinig was...
Ik heb ook gewoon zin in een nieuw projectje. Is er een motorcode aan het chassisnummer gekoppeld?
Ik heb ook gewoon zin in een nieuw projectje. Is er een motorcode aan het chassisnummer gekoppeld?
Hoezo haat - liefde verhouding?!
+1 Als je alles zo origineel mogelijk wil laten, lekker dit blok erin laten.Chris schreef:Zou er maar eens goed over nadenken... Zonde van je "matching-numbers"...![]()
Eeven serieus, als je huidige blok goed loopt, waarom zou je hem dan gaan vervangen?!
Mocht ie dan ooit stuk gaan kan je hem altijd nog vervangen..

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Gattegat, nu moet ik wat anders verzinnen wat ik kan doen aan men 5...
Hoezo haat - liefde verhouding?!