Maartenlientje - 5 GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Om eerlijk te zijn: Nee... Hij is heel dik, en ligt er bovenop zeg maar. Ook plakt hij voor geen meter (ja, ik heb alles goed ontvet enzo). Je moet hem onder een hoek plakken, en de vorm klopt gewoon niet. Erg jammer.
Hoezo haat - liefde verhouding?!
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Een onverwachte update... zo liep ik tegen iets aan...

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... 182343.jpg[/img]

Weet iemand wat dit is?! :smile:
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Lijkt op een fabrieksblok ... (0)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

(Y) in één keer goed... wat saai! :smile:
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mazzelpik (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Arco schreef:Mazzelpik (Y)
ja, dat denk ik ook... kwam het toevallig tegen. Een originele fabrieksmotor, 0 km gelopen. Alles nieuw af fabriek, incl. koppeling en waterpomp.

10 jaar geleden wou ik er één bij de dealer bestellen, maar ze waren toen al niet meer leverbaar. Volgens mij wel aardig uniek, toch?
Hoezo haat - liefde verhouding?!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Lees net je ervaring met de sticker, is het zo erg dan?

Blokkie is een unicum inderdaad!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zeker een unicum ja. In NL gevonden ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Ja tutuur.... drama.... ik vind het gewoon cheap en totaal niet 'origineel'. Daarnaast plakt het niet en is de pasvorm drama. Ik vind het niet erg hoor, wel jammer natuurlijk! Jij kan er ook niets aan doen (Y)
Hoezo haat - liefde verhouding?!
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Arco schreef:Zeker een unicum ja. In NL gevonden ?
Jep.
Hoezo haat - liefde verhouding?!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

maartenlientje schreef:Ja tutuur.... drama.... ik vind het gewoon cheap en totaal niet 'origineel'. Daarnaast plakt het niet en is de pasvorm drama. Ik vind het niet erg hoor, wel jammer natuurlijk! Jij kan er ook niets aan doen (Y)
Vond het er aardig knap uit zien maar de laatste keer dat ik een gtt pook goed heb bekeken is ook alweer een paar jaar terug.

Voel me inderdaad wel een beetje lullig ja, zou kunen kijken of een refund een optie is?
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Ach joh. Boeie. You win some, lose some. Jij hebt er ook tijd en moeite inzitten. Misschien ben ik wel de enige die het niet mooi vindt.
Hoezo haat - liefde verhouding?!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik zal even kijken wat Willeon van de zijne vindt, als die nou ook zo gaar is....

Zou je miss ff een foto willen maken?
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

tutuur schreef:Ik zal even kijken wat Willeon van de zijne vindt, als die nou ook zo gaar is....

Zou je miss ff een foto willen maken?
ja, zal men best doen, maar hij blijft toch niet zitten, dus heeft niet heel veel zin...
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ik dacht dat dit een sticker was waarbij je de bovenlaag eraf trok.
Maar het is dus een soort dikkere plakker?

Blokje stond te koop bij ene Bocuba in Provincie Groningen? Vroeg er naar mijn idee best wel wat voor.
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Het is een 3d sticker, dus aardig dik ja. het had beter een platte kunnen zijn naar mijn idee. Deze ligt er te dik op.

Het blokje komt uit de buurt. Of het veel geld was, weet ik niet... De marktwaarde weet ik niet. Ik dacht alleen maar; Dit is niet meer te krijgen, dus aardig uniek. Een blok zelf reviseren met een nieuwe kop, internals, oliepomp en koppeling is ook al aan de prijs. Vooral als alles met originele Renault onderdelen is opgebouwd. Dit was voor mij een reden geweest om dit blok te kopen.

Al met al, een super basis om mijn wagentje technisch in nieuwstaat om te toveren. Dit komt vanzelf, aangezien mijn huidige blok perfect loopt momenteel.

Tja, wat is de marktwaarde van zo'n blok, ik heb geen idee...
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nieuwprijs was in 2007 zo'n 930.- euro ex. btw met inruil oude blok. Of dit met koppeling & waterpomp is, weet ik niet.

Ben wel benieuwd na wat jaren stilstand wat de staat van de krukas, lagers & zuigers zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Het is ook meer het idee van: wat is de kans dat je dit tegen komt. 10 jaar geleden niet te krijgen, en dan heeft iemand nog zo'n nieuw blok in zijn huis liggen! Gewoon cool!

Ik moet me nu wel ff inhouden om het blok niet om te wisselen met de huidige :evil:
Hoezo haat - liefde verhouding?!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ff bougies er uit draaien en kijken of ie nog rond te draaien is.
moet makkelijk rond gaan .

gaat ie dat dan is ie echt wel goed.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Dat doet ie prima! (Y)
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Alles zal wel netjes in het montagevet staan....

Mooie vonst (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Thanks. Dat staat het. Er zit zelfs geen vliegroest op het vliegwiel etc. (ook nieuw trouwens).
Hoezo haat - liefde verhouding?!
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Weer wat nieuws. Het is rustig betreffende de Renault 5, ben erg druk met andere dingen helaas. Wel toevallig tegen wat moois aangelopen (wederom). Zoals sommige kunnen herinneren; ik was al een tijdje opzoek naar een phase 2 voorbumper... Kom ik nu deze tegen:

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... WA0010.jpg[/img]

Nagelnieuw in de verpakking :smile: (Y)

Past goed bij men nieuwe blok... (0)
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Nice!

Hoe vind je 'm. Ingeseald nog wel!
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Dat is echt een goede vondst. Mooi om een mal van te trekken ;-)
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Hoe doe ik dat? (Y) :smile:
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Zo te horen iemand zoeken die goed kan polyesteren :grin:

Volgens mij is het wel eens eerder voorbij gekomen, kan me niet voorstellen dat het niet uit kan om daar met een stel liefhebbers mee aan de gang te gaan, maar het viel altijd negatief uit meen ik. Ik denk dat er wel mensen gaan reageren die er meer van weten :)
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Nou, ik kan je één ding zeggen: Polyesteren en ik gaan niet samen. Dan zit er meer op men kleren dan in de mal... :-(

Ik wacht af......... haha
Hoezo haat - liefde verhouding?!
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Heren,

Even jullie mening. Zoals de meeste weten heb ik een nieuw fabrieksblok liggen voor een 5 GT Turbo. Ik zit er over te twijfelen of ik hem erin ga hangen of niet. Ik wil het fabrieksblok dan netjes aan de bok opbouwen, nieuwe slangenset bestellen, en alles origineel in men 5 hangen. Alleen heb ik dan het liefst een kapot blok waar alles aan zit (spruitstukken etc.), zodat ik het als nieuw rustig kan opbouwen.

Aan de andere kant vind ik het zonde om het blok erin te hangen :( waarom weet ik ook niet...

Ik heb het idee dat mijn oliedruk niet helemaal is wat het moet zijn met mijn huidige blok. dus hierbij de vraag: wat moet de oliedruk ongeveer zijn als de olie 100 graden is? Momenteel is dat 3 bar bij 3000 RPM.

Dit zal namelijk wel een reden zijn om het nieuwe blok erin te hangen.
Hoezo haat - liefde verhouding?!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Meer als zat denk ik hoor, is dat gemeten/afgelezen op de originele meter? Oliedruk bij stationair zegt meestal net wat meer, maar niet op de originele meter (die is gewoon ruk).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Zou er maar eens goed over nadenken... Zonde van je "matching-numbers"... (0)

Eeven serieus, als je huidige blok goed loopt, waarom zou je hem dan gaan vervangen?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Ik lees de druk af op een externe meter. Deze is wel correct. Stationair is het rond de 1,5 bar even uit men hoofd. Kijk, als de oliedruk OK is, dan blijft mijn huidige blok er gewoon in natuurlijk! Maar ik had het idee dat het wat weinig was...

Ik heb ook gewoon zin in een nieuw projectje. Is er een motorcode aan het chassisnummer gekoppeld?
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Chris schreef:Zou er maar eens goed over nadenken... Zonde van je "matching-numbers"... (0)

Eeven serieus, als je huidige blok goed loopt, waarom zou je hem dan gaan vervangen?!
+1 Als je alles zo origineel mogelijk wil laten, lekker dit blok erin laten.
Mocht ie dan ooit stuk gaan kan je hem altijd nog vervangen.. :)
5 GT Turbo '88 GT5
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Gattegat, nu moet ik wat anders verzinnen wat ik kan doen aan men 5...
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Rijden en genieten.. :D

Motorcode staat op het ovale plaatje achter de koplamp. Daar staat C1J met daarachter oa.782/788. Dat nummer matcht weer met het typeplaatje voor op het blok.
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie