5 TR-T [400K!!!]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik zeg zorg voor later, eerst maar de motor er in kwakken :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zit normaal bij een GTT geen gat ....
Het is een soort doordruk plaatje ....als op je bodem kijkt bij de voorstoelen dan zitten er daar ook 2, rond van vorm en afgekit.....

Zoiets moet je ook weer ff maken...of je haalt gewoon de kabel boom eruit en stopt dat rubber weer terug en het gat in het rubber dicht je af met een een klodder kit .

Of je hebt meteen een doorvoer voor een extra kabel audio enz
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ok, dat dacht ik al.
Ik hou dit rubber er gewoon in denk ik en zorg dat het afgesloten is.
Zolang het maar dicht is kan het geen kwaad lijkt me.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Is er een bepaalde volgorde waarin de remleidingen aan de hoofdremcylinder gemonteerd zitten?
Of maakt dit geen drol uit?

Volgens mij zitten ze nu zoals ze zaten (te zien aan de krommingen van de leidingen) maar 100% zeker weet ik het niet.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij zitten ze er precies zo op als de HRC eruit ziet. :)

LV = LV
RV = RV
Etc ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat sowieso niet, zit iig kruislinks, dus lv en ra, en daar onder rv en la bijvoorbeeld.....
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Maar maakt de volgorde nog uit?
Ik zou denken dat het niet uitmaakt. Maar goed, IK weet er dan ook lang niet alles van... :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als het maar kruislinks zit, mocht 1 van de remmen het begeven heb je tenminste niet alleen voor óf alleen achter remmen :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zal zo de kap eens opentrekken... Laat het je later vanavond even weten, goed?

Al geeft dat weinig zekerheid over hoe het HOORT te zitten. :P
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Weet echt bijna zeker dat het zo goed zit.
Ze passen er maar op één manier allemaal op.
Maar voor hetzelfde geld is er een leiding gebogen en zit ik er dus naast....

Dus Merijn, als je een blik kan werpen voor me, thanks!
Ik vertrouw erop dat je het goed hebt zitten.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

maak niet uit, als het id maar kruislings is, je kunt de bestaande remleidinging van de r5 niet gebruiken?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

die gebruik ik ook.
Daarom denk ik ook wel dat het goed zit.
better safe than sorry.....

Kruislings is dan om te voorkomen dat voor of achterzijde volledig wegvalt?
Maakt dat dan nog uit?
Ik bedoel ga je niet sneller dwars als 1 voor en 1 achterrem het begeeft?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als een rem leiding knapt dan heeft voor en achter kruislings nog een rem als je alleen voor of achter een rem hebt dan hebt je en totaal onbeheersbare auto.


als je niet kruislings doet dan werkt je remdruk verdeler ook niet!!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ok, remleidingen zitten goed. Bedankt voor de info.

Volgende punt:
Benzineleidingen.

Mn labels zijn van mn GTT-leidingen afgeflikkerd ( :@ ) dus ik weet echt niet meer hoe het in elkaar zat...

Heb mn GTTvlotter in de TRtank geplaatst en de TRleidingen passen gewoon netjes op de GTTvlotter.
Het liefst zou ik dus de TRleidingen gebruiken aangezien dat een hoop gekloot scheelt.
Maar als dit niet goed werkt dan houdt het natuurlijk op.
Zit er verschil in diameter tussen GTT en TR-leidingen??

Maaarrrr...hoe loopt die zooi nu ook alweer.....???
Kan iemand mij misschien vertellen waar wat heen gaat?

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-AIqu ... 20copy.jpg[/img]


Bij mn GTT liepen er (volgens mij) 2 leidingen naar voren.
Bij de TR heb ik er 3.
Enig idee wat die derde dan weer kan zijn?


Al met al zoek ik eigenlijk een duidelijk schema/plaatje van hoe die benzine leidingen lopen.
Ik kan daar niks over vinden.


ps)Ik heb GEEN reservetank meer!
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dikke in het midden is de aanvoer, de andere dikke is de retour, de dunste is ontluchting die gaat richting vulhals
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

thanx again Abel.


dus..

1= retour
2= aanvoer
3= ontluchting (vulhals)


En dan toch de GTT-leidingen eronder hangen?
Kom in oudere topics steeds tegen dat dit noodzakelijk is...
(dus dat zal dan wel...)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja, de retour is de dikste leiding onder de auto, die veroorzaakt problemen als die te dun is. de gt heeft een grote benzinepomp. als de retour te klein is word de benzinedruk op de carburateur te groot
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

dat is wat ik had gelezen.
Bedankt voor de bevestiging.
Dan ga ik toch maar die leidingen wisselen... (vinnik een kloteklusje vanwege die rottige klemmetjes.....op de gtt gingen ze ook bijna allemaal kapot. Dat wil ik nu dus niet)
Ik weet nu tenminste weer waar wat op aangesloten moet worden.


ok, back to work!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zorg dat je een föhn hebt om die klemmen warm te maken, dan breken ze echt een stuk minder snel.

laat de oude retour zitten gebruik die als aanvoer en plaat de gt retour als retour!

scheelt 1 (Y)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

hmmm.
TR-retour wordt dan dus de aanvoer.

Kan ik niet gewoon de TR-aanvoer als aanvoer houden? aangezien de retour het probleem is.
Of is de aanvoer van de TR ook dunner?

Ik ga wel effe prutsen.
Fohn is een goeie tip, maar laat ik die nou net niet hebben... (ik hijg er wel een tijdje op... :D )
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

man o man.
wat een rottig klusje...
Er zijn weer flink wat nare woorden en ziektes de garage doorgegaan... :~

Maar goed...
TR-retour eronder vandaan gekregen zonder klemmetjes te breken.
GTT-retour op de vlotter weten te krijgen (dit valt nog niet mee zonder de tank eronder vandaan te halen trouwens! :( )

Uren liggen schelden onder een (eigenlijk te laag opgekrikte) auto. Shit in mn ogen (ondanks beschermbril!!!), armen naar de klote van de onmogelijke houdingen...
en dat allemaal voor dit..........

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-rFAj ... G_1924.jpg[/img]

scheelt echt geen drol!
Hoogstens een tiende millimeter ofzo.
Vraag ik me toch echt weer af of dit wel noodzakelijk is geweest.
Maar goed, misschien is dat kleine beetje extra net wattie nodig heeft.
(zeg maar gewoon ja! :D )

Goed, ik heb nu dus de retour van de GTT erop.
Maar nog wel de aanvoer van de TR.
Is deze setup nu ok?
Of moet ik toch de aanvoer ook vervangen?

Dan hebben we nog het ding met de leiding die ik nu te veel heb.
Deze leiding loopt ergens vanaf bovenzijde tank (vlak bij vlotter) helemaal naar voren (net als de andere leidingen). Vooraan ging-ie dan linksom langs mn subframe achterlangs mn motorruimte in.
Iemand een idee wat deze leiding doet/deed?!
Misschien nog meer ontluchting ofzo?
En aangezien ik deze nu niet meer gebruik, kan ik deze dan afpluggen ofzo?
Elk advies is welkom.

Samenvattend....
- Gtt-retour en TR-aanvoer: ok???
- Extra leiding van tank naar voren: mot ik ermee?!
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Haha, lekker bezig (Y) Ik heb overigens gewoon alle TR benzineleidingen laten zitten en niks gewisseld voor GTT leidingen...werkt perfect hoor.

Die 3e leiding loopt naar zo'n absorptievat in de motorruimte, totaal nutteloss, dus die leiding kun je wegflikkeren :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

man o man, ik had dus wel gedacht dat je ze eerst had nagemeten... :-(
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Dit is ook helemaal mn eigen schuld Abel.
Hoe gaat t ook alweer...iets met meten en weten....
:smile:

Zat er ook al zo over te twijfelen.
Maar ik kwam het ook tegen in oudere topics hier.
Wilde niet het risico lopen er later achter te komen dat het toch vervangen had moeten worden.
Heb het toen maar "gemeten" (met van alles en nog wat... :D )

Ach ja, er zit weer ietsjes meer GTT in mn TR.


bedankt voor alle info!

MartijnG: als je dat nou es effe gister had gezegd... :wink: :D
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Misschien wat laat, maar kheb dat vorige maand nog gemonteerd :)

1= ontluchting naar de vulhals,
2= naar de brandstofpomp (en daarna naar de motor) en
3= vanaf de reservepomp (die je niet meer hebt)

zo zit 't bij de GTT :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

heeft een 5 geen retour leiding? bij een clio circuleert de brandstof. wat niet wordt gebruikt gaat terug de tank in.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

jawel, maar dat gaat via de reserve tank dan. en volgens mij is dat een cup aansluiting en geen standaard aansluiting.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

jah sorry, mijn fout :wink:

1= retour vanaf het blok

ontluchting zit niet onder dat deksel, maar meer aan de achterkant, doorgelust aan de reservetank en dan naar de vulhals :)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Het blijft een beetje een brei van leidingen...
helemaal bij een gtt met die reservetankzooi er nog eens bij.
Volgens mij zit alles nu wel op zn plek.

Net het gtt blok weer op zn plek gelepeld.
Ging allemaal prima.
Echter...
Hij zit nog te hoog (of te laag, maar net hoe je het bekijkt...).
Zit nog een vinger of twee tussen alle plekken waar het subframe aan de kas gemonteerd zit.

Zakt dit uit zichzelf nog iets? (veren/dempers die nog iets inzakken???)
Moet ik het geheel een handje helpen om te zakken?
Of is er iets dat ik over het hoofd zie? (iets met topschotels of weet ik veel wat)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

spir@l schreef:Het blijft een beetje een brei van leidingen...
helemaal bij een gtt met die reservetankzooi er nog eens bij.
Volgens mij zit alles nu wel op zn plek.

Net het gtt blok weer op zn plek gelepeld.
Ging allemaal prima.
Echter...
Hij zit nog te hoog (of te laag, maar net hoe je het bekijkt...).
Zit nog een vinger of twee tussen alle plekken waar het subframe aan de kas gemonteerd zit.

Zakt dit uit zichzelf nog iets? (veren/dempers die nog iets inzakken???)
Moet ik het geheel een handje helpen om te zakken?
Of is er iets dat ik over het hoofd zie? (iets met topschotels of weet ik veel wat)
bedoel je dat er nog ruimte zit tussen het subframe en de cas op de plekken waar de bouten van het subframe doorheen gaan ?

zo ja , dat is niet goed :P
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

dat is precies wat ik bedoel, Steven.

Maar waar ligt dit in godsnaam aan dan? (aangezien ik niks aan het subframe/blok/veerpoten heb gedaan)
Schotels van de veerpoten lijken goed te zitten (gaten zitten op hun plek).
Maar ik zie bijvoorbeeld dat de topschotels van de TR er heel anders uitzien.
Ik zal asap ook effe wat fotootjes schieten zodat misschien duidelijker wordt waar ik het over heb.

Wat ik misschien ook effe moet vermelden is dat hij nog niet op zn wielen staat. Hij staat nu nog op zo'n rolcontainer.
Geen idee of het wat uitmaakt...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

moet ook juist niet op de wielen, de bouten van het subframe zou je er zo helemaal in moeten kunnen draaien...... er kan eigenlijk niks in de weg zitten...

miss ff kijken naar aansluiting stuurhuis, schakelstang of weet ik et, miss zit er iets in de weg :(
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

enige wat ik kan zien is dattie nu op de veerpoten steunt.
zit voor de rest ook nauwelijks nog iets aangesloten.
Daarom ook dat ik dacht dat het geheel misschien nog iets inveert aangezien het nu een tijd los heeft gelegen.

de gaten van kas en subframe staan ook netjes boven elkaar.
Zit alleen nog een paar cm ruimte tussen...

Très strangé, n'est pas?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

spir@l schreef:enige wat ik kan zien is dattie nu op de veerpoten steunt.
zit voor de rest ook nauwelijks nog iets aangesloten.
Daarom ook dat ik dacht dat het geheel misschien nog iets inveert aangezien het nu een tijd los heeft gelegen.

de gaten van kas en subframe staan ook netjes boven elkaar.
Zit alleen nog een paar cm ruimte tussen...

Très strangé, n'est pas?
heb je hem gemonteerd met veerpoten en al ?
Zo ja dan zou ik die iig die even demonteren en eens kijken of je het subframe dan netter gemonteerd krijgt.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Inderdaad, niet handig om gelijk de veerpoten mee te monteren. Even los halen van je fusee en dan zal zal het allemaal een stuk beter aanliggen denk ik (Y)

Ow, en check meteen ff of die verbindingsstangen tussen je subframe en je wielkast zeg maar aan de goede kant zitten (dus niet aan de kant van de motorruimte). Heb je dat gezeik in elk geval niet (been there, done that :P)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie