
5 TR-T [400K!!!]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zit normaal bij een GTT geen gat ....
Het is een soort doordruk plaatje ....als op je bodem kijkt bij de voorstoelen dan zitten er daar ook 2, rond van vorm en afgekit.....
Zoiets moet je ook weer ff maken...of je haalt gewoon de kabel boom eruit en stopt dat rubber weer terug en het gat in het rubber dicht je af met een een klodder kit .
Of je hebt meteen een doorvoer voor een extra kabel audio enz
Het is een soort doordruk plaatje ....als op je bodem kijkt bij de voorstoelen dan zitten er daar ook 2, rond van vorm en afgekit.....
Zoiets moet je ook weer ff maken...of je haalt gewoon de kabel boom eruit en stopt dat rubber weer terug en het gat in het rubber dicht je af met een een klodder kit .
Of je hebt meteen een doorvoer voor een extra kabel audio enz
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Is er een bepaalde volgorde waarin de remleidingen aan de hoofdremcylinder gemonteerd zitten?
Of maakt dit geen drol uit?
Volgens mij zitten ze nu zoals ze zaten (te zien aan de krommingen van de leidingen) maar 100% zeker weet ik het niet.
Of maakt dit geen drol uit?
Volgens mij zitten ze nu zoals ze zaten (te zien aan de krommingen van de leidingen) maar 100% zeker weet ik het niet.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Weet echt bijna zeker dat het zo goed zit.
Ze passen er maar op één manier allemaal op.
Maar voor hetzelfde geld is er een leiding gebogen en zit ik er dus naast....
Dus Merijn, als je een blik kan werpen voor me, thanks!
Ik vertrouw erop dat je het goed hebt zitten.
Ze passen er maar op één manier allemaal op.
Maar voor hetzelfde geld is er een leiding gebogen en zit ik er dus naast....
Dus Merijn, als je een blik kan werpen voor me, thanks!
Ik vertrouw erop dat je het goed hebt zitten.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
die gebruik ik ook.
Daarom denk ik ook wel dat het goed zit.
better safe than sorry.....
Kruislings is dan om te voorkomen dat voor of achterzijde volledig wegvalt?
Maakt dat dan nog uit?
Ik bedoel ga je niet sneller dwars als 1 voor en 1 achterrem het begeeft?
Daarom denk ik ook wel dat het goed zit.
better safe than sorry.....
Kruislings is dan om te voorkomen dat voor of achterzijde volledig wegvalt?
Maakt dat dan nog uit?
Ik bedoel ga je niet sneller dwars als 1 voor en 1 achterrem het begeeft?
als een rem leiding knapt dan heeft voor en achter kruislings nog een rem als je alleen voor of achter een rem hebt dan hebt je en totaal onbeheersbare auto.
als je niet kruislings doet dan werkt je remdruk verdeler ook niet!!
als je niet kruislings doet dan werkt je remdruk verdeler ook niet!!
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ok, remleidingen zitten goed. Bedankt voor de info.
Volgende punt:
Benzineleidingen.
Mn labels zijn van mn GTT-leidingen afgeflikkerd (
) dus ik weet echt niet meer hoe het in elkaar zat...
Heb mn GTTvlotter in de TRtank geplaatst en de TRleidingen passen gewoon netjes op de GTTvlotter.
Het liefst zou ik dus de TRleidingen gebruiken aangezien dat een hoop gekloot scheelt.
Maar als dit niet goed werkt dan houdt het natuurlijk op.
Zit er verschil in diameter tussen GTT en TR-leidingen??
Maaarrrr...hoe loopt die zooi nu ook alweer.....???
Kan iemand mij misschien vertellen waar wat heen gaat?
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-AIqu ... 20copy.jpg[/img]
Bij mn GTT liepen er (volgens mij) 2 leidingen naar voren.
Bij de TR heb ik er 3.
Enig idee wat die derde dan weer kan zijn?
Al met al zoek ik eigenlijk een duidelijk schema/plaatje van hoe die benzine leidingen lopen.
Ik kan daar niks over vinden.
ps)Ik heb GEEN reservetank meer!
Volgende punt:
Benzineleidingen.
Mn labels zijn van mn GTT-leidingen afgeflikkerd (

Heb mn GTTvlotter in de TRtank geplaatst en de TRleidingen passen gewoon netjes op de GTTvlotter.
Het liefst zou ik dus de TRleidingen gebruiken aangezien dat een hoop gekloot scheelt.
Maar als dit niet goed werkt dan houdt het natuurlijk op.
Zit er verschil in diameter tussen GTT en TR-leidingen??
Maaarrrr...hoe loopt die zooi nu ook alweer.....???
Kan iemand mij misschien vertellen waar wat heen gaat?
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-AIqu ... 20copy.jpg[/img]
Bij mn GTT liepen er (volgens mij) 2 leidingen naar voren.
Bij de TR heb ik er 3.
Enig idee wat die derde dan weer kan zijn?
Al met al zoek ik eigenlijk een duidelijk schema/plaatje van hoe die benzine leidingen lopen.
Ik kan daar niks over vinden.
ps)Ik heb GEEN reservetank meer!
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
thanx again Abel.
dus..
1= retour
2= aanvoer
3= ontluchting (vulhals)
En dan toch de GTT-leidingen eronder hangen?
Kom in oudere topics steeds tegen dat dit noodzakelijk is...
(dus dat zal dan wel...)
dus..
1= retour
2= aanvoer
3= ontluchting (vulhals)
En dan toch de GTT-leidingen eronder hangen?
Kom in oudere topics steeds tegen dat dit noodzakelijk is...
(dus dat zal dan wel...)
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
dat is wat ik had gelezen.
Bedankt voor de bevestiging.
Dan ga ik toch maar die leidingen wisselen... (vinnik een kloteklusje vanwege die rottige klemmetjes.....op de gtt gingen ze ook bijna allemaal kapot. Dat wil ik nu dus niet)
Ik weet nu tenminste weer waar wat op aangesloten moet worden.
ok, back to work!
Bedankt voor de bevestiging.
Dan ga ik toch maar die leidingen wisselen... (vinnik een kloteklusje vanwege die rottige klemmetjes.....op de gtt gingen ze ook bijna allemaal kapot. Dat wil ik nu dus niet)
Ik weet nu tenminste weer waar wat op aangesloten moet worden.
ok, back to work!
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
hmmm.
TR-retour wordt dan dus de aanvoer.
Kan ik niet gewoon de TR-aanvoer als aanvoer houden? aangezien de retour het probleem is.
Of is de aanvoer van de TR ook dunner?
Ik ga wel effe prutsen.
Fohn is een goeie tip, maar laat ik die nou net niet hebben... (ik hijg er wel een tijdje op...
)
TR-retour wordt dan dus de aanvoer.
Kan ik niet gewoon de TR-aanvoer als aanvoer houden? aangezien de retour het probleem is.
Of is de aanvoer van de TR ook dunner?
Ik ga wel effe prutsen.
Fohn is een goeie tip, maar laat ik die nou net niet hebben... (ik hijg er wel een tijdje op...

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
man o man.
wat een rottig klusje...
Er zijn weer flink wat nare woorden en ziektes de garage doorgegaan...
Maar goed...
TR-retour eronder vandaan gekregen zonder klemmetjes te breken.
GTT-retour op de vlotter weten te krijgen (dit valt nog niet mee zonder de tank eronder vandaan te halen trouwens!
)
Uren liggen schelden onder een (eigenlijk te laag opgekrikte) auto. Shit in mn ogen (ondanks beschermbril!!!), armen naar de klote van de onmogelijke houdingen...
en dat allemaal voor dit..........
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-rFAj ... G_1924.jpg[/img]
scheelt echt geen drol!
Hoogstens een tiende millimeter ofzo.
Vraag ik me toch echt weer af of dit wel noodzakelijk is geweest.
Maar goed, misschien is dat kleine beetje extra net wattie nodig heeft.
(zeg maar gewoon ja!
)
Goed, ik heb nu dus de retour van de GTT erop.
Maar nog wel de aanvoer van de TR.
Is deze setup nu ok?
Of moet ik toch de aanvoer ook vervangen?
Dan hebben we nog het ding met de leiding die ik nu te veel heb.
Deze leiding loopt ergens vanaf bovenzijde tank (vlak bij vlotter) helemaal naar voren (net als de andere leidingen). Vooraan ging-ie dan linksom langs mn subframe achterlangs mn motorruimte in.
Iemand een idee wat deze leiding doet/deed?!
Misschien nog meer ontluchting ofzo?
En aangezien ik deze nu niet meer gebruik, kan ik deze dan afpluggen ofzo?
Elk advies is welkom.
Samenvattend....
- Gtt-retour en TR-aanvoer: ok???
- Extra leiding van tank naar voren: mot ik ermee?!
wat een rottig klusje...
Er zijn weer flink wat nare woorden en ziektes de garage doorgegaan...

Maar goed...
TR-retour eronder vandaan gekregen zonder klemmetjes te breken.
GTT-retour op de vlotter weten te krijgen (dit valt nog niet mee zonder de tank eronder vandaan te halen trouwens!

Uren liggen schelden onder een (eigenlijk te laag opgekrikte) auto. Shit in mn ogen (ondanks beschermbril!!!), armen naar de klote van de onmogelijke houdingen...
en dat allemaal voor dit..........
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-rFAj ... G_1924.jpg[/img]
scheelt echt geen drol!
Hoogstens een tiende millimeter ofzo.
Vraag ik me toch echt weer af of dit wel noodzakelijk is geweest.
Maar goed, misschien is dat kleine beetje extra net wattie nodig heeft.
(zeg maar gewoon ja!

Goed, ik heb nu dus de retour van de GTT erop.
Maar nog wel de aanvoer van de TR.
Is deze setup nu ok?
Of moet ik toch de aanvoer ook vervangen?
Dan hebben we nog het ding met de leiding die ik nu te veel heb.
Deze leiding loopt ergens vanaf bovenzijde tank (vlak bij vlotter) helemaal naar voren (net als de andere leidingen). Vooraan ging-ie dan linksom langs mn subframe achterlangs mn motorruimte in.
Iemand een idee wat deze leiding doet/deed?!
Misschien nog meer ontluchting ofzo?
En aangezien ik deze nu niet meer gebruik, kan ik deze dan afpluggen ofzo?
Elk advies is welkom.
Samenvattend....
- Gtt-retour en TR-aanvoer: ok???
- Extra leiding van tank naar voren: mot ik ermee?!
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Haha, lekker bezig
Ik heb overigens gewoon alle TR benzineleidingen laten zitten en niks gewisseld voor GTT leidingen...werkt perfect hoor.
Die 3e leiding loopt naar zo'n absorptievat in de motorruimte, totaal nutteloss, dus die leiding kun je wegflikkeren

Die 3e leiding loopt naar zo'n absorptievat in de motorruimte, totaal nutteloss, dus die leiding kun je wegflikkeren

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Dit is ook helemaal mn eigen schuld Abel.
Hoe gaat t ook alweer...iets met meten en weten....
Zat er ook al zo over te twijfelen.
Maar ik kwam het ook tegen in oudere topics hier.
Wilde niet het risico lopen er later achter te komen dat het toch vervangen had moeten worden.
Heb het toen maar "gemeten" (met van alles en nog wat...
)
Ach ja, er zit weer ietsjes meer GTT in mn TR.
bedankt voor alle info!
MartijnG: als je dat nou es effe gister had gezegd...

Hoe gaat t ook alweer...iets met meten en weten....

Zat er ook al zo over te twijfelen.
Maar ik kwam het ook tegen in oudere topics hier.
Wilde niet het risico lopen er later achter te komen dat het toch vervangen had moeten worden.
Heb het toen maar "gemeten" (met van alles en nog wat...

Ach ja, er zit weer ietsjes meer GTT in mn TR.
bedankt voor alle info!
MartijnG: als je dat nou es effe gister had gezegd...

Misschien wat laat, maar kheb dat vorige maand nog gemonteerdspir@l schreef:
[img]http://lh3.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/SyO1w ... 20copy.jpg[/img]

1= ontluchting naar de vulhals,
2= naar de brandstofpomp (en daarna naar de motor) en
3= vanaf de reservepomp (die je niet meer hebt)
zo zit 't bij de GTT

heeft een 5 geen retour leiding? bij een clio circuleert de brandstof. wat niet wordt gebruikt gaat terug de tank in.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Het blijft een beetje een brei van leidingen...
helemaal bij een gtt met die reservetankzooi er nog eens bij.
Volgens mij zit alles nu wel op zn plek.
Net het gtt blok weer op zn plek gelepeld.
Ging allemaal prima.
Echter...
Hij zit nog te hoog (of te laag, maar net hoe je het bekijkt...).
Zit nog een vinger of twee tussen alle plekken waar het subframe aan de kas gemonteerd zit.
Zakt dit uit zichzelf nog iets? (veren/dempers die nog iets inzakken???)
Moet ik het geheel een handje helpen om te zakken?
Of is er iets dat ik over het hoofd zie? (iets met topschotels of weet ik veel wat)
helemaal bij een gtt met die reservetankzooi er nog eens bij.
Volgens mij zit alles nu wel op zn plek.
Net het gtt blok weer op zn plek gelepeld.
Ging allemaal prima.
Echter...
Hij zit nog te hoog (of te laag, maar net hoe je het bekijkt...).
Zit nog een vinger of twee tussen alle plekken waar het subframe aan de kas gemonteerd zit.
Zakt dit uit zichzelf nog iets? (veren/dempers die nog iets inzakken???)
Moet ik het geheel een handje helpen om te zakken?
Of is er iets dat ik over het hoofd zie? (iets met topschotels of weet ik veel wat)
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
bedoel je dat er nog ruimte zit tussen het subframe en de cas op de plekken waar de bouten van het subframe doorheen gaan ?spir@l schreef:Het blijft een beetje een brei van leidingen...
helemaal bij een gtt met die reservetankzooi er nog eens bij.
Volgens mij zit alles nu wel op zn plek.
Net het gtt blok weer op zn plek gelepeld.
Ging allemaal prima.
Echter...
Hij zit nog te hoog (of te laag, maar net hoe je het bekijkt...).
Zit nog een vinger of twee tussen alle plekken waar het subframe aan de kas gemonteerd zit.
Zakt dit uit zichzelf nog iets? (veren/dempers die nog iets inzakken???)
Moet ik het geheel een handje helpen om te zakken?
Of is er iets dat ik over het hoofd zie? (iets met topschotels of weet ik veel wat)
zo ja , dat is niet goed

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
dat is precies wat ik bedoel, Steven.
Maar waar ligt dit in godsnaam aan dan? (aangezien ik niks aan het subframe/blok/veerpoten heb gedaan)
Schotels van de veerpoten lijken goed te zitten (gaten zitten op hun plek).
Maar ik zie bijvoorbeeld dat de topschotels van de TR er heel anders uitzien.
Ik zal asap ook effe wat fotootjes schieten zodat misschien duidelijker wordt waar ik het over heb.
Wat ik misschien ook effe moet vermelden is dat hij nog niet op zn wielen staat. Hij staat nu nog op zo'n rolcontainer.
Geen idee of het wat uitmaakt...
Maar waar ligt dit in godsnaam aan dan? (aangezien ik niks aan het subframe/blok/veerpoten heb gedaan)
Schotels van de veerpoten lijken goed te zitten (gaten zitten op hun plek).
Maar ik zie bijvoorbeeld dat de topschotels van de TR er heel anders uitzien.
Ik zal asap ook effe wat fotootjes schieten zodat misschien duidelijker wordt waar ik het over heb.
Wat ik misschien ook effe moet vermelden is dat hij nog niet op zn wielen staat. Hij staat nu nog op zo'n rolcontainer.
Geen idee of het wat uitmaakt...
moet ook juist niet op de wielen, de bouten van het subframe zou je er zo helemaal in moeten kunnen draaien...... er kan eigenlijk niks in de weg zitten...
miss ff kijken naar aansluiting stuurhuis, schakelstang of weet ik et, miss zit er iets in de weg
miss ff kijken naar aansluiting stuurhuis, schakelstang of weet ik et, miss zit er iets in de weg

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
enige wat ik kan zien is dattie nu op de veerpoten steunt.
zit voor de rest ook nauwelijks nog iets aangesloten.
Daarom ook dat ik dacht dat het geheel misschien nog iets inveert aangezien het nu een tijd los heeft gelegen.
de gaten van kas en subframe staan ook netjes boven elkaar.
Zit alleen nog een paar cm ruimte tussen...
Très strangé, n'est pas?
zit voor de rest ook nauwelijks nog iets aangesloten.
Daarom ook dat ik dacht dat het geheel misschien nog iets inveert aangezien het nu een tijd los heeft gelegen.
de gaten van kas en subframe staan ook netjes boven elkaar.
Zit alleen nog een paar cm ruimte tussen...
Très strangé, n'est pas?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
heb je hem gemonteerd met veerpoten en al ?spir@l schreef:enige wat ik kan zien is dattie nu op de veerpoten steunt.
zit voor de rest ook nauwelijks nog iets aangesloten.
Daarom ook dat ik dacht dat het geheel misschien nog iets inveert aangezien het nu een tijd los heeft gelegen.
de gaten van kas en subframe staan ook netjes boven elkaar.
Zit alleen nog een paar cm ruimte tussen...
Très strangé, n'est pas?
Zo ja dan zou ik die iig die even demonteren en eens kijken of je het subframe dan netter gemonteerd krijgt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Inderdaad, niet handig om gelijk de veerpoten mee te monteren. Even los halen van je fusee en dan zal zal het allemaal een stuk beter aanliggen denk ik 
Ow, en check meteen ff of die verbindingsstangen tussen je subframe en je wielkast zeg maar aan de goede kant zitten (dus niet aan de kant van de motorruimte). Heb je dat gezeik in elk geval niet (been there, done that
)

Ow, en check meteen ff of die verbindingsstangen tussen je subframe en je wielkast zeg maar aan de goede kant zitten (dus niet aan de kant van de motorruimte). Heb je dat gezeik in elk geval niet (been there, done that

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi