ACT: Het weer
ik zal zo eens kijken.. denk dat t meeste nu wel weg is, dus ik probeer maar eens op weg te gaan 

-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
er staat nog maar 388 km file....Haas schreef:ik zal zo eens kijken.. denk dat t meeste nu wel weg is, dus ik probeer maar eens op weg te gaan
Anything worth doing is worth doing right!.
Nou idd, Nederlanders zijn zulk stom klootjesvolk.Tom schreef:Heel nederland aan de winterbanden en bij 3cm sneeuw gaan al die fagget's stil staan. Wat een mongolen op de weg zeg
Heb er net 3 uur over 100km gedaan, vanaf Gorcum hierheen. De A2 viel nog mee, maar ik heb bijna 2,5 uur op de A9 gebivakeerd, wat een stel kinderen zeg.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

Hier totaal geen last van.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Car: MB
Heerlijk, zo'n nieuwe baanSteven schreef:Nou idd, Nederlanders zijn zulk stom klootjesvolk.Tom schreef:Heel nederland aan de winterbanden en bij 3cm sneeuw gaan al die fagget's stil staan. Wat een mongolen op de weg zeg
Heb er net 3 uur over 100km gedaan, vanaf Gorcum hierheen. De A2 viel nog mee, maar ik heb bijna 2,5 uur op de A9 gebivakeerd, wat een stel kinderen zeg.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Heb net alleen maar de handrem er op gehad 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Echt wel
eigenlijk ff een e36 roggelen voor de winter 

-
- Über-Spammer
Een Dci doet het ook goed
Ik had ook 3 uur nodig vanaf Eindhoven

Ik had ook 3 uur nodig vanaf Eindhoven

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
3,5uur onderweg zijn naar een concert van Airbourne in Paradiso Amsterdam vanaf Zwolle is ook niet tof.. We waren maar een uur te laat 

-
Nah.. gisteren toch wel vermaakt hoor met dit weer.. kwam toevallig langs een lege carpoolplaats.

-
Was ook niet echt de planning om daar ff te gaan kloten.. maar kon het ook niet laten om zo langs dat parkeerterein heen te rijden.Steven schreef:Ja we gaan daar ook echt 10 minuten naar kijken Ronald
Dat niemand langskwam om die Iphone ff mee te nemen

-
- Über-Spammer

-
- Über-Spammer
Nog steeds geen vlok....
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Het is hier altijd wit als ik naar buiten kijk. Normaal van de tempex, nu van de sneeuw. 
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Bolletjes en platen jonguh 
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
Komt toch op hetzelfde neer ??? 

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Valt toch tegen wat erbij gevallen is... Waren wel weer genoeg idioten op de weg. Gewoon links rijden met 60 en niet aan de kant gaan.. Pff...Gerald schreef:Het is hier altijd wit als ik naar buiten kijk. Normaal van de tempex, nu van de sneeuw.
Heb gewoon 120 gehaald vanmorgen. Uitwijken en op tijd stilstaan zou spannend worden denk ik, ondanks de winterslofjes.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
zou dat dan niet de reden zijn dat mensen liever 60 rijden dan 120....? 

- Adinsx
Als er rechts plenty ruimte is ga je rechts rijden en niks anders. Sneeuw of niet. Dan blijf je maar thuis.
Komop zeg, er ligt 2cm sneeuw en iedereen is angstig. Verplicht winterbanden, iedereen een slipcursus en klaar.
Kijk eens naar de landen waar gewoon een halve meter valt. Zijn daar nou echt zulke grote problemen?
Komop zeg, er ligt 2cm sneeuw en iedereen is angstig. Verplicht winterbanden, iedereen een slipcursus en klaar.
Kijk eens naar de landen waar gewoon een halve meter valt. Zijn daar nou echt zulke grote problemen?
Daar rijden ze met spikes... (Ja, ik ben in Finland geweest).
Maar door te zeggen dat je 120 gereden hebt en het eigenlijk gevaarlijk is, omdat je zelf al aangeeft dat het moeilijk wordt om uit te wijken of om op tijd stil te staan, in case of emergency, geeft toch al aan dat je onverantwoord bezig bent.
Maar door te zeggen dat je 120 gereden hebt en het eigenlijk gevaarlijk is, omdat je zelf al aangeeft dat het moeilijk wordt om uit te wijken of om op tijd stil te staan, in case of emergency, geeft toch al aan dat je onverantwoord bezig bent.
-
- Moderator
- Car: MB
Probleem zit hem niet in de hardware maar in de bestuurder. En die kunnen in de zomer al niet rijden...........
. Ik ben het met je eens dat er rechts gereden dient te worden maar als jij aangeeft dat je niet tijdig zou kunnen stoppen dan rijd je dus naar omstandigheden te hard.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
A18 was even rustig en daar heb ik 120 aangehouden. Zodra het drukker werd gewoon weer 100 net als de rest die op links reed.
Met 60 hoor je gewoon niet links thuis, ook met sneeuw niet en zeker niet als het rustig genoeg is om rechts te rijden.
Overigens 150 in de zomer geeft ook kans op niet tijdig stoppen. Iedereen rijdt netjes 120-130 als links leeg is?
Met 60 hoor je gewoon niet links thuis, ook met sneeuw niet en zeker niet als het rustig genoeg is om rechts te rijden.
Overigens 150 in de zomer geeft ook kans op niet tijdig stoppen. Iedereen rijdt netjes 120-130 als links leeg is?
Het gaat mij er niet om dat jij harder rijdt dan toegestaan is... Je maakt jezelf gewoon belachelijk door eerst te stellen dat iedereen maar op moet rotten van de linkerbaan, en tegelijkertijd aangeeft dat je onverantwoord hard hebt gereden.
En laten we geen appels met peren gaan vergelijken. Als jij vol in de ankers moet op zomerbanden op net asfalt, is er veel minder risico dan bij nat of besneeuwd wegdek met winterbanden. Winterbanden doen goed hun werk, dat weet ik, maar het is geen wondermiddel.
En laten we geen appels met peren gaan vergelijken. Als jij vol in de ankers moet op zomerbanden op net asfalt, is er veel minder risico dan bij nat of besneeuwd wegdek met winterbanden. Winterbanden doen goed hun werk, dat weet ik, maar het is geen wondermiddel.
- Adinsx
150 = 41m/s. Met een reactietijd van 0,2s heb je al 8m afgelegd. Komt er iemand spontaan naar links achter de vrachtwagen vandaan dan wordt het redelijk de zeilen bijzetten. Natuurlijk op droog asfalt is het makkelijk uitwijken als op sneeuw. Maargoed, een risico'tje blijft het. Overigens, ja dat risico neem ik. Ik tuf regelmatig te hard door.Tom schreef:150 zeg niets. tijdig stoppen is een optelling van een lijstje factoren.
Maargoed, 120 op sneeuw van mij. Nee, niet doen.
60 op links van een ander, nee ook niet doen.
-
winterbanden verplichten?
wat een bullshit, voor die paar dagen sneeuw per jaar?
en kom nou niet met onder de min 7 blablabla, want dat is gewoon onzin. ik rij toch niet op de grens met mijn dagelijkse hok. ik rij altijd op zomerbanden, geen probleem.
wat een bullshit, voor die paar dagen sneeuw per jaar?
en kom nou niet met onder de min 7 blablabla, want dat is gewoon onzin. ik rij toch niet op de grens met mijn dagelijkse hok. ik rij altijd op zomerbanden, geen probleem.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl