andere olie? wat bedoel je met sportiever? bij een koude motor trappen of gewoon flink door trekken? bij bijden gaat je olie verbruik omhoogJohan_16v schreef:he, k heb laatste tijd gemerkt dat de blok olie begint te verstoken. ik weet dat het vrij normaal is bij deze type auto's, maar pakweg 3-4 maanden terug moest ik nooit bijvullen. nu heb ik ongeveer 2000km geleden de olie ververst, en vandaag een litertje erbij geflikkerd, wat nog wel een goed gemiddelde is denk ik. maar hoe verklaar je dat zo ineens? misschien het feit dat ik er nu wat sportiever mee rijd dan ih begin?
ACT: Clio16V I
-
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
gebruik altijd dezelfde olie, dwz Q8 5W40. ik rij hem altijd warm voordat ik doortrek (op een enkele keer na mss). maar ik trek hem idd wel flinker door dan in het begin, nu ken ik de auto wat beter intussenJordi - Clio 16V schreef:andere olie? wat bedoel je met sportiever? bij een koude motor trappen of gewoon flink door trekken? bij bijden gaat je olie verbruik omhoogJohan_16v schreef:he, k heb laatste tijd gemerkt dat de blok olie begint te verstoken. ik weet dat het vrij normaal is bij deze type auto's, maar pakweg 3-4 maanden terug moest ik nooit bijvullen. nu heb ik ongeveer 2000km geleden de olie ververst, en vandaag een litertje erbij geflikkerd, wat nog wel een goed gemiddelde is denk ik. maar hoe verklaar je dat zo ineens? misschien het feit dat ik er nu wat sportiever mee rijd dan ih begin?

-
- Contacteer:
heb ik zelf niet aangezeten, kan ik die rode draad (zonder stekker) dan gewoon op datMenno schreef:Stekkertjes op de regelaar omgewisseld?
andere aansluitpunt vast zetten?
-
- Contacteer:
gereviseerde dynamo was ook stuk, net laten doormeten en hij lade 17,6 volt bij..........le mouton noir (sandy) schreef:heb ik zelf niet aangezeten, kan ik die rode draad (zonder stekker) dan gewoon op datMenno schreef:Stekkertjes op de regelaar omgewisseld?
andere aansluitpunt vast zetten?
kon hem gelijk laten staan

weet iemand of er wat aan de smoorklepsensordraden valt te solderen? volgens mij zit er bij mij een draad los, als ik aan het draad frunnik gaat hij hoger stationair lopen. of is het verstandiger om er een nieuwe in te laten zetten??
-
Even een vraagje, ik moet de nokkenaskeerringen hebben.
Als je in het plaatje hieronder (uit dialogys) kijkt staan er alleen bij de voorste keerring 2 nummers (nr. 15 & 24)
Zijn dit dan de twee keerringen (van elke nokkenas 1)
Of zijn dit twee verschillende uitvoeringen (maten) van alleen de voorste nokkenas?
Het vreemde is namelijk dat bij de achterste nokkenaskeerring geen nummertje staat (en dus kun je die niet aanklikken om te bestellen).
Wat denken jullie?
Ik heb vanmiddag nr. 15 & 24 besteld, dus als dat niet goed is moet ik het vanmiddag nog even snel laten veranderen.
Gr, Frits.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/cilinderkop_F7P.JPG[/img]
Als je in het plaatje hieronder (uit dialogys) kijkt staan er alleen bij de voorste keerring 2 nummers (nr. 15 & 24)
Zijn dit dan de twee keerringen (van elke nokkenas 1)
Of zijn dit twee verschillende uitvoeringen (maten) van alleen de voorste nokkenas?
Het vreemde is namelijk dat bij de achterste nokkenaskeerring geen nummertje staat (en dus kun je die niet aanklikken om te bestellen).
Wat denken jullie?
Ik heb vanmiddag nr. 15 & 24 besteld, dus als dat niet goed is moet ik het vanmiddag nog even snel laten veranderen.
Gr, Frits.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/cilinderkop_F7P.JPG[/img]
-
Ja daarom, maar misschien dat er twee verschillende maten zijn van die keerring, dat je daarom kunt kiezen.
In dat geval heb ik 2x een keerring voor dezelfde nokkenas besteld.
Of dat het gewoon wel beide keerringen zijn, van elke nokkenas 1
(omdat je die van de andere nokkenas niet aan kunt klikken om te bestellen).
Gr, Frits.
In dat geval heb ik 2x een keerring voor dezelfde nokkenas besteld.
Of dat het gewoon wel beide keerringen zijn, van elke nokkenas 1
(omdat je die van de andere nokkenas niet aan kunt klikken om te bestellen).
Gr, Frits.
-
Ah, dankje Bart.
Alleen helaas net te laat, want de magazijnman bij de dealer is net weg
.
Maar waar is die andere van 42 mm dan voor?
Gr, Frits.
Alleen helaas net te laat, want de magazijnman bij de dealer is net weg

Maar waar is die andere van 42 mm dan voor?
Gr, Frits.
-
Williams kop heeft een iets grotere diameter keerring weet ik.
Weet je dat zeker? Ik heb een originele williams kop op de clio, maar heb gewoon de keerringen uit de kopset van een 1.8 gebruikt, en dat paste prima. Ook de diameter van de nokkenassen 1.8 vs 2.0 is volgens mij gelijk, maar dat kan jij nu opmetencanonballman schreef:Williams kop heeft een iets grotere diameter keerring weet ik.
soms hebbie een kop met 40 mm, soms ene met 42mm
de kopsets die ik altijd heb: daar zitten 4 keerringen in, 2 van 40 en 2 van 42mm,
kun je er 2 weggooien
EDIT: 9 van de 10 keer moet je 40 mm hebben idd...
de kopsets die ik altijd heb: daar zitten 4 keerringen in, 2 van 40 en 2 van 42mm,
kun je er 2 weggooien

Ey! beste mensen! iemand een idee waar ik deze kofferbakspoiler kan kopen/bestellen? Bij Autostyle issie nie bekend.
[img]http://manu.sonic.free.fr/10e-gti-int/v ... g/img6.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
Toppie bedankt Gabri 

das een alien spoiler, heb mijne laatst nog weggedaan voor 100 

-
Ok dan, dat is dus echt niet uit die tekening te halen.PtrGte schreef:soms hebbie een kop met 40 mm, soms ene met 42mm
kun je er 2 weggooien
Maar goed, weten we dat voor de volgende keer

Gr, Frits.
Sorry mensen, nog een verlaging vraag..
Ik moet echt even zeker weten of 45mm gaat icm mijn 195/50/15 banden en vrij smalle velgen.
Wil een FK set aanschaffen 45/80mm, mocht ik dan een keer andere velgen/banden kopen dan kan ik dit makkelijk aanpassen.
Straks past het niet...sta ik dan voor joker enzo
Ik moet echt even zeker weten of 45mm gaat icm mijn 195/50/15 banden en vrij smalle velgen.
Wil een FK set aanschaffen 45/80mm, mocht ik dan een keer andere velgen/banden kopen dan kan ik dit makkelijk aanpassen.
Straks past het niet...sta ik dan voor joker enzo

inclusief spoorverbreders?
wordt wel laag bakkie dan stefan! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Volgens de ene moet het kunnen met spoorverbreders, en de ander zegt weer zonder.
Dat is een kwestie van proberen, wat ik wel weet is dat zonder verbreders mijn wielen vrij diep in de wielkast vallen.
Dat is een kwestie van proberen, wat ik wel weet is dat zonder verbreders mijn wielen vrij diep in de wielkast vallen.
-
Schroefsetje dus?
Ik denk dat dat vrijwel zeker gaat passen hoor.
Je zou het aan Patrick kunnen vragen, die had volgens mij die schroefset onder z'n circuit clio.
Gr, Frits.

Je zou het aan Patrick kunnen vragen, die had volgens mij die schroefset onder z'n circuit clio.
Gr, Frits.
Ja de Highsport schroefset, ik heb hier ergens op het forum een Clio 16v GP gezien..ook met 195/50/15 banden en een verlaging van rond de 4/5 cm.Frits Clio 16v schreef:Schroefsetje dus?![]()
Gr, Frits.
Kan het topic alleen niet meer vinden.
Ik ga het aan Patrick vragen,
FK schroefsetje, ging best een end naar benede 
was dan met 25 mm per kant spoorverbreding, en een velg met ET20
was dan wel 13" maar ja, groter staat gewoon niet

was dan met 25 mm per kant spoorverbreding, en een velg met ET20
was dan wel 13" maar ja, groter staat gewoon niet

-
- Contacteer:
ja dat kan, maar staat niet mooi (mijn mening)Clio lady schreef:Hallo allemaal,
Weet iemand of het mogelijk is dat kleine lullige grilletje net boven de kentekenplaat te vervangen door zwart gaas??? Ik bedoel is dat nadelig voor de motorruimte?
Groetjes Marieke
-
Ziet er niet echt super uit, gaas. Neem dan een grille van de fase 2 Clio.
-
Er zijn diverse online auto onderdelen winkels die zo'n grille verkopen. Moet alleen wel nog gespoten worden.
-
- Contacteer:
ARNO16V schreef:Ey! beste mensen! iemand een idee waar ik deze kofferbakspoiler kan kopen/bestellen? Bij Autostyle issie nie bekend.
iemand toevallig nog zo'n spoiler liggen dan, is ARNO16V naar op zoek
(komt op mijn RSi)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ongespoten. netjes zwart kunststof latenLotuzClioWilliams schreef:Er zijn diverse online auto onderdelen winkels die zo'n grille verkopen. Moet alleen wel nog gespoten worden.

Project: GTT Blue Sport
Jah zwart is prima... heb toch al zwart gaas in de plaats van de mistlampen zitten dus!Frits schreef:Ongespoten. netjes zwart kunststof latenLotuzClioWilliams schreef:Er zijn diverse online auto onderdelen winkels die zo'n grille verkopen. Moet alleen wel nog gespoten worden.
Iemand nog zo'n grill over???
-
- Contacteer:
die van mij kwam grijs van de dealer vandaanClio lady schreef:Jah zwart is prima... heb toch al zwart gaas in de plaats van de mistlampen zitten dus!Frits schreef:Ongespoten. netjes zwart kunststof latenLotuzClioWilliams schreef:Er zijn diverse online auto onderdelen winkels die zo'n grille verkopen. Moet alleen wel nog gespoten worden.![]()
Iemand nog zo'n grill over???

Laatst gewijzigd door le mouton noir (sandy) op do 27 apr 2006 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.