[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ph.1 sproeier = 120 en ph.2 sproeier = 130. dit was iig zo bij de carbs die ik uit elkaar heb gehaald....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

130 lijkt me heel sterk, dat wordt als begin sproeier in een GrA gezet.

Van de vele std carbs die ik reeds uit elkaar heb gehaald zijn dit de sproeiers: 117.5, 120 en 125.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

een standaard revisieset zit ook een 117.5 sproeier bij geleverd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hoe staan de zaken in Oss? 5 inmiddels ardennen-klaar? :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nope... Geen tijd gehad. Wel contact gehad met MB en wat andere mensen. Komt vast wel goed. :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Startmotor is ook geen probleem, hoe vaak hebben we wel niet 5jes moeten aanduwen bij diverse meetings :D

Desnoods neem je er 1 mee, beetje stoepsleutelen zijn we ooknie vies van :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb al een nieuwe liggen. Moet er alleen maar opgezet worden. Maar ik zal 'm meenemen, dan kun je dat direct effe doen, want ik heb er vrij weinig zin in. ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis dat ik straks echt genoeg te doen heb (jaja ik weet het, zoals altijd), maar ik fiets em er anders wel ff onder een weekendje of 2 verder? :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

sjezes man, een carb erop zetten kan ik zelfs... kom op slappe! :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Startmotor Neef, even bij de les blijven.

Riel claimed het in een kwartier te kunnen, als die aandrijfas eruit ligt.
Ik had er helaas toch wel een uurtje voor nodig de laatste keer. (blijft ouwe roestige meuk).

Maar wie weet kunnen we Riël even een demonstratie laten doen en er geld op inzetten? Ik zie gelijk mooi entertainment. Ik zeg dattie het niet red voor 20 scheuro :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ow, dat heb ik ook nog wel eens gedaan, onder toeziend oog van een shag rokende Jeroen Lubking :lol:

maar dat was niet in een kwartier en ook niet in een uur. ach, het werd daar wel vaker nachtwerk.
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Startmotor Neef, even bij de les blijven.

Riel claimed het in een kwartier te kunnen, als die aandrijfas eruit ligt.
Ik had er helaas toch wel een uurtje voor nodig de laatste keer. (blijft ouwe roestige meuk).

Maar wie weet kunnen we Riël even een demonstratie laten doen en er geld op inzetten? Ik zie gelijk mooi entertainment. Ik zeg dattie het niet red voor 20 scheuro :lol:
15 minuten met de as er gewoon in, bij een clio.
Bewijs hd ik al geleverd bij de mac in maastricht hoor :P
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja en nu bij een GTT, gaat dat ook lukken? :p

Clio 1.4 ofzo is wel wat makkelijker..
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zeg doen (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik neem 'm wel mee, voor het geval dat ie het echt niet meer doet... ;) Maar beunklussen doe ik liever aan een andere auto.

Komt vast wel goed! Vanavond effe een carb ophalen in Belgique. :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, de carburateur zit erop en werkt prima! Nu effe mijn eigen carb open halen, laten reinigen en voorzien van nieuwe onderdelen. Komt goed!

Nu de volgende vraag.

Aangezien ik op dit moment een T2 leen van Bart GTT en ik die eigenlijk z.s.m. terug wil geven, ben ik op zoek naar een nieuwe. Nu zou het in mijn ogen waanzin zijn om er een hyper-ouderwetse T2 op te zetten, dus ben ik op zoek naar een andere, nieuwere turbo.

Ik heb eigenlijk maar 2 wensen/eisen:
- Ik wil niet meer dan 1 Bar gaan draaien
- Liefst zo snel mogelijk opspinnen

Wat zouden jullie me adviseren?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

KTR180 van K-tec ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Een T2? :P

Nee zonder gekheid. Voor 1 bar goed zat en spoelt snel op. Werkt prima.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Niet beter om een kogelgelagerd exemplaar te kopen? Wat zijn daar precies de grote voordelen van?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Spoelt sneller op en misschien iets minder gevoelig voor slijtage.

Als je echt zoiets zoekt moet je Garrett GT15 of GT20 zoeken denk ik. Maar is wel een dure grap tov een T2.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Arco schreef:KTR180 van K-tec ??
overdone voor maar 1 bar
MartijnG schreef:Een T2? :P

Nee zonder gekheid. Voor 1 bar goed zat en spoelt snel op. Werkt prima.
Kan ik me in vinden maar je blijft met een oude 270° lagering zitten.
Merijn schreef:Hmm... Niet beter om een kogelgelagerd exemplaar te kopen? Wat zijn daar precies de grote voordelen van?
360° lagering is beter en moderner. Gt series, ball bearing, is wel het neusje maar ook weer goed aan de prijs. Wat we bekeken hebben, de GT2554 is ook weer overdone voor jou. Deze exemplaren gaan tot 240 pk.

Denk dan eerder aan zoiets:

Turbo Technics Stage 1 T2 Turbo
Larger compressor impeller with standard exhaust housing, this uprated turbo will allow use of higher boost than standard giving power figures of 130-150BHP on a correctly tuned engine.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

MartijnG schreef:Spoelt sneller op en misschien iets minder gevoelig voor slijtage.

Als je echt zoiets zoekt moet je Garrett GT15 of GT20 zoeken denk ik. Maar is wel een dure grap tov een T2.
gt15 is net weer te klein, kennis van me heeft hem op zijn gt gehad. Maar dat rijd niet echt leuk. Het ding is veel te snel uitgeblazen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hint* Saab 9.3 lpt gebruikt een GT17
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Prijstechnisch gezien ?? Duurder dan de KTR180 ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Geen idee wat de KTR kost maar een gemiddelde GT serie komt op 1200 pleuros.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wauw, je krijgt er wel veel technische ondervulling bij...niks dus.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

-jo- schreef:Geen idee wat de KTR kost maar een gemiddelde GT serie komt op 1200 pleuros.
Da's een hoop geld! Maar krijg je er ook kwalitatief wat voor terug? Kijk, geld is niet zozeer het probleem. Ik wil gewoon een GOEDE turbo, voor het doel wat ik heb. :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Neen, voor 1200 € krijg je een hoop zooi. Deze turbos zijn ontwikkeld voor mensen met teveel geld, zoals jij. :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahaha... Nee, maar effe serieus! :lol:

Vind jij de meerprijs het dubbel en dwars waard? En waar uit zich dat in?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Absoluut !

Ik heb nu ook weer een GT serie (T2) liggen voor de F. Hetgeen wat op de 21 staat is allemaal T3.

Tot hiertoe getest: GT28RS, GT2871R, GT3071R.

De enige die ik heb verneukt is de 28RS omdat die constant overbelast was. Er wordt tot 350 pk voorgeschreven maar das dus niet het geval. Maximaal, 310-320.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Merijn, mocht je voor deze:
Arco schreef:KTR180 van K-tec ??
gaan, hou me dan even op de hoogte.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb een t2 hybride, in elk geval een special, want dat staat erop

ex mark ex steven en nog een paar volgens mij. steven waar komt die turbo weg en wat zijn daarvan de specs precies? steven en mark draaiden er wel een mooi vermogen mee maar waar die turbo weg komt, geen idee.

ik draai er 0,9 onder de klep mee, das bij mij ongeveer 1,2-1,3 boven denk ik

nu ik al dit getypt hebt besef ik dat je er geen reet aan hebt eigenlijk :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat was zo'n aangepaste T2 met een turbine huis van een Suzuki Trooper (?) meen ik. JL Tuning verkocht die dingen toen. Ik heb een Garett T25 gehad, ook een erg fijn ding die goeie vermogens draaide, zelfs met originele intercooler. 139 pk in Goes.
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie