[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
ph.1 sproeier = 120 en ph.2 sproeier = 130. dit was iig zo bij de carbs die ik uit elkaar heb gehaald....
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
een standaard revisieset zit ook een 117.5 sproeier bij geleverd.
Project: GTT Blue Sport
sjezes man, een carb erop zetten kan ik zelfs... kom op slappe! 

Immer wieder die verdammte Holländer
Startmotor Neef, even bij de les blijven.
Riel claimed het in een kwartier te kunnen, als die aandrijfas eruit ligt.
Ik had er helaas toch wel een uurtje voor nodig de laatste keer. (blijft ouwe roestige meuk).
Maar wie weet kunnen we Riël even een demonstratie laten doen en er geld op inzetten? Ik zie gelijk mooi entertainment. Ik zeg dattie het niet red voor 20 scheuro
Ik had er helaas toch wel een uurtje voor nodig de laatste keer. (blijft ouwe roestige meuk).
Maar wie weet kunnen we Riël even een demonstratie laten doen en er geld op inzetten? Ik zie gelijk mooi entertainment. Ik zeg dattie het niet red voor 20 scheuro

ow, dat heb ik ook nog wel eens gedaan, onder toeziend oog van een shag rokende Jeroen Lubking 
maar dat was niet in een kwartier en ook niet in een uur. ach, het werd daar wel vaker nachtwerk.

maar dat was niet in een kwartier en ook niet in een uur. ach, het werd daar wel vaker nachtwerk.
15 minuten met de as er gewoon in, bij een clio.Steven schreef:Startmotor Neef, even bij de les blijven.
Bewijs hd ik al geleverd bij de mac in maastricht hoor

ik zeg doen 

Zo, de carburateur zit erop en werkt prima! Nu effe mijn eigen carb open halen, laten reinigen en voorzien van nieuwe onderdelen. Komt goed!
Nu de volgende vraag.
Aangezien ik op dit moment een T2 leen van Bart GTT en ik die eigenlijk z.s.m. terug wil geven, ben ik op zoek naar een nieuwe. Nu zou het in mijn ogen waanzin zijn om er een hyper-ouderwetse T2 op te zetten, dus ben ik op zoek naar een andere, nieuwere turbo.
Ik heb eigenlijk maar 2 wensen/eisen:
- Ik wil niet meer dan 1 Bar gaan draaien
- Liefst zo snel mogelijk opspinnen
Wat zouden jullie me adviseren?
Nu de volgende vraag.
Aangezien ik op dit moment een T2 leen van Bart GTT en ik die eigenlijk z.s.m. terug wil geven, ben ik op zoek naar een nieuwe. Nu zou het in mijn ogen waanzin zijn om er een hyper-ouderwetse T2 op te zetten, dus ben ik op zoek naar een andere, nieuwere turbo.
Ik heb eigenlijk maar 2 wensen/eisen:
- Ik wil niet meer dan 1 Bar gaan draaien
- Liefst zo snel mogelijk opspinnen
Wat zouden jullie me adviseren?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
KTR180 van K-tec ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
Een T2? 
Nee zonder gekheid. Voor 1 bar goed zat en spoelt snel op. Werkt prima.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
Spoelt sneller op en misschien iets minder gevoelig voor slijtage.
Als je echt zoiets zoekt moet je Garrett GT15 of GT20 zoeken denk ik. Maar is wel een dure grap tov een T2.
Als je echt zoiets zoekt moet je Garrett GT15 of GT20 zoeken denk ik. Maar is wel een dure grap tov een T2.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
overdone voor maar 1 barArco schreef:KTR180 van K-tec ??
Kan ik me in vinden maar je blijft met een oude 270° lagering zitten.MartijnG schreef:Een T2?
360° lagering is beter en moderner. Gt series, ball bearing, is wel het neusje maar ook weer goed aan de prijs. Wat we bekeken hebben, de GT2554 is ook weer overdone voor jou. Deze exemplaren gaan tot 240 pk.Merijn schreef:Hmm... Niet beter om een kogelgelagerd exemplaar te kopen? Wat zijn daar precies de grote voordelen van?
Denk dan eerder aan zoiets:
Turbo Technics Stage 1 T2 Turbo
Larger compressor impeller with standard exhaust housing, this uprated turbo will allow use of higher boost than standard giving power figures of 130-150BHP on a correctly tuned engine.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
gt15 is net weer te klein, kennis van me heeft hem op zijn gt gehad. Maar dat rijd niet echt leuk. Het ding is veel te snel uitgeblazen.MartijnG schreef:Spoelt sneller op en misschien iets minder gevoelig voor slijtage.
-
- Über-Spammer
Prijstechnisch gezien ?? Duurder dan de KTR180 ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Da's een hoop geld! Maar krijg je er ook kwalitatief wat voor terug? Kijk, geld is niet zozeer het probleem. Ik wil gewoon een GOEDE turbo, voor het doel wat ik heb.-jo- schreef:Geen idee wat de KTR kost maar een gemiddelde GT serie komt op 1200 pleuros.

Absoluut !
Ik heb nu ook weer een GT serie (T2) liggen voor de F. Hetgeen wat op de 21 staat is allemaal T3.
Tot hiertoe getest: GT28RS, GT2871R, GT3071R.
De enige die ik heb verneukt is de 28RS omdat die constant overbelast was. Er wordt tot 350 pk voorgeschreven maar das dus niet het geval. Maximaal, 310-320.
Ik heb nu ook weer een GT serie (T2) liggen voor de F. Hetgeen wat op de 21 staat is allemaal T3.
Tot hiertoe getest: GT28RS, GT2871R, GT3071R.
De enige die ik heb verneukt is de 28RS omdat die constant overbelast was. Er wordt tot 350 pk voorgeschreven maar das dus niet het geval. Maximaal, 310-320.
-
ik heb een t2 hybride, in elk geval een special, want dat staat erop
ex mark ex steven en nog een paar volgens mij. steven waar komt die turbo weg en wat zijn daarvan de specs precies? steven en mark draaiden er wel een mooi vermogen mee maar waar die turbo weg komt, geen idee.
ik draai er 0,9 onder de klep mee, das bij mij ongeveer 1,2-1,3 boven denk ik
nu ik al dit getypt hebt besef ik dat je er geen reet aan hebt eigenlijk
ex mark ex steven en nog een paar volgens mij. steven waar komt die turbo weg en wat zijn daarvan de specs precies? steven en mark draaiden er wel een mooi vermogen mee maar waar die turbo weg komt, geen idee.
ik draai er 0,9 onder de klep mee, das bij mij ongeveer 1,2-1,3 boven denk ik
nu ik al dit getypt hebt besef ik dat je er geen reet aan hebt eigenlijk

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dat was zo'n aangepaste T2 met een turbine huis van een Suzuki Trooper (?) meen ik. JL Tuning verkocht die dingen toen. Ik heb een Garett T25 gehad, ook een erg fijn ding die goeie vermogens draaide, zelfs met originele intercooler. 139 pk in Goes.