[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
De distributiedeksel bedoel je ? Daar zit het halve maantje in geklemd. Die heb ik vastgezet met een dun laagje kit (en ik dacht ook een dun laagje op de carterpan waar deze dan op klemt). De distributiedeksel zelf lekt niet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Beetje aan het afstellen geweest.
Mag nog wel iets rijker en de druk ietsjes omhoog, maar stiekem vind ik het voor de roadtrip wel best.
Mag nog wel iets rijker en de druk ietsjes omhoog, maar stiekem vind ik het voor de roadtrip wel best.
Laatst gewijzigd door Arco op wo 18 jun 2014 7:38, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Even zichtbaar gemaakt
Arco schreef:
Megane R26 -> Megane 4 RS
Hey Arco, gefeliciteerd! ik las al een tijdje mee maar had geen zin in inloggen.
op de filmpjes klinkt hij super! heerlijk rustig niets rauws, lekker blazen. Bij hoeveel toeren begint de turbo nu mee te werken? En vanaf hoeveel full boost?
Waar heeft de auto de eerste 3 jaar gezeten eigenlijk?
Vervaldatum APK 10-06-2015
Datum eerste toelating 30-06-1986
Datum tenaamstelling 19-05-2007
Tijdstip tenaamstelling 10:27
Datum eerste afgifte Nederland 08-07-1989
Topper ben je dat hij nu weer rijdt
op de filmpjes klinkt hij super! heerlijk rustig niets rauws, lekker blazen. Bij hoeveel toeren begint de turbo nu mee te werken? En vanaf hoeveel full boost?
Waar heeft de auto de eerste 3 jaar gezeten eigenlijk?
Vervaldatum APK 10-06-2015
Datum eerste toelating 30-06-1986
Datum tenaamstelling 19-05-2007
Tijdstip tenaamstelling 10:27
Datum eerste afgifte Nederland 08-07-1989
Topper ben je dat hij nu weer rijdt

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Es war ein Deutscher ...
Begint met opbouw ergens rond de 2000/2200 en volle druk bij zo'n 3000/3300 (zie het filmpje welke niet helemaal correct is omdat ik niet in 1x vol gas gaf maar geleidelijk het gas intrapte, dus eigenlijk zal het wel iets hoger zijn in de toeren)
Yup, ben wel blij met het geluid en hoe hij rijd
Het is wel weer wennen dat je op zo'n 3800tpm zit bij zo'n 120km/u
Utlaatgeluid valt heel erg mee. Geen gebler of gegrom of gedreun. Mooie, iets donkere brom erin. Boven de +/- 4400 wordt ie wat luidruchtiger
Lekkage is overigens verholpen. Nieuwe keerring erin en carterpan iets losgehaald.
Uitlaatpijp ligt bij de m'n buurman. RVS zet toch wat meer uit als staal, dus gedeelte bij achterbrug wordt iets aangepast i.v.m. aantikken.
Nu nog ff wachten op een nieuwe gaskabel van Ome Renault (koop geen imitatie van ABS, want dat is een universele die je pas moet maken...
), en dan kan ik hopelijk volgende week nog ff wat km's maken zodat ik ergens eind volgende week de kop nog ff na kan trekken, kleppen kan stellen en de olie & filter ga verversen.
Dan is hij klaar voor de reis naar la France
Begint met opbouw ergens rond de 2000/2200 en volle druk bij zo'n 3000/3300 (zie het filmpje welke niet helemaal correct is omdat ik niet in 1x vol gas gaf maar geleidelijk het gas intrapte, dus eigenlijk zal het wel iets hoger zijn in de toeren)
Yup, ben wel blij met het geluid en hoe hij rijd



Lekkage is overigens verholpen. Nieuwe keerring erin en carterpan iets losgehaald.
Uitlaatpijp ligt bij de m'n buurman. RVS zet toch wat meer uit als staal, dus gedeelte bij achterbrug wordt iets aangepast i.v.m. aantikken.
Nu nog ff wachten op een nieuwe gaskabel van Ome Renault (koop geen imitatie van ABS, want dat is een universele die je pas moet maken...

Dan is hij klaar voor de reis naar la France

Laatst gewijzigd door Arco op wo 25 jun 2014 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ga je de kop voor de 2e keer natrekken?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup. Staat nu op 68 en gaat naar 75. Eerste keer na warmdraaien, nu na aardig wat km's rijden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ingepakt en wel. Het moet maar ...
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Vannacht zo'n 1175km rijden naar vakantiebestemming in zuid Bretagne, omgeving Quiberon/Erdeven. Ben benieuwd of ie het haalt
Inmiddels al zo'n 1000km erop zitten en wat er ooit eens gezegd is door Patrick Biggelaar, neem ik maar graag aan


Vannacht zo'n 1175km rijden naar vakantiebestemming in zuid Bretagne, omgeving Quiberon/Erdeven. Ben benieuwd of ie het haalt

Inmiddels al zo'n 1000km erop zitten en wat er ooit eens gezegd is door Patrick Biggelaar, neem ik maar graag aan


Laatst gewijzigd door Arco op za 5 jul 2014 8:32, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
fijne trip gewenst Arco 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Was toch zoiets als : "warmdraaien, kwartier inrijden en gasgeven" ?? en ook zoiets als : "als een motor na 1000km inlopen alsnog kapot gaat, was het geen goede motor"...Chris schreef:Supergaaf Arco! Goede reis, en plaats zo af en toe even wat foto's!
Wat heeft Patrick gezegd?!
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Goede reis!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Volgens mij ging dat over een F7. blok.Arco schreef:Was toch zoiets als : "warmdraaien, kwartier inrijden en gasgeven" ?? en ook zoiets als : "als een motor na 1000km inlopen alsnog kapot gaat, was het geen goede motor"...Chris schreef:Supergaaf Arco! Goede reis, en plaats zo af en toe even wat foto's!
Wat heeft Patrick gezegd?!
Maar een C1J blok gaat ook best lang mee

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ah, dat was 't en ja een C1J is iets anders dan een F7P/R 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Bretagne, op Quiberon surf ik elk jaar! Ik sta altijd op camping La Plage in Trinite. Super mooie plek!! Veel plezier.
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Terug van vakantie uit Frankrijk...
Heb bij elkaar daarnaartoe incl. toerritjes en de terugreis zo'n 3200km gereden.
M'n nieuwe motor heeft 't uitstekend gedaan
Wat een trekkracht met die nieuwe turbo
1 groot probleem gehad op de terugweg : De bovenste rubber bus kwam los van het oog van de achterschokdemper. Vermoed door zware belading en zeer slechte wegen in Frankrijk en Belgie en dat in combinatie met de warmte van de uitlaat. Enigszins weer in elkaar kunnen zetten en onderweg nog een keer alles losgehaald en vastgezet, maar heelhuids thuis aangekomen.
In Frankrijk een meeting bezocht met oldtimers en dus ook wat ouwe Franse meuk
. Op de terugweg in la France nog "ff" 140km omgereden om de Alpine / Renault Sport fabriek in Dieppe te bezoeken.
Heb nu wel een klein lijstje met aanpassingen/wijzigen/upgrades voor de komende herfst/winterperiode
Sommige verklaarden mij voor gek, maar ik heb genoten !!!
Wat
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Een hobby van mij : Long Duong speedkites. Handgemaakt. Zeer snel, Fluisterstil en krachtig.
![Afbeelding]()
Kermoran. Groots bunkercomplex uit WO2 voor het onderbrengen en onderhouden van Duitse U-boten.
![Afbeelding]()
Een oldtimermeeting in Vannes. Auto's tot en met 1989. Ik heb maar 1 5 GT Turbo gezien...
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
A610 "Le Mans" getuned door een bekend Frans bedrijf (vergeten welke)
![Afbeelding]()
Franse kontjes doen het altijd goed
![Afbeelding]()
Raar beest/insect. Moet nog nakijken wat het is
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Op de terugweg "ff" 140km omgereden voor Dieppe
![Afbeelding]()
En dan sta je daar in Belgie (en later nog een keer in Nederland) ...
![Afbeelding]()
Lijstje met werkzaamheden komende tijd :
- bij gas loslaten als je ijd op de snelweg, schiet de pook uit z'n 5. Bij gegeven voel ik de pook trekken. Lijkt op een motorsteun/gezakt blok of wellicht de veer die er niet meer is ?? Of toch wat anders ??? Volgende week de auto maar eens omhoog zetten.
- topschotel / cupjes met rubbers schokdempers voor. De rubbertjes worden er tussen uit geperst... maak nog wel ff een
(wellicht solid top mounts als ik deze kan vinden ?)
- schokdempers achter (weer Koni's of toch GAZ ? Meteen ook nieuwe schokdempers voor van GAZ ?)
- remklauw LA nazien (remt niet goed. ontluchten niet goed gedaan ?)
- remdruk/kracht voorwielen nazien. wellicht upgrade naar Clio 2 RS of remschijf 285mm-adapter. Remt goed, maar mist directheid t.o.v. m'n Megane coupe.
- carburateur reviseren en aircorrector verkleinen naar 100 ipv 120. Trekt vlotterkamer leeg bij volgas doortrekken (maybe ook brandstofdrukregelaar en pomp meenemen)
- motorkabelboom i.v.m. aansluiting dynamo nazien (controlelampje dashboard accu en leeglopen accu)
- motorsteunen voor VibraTech's
- alle stabilisatorstangrubbers vervangen voor Powerflex.
- middenophanging uitlaat wijzigen i.v.m. uitzetten RVS door hitte

Heb bij elkaar daarnaartoe incl. toerritjes en de terugreis zo'n 3200km gereden.
M'n nieuwe motor heeft 't uitstekend gedaan


1 groot probleem gehad op de terugweg : De bovenste rubber bus kwam los van het oog van de achterschokdemper. Vermoed door zware belading en zeer slechte wegen in Frankrijk en Belgie en dat in combinatie met de warmte van de uitlaat. Enigszins weer in elkaar kunnen zetten en onderweg nog een keer alles losgehaald en vastgezet, maar heelhuids thuis aangekomen.
In Frankrijk een meeting bezocht met oldtimers en dus ook wat ouwe Franse meuk

Heb nu wel een klein lijstje met aanpassingen/wijzigen/upgrades voor de komende herfst/winterperiode




Sommige verklaarden mij voor gek, maar ik heb genoten !!!
Wat

Een hobby van mij : Long Duong speedkites. Handgemaakt. Zeer snel, Fluisterstil en krachtig.
Kermoran. Groots bunkercomplex uit WO2 voor het onderbrengen en onderhouden van Duitse U-boten.
Een oldtimermeeting in Vannes. Auto's tot en met 1989. Ik heb maar 1 5 GT Turbo gezien...

A610 "Le Mans" getuned door een bekend Frans bedrijf (vergeten welke)
Franse kontjes doen het altijd goed

Raar beest/insect. Moet nog nakijken wat het is

Op de terugweg "ff" 140km omgereden voor Dieppe
En dan sta je daar in Belgie (en later nog een keer in Nederland) ...

Lijstje met werkzaamheden komende tijd :
- bij gas loslaten als je ijd op de snelweg, schiet de pook uit z'n 5. Bij gegeven voel ik de pook trekken. Lijkt op een motorsteun/gezakt blok of wellicht de veer die er niet meer is ?? Of toch wat anders ??? Volgende week de auto maar eens omhoog zetten.
- topschotel / cupjes met rubbers schokdempers voor. De rubbertjes worden er tussen uit geperst... maak nog wel ff een

- schokdempers achter (weer Koni's of toch GAZ ? Meteen ook nieuwe schokdempers voor van GAZ ?)
- remklauw LA nazien (remt niet goed. ontluchten niet goed gedaan ?)
- remdruk/kracht voorwielen nazien. wellicht upgrade naar Clio 2 RS of remschijf 285mm-adapter. Remt goed, maar mist directheid t.o.v. m'n Megane coupe.
- carburateur reviseren en aircorrector verkleinen naar 100 ipv 120. Trekt vlotterkamer leeg bij volgas doortrekken (maybe ook brandstofdrukregelaar en pomp meenemen)
- motorkabelboom i.v.m. aansluiting dynamo nazien (controlelampje dashboard accu en leeglopen accu)
- motorsteunen voor VibraTech's
- alle stabilisatorstangrubbers vervangen voor Powerflex.
- middenophanging uitlaat wijzigen i.v.m. uitzetten RVS door hitte
Laatst gewijzigd door Arco op ma 4 aug 2014 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik kom daar in de buurt al sinds 1988. Geweldig gebied om te fietsen, wandelen en toerritjes te maken. Lekker ruig ook daar op een hoop plaatsenmaartenlientje schreef:Bretagne, op Quiberon surf ik elk jaar! Ik sta altijd op camping La Plage in Trinite. Super mooie plek!! Veel plezier.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Gave rit door Frankrijk, die WO2 bunker waar ze onderhoud pleegden aan de beruchte U boten wil ook nog eens bezoeken.
Als je voor Clio 2 RS klauwen met adapter platen wil gaan, ik heb zeer waarschijnlijk die binnenkort over (nieuwe set van Bart V nooit gebruikt) en een setje 2e hands Clio 2 RS klauwen.
Als je voor Clio 2 RS klauwen met adapter platen wil gaan, ik heb zeer waarschijnlijk die binnenkort over (nieuwe set van Bart V nooit gebruikt) en een setje 2e hands Clio 2 RS klauwen.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mijn idee was om eventueel de fusee's ook over te zetten van een Clio 2 RS i.p.v. de Clio 16V's die er nu onder zitten...Roald schreef:Gave rit door Frankrijk, die WO2 bunker waar ze onderhoud pleegden aan de beruchte U boten wil ook nog eens bezoeken.
Als je voor Clio 2 RS klauwen met adapter platen wil gaan, ik heb zeer waarschijnlijk die binnenkort over (nieuwe set van Bart V nooit gebruikt) en een setje 2e hands Clio 2 RS klauwen.
Maar jouw setje klinkt mij iets beter in de oren

Het complex (in Lorient) kan je gewoon bekijken en er rondom heen lopen. Er zijn 2 musea. Niet bezoeken. Zonde van geld. 1 is er van een onderzeeër, bleek een oud trainingsding te zijn van de Fransen en het museum ervoor stelde weinig voor) en het museum van het complex stelde ook zeer weinig voor. De documentaires op bijv. National Geographic lieten meer zien...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Leuk verslag! Oooit wil ik ook nog eens met men 5 weg naar France 

Hoezo haat - liefde verhouding?!
Nogmaals; Gaaf tripje Arco!
@ Maartenlientje, waarom sluit je begin september niet bij ons aan?! Leuk ritje met alleen maar GTTurbo's door Frankrijk-Zwitserland-Italië.

@ Maartenlientje, waarom sluit je begin september niet bij ons aan?! Leuk ritje met alleen maar GTTurbo's door Frankrijk-Zwitserland-Italië.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@Arco
Erg jammer van dat museum en dat het geen U boot is die tentoon gesteld is, thx voor de tip, wel erg jammer.
Van de adapter platen laat ik wel weten zodra de remmerij gereed is onder mijn 19 16v, hou ze even vast zodat ik nog uitwijk mogelijkheid heb.
Erg jammer van dat museum en dat het geen U boot is die tentoon gesteld is, thx voor de tip, wel erg jammer.
Van de adapter platen laat ik wel weten zodra de remmerij gereed is onder mijn 19 16v, hou ze even vast zodat ik nog uitwijk mogelijkheid heb.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Ow, ik had er geen idee vanChris schreef:Nogmaals; Gaaf tripje Arco!![]()
@ Maartenlientje, waarom sluit je begin september niet bij ons aan?! Leuk ritje met alleen maar GTTurbo's door Frankrijk-Zwitserland-Italië.

Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heb er geen haast meeRoald schreef:@Arco
Erg jammer van dat museum en dat het geen U boot is die tentoon gesteld is, thx voor de tip, wel erg jammer.
Van de adapter platen laat ik wel weten zodra de remmerij gereed is onder mijn 19 16v, hou ze even vast zodat ik nog uitwijk mogelijkheid heb.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Dat is een mooie roadtrip geweest Arco ! 

Leuk verslag! Goed te horen dat die turbo goed bevalt 

Stttttuiitttttteeerrrrreennnnnn....wil dat wel op de openbare weg? Wat heb je er nu in?Arco schreef:- motorsteunen voor VibraTech's
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nu een standaard / upgrade van FEBI. Ik hoorde al van Merijn dat ze nogal stug zijn en de motortrillingen goed doorgeven
, maar dat is voor mij geen echte issue, comfortabel rijden doet ie toch niet 


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Mooie trip Arco! Toch niet gek dat de GTT het zo goed gehouden heeft, direct na zo'n grote restauratie



-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Viel mij zeker alles bij elkaar echt wel mee 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Zeer nice trip Arco




Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Na de vakantierit in Frankrijk, bleken er een paar probleempjes de kop op te steken...
Maar eens aanvang gemaakt met het demonteren en controleren van diverse zaken.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-08-20-331_zps126c5131.jpg[/img]
- Schokdempers achter gedemonteerd
Zoals ik het nu bekijk, ga ik een ander setje schokdempers monteren die zo'n 2cm korter zijn dan de Koni's. Door de verlaging zitten zet toch wel vaak op de bumpstops.
Nu heb ik onlangs bij de caravan van mijn ouders een setje ALKO schokdempers gemonteerd. Deze zijn er in verschillende gewichtklassen en ook 2cm korter voor een niet al te hoge prijs
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-08-20-332_zps5863b35c.jpg[/img]
- Schokdempers voor gedemonteerd
Aangezien de rubbers rond de cupjes in de topschotels telkens los kwamen, de boel maar weer eens gedemonteerd.
Ik verwachte dat ik de cupjes van een Phase1 had (56mm), maar het bleek toch Phase2 (63mm) te zijn...
Toch maar een set nieuwe cupjes en rubbers bestellen incl. nieuw toplager en rubber. Hopelijk krijg ik het opgelost, maar denk van niet...
Ik heb Koni's met -60mm APEX veren en bij inveren is er eigenlijk geen veerweg meer, Ik vermoed dat de zuigerstang de cupjes "lostilt" van de topschotel bij extreem inveren / zeer slecht wegdek.
Lukt het niet, dan maar eens in de winter/voorjaar op zoek naar een schroefsetje van GAZ o.i.d.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-08-20-333_zpsf0918584.jpg[/img]
- Stabilisatorstang gedemonteerd
De auto had wel heel erg veel bodyroll de laatste tijd
Weet nu waarom... Rubbers hadden heel veel ruimte en waren op sommige plekken doorgeschuurd.
Nieuwe rubbers (22mm, Phase1) bestellen & monteren dus
- Deksel versnellingsbak gedemonteerd
Ik had tijdens mijn laatste stuk rijden last van het feit dat bij gasloslaten, de 5de versnelling eruit schoot...
Stille hoop dat het iets kleins zou zijn zoals bv. de moer. Dat bleek na controle dus ook het geval
Nieuwe moer, loctite en wellicht een laspikje of braam erop slaan. En het moet weer goed zijn. Ik zag ook dat er lichte beschadigingen waren op het tandwiel. Iets teveel "gepoetst" denk ik
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-08-20-334_zpsf530c2c0.jpg[/img]
Al met al valt het mij, tot nu toe, wel mee

Maar eens aanvang gemaakt met het demonteren en controleren van diverse zaken.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-08-20-331_zps126c5131.jpg[/img]
- Schokdempers achter gedemonteerd
Zoals ik het nu bekijk, ga ik een ander setje schokdempers monteren die zo'n 2cm korter zijn dan de Koni's. Door de verlaging zitten zet toch wel vaak op de bumpstops.
Nu heb ik onlangs bij de caravan van mijn ouders een setje ALKO schokdempers gemonteerd. Deze zijn er in verschillende gewichtklassen en ook 2cm korter voor een niet al te hoge prijs

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-08-20-332_zps5863b35c.jpg[/img]
- Schokdempers voor gedemonteerd
Aangezien de rubbers rond de cupjes in de topschotels telkens los kwamen, de boel maar weer eens gedemonteerd.
Ik verwachte dat ik de cupjes van een Phase1 had (56mm), maar het bleek toch Phase2 (63mm) te zijn...

Toch maar een set nieuwe cupjes en rubbers bestellen incl. nieuw toplager en rubber. Hopelijk krijg ik het opgelost, maar denk van niet...
Ik heb Koni's met -60mm APEX veren en bij inveren is er eigenlijk geen veerweg meer, Ik vermoed dat de zuigerstang de cupjes "lostilt" van de topschotel bij extreem inveren / zeer slecht wegdek.
Lukt het niet, dan maar eens in de winter/voorjaar op zoek naar een schroefsetje van GAZ o.i.d.

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-08-20-333_zpsf0918584.jpg[/img]
- Stabilisatorstang gedemonteerd
De auto had wel heel erg veel bodyroll de laatste tijd

Nieuwe rubbers (22mm, Phase1) bestellen & monteren dus
- Deksel versnellingsbak gedemonteerd
Ik had tijdens mijn laatste stuk rijden last van het feit dat bij gasloslaten, de 5de versnelling eruit schoot...

Stille hoop dat het iets kleins zou zijn zoals bv. de moer. Dat bleek na controle dus ook het geval

Nieuwe moer, loctite en wellicht een laspikje of braam erop slaan. En het moet weer goed zijn. Ik zag ook dat er lichte beschadigingen waren op het tandwiel. Iets teveel "gepoetst" denk ik

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-08-20-334_zpsf530c2c0.jpg[/img]
Al met al valt het mij, tot nu toe, wel mee

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"