ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is XS4ALL niks? Als ik zou moeten kiezen, denk ik dat ik daar voor zou kiezen. Geen idee waarom. Is een gevoelskwestie. Ik heb alleen geen idee wat het kost.

Tegenwoordig zijn bijna alle ADSL-aanbieders wel goed, volgens mij. Ik heb zelf geen ADSL, maar heb Planet gehad. Nooit problemen gehad, totdat ik ging verhuizen en ik geen aansluiting meer kon krijgen. Maak je borst maar nat, want daar gaat wel een half jaartje brieven sturen en bellen overheen. ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

MartijnG schreef:Zeg mensen, ik heb even een vraagje over iets heel anders dan Renaults :) Ik heb namelijk een vraag over ADSL abbonementen.

Ik moet binnenkort een ADSL abbo afsluiten en nu ben ik aan het kijken bij welke provider ik dat ga doen, maar ik kom er echt niet uit. Ik heb nu de volgende in gedachten;
KPN
Planet Internet
Speedlinq

Speedlinq geeft hoge snelheden op voor weinig geld, maar ik lees ook weer veel klechten over Speedlinq. Ook van Planet Internet hoor ik niet altijd goede dingen. KPN weet ik het niet.

Heeft iemand ervaring met ADSL aanbieders die goed zijn en een abbo hebben van 25 - 30 euro per maand?

Alvast bedankt voor de hulp (Y)
kpn en planet internet is een en dezelfde
zit er al jaren en geen klachten over (Y) (Y)
helpdesk altijd vriendelijk en behulpzaam (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer

Als je zelf een beetje technisch aangelegd op computergebied bent heb je die helpdesk niet nodig. Ik kijk daar nooit naar in ieder geval. Als de snelheid maar goed zit... :) Tiscali en Wanadoo bieden ook leuke abonnementen aan.

Kijk anders even op http://www.speedtest.nl voor meer info.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Merijn schreef:Als je zelf een beetje technisch aangelegd op computergebied bent heb je die helpdesk niet nodig. Ik kijk daar nooit naar in ieder geval. Als de snelheid maar goed zit... :) Tiscali en Wanadoo bieden ook leuke abonnementen aan.

Kijk anders even op http://www.speedtest.nl voor meer info.
niet iedereen is zo technisch en dan is een goede helpdesk een pluspunt vind ik (Y)
en planet is zeer snel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer

Is ook zo, daarom is er voor ieder wat wils... :) De 1 vind het wel belangrijk, de ander niet.

Versatel... Is dat een optie?
frank_williams

Versatel is goedkoop en snel, maar niet bereikbaar voor klachten. Dus enig probleemoplossend vermogen kan geen kwaad :) IK zit al heel lang bij Versatel (voorheen Zonnet) en op zich bevalt dat prima.
Madmaus

Ik ga naar casema. Hopelijk is het een goeie keus.
Merijn
Über-Spammer

Ik weiger ADSL te nemen, zolang ik er een aparte telefoonlijn voor moet aanschaffen. Dus ik blijf nog even bij @Home... :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:
Lex schreef:Mike, alleen blokken of blokken en schijven. En wat voor type en motor Transit?
Tis een T260 met 100 pk dubbele cabine. Alleen de blokken zijn vervangen toen. De reguliere onderhoudsbeurt had ie toen al gehad. Ben er xtra keer voor geweest
Dan vind ik het wel vreemd, misschien toch niet zo goed gekeken bij de beurt. Als het maar opgelost is (Y)

Meestal zijn ze rond de 75.000km door hun remmen heen.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Lex schreef:
Mike (spitsoor) schreef:
Lex schreef:Mike, alleen blokken of blokken en schijven. En wat voor type en motor Transit?
Tis een T260 met 100 pk dubbele cabine. Alleen de blokken zijn vervangen toen. De reguliere onderhoudsbeurt had ie toen al gehad. Ben er xtra keer voor geweest
Dan vind ik het wel vreemd, misschien toch niet zo goed gekeken bij de beurt. Als het maar opgelost is (Y)

Meestal zijn ze rond de 75.000km door hun remmen heen.
en dat is dus na 50.000 km in dit geval :p en das net krap aan de helft dan wat ik er tot nu toe mee gereden heb
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Merijn schreef:Is XS4ALL niks? Als ik zou moeten kiezen, denk ik dat ik daar voor zou kiezen. Geen idee waarom. Is een gevoelskwestie. Ik heb alleen geen idee wat het kost.
Ja had ik indd ook al naar gekeken, goedkoopste abbo is 30 euro. Snapt iemand ook hoe die prijs is opgebouwd, want op de site zeggen ze dat je 10 euro aan XS4ALL betaald en de andere 20 euro aan KPN? EN dan moet ik ook nog mn telefoonaansluiting aan KPN betalen? Dus eigenlijk betaal ik 2x aan KPN?
Is dit met alle ADSL abbo's zo of alleen XS4ALL?

@Merijn...ik vind het ook klote om een telefoonaansluiting te nemen, maar de enigste kabel aansluiting hier is van Chello, en daar heb ik eigenlijk nooit veel goeds over gehoord...
Bram

Merijn schreef:Ik weiger ADSL te nemen, zolang ik er een aparte telefoonlijn voor moet aanschaffen. Dus ik blijf nog even bij @Home... :)
Hoeft niet meer merijn :). Bij Tiscali, Versatel en KPN ADSL Direct heb je geen vaste telefoonaansluiting nodig ( abonnement bedoel ik dan :)).

Persoonlijk zou ik voor Wanadoo Family gaan. heb je 20 mbit voor 22.50 per maand. Voor 5 euro extra kan je ook nog eens onbeperkt naar alle vaste nummers binnen nederland bellen. En je krijgt dan ook nog eens een Ipod kado :beer:
Merijn
Über-Spammer

Helaas is dat dus niet waar, volgens mij. Je krijgt altijd een telefoonlijn, al dan niet via KPN. Ik hoef die meuk niet! :(
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

MartijnG schreef:Snapt iemand ook hoe die prijs is opgebouwd, want op de site zeggen ze dat je 10 euro aan XS4ALL betaald en de andere 20 euro aan KPN? EN dan moet ik ook nog mn telefoonaansluiting aan KPN betalen? Dus eigenlijk betaal ik 2x aan KPN?
Is dit met alle ADSL abbo's zo of alleen XS4ALL?
de provider haalt maandelijks 10 euro van je rekening, en KPN gooit je telefoonrekening wat omhoog, dat wil zeggen er komt een extra abonnement onder je telefoon/of ISDN abonnement te staan.

en daar worden dan 2 maanden ADSL abonnement verrekend, dus 2x 19.95 (het staat er alleen niet zo doordat de prijzen ex BTW zijn.)

edit: dit heb ik ook met Tiscali ADSL Lite, wat overigens eergister in snelheid omhoog is gegaan, had 1600 download en nu 3072 kpbs oftewel 3 Mbit (Y)
upload is gelijk gebleven (512) maar dat is genoeg. en dat terwijl ik ooit begonnen met 256/64 :lol: ben zonder kosten meer dan vertienvoudigd (Y)

maar er gaat dus bij mij 14.95 per maand van de rekening af naar Tiscali en via de telefoonrekening betaal ik 2 x 19.95, is per maand 34.95.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
MartijnG
Über-Spammer

Ik heb nu gezien dat Planet, KPN , Wanadoo en nog een paar in principe hetzelfde zijn qua snelheid en prijs. Dit komt natuurlijk omdat ze allemaal via hetzelfde KPN netwerk gaan.

Maar wat is nu een beetje goede snelheid? Ik heb nu een abbo gezien bij Wanadoo voor 26,95 per maand en deze heeft een snelheid van 1500/256 kbit/s

Wat voor een downloadsnelheid moet ik me daar bij voorstellen? Ik ben op zich niet een zware downloader, dus zal dit voldoende zijn voor mij?
Merijn
Über-Spammer

1500KBit komt overeen met 187,5 kbyte/sec downloadsnelheid. In de praktijk haal je dat niet, maar zal rond de 160 kbyte/sec liggen. Upstream komt uit op 32 kbyte/sec, wat in de praktijk 28kb/sec zal zijn.
Edward
Contacteer:

je kunt het grofweg door 10 delen en dan kom je in jouw geval uit op ongeveer 140/150 kpbs per seconde.

dit is erg netjes en kun je vrij snel een mp3 of filmpje mee binnenfietsen, mits de tegenpartij aan de andere kant van de lijn het snel opstuurt natuurlijk.
Merijn
Über-Spammer

Technically moet je het door 8 delen... Er zitten 8 bits in 1 byte. :)

Maareh, dat is het maximaal haalbare en dat is dus een utopie. Je verliest altijd snelheid...
MartijnG
Über-Spammer

En wat ik zei over dat er eigenlijk geen verschillen zijn tussen Planet, Wanadoo, KPN enz, klopt dat ook? Omdat ze allemaal via hetzelfde KPN netwerk gaan? Dus eigenlijk is alleen de service per aanbieder verschillend?

Ik zit nu namelijk bij Wanadoo te kijken en zie eigenlijk niet in waarom ik naar een andere aanbieder zou gaan kijken als alles in principe hetzelfde is.

En weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat ik daadwerkelijk kan gaan internetten en hoe moeilijk is het om het zelf allemaal te installeren?
mark 5t
Contacteer:

ik heb ook een wanadoo abbonement en zit nu te denken over de live box maar die is nog niet eens beschikbaar. :(
Edward
Contacteer:

Merijn schreef:Technically moet je het door 8 delen... Er zitten 8 bits in 1 byte. :)

Maareh, dat is het maximaal haalbare en dat is dus een utopie. Je verliest altijd snelheid...
idd daarom grofweg. met 1600 kon ik zo'n 168 Kb/sec halen, dus dan gaat door 10 delen al niet op. maar is makkelijker in de uitleg dacht ik.
Merijn
Über-Spammer

Helemaal mee eens... :)
Arco
Über-Spammer

Bij elke ADSL-verbinding is er een telefoonlijn nodig.

Wij als Wanadoo adviseren dan ook de klant hun huidige KPN-abo van 20.- per maand om te zetten naar KPN Budget van 7.- per maand.

Met een Family-abo van (nu aanbieding) 22.50 per maand en de 7.- van KPN ben je nog goedkoper uit als je bv een Wanadoo ADSL Lite of KPN abo van gelijkwaardig niveau neemt.
Welliswaar worden alle huidige ADSL Lite, Go, Basic en Plus-abo's van Wanadoo opgewaardeeerd met dubbele snelheid. behalve de Family. (als dit beschikbaar is in je regio).Deze is 20 mb en blijft ook zo.
Project loopt tot maart/april om Family (+ telefonie) beschikbaar te maken in heel Nederland.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Edward
Contacteer:

krijg het idee dat jij niet meer bij de Renault dealer werkt maar een career move hebt gedaan richting Wanadoo :)
Arco
Über-Spammer

O-)

Gabri van der Veen
Über-Spammer

zn signature verklaart alles :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Arco
Über-Spammer

Als ik de mensen maar wat aan kan smeren. :lol:

Gabri van der Veen
Über-Spammer

dus voor de mensen die je niet kennen, ben je te herkennen aan een een grote W op je trui/jas :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Arco
Über-Spammer

Nope. Ikzelf ga niet te koop lopen met Wanadoo.

Wel zit er een grote rode W op m'n 5. :wink:
Laatst gewijzigd door Arco op wo 9 nov 2005 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Sanderrr

Bram schreef:
Merijn schreef:Ik weiger ADSL te nemen, zolang ik er een aparte telefoonlijn voor moet aanschaffen. Dus ik blijf nog even bij @Home... :)
Hoeft niet meer merijn :). Bij Tiscali, Versatel en KPN ADSL Direct heb je geen vaste telefoonaansluiting nodig ( abonnement bedoel ik dan :)).

Persoonlijk zou ik voor Wanadoo Family gaan. heb je 20 mbit voor 22.50 per maand. Voor 5 euro extra kan je ook nog eens onbeperkt naar alle vaste nummers binnen nederland bellen. En je krijgt dan ook nog eens een Ipod kado :beer:
Krijg je daar provisie voor ofzo? :p En ik geloof niet dat Wanadoo family 20 mbit is, ik heb power abo en pas sinds 2 weken 5 mbit, dus dat lijkt me sterk. Denk dat je Wanadoo livebox bedoelt (F)
Arco
Über-Spammer

Afhankelijk van waar de verdeelkast zit garanderen wij zowiezo met Wanadoo ADSL Family 70% van de capaciteit. Dat is dus +/- 15-16 Mb/sec.
En met Family heb je gewoonweg een Livebox nodig, anders werkt het niet.

Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Arie van de Hoek schreef:Als ik de mensen maar wat aan kan smeren. :lol:
Hee Arie, tof dat je een nieuwe baan hebt.....wat aansmeren.....whe he he
Arco
Über-Spammer

Eens wat anders dan doorsmeren... :wink:

Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

heb je gelijk in!!!, over doorsmeren gesproken....mijn saffie piepte me toch een eind weg.....homokineet linksvoor had te weinig vet!!...terwijl het hoesje niet stuk of vervangen is/was???????
Arco
Über-Spammer

Lekkage> is een mogelijkheid. Maarre. Ga jij niet a.s zondag ?? Kan je niet in de lijst terugvinden.

Gesloten