ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja hierzo ook, maar dan in n ander topic :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Jeff rsi schreef:week terug ofzo 3 duitsers....

met 90 met de tank van de vrachtwagen op een viaduct, zijn door het voorraam naar buiten gevlogen en vertellen het ook niet meer na.

Weet niet hoeveel G's dat zijn, ik had toch liever me gordel om dan.
volgens mij zaten er 3 duitsers in een leopard tank op een oplegger die 90 reed en reden ze van de oplegger af net toen de oplegger op een viaduct reed. Ze vielen dus met tank en al van de oplegger en viaduct af. Zo moeilijk was dat toch niet? :P (0)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij was iemand 90 en reed met de tank van de vrachtwagen af op een viaduct.

Naja zo oud moet je ook niet meer rijden?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

waren alle 3 de duitsers dan 90? of misschien allemaal 30...
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Genoeg jongens.

Het is dan niet de juiste zinsopbouw, maar als je hem (twee keer?!) rustig leest, dan is hij best te begrijpen.

We mogen allemaal wel Renault fan zijn, maar iedereen heeft zo zijn eigen achtergrond.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou als hij de moeite nam nog een keer over zijn eigen post heen te lezen zou hij een heleboel mensen een plezier doen.

Die spreektaal tiepen is tenenkrommend. Beetje kwaliteit nastreven hier ,ik heb het ook helemaal niet over n tiepfout. :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Helemaal mee eens, het is een kleine moeite om je eigen post even na te lezen voor je op verzenden klikt. Als ik dat niet regelmatig zou doen dan zou er echt complete wartaal komen te staan :p . Als ik het een keer vergeet na te lezen en mezelf dan teruglees, dan denk ik soms echt non-deju, heb ik dat getypt :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is vaak de manier waarop iemand erop gewezen wordt dat ie iets aan zijn taal moet doen... Sommige mensen komen zo enorm bot uit de hoek! We willen mensen toch bij de club houden? Reageer dan op een volwassen manier...
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

probeer ook zoveel mogelijk smilies te gebruiken zoals :P en (0) ;)

maar ben er wel mee eens dat even nalezen kleine moeite is toch.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

blaat blaat blaat.... (S)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

PaulM schreef:probeer ook zoveel mogelijk smilies te gebruiken zoals :P en (0) ;)

maar ben er wel mee eens dat even nalezen kleine moeite is toch.
Vooral de :p smiley is belangrijk :p
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Merijn schreef:Het is vaak de manier waarop iemand erop gewezen wordt dat ie iets aan zijn taal moet doen... Sommige mensen komen zo enorm bot uit de hoek! We willen mensen toch bij de club houden? Reageer dan op een volwassen manier...
:agree:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Och ik vond de manier best ludiek.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

wil vanavond de thermostaat van mikey's 16v vervangen. maar kan ik gewoon vloeibare pakking gebruiken?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ja.
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Alleen niet het hele busje erin gieten, alleen een klein beetje waar de vlakken elkaar raken :p
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik heb ook weer is een vraagje.

Mijn 16V geeft als de olie bij de 90/100 graden zit, stationair nog maar 0 bar aan.
Als ik met dan 80 rijd in ze 5 (ong. 2K toeren) heb ik 1,5 bar.
Als ik snelweg rijd met 120 (ong. 3,5K toeren) heb ik 2 bar of iets erboven.

Denk jullie dat dit nog gewoon genoeg is?
Ik hoorde namelijk laatst dat je 4 bar moet hebben ofzo?
Als ik btw een stuk echt ga knallen, dus vol doortrekken enzo staat hij bijna tegen 3 bar aan.

En dan ga ik er vanuit dat het metertje nog gewoon werkt...
R19 16V '91
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Ga daar maar niet vanuit, want in 99% van de 16knallers geeft hij ene onjuiste waarde aan.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die metertjes zijn echt gaar... :) Of het zijn de sensoren. Als je echt je oliedruk wilt weten zul je er een after market meter op moeten aansluiten.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

dat dacht ik dus al :wink:

lekker door rijden totdat die vastloopt :lol:
R19 16V '91
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

gewoon je peil op orde houden
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ja dat zo in zo (Y)
R19 16V '91
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

weet iemand welke (grotere) rembekrachtigers er allemaal op een 16v passen ?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven(stk) schreef:weet iemand welke (grotere) rembekrachtigers er allemaal op een 16v passen ?
Waarom een grotere bekrachtiger ? volgens mij heb je niet veel keus bij een Clio, RS remmen waren bij mij een hele verbetering, ik zou er ook niet echt een grotere bekrachtiger op willen hebben, met die CL RC6 blokken er tussen moet ik echt uitkijken op nat wegdek op straatbanden. :)

Ik weet wel dat op een R19 16V een Laguna rembekrachtiger past, maar daar heb je ook wat meer ruimte.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Een grotere bekrachtiger neemt alleen maar gevoel weg... Beenspieten kweken moet je :p
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Een grotere HRC heeft veel meer effect, in verhouding moet je mischien wat harder trappen maar je hoeft veel minder diep te trappen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
Steven(stk) schreef:weet iemand welke (grotere) rembekrachtigers er allemaal op een 16v passen ?
Waarom een grotere bekrachtiger ? volgens mij heb je niet veel keus bij een Clio, RS remmen waren bij mij een hele verbetering, ik zou er ook niet echt een grotere bekrachtiger op willen hebben, met die CL RC6 blokken er tussen moet ik echt uitkijken op nat wegdek op straatbanden. :)

Ik weet wel dat op een R19 16V een Laguna rembekrachtiger past, maar daar heb je ook wat meer ruimte.
past net zo goed op een cliko.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Ronald1916V schreef:
Waarom een grotere bekrachtiger ? volgens mij heb je niet veel keus bij een Clio, RS remmen waren bij mij een hele verbetering, ik zou er ook niet echt een grotere bekrachtiger op willen hebben, met die CL RC6 blokken er tussen moet ik echt uitkijken op nat wegdek op straatbanden. :)

Ik weet wel dat op een R19 16V een Laguna rembekrachtiger past, maar daar heb je ook wat meer ruimte.
Omdat alles toch los ligt nu :) , clio rs remmerij ligt al klaar dus eerst maar eens kijken wat dat doet.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je zou ook nog kunnen overwegen om a610 remklauwen te nemen ipv rs klauwen. Deze hebben een zuigerdiameter van 60mm :p

Weet ze nieuw in de doos uit te halen, evt met remblokken van 21t europa cup (Y) Deze moeten dan wel passend worden gemaakt.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Jean-Paul-S schreef:Je zou ook nog kunnen overwegen om a610 remklauwen te nemen ipv rs klauwen. Deze hebben een zuigerdiameter van 60mm :p
Passen daar de originele clio remblokken in? Diverse RTC-ers hebben andere remklauwen van een Alpine.. 310? of 610? waar de originele remblokken in passen, maar wel een grotere diameter van zuiger hebben.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Volgens mij zijn de blokken van een 610 stukken groter, deze klauwen moesten een auto van 1500kg stoppen ipv een Clio :p

Wie heeft dan Alpine klauwen hier? :( Je bedoelt toch niet van een bepaalde Peugeot welke een diameter had van 57mm?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik dacht dat Tom die oa had, ik heb er.. Gekocht ooit via Mabo.

Edit: Alpine.. 2,5-2,8-v6 turbo '85 t/m '91. Volgens de Sandtler catalogus de A 310.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

voorderest heeft die wel precies dezelfde ophanging en dergelijken als 16v? of ombouwen?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Plug en play, verstandig is wel om iets langere flexibele remleidingen te gebruiken.
Plaats reactie