ACT: Clio16V
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
even snel een vraagje..
past zo'n olie peil zender van een 1.8 16v in mijn motor van me clio 1.2i? motorcode D7F
?
mischien dat ergens al zo'n uitsparing zit ofzo
past zo'n olie peil zender van een 1.8 16v in mijn motor van me clio 1.2i? motorcode D7F

mischien dat ergens al zo'n uitsparing zit ofzo

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
gaat in het carter dus vergeet het maar. dingen werken toch voor geen meter.paratroeper schreef:even snel een vraagje..
past zo'n olie peil zender van een 1.8 16v in mijn motor van me clio 1.2i? motorcode D7F?
mischien dat ergens al zo'n uitsparing zit ofzo
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
valse lucht = meer lucht bij de benzine = minder rijke verbranding = lagere co%Jeff rsi schreef:vacuumslang = valse lucht = toch juist hoger CO??
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Veel zin heeft het echter niet bij een 1.8 16V F7P aangezien die gewoon netjes meer in gaat spuiten, echt valse lucht creër je daar niet mee aangezien de motor geen luchtmassameter heeft maar werkt met een MAP sensor.tutuur schreef:valse lucht = meer lucht bij de benzine = minder rijke verbranding = lagere co%Jeff rsi schreef:vacuumslang = valse lucht = toch juist hoger CO??
kan B. Eunhaas niet 4 katten achter elkaar onder je auto doen voor de CO?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dat heeft niet zo veel zin hoor, 1 katalysator moet toch echter wel voldoende zijn om 0,01 % CO te halen met een F7P'tje. als je lambdasonde gewoon z'n werk doet en die katalysator is goed en de motor draait ook nog eens prima op 4 cilinders dan is dat een makkie.alexs schreef:kan B. Eunhaas niet 4 katten achter elkaar onder je auto doen voor de CO?
Kan natuurlijk wel een andere oorzaak hebben maargoed, met meerdere katalysatoren verschuif je wel een flink probleem. Heb ooit eens met een 19 16V zitten kloten met de APK die continue 0,7% CO had met een werkende lambdasonde en goede katalysator, probleem zat 'm uiteindelijk in de ECU, die zat bij de motor die ik uit een schade 19 16V gehaald had die op de kop in de sloot gelegen heeft


Maar ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij ging dit over iemand met een Clio 16V of de katalysator verplicht is bij de APK.. die moet er dus wel onder zitten, hoeft echter niet te werken zolang deze maar onder de 0,59% CO zit, dit red je dus niet met een Clio16V.. mijn Clio 1.4 wel 2 jaar gekeurd zonder kat en die zat op 0,54%


vandaar, heb wel is gehoord dat het bij golfjes gti wel gedaan wordRonald1916V schreef:Veel zin heeft het echter niet bij een 1.8 16V F7P aangezien die gewoon netjes meer in gaat spuiten, echt valse lucht creër je daar niet mee aangezien de motor geen luchtmassameter heeft maar werkt met een MAP sensor.tutuur schreef:valse lucht = meer lucht bij de benzine = minder rijke verbranding = lagere co%Jeff rsi schreef:vacuumslang = valse lucht = toch juist hoger CO??

Voor '96 hoeft er geen cat onder maar je moet dus CO-gehalte wel halen....
Dus racecat
Mijne had nu met apk ook eest 0,6 CO
Bedrading bij Lambda hing met kroonsteentjes... Goed verbonden en hij had net iets boven 0
Dus racecat

Mijne had nu met apk ook eest 0,6 CO
Bedrading bij Lambda hing met kroonsteentjes... Goed verbonden en hij had net iets boven 0

R19 16V '91
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb ik nog nooit van gehoord.. CO daalt wel bij zo'n ding als je je petje af doet.tutuur schreef:vandaar, heb wel is gehoord dat het bij golfjes gti wel gedaan wordRonald1916V schreef:Veel zin heeft het echter niet bij een 1.8 16V F7P aangezien die gewoon netjes meer in gaat spuiten, echt valse lucht creër je daar niet mee aangezien de motor geen luchtmassameter heeft maar werkt met een MAP sensor.tutuur schreef:valse lucht = meer lucht bij de benzine = minder rijke verbranding = lagere co%Jeff rsi schreef:vacuumslang = valse lucht = toch juist hoger CO??

en de topsnelheid ook 

17 inch maxi velgen.....
205/40/17 banden....
Gaat dit zo passen op een 16V?
Of moet ik spacers gaan gebruiken ofzo??
Ik vind het echt mooie velgjes, zit erover te denken die witte te kopen die hier staan.
Heb ze al is op meetings gezien onder die gele 16V.
Maar past dit er zo op en is er dan nog normaal te rijden met de auto?
205/40/17 banden....
Gaat dit zo passen op een 16V?
Of moet ik spacers gaan gebruiken ofzo??
Ik vind het echt mooie velgjes, zit erover te denken die witte te kopen die hier staan.
Heb ze al is op meetings gezien onder die gele 16V.
Maar past dit er zo op en is er dan nog normaal te rijden met de auto?
R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
als ze ongeveer et 37 hebben past dat wel, bij max sturen misschien een klein beetje aanlopen tegen binnen/buitenscherm.
17 is erg groot, ieder zijn smaak natuurlijk. Het zijn in elk geval wielen die je niet elke dag tegenkomt.
17 is erg groot, ieder zijn smaak natuurlijk. Het zijn in elk geval wielen die je niet elke dag tegenkomt.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Die van Christian zijn toch echte maxi velgen? Die gaan je dan ongeveer net zoveel kosten als de auto zelf, of hij moet er echt snel vanaf
Tip: mocht je ze kopen en opnieuw laten spuiten.. stop de velgen niet in een zuurbad. Het zijn Magnesium en het zuur bezorgt de velg dan kleine gaatjes.

Tip: mocht je ze kopen en opnieuw laten spuiten.. stop de velgen niet in een zuurbad. Het zijn Magnesium en het zuur bezorgt de velg dan kleine gaatjes.

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
omdat ik niet meer in het projekt gedeelte kan posten hier een kleine update die dit weekend gaat plaats vinden (voor zover alles mogelijk is)
Een foto reeks van wat er klaar ligt om gemonteerd te worden in op onder mijn Clio.
Brakeduct's:
[img]http://94.100.122.37/999450001-99950000 ... _sraf.jpeg[/img]
Sierrand voor de voorbumper:
[img]http://94.100.118.238/999450001-9995000 ... _x9vt.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.200/999450001-9995000 ... _UxCP.jpeg[/img]
KW schroefset in AST toplagers:
[img]http://94.100.115.207/830450001-8305000 ... _AFij.jpeg[/img]
OMP rolkooi:
[img]http://94.100.118.48/864100001-86415000 ... _S5uf.jpeg[/img]
Stoel uit de cup Clio:
[img]http://94.100.122.193/766450001-7665000 ... _rSD_.jpeg[/img]
incl bijpassend montagerail:
[img]http://94.100.122.228/784800001-7848500 ... _jCXJ.jpeg[/img]
Terratrip intercom en kaartlees lamp:
geen foto
Een foto reeks van wat er klaar ligt om gemonteerd te worden in op onder mijn Clio.
Brakeduct's:
[img]http://94.100.122.37/999450001-99950000 ... _sraf.jpeg[/img]
Sierrand voor de voorbumper:
[img]http://94.100.118.238/999450001-9995000 ... _x9vt.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.200/999450001-9995000 ... _UxCP.jpeg[/img]
KW schroefset in AST toplagers:
[img]http://94.100.115.207/830450001-8305000 ... _AFij.jpeg[/img]
OMP rolkooi:
[img]http://94.100.118.48/864100001-86415000 ... _S5uf.jpeg[/img]
Stoel uit de cup Clio:
[img]http://94.100.122.193/766450001-7665000 ... _rSD_.jpeg[/img]
incl bijpassend montagerail:
[img]http://94.100.122.228/784800001-7848500 ... _jCXJ.jpeg[/img]
Terratrip intercom en kaartlees lamp:
geen foto

Ze zijn niet netjes he dus al wat minder duurantoine schreef:Die van Christian zijn toch echte maxi velgen? Die gaan je dan ongeveer net zoveel kosten als de auto zelf, of hij moet er echt snel vanaf![]()
Tip: mocht je ze kopen en opnieuw laten spuiten.. stop de velgen niet in een zuurbad. Het zijn Magnesium en het zuur bezorgt de velg dan kleine gaatjes.

Wat zou jij schappelijk vinden voor zulke velgen dan?
Ik zat zelf te denken aan gewoon stralen en dan poedercoating erop.
Bij cultwheels ofzo laten doen.
Ik twijfel alleen ook nog of die 17 inch wel zal staan onder mijn 16V'tje...
En dat ze niet veel rond rijden is nog het mooiste eraan

Hou wel van exclusief

R19 16V '91
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Afgezien van de banden tussen de 750 en 1500 euro voor een setje. Of dit een redelijke prijs is???Voor vele zijn dit de ultieme Clio velgen. De prijs zal ook wel te maken hebben met vraag en aanbod. Het setje wat ik nog graag zal willen hebben is nog minimaal 1000 euro duurder en ook 2de hands.
Lekker een dagje poetsen en schuren. Gronden en aflakken.
ja dan ga ik zelf wel ff lekker schuren
goed fijn papier
dan maar ff langer bezig, wil ze dan gewoon knap hebben....
zijn de wielen duurder en neter als de 16V
Maar die wielen die nu eronder hangen zijn ook magnesium..... Die wil ik dan ook opknappen.....
Zal dus ook met veel geschuur moeten dan?

goed fijn papier

dan maar ff langer bezig, wil ze dan gewoon knap hebben....
zijn de wielen duurder en neter als de 16V

Maar die wielen die nu eronder hangen zijn ook magnesium..... Die wil ik dan ook opknappen.....
Zal dus ook met veel geschuur moeten dan?
R19 16V '91
Ja, nou ja om de zooi en aanslag en gare lak ervanaf te krijgen mag je best grof schuren hoor, met fijn gaat dat niet werken 
Daarna gronden, daarna fijn schuren, dan kun je altijd nog poedercoaten.
Gewoon stralen + poedercoaten is ook niet altijd het gewenste resultaat zeker niet als de verlgen niet strak meer zijn. Die straal je imho niet strak.

Daarna gronden, daarna fijn schuren, dan kun je altijd nog poedercoaten.
Gewoon stralen + poedercoaten is ook niet altijd het gewenste resultaat zeker niet als de verlgen niet strak meer zijn. Die straal je imho niet strak.
Goed dan.
17 inch is eigenlijk net iets te groot. het kan maar de clio moet dan redelijk hoog op de poten om aanlopen te voorkomen. ik vindt het soms een beetje te suvJeff rsi schreef:Ze zijn niet netjes he dus al wat minder duurantoine schreef:Die van Christian zijn toch echte maxi velgen? Die gaan je dan ongeveer net zoveel kosten als de auto zelf, of hij moet er echt snel vanaf![]()
Tip: mocht je ze kopen en opnieuw laten spuiten.. stop de velgen niet in een zuurbad. Het zijn Magnesium en het zuur bezorgt de velg dan kleine gaatjes.![]()
Wat zou jij schappelijk vinden voor zulke velgen dan?
Ik zat zelf te denken aan gewoon stralen en dan poedercoating erop.
Bij cultwheels ofzo laten doen.
Ik twijfel alleen ook nog of die 17 inch wel zal staan onder mijn 16V'tje...
En dat ze niet veel rond rijden is nog het mooiste eraan![]()
Hou wel van exclusief
hij is nu een stuk verlaagd dus dan zal het niet gaan?
dat SUV id ben ik dus ook bang voor...
Maar dei gele 16V met zwarte streep erover heen, die leek wel niet heel hoog te staan?
Weet niet of jullie weten welk ik bedoel?
en wat voor schuurpapier zou ik dan moeten pakken?
dat SUV id ben ik dus ook bang voor...
Maar dei gele 16V met zwarte streep erover heen, die leek wel niet heel hoog te staan?
Weet niet of jullie weten welk ik bedoel?
en wat voor schuurpapier zou ik dan moeten pakken?
R19 16V '91
Waarom vraag je wat voor schuurpapier je moet gebruiken, je zegt zelf toch al dat je liever langer schuurt als het maar fijn is?
Schuren met 240 kan best, daarna 400 en afronden met 800 of 1000nat
Schuren met 240 kan best, daarna 400 en afronden met 800 of 1000nat

Mrtn = Maarten
ik heb nog nooit magnesium geschuurd daarom vraag ik het
en als het jullie mij met wel die ervaring kunnen vertellen hoe grof ik ken beginnen, dan is het voor mij makkelijker en minder werk
ik zou zonder dat advies waarschijnlijk niet grof genoeg beginnen en een dag langer bezig zijn...
en als het jullie mij met wel die ervaring kunnen vertellen hoe grof ik ken beginnen, dan is het voor mij makkelijker en minder werk

ik zou zonder dat advies waarschijnlijk niet grof genoeg beginnen en een dag langer bezig zijn...
R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
schuren kan droog of nat, wat je het fijnst vind. Droog is sneller en geeft hetzelfde resultaat, al zullen "oude rotten" in dit vak dit bestrijden.
Magnesium kun je best stralen, zorg dan wel dat het gebeurd met fijngemalen noten schalen
Dit word ook zo gedaan bij bijvoorbeeld dunwandige alu fietsframes van 2500+ euro's.
zelf zou ik ook voor schuren gaan, het is een relatief makkelijke velg om te doen. Als de lak niet is afgebladderd of ergens blank metaal is kun je meteen grondlak spuiten nadat je de velg mat hebt geschuurd. Hierna kun je kleine correcties schuren, maar gaten/diepe krassen krijg je niet weg met grondlak. Beste is mat schuren met 1000 nat, grondlakspuiten, strakschuren met 1000-1200-1500 of 2000, aflakken. Blanke lak zo strak mogelijk spuiten (liefst langzame verharder/verdunner) om het wat na te laten trekken.
Magnesium kun je best stralen, zorg dan wel dat het gebeurd met fijngemalen noten schalen

zelf zou ik ook voor schuren gaan, het is een relatief makkelijke velg om te doen. Als de lak niet is afgebladderd of ergens blank metaal is kun je meteen grondlak spuiten nadat je de velg mat hebt geschuurd. Hierna kun je kleine correcties schuren, maar gaten/diepe krassen krijg je niet weg met grondlak. Beste is mat schuren met 1000 nat, grondlakspuiten, strakschuren met 1000-1200-1500 of 2000, aflakken. Blanke lak zo strak mogelijk spuiten (liefst langzame verharder/verdunner) om het wat na te laten trekken.
als ik de velgen heb zal ik het waarschijnlijk nog is vragen
wat een heel verhaal zeg, ik dacht is gewoon kwestie van paar bussen halen beetje schuren en klaar...
ligt natuurlijk ook nog beetje aan de staat van de velgen

wat een heel verhaal zeg, ik dacht is gewoon kwestie van paar bussen halen beetje schuren en klaar...
ligt natuurlijk ook nog beetje aan de staat van de velgen

R19 16V '91
korte vraag voor clio van kennis.
Wat heb je nodig voor vervangen van disriem bij een clio 1 ph3 1.2?
riem zelf, nog wat lagers? kosten van die onderdelen? (indicatie)
ik neem aan dat het bij een 1.2 wel wat simpeler werken is dan bij een 16v
(uur inschatting?)
Wat heb je nodig voor vervangen van disriem bij een clio 1 ph3 1.2?
riem zelf, nog wat lagers? kosten van die onderdelen? (indicatie)

ik neem aan dat het bij een 1.2 wel wat simpeler werken is dan bij een 16v

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zal wel een 8v'tje zijn?
als het meezit 2 uur werk van start tot eind, riem en spanrol.
als het tegenzit.... langer
als het meezit 2 uur werk van start tot eind, riem en spanrol.
als het tegenzit.... langer

Kijk even op http://www.h-base.nlPaulM schreef:korte vraag voor clio van kennis.
Wat heb je nodig voor vervangen van disriem bij een clio 1 ph3 1.2?
riem zelf, nog wat lagers? kosten van die onderdelen? (indicatie)
Prijzen zijn excl. BTW. Meestal krijg je hiet 20% korting op.