ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

vacuumslang = valse lucht = toch juist hoger CO??
R19 16V '91
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

even snel een vraagje..

past zo'n olie peil zender van een 1.8 16v in mijn motor van me clio 1.2i? motorcode D7F :lol: ?
mischien dat ergens al zo'n uitsparing zit ofzo >)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

paratroeper schreef:even snel een vraagje..

past zo'n olie peil zender van een 1.8 16v in mijn motor van me clio 1.2i? motorcode D7F :lol: ?
mischien dat ergens al zo'n uitsparing zit ofzo >)
gaat in het carter dus vergeet het maar. dingen werken toch voor geen meter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jeff rsi schreef:vacuumslang = valse lucht = toch juist hoger CO??
valse lucht = meer lucht bij de benzine = minder rijke verbranding = lagere co%
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

heb bij een 205 en bij een clio gehad dat zo'n slangetje eraf was...

kwam hij niet door de meting omdat de ECU dus juist veel meer gaat inspuiten.
R19 16V '91
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:
Jeff rsi schreef:vacuumslang = valse lucht = toch juist hoger CO??
valse lucht = meer lucht bij de benzine = minder rijke verbranding = lagere co%
Veel zin heeft het echter niet bij een 1.8 16V F7P aangezien die gewoon netjes meer in gaat spuiten, echt valse lucht creër je daar niet mee aangezien de motor geen luchtmassameter heeft maar werkt met een MAP sensor.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

kan B. Eunhaas niet 4 katten achter elkaar onder je auto doen voor de CO?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

alexs schreef:kan B. Eunhaas niet 4 katten achter elkaar onder je auto doen voor de CO?
Dat heeft niet zo veel zin hoor, 1 katalysator moet toch echter wel voldoende zijn om 0,01 % CO te halen met een F7P'tje. als je lambdasonde gewoon z'n werk doet en die katalysator is goed en de motor draait ook nog eens prima op 4 cilinders dan is dat een makkie.

Kan natuurlijk wel een andere oorzaak hebben maargoed, met meerdere katalysatoren verschuif je wel een flink probleem. Heb ooit eens met een 19 16V zitten kloten met de APK die continue 0,7% CO had met een werkende lambdasonde en goede katalysator, probleem zat 'm uiteindelijk in de ECU, die zat bij de motor die ik uit een schade 19 16V gehaald had die op de kop in de sloot gelegen heeft :p toch nog een mooie tijd mee gereden zo :lol:

Maar ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij ging dit over iemand met een Clio 16V of de katalysator verplicht is bij de APK.. die moet er dus wel onder zitten, hoeft echter niet te werken zolang deze maar onder de 0,59% CO zit, dit red je dus niet met een Clio16V.. mijn Clio 1.4 wel 2 jaar gekeurd zonder kat en die zat op 0,54% :worship: :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ronald1916V schreef:
tutuur schreef:
Jeff rsi schreef:vacuumslang = valse lucht = toch juist hoger CO??
valse lucht = meer lucht bij de benzine = minder rijke verbranding = lagere co%
Veel zin heeft het echter niet bij een 1.8 16V F7P aangezien die gewoon netjes meer in gaat spuiten, echt valse lucht creër je daar niet mee aangezien de motor geen luchtmassameter heeft maar werkt met een MAP sensor.
vandaar, heb wel is gehoord dat het bij golfjes gti wel gedaan word :)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Voor '96 hoeft er geen cat onder maar je moet dus CO-gehalte wel halen....

Dus racecat :smile:

Mijne had nu met apk ook eest 0,6 CO

Bedrading bij Lambda hing met kroonsteentjes... Goed verbonden en hij had net iets boven 0 (Y)
R19 16V '91
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:
Ronald1916V schreef:
tutuur schreef:
Jeff rsi schreef:vacuumslang = valse lucht = toch juist hoger CO??
valse lucht = meer lucht bij de benzine = minder rijke verbranding = lagere co%
Veel zin heeft het echter niet bij een 1.8 16V F7P aangezien die gewoon netjes meer in gaat spuiten, echt valse lucht creër je daar niet mee aangezien de motor geen luchtmassameter heeft maar werkt met een MAP sensor.
vandaar, heb wel is gehoord dat het bij golfjes gti wel gedaan word :)
Heb ik nog nooit van gehoord.. CO daalt wel bij zo'n ding als je je petje af doet. :wink: :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

en de topsnelheid ook :D
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

17 inch maxi velgen.....

205/40/17 banden....

Gaat dit zo passen op een 16V?
Of moet ik spacers gaan gebruiken ofzo??
Ik vind het echt mooie velgjes, zit erover te denken die witte te kopen die hier staan.
Heb ze al is op meetings gezien onder die gele 16V.
Maar past dit er zo op en is er dan nog normaal te rijden met de auto?
R19 16V '91
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

als ze ongeveer et 37 hebben past dat wel, bij max sturen misschien een klein beetje aanlopen tegen binnen/buitenscherm.

17 is erg groot, ieder zijn smaak natuurlijk. Het zijn in elk geval wielen die je niet elke dag tegenkomt.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Die van Christian zijn toch echte maxi velgen? Die gaan je dan ongeveer net zoveel kosten als de auto zelf, of hij moet er echt snel vanaf :)

Tip: mocht je ze kopen en opnieuw laten spuiten.. stop de velgen niet in een zuurbad. Het zijn Magnesium en het zuur bezorgt de velg dan kleine gaatjes. (N)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

omdat ik niet meer in het projekt gedeelte kan posten hier een kleine update die dit weekend gaat plaats vinden (voor zover alles mogelijk is)

Een foto reeks van wat er klaar ligt om gemonteerd te worden in op onder mijn Clio.

Brakeduct's:
[img]http://94.100.122.37/999450001-99950000 ... _sraf.jpeg[/img]

Sierrand voor de voorbumper:
[img]http://94.100.118.238/999450001-9995000 ... _x9vt.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.200/999450001-9995000 ... _UxCP.jpeg[/img]

KW schroefset in AST toplagers:
[img]http://94.100.115.207/830450001-8305000 ... _AFij.jpeg[/img]

OMP rolkooi:
[img]http://94.100.118.48/864100001-86415000 ... _S5uf.jpeg[/img]

Stoel uit de cup Clio:
[img]http://94.100.122.193/766450001-7665000 ... _rSD_.jpeg[/img]

incl bijpassend montagerail:
[img]http://94.100.122.228/784800001-7848500 ... _jCXJ.jpeg[/img]

Terratrip intercom en kaartlees lamp:
geen foto :)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

antoine schreef:Die van Christian zijn toch echte maxi velgen? Die gaan je dan ongeveer net zoveel kosten als de auto zelf, of hij moet er echt snel vanaf :)

Tip: mocht je ze kopen en opnieuw laten spuiten.. stop de velgen niet in een zuurbad. Het zijn Magnesium en het zuur bezorgt de velg dan kleine gaatjes. (N)
Ze zijn niet netjes he dus al wat minder duur (Y)
Wat zou jij schappelijk vinden voor zulke velgen dan?

Ik zat zelf te denken aan gewoon stralen en dan poedercoating erop.
Bij cultwheels ofzo laten doen.

Ik twijfel alleen ook nog of die 17 inch wel zal staan onder mijn 16V'tje...
En dat ze niet veel rond rijden is nog het mooiste eraan :worship:
Hou wel van exclusief (Y)
R19 16V '91
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Afgezien van de banden tussen de 750 en 1500 euro voor een setje. Of dit een redelijke prijs is???Voor vele zijn dit de ultieme Clio velgen. De prijs zal ook wel te maken hebben met vraag en aanbod. Het setje wat ik nog graag zal willen hebben is nog minimaal 1000 euro duurder en ook 2de hands.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hier vergeet iemand dat het magnesium wielen zijn, dus dat behandelen -poedercoaten enz zal niet zomaar gaan. Ken zo nog iemand die een set naar de kl*** heeft geholpen. :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lekker een dagje poetsen en schuren. Gronden en aflakken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ja dan ga ik zelf wel ff lekker schuren (Y)

goed fijn papier (Y)

dan maar ff langer bezig, wil ze dan gewoon knap hebben....

zijn de wielen duurder en neter als de 16V :lol:

Maar die wielen die nu eronder hangen zijn ook magnesium..... Die wil ik dan ook opknappen.....

Zal dus ook met veel geschuur moeten dan?
R19 16V '91
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, nou ja om de zooi en aanslag en gare lak ervanaf te krijgen mag je best grof schuren hoor, met fijn gaat dat niet werken :)

Daarna gronden, daarna fijn schuren, dan kun je altijd nog poedercoaten.

Gewoon stralen + poedercoaten is ook niet altijd het gewenste resultaat zeker niet als de verlgen niet strak meer zijn. Die straal je imho niet strak.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

nee dat snap ik...

Maar van stralen krijg je dan geen putten in je magnesium?

En kwa schuurpapier heb ik liever wat fijner dat ik langer bezig ben en niks sloop dan andersom (Y)
R19 16V '91
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Goed dan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Jeff rsi schreef:
antoine schreef:Die van Christian zijn toch echte maxi velgen? Die gaan je dan ongeveer net zoveel kosten als de auto zelf, of hij moet er echt snel vanaf :)

Tip: mocht je ze kopen en opnieuw laten spuiten.. stop de velgen niet in een zuurbad. Het zijn Magnesium en het zuur bezorgt de velg dan kleine gaatjes. (N)
Ze zijn niet netjes he dus al wat minder duur (Y)
Wat zou jij schappelijk vinden voor zulke velgen dan?

Ik zat zelf te denken aan gewoon stralen en dan poedercoating erop.
Bij cultwheels ofzo laten doen.

Ik twijfel alleen ook nog of die 17 inch wel zal staan onder mijn 16V'tje...
En dat ze niet veel rond rijden is nog het mooiste eraan :worship:
Hou wel van exclusief (Y)
17 inch is eigenlijk net iets te groot. het kan maar de clio moet dan redelijk hoog op de poten om aanlopen te voorkomen. ik vindt het soms een beetje te suv
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

hij is nu een stuk verlaagd dus dan zal het niet gaan?

dat SUV id ben ik dus ook bang voor...

Maar dei gele 16V met zwarte streep erover heen, die leek wel niet heel hoog te staan?
Weet niet of jullie weten welk ik bedoel?

en wat voor schuurpapier zou ik dan moeten pakken?
R19 16V '91
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Waarom vraag je wat voor schuurpapier je moet gebruiken, je zegt zelf toch al dat je liever langer schuurt als het maar fijn is?

Schuren met 240 kan best, daarna 400 en afronden met 800 of 1000nat :)
Mrtn = Maarten
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik heb nog nooit magnesium geschuurd daarom vraag ik het :wink:

en als het jullie mij met wel die ervaring kunnen vertellen hoe grof ik ken beginnen, dan is het voor mij makkelijker en minder werk (Y)

ik zou zonder dat advies waarschijnlijk niet grof genoeg beginnen en een dag langer bezig zijn...
R19 16V '91
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

schuren kan droog of nat, wat je het fijnst vind. Droog is sneller en geeft hetzelfde resultaat, al zullen "oude rotten" in dit vak dit bestrijden.

Magnesium kun je best stralen, zorg dan wel dat het gebeurd met fijngemalen noten schalen :) Dit word ook zo gedaan bij bijvoorbeeld dunwandige alu fietsframes van 2500+ euro's.

zelf zou ik ook voor schuren gaan, het is een relatief makkelijke velg om te doen. Als de lak niet is afgebladderd of ergens blank metaal is kun je meteen grondlak spuiten nadat je de velg mat hebt geschuurd. Hierna kun je kleine correcties schuren, maar gaten/diepe krassen krijg je niet weg met grondlak. Beste is mat schuren met 1000 nat, grondlakspuiten, strakschuren met 1000-1200-1500 of 2000, aflakken. Blanke lak zo strak mogelijk spuiten (liefst langzame verharder/verdunner) om het wat na te laten trekken.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Kijk aan antoine. Dat gaat dus helemaal goed komen :grin:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

als ik de velgen heb zal ik het waarschijnlijk nog is vragen :lol:

wat een heel verhaal zeg, ik dacht is gewoon kwestie van paar bussen halen beetje schuren en klaar...

ligt natuurlijk ook nog beetje aan de staat van de velgen (Y)
R19 16V '91
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

blanke lak wel in 2K gebruiken, die busjes blanke lak van bv Motip is weggegooid geld, wordt niet hard, glimt niet lekker, is gewoon gele pis :smile:
Mrtn = Maarten
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

korte vraag voor clio van kennis.

Wat heb je nodig voor vervangen van disriem bij een clio 1 ph3 1.2?

riem zelf, nog wat lagers? kosten van die onderdelen? (indicatie) :)

ik neem aan dat het bij een 1.2 wel wat simpeler werken is dan bij een 16v ;) (uur inschatting?)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zal wel een 8v'tje zijn?

als het meezit 2 uur werk van start tot eind, riem en spanrol.
als het tegenzit.... langer :lol:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

PaulM schreef:korte vraag voor clio van kennis.

Wat heb je nodig voor vervangen van disriem bij een clio 1 ph3 1.2?

riem zelf, nog wat lagers? kosten van die onderdelen? (indicatie) :)
Kijk even op http://www.h-base.nl
Prijzen zijn excl. BTW. Meestal krijg je hiet 20% korting op.
Plaats reactie