ACT: Clio16V I
ok! want maar dr was toch geconstateerd dat ie slecht begint te worden, dus dan kan die gelijk goed gespannen worden als die vernieuwd word, ik hoop dat me spanrol nog goed is (115 euro) die multiriem is het geld opzich niet
in ieder geval alvast bedankt voor de informatie!
in ieder geval alvast bedankt voor de informatie!
-
en daar gaat veel tijd inzitten als je niet weet hoe....
rechter koplamp eruit, en zorgen dat je een inbussleuteltje maat 7 mm hebt, die je inkort aan de korte kant.
motorsteun los, motor stuk omhoog krikken of takelen, en succes ermee.
De spanrol moet los gedraaid worden met de inbus, vervolgens met de zeskant (22 a 24 mm) op spanning zetten, en dan de inbus weer vast.
Iemand die VW's gewend is zal veel vloeken.
En die spanrol zou ik niet vervangen als ie nog netjes rond draait. Kwaad kan het natuurlijk nooit.
rechter koplamp eruit, en zorgen dat je een inbussleuteltje maat 7 mm hebt, die je inkort aan de korte kant.
motorsteun los, motor stuk omhoog krikken of takelen, en succes ermee.
De spanrol moet los gedraaid worden met de inbus, vervolgens met de zeskant (22 a 24 mm) op spanning zetten, en dan de inbus weer vast.
Iemand die VW's gewend is zal veel vloeken.

En die spanrol zou ik niet vervangen als ie nog netjes rond draait. Kwaad kan het natuurlijk nooit.
ok, klinkt niet makkelijk..
ik had de renault dealer gebeld, en die had het over 100,- excl. btw voor het vervangen van de multiriem, uiteraard komt er dan nog zo'n 110 euro bij als de spanrol ook aan vervanging toe is
ik had de renault dealer gebeld, en die had het over 100,- excl. btw voor het vervangen van de multiriem, uiteraard komt er dan nog zo'n 110 euro bij als de spanrol ook aan vervanging toe is
-
- Contacteer:
Ik heb en giga afwijking in mijn kilometer teller en dat is zeer irritant .
Als ik denk dat ik 80 rij is de snelheid 100 bij mij 60 iss werkelijke snelheid 80 waar zou dat aan kunnen liggen..
Als ik denk dat ik 80 rij is de snelheid 100 bij mij 60 iss werkelijke snelheid 80 waar zou dat aan kunnen liggen..
bandenmaat? verkeerde versnellingsbak met andere overbrengingen?
-
- Contacteer:
Frits zei dat de bandenmaat goed was, hoe kom ik er achter wat voor versnellingsbak er in ligt ??
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Klopt ligt gewoon 185/55/15 op. verder durf ik het nu ook niet te zeggen.16v clio mark schreef:Frits zei dat de bandenmaat goed was, hoe kom ik er achter wat voor versnellingsbak er in ligt ??
Project: GTT Blue Sport
-
d'r zitten normaal toch 50 op ipv. 55?
Zo moeilijk is het nou ook weer niet, in verhouding tot de distributie doen met de motor op zijn plek is het een koekje, half uurtje werk ofzo. Ik ben het langst bezig geweest met het vinden van een inbus 7mm sleutel...willow schreef:ok, klinkt niet makkelijk..
... als je de optie voor de schoepenvelgen had genomen, anders is het 185/60 R14, op stalen velgen, zeg maar de "RSI-velgen". Scheelt 1,2 % volgens http://www.miata.net/garage/tirecalc.htmlBram schreef:Veel mensen hebben 195/50/15, 185/55/15 is echter de originele maat..
tellerbak eruit, even de snelheden op de plaat veranderen klaar... 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ja, als die imbusbout niet verkaaid is wel ja...Calle schreef:Zo moeilijk is het nou ook weer niet, in verhouding tot de distributie doen met de motor op zijn plek is het een koekje, half uurtje werk ofzo. Ik ben het langst bezig geweest met het vinden van een inbus 7mm sleutel...willow schreef:ok, klinkt niet makkelijk..
dat was volgens mij bij mij toch? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
jazekers 

-
- Contacteer:
Dan zit het er toch scheef in ?
Hoe kan ik zin wat voor versnellingsbak er in ligt ??
Hoe kan ik zin wat voor versnellingsbak er in ligt ??
wat zit er scheef in? snap ff niet wat je bedoeld..
op je bak zit een plaatje met een afkorting, JB3037 oid
Geschroefd op een bout van je bakhelften
meestal onder luchtfilterhuis en dan iets richting je voorruit..
op je bak zit een plaatje met een afkorting, JB3037 oid

-
- Contacteer:
Heb even gekeken er zit en andere bak in.
Jb 3048 kan iemand mij vertellen wat voor bak dat is ??
Jb 3048 kan iemand mij vertellen wat voor bak dat is ??
er zitten meerdere bakken in een clio16v hoor 
jb3 is iig al goed

jb3 is iig al goed

-
-
oftewel, zoeken!robclio16V schreef:Onder een Clio 16V zit standaard een JB3 048, dus geen 043.

de bak is origineel volgens mijn gegevens hoor mark.
-
- Contacteer:
Ben dan toch zeer benieuwd hoe het komt dat de teller zo afwijkt.
stomme vraag misschien, maar hoe heb je dat gemeten? Neem aan langs een andere auto, maar hoe weet je dat die auto goed is? NIet dat ik jouw bewering in twijfel wil trekken, maar het zal toch ergens in zitten. Als t dan niet in de banden zit of de km teller platen en niet in de bak...
misschien kabel verrot, of andere indeling van de km standen op de plaat?
eigenlijk moet je een zelfde type auto gebruiken, kijken hoe snel hij rijd en op hoeveel toeren in welke versnelling, en dan zelfde doen bij jou auto.

-
- Moderator
- Car: MB
misschien met een navigatie?Haas schreef:stomme vraag misschien, maar hoe heb je dat gemeten? Neem aan langs een andere auto, maar hoe weet je dat die auto goed is? NIet dat ik jouw bewering in twijfel wil trekken, maar het zal toch ergens in zitten. Als t dan niet in de banden zit of de km teller platen en niet in de bak...
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ook dat zou kunnen...
Nou wil ik onder de kap toch wel wat dingen aanpakken, zodat het er net eff wat beter uit ziet, nieuw hoeft ie niet te worden, maar wil em gewoon netjes hebben.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio4a.jpg[/img]
Heeft iemand een goede oplossing om dat grijze gedeelte weer netjes te krijgen, het zal ws iets van een hitte bestendige verf moeten zijn.....
En wie weet zo wat die afdekplaat (F16 i.e.), en dat hitteschild vh spruitsuk nieuw bij de dealer kost...?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio4a.jpg[/img]
Heeft iemand een goede oplossing om dat grijze gedeelte weer netjes te krijgen, het zal ws iets van een hitte bestendige verf moeten zijn.....
En wie weet zo wat die afdekplaat (F16 i.e.), en dat hitteschild vh spruitsuk nieuw bij de dealer kost...?
-
Kun je niet proberen met polijstpasta de boel weer netjes te krijgen? En als je flink doorpoetst, wordt het helemaal geweldig. 

-
Je hebt nog ruim een week voor de meeting. 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Die F16 kap kost iets van 17 of 18 euro. zal morgen even het bestelnummer opzoeken
Die ander weet ik helaas niet.
Edit:77.00.741.557 dat zou hem moeten zijn. en dr zitten al nieuwe schroefjes bij

Edit:77.00.741.557 dat zou hem moeten zijn. en dr zitten al nieuwe schroefjes bij

Project: GTT Blue Sport