[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

vier bak heeft lijkt me geen tandwielen daar,

ik heb 3 gt bakken liggen ik doe er niets mee. iets nodig? staat 2 onbekend, en 1 is de oude uit je jn-nh-53 en die moet nieuwe syncromesch ringen.. :-(

4e bak die ik heb zit nog in de pd-pt-53 en die houd ik zelf.

is de bak in de eigen gt ook niet goed meer?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jawel. Maar iets als extra's hebben liggen is altijd mooi.

Deze blijft dus "op de plank" liggen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Iemand een idee van welke Renault deze carburateur en inlaat/uitlaatspruitstuk is ??? (F)

Vond het ergens in een doos tussen m'n onderdelen en heb echt geen idee. Lijkt hetzelfde als van een 5 GT Turbo, maar carburateur is net ff anders (kelk en kunststof inlaatpijp)

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... c43121.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 90ace1.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 4a45be.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 74e8a8.jpg[/img]


Vandaag ook de 106 Rallye naar binnen gehaald... :D

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... fbcdcb.jpg[/img]

Iets pingelschade op de 4de zuigers ... :( :-(

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 2182b2.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 3ed111.jpg[/img]

Genoeg te doen komende tijd ... (0)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

is die niet van een 11 turbo ofzo? want het is precies zelfde uitlaatspruitstuk als een 5?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zat ik ook aan te denken ja. (Y)

Maar een Phase II van een R9 / R11 is hetzelfde als een 5 GTT ...

De carburateur is een Solex 32 BIS en een 5 GTT / 9 GTT / 11 GTT hebben een 32 DIS (met 3 tapeindes die deze niet heeft ...)

Deze zat op een R18 turbo, alleen dat spruitstuk met die boutverbinding tussen inlaat en uitlaat kan ik nog niet plaatsen ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Die carburateur lijkt inderdaad wel 't zelfde, maar 't lijkt me (op zicht, geen idee hoe het aanvoelt natuurlijk) dat die lobster er met wat druk zo vanaf plopt.
Ik zou voor je 'm gaat gebruiken toch ff dat driehoekje aan de zijkant er af schroeven om te kijken of er een stage 2 sproeier inzit, dan weet je zeker of ie voor een turbo is.

* edit |: ik lees nu pas dat de carburateur van een R18 turbo afkomt, dus weet je al dat ie voor een turbo geschikt is...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die lobster zit met een slangklem vast aan de carburateur. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zit sneller vol dan je denkt he zo'n hok. :D Ik heb al een jaar of 8 80m2 maar kan nu m'n kont al niet meer keren daar. :p Al helpt een Dodge pick-up van 6 meter lang ook niet echt mee natuurlijk. :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

das van een fase 1 gtt bij de eerste gt`s zat ie aan het uitlaatspruitstuk vastgebout.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

@ Ronald, haha dat kan ik wel begrijpen met die verzameling bij jou :lol:
Ik krijg 1 Oktober A.S de sleutel van me schuurtje a 52m2.. die zal ook snel vol zijn heb ik het gevoel :~ :grin:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

heb nog wel een goed setje zuigers en bussen staan wel lage compressie.....mocht je interesse hebben PM.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Weet ik Joost. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mark 5t schreef:das van een fase 1 gtt bij de eerste gt`s zat ie aan het uitlaatspruitstuk vastgebout.
Dat is van de aller eerste gt's (of 11 jes) turbo, Toevallig heb ik ook zo'n setje en dit is de 2e die ik ooit heb gezien. Normale fase 1 uitlaatspruitstuk is iets dunwandiger en dikker en van die vliezen tussen de vlensen en spruitstuk

Dikke lijnen in de bussen ook, die pingelschade is idd minder.
Die zuigers zien er trouwens niet standaard uit, dat dakje is nog al klein vergeleken met de originele zuigers, dus misschien is al een revisie blok?

leuke spullen Arco!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

of zuigers van een atmo blok?

wel scherp gezien abel ;-)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oke. Allereerste Phase 1 of R11 turbo dus ? Dat het uitlaatspruitstuk dunwandig is zal best wel... zitten een paar dikke barsten in :(

Zuigers en bussen zijn van de Rallye (het is een S1 8-klepper en geen S2 1600 8-klepper met vlakke zuigers he ... :p .
Deze zuigers zijn echt standaard en helaas niet nieuw te krijgen (nooit geweest overigens).
Ooit was er alleen een complete set leverbaar met bussen & zuigers a 890 euro ex. btw ... :-( :(
Wossner levert wel gesmede zuigers a 700-800 euro voor een setje van 4.
Wat nog wel eens wordt gedaan zijn de bussen en zuigers uit die 1,4 erin zetten. Compressie daalt dan helaas wel...
Zuigers heeft Peugeot ooit zo gemaakt om te voldoen aan N1 kampioenschappen. 1300cc was max en met 1294cc kan het net.
De rest van zo'n blok is een samenraapsel van diverse motoren. Cilinderbussen zijn gewoon te krijgen van een TU3JP (een 1,4 75pk uit een 106 of 205 bv).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik denk dat ie dacht dat het de bussen zuigers waren uit je GTT ...arco
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Jochem de Haas schreef:Ik denk dat ie dacht dat het de bussen zuigers waren uit je GTT ...arco
:( idd...
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Arco schreef:Oke. Allereerste Phase 1 of R11 turbo dus ? Dat het uitlaatspruitstuk dunwandig is zal best wel... zitten een paar dikke barsten in :(

Zuigers en bussen zijn van de Rallye (het is een S1 8-klepper en geen S2 1600 8-klepper met vlakke zuigers he ... :p .
Deze zuigers zijn echt standaard en helaas niet nieuw te krijgen (nooit geweest overigens).
Ooit was er alleen een complete set leverbaar met bussen & zuigers a 890 euro ex. btw ... :-( :(
Wossner levert wel gesmede zuigers a 700-800 euro voor een setje van 4.
Wat nog wel eens wordt gedaan zijn de bussen en zuigers uit die 1,4 erin zetten. Compressie daalt dan helaas wel...
Zuigers heeft Peugeot ooit zo gemaakt om te voldoen aan N1 kampioenschappen. 1300cc was max en met 1294cc kan het net.
De rest van zo'n blok is een samenraapsel van diverse motoren. Cilinderbussen zijn gewoon te krijgen van een TU3JP (een 1,4 75pk uit een 106 of 205 bv).
Wil je hem origineel houden? zo niet, Pak dan een tu5jp4 :grin:
In mijn topic staan nog foto's en een filmpje van de 106 van paul welke 166pk en 185 Nm koppel draaide max 8200 RPM :bang:
Met het ardennenweekend hebben veel hem wel zien en horen lopen. Ding loopt op vermogen bij mijn F7R met 286 assen weg.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yup. Blok blijft origineel. Auto zelf is ook totaal origineel.
Heb ik wel naar gekeken als het echt niet mocht lukken met dit blok, alleen dan is de orginaliteit er vanaf... Op diverse fora's wel wat ideetjes opgedaan. 120-130 pk op 820 kg is dan wel erg leuk ja :smile:
Wat ik wel aan het zoeken ben zijn remklauwen van een 206/306/xsara met 266mm remschijven ipv de 247 wat er nu onder zit als upgrade.

Als het goed is, komen woensdag de zuigerveren binnen (was ff zoeken naar de juiste set, die er gewoon niet is. Tenzij je deze bij de dealer besteld, maar die besteelt je weer :D ) die bestaan uit een samengesteld setje voor bijna de helft van de prijs bij de Peugeot-dealer :p
Van het weekend het klepstelmechanisme onderhanden genomen en de glijvlakken voor de nokkenas gepolijst.
Cilinderbussen zelf gehoond.
Onderblok schoongemaakt bij de passingen voor de cilinderbussen.
Zuigers ontdaan van jarenlange koolafzettingen in de groeven incl. reinigen oliekanaaltjes / gaatjes voor de olieschraapveer.
Oliecarter roestvrij gemaakt en in de hoek gegooid... (U) Deukje, geen verf en dus roest = gaatjes ... Nieuwe besteld dus.
Cilinderkop nagelopen incl. uitblazen en een nieuwe thermostaat incl. pijpje gemonteerd. Nokkenas nagelopen en gepolijst.

Morgen onderblok onderzijde schoonmaken en nazien. Maybe einde van de week lopen ?? (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Je ging dat groene monster toch aanpakken?
Nou ben je met die 106 bezig! :grin:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ach na de groene doet ie de rode weer en daarna de groene
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:gun: :p ;-)

Die 106 moet z.s.m. wee rijden voor m'n broertje. staat alweer 3/4 jaar stil onderhand...

De X-90 is namelijk een paar weken terug door de APK heen geslopen ... Uitlaat moet nodig vervangen worden en er is wat aandacht nodig voor andere zaken. (0)
Dus als de 106 rijd, dan gaat de X-90 naar binnen en dan daarna de winterwielen onder de coupe en pas daarna de motor uit de groene en aandacht voor de APK-zaken :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Een paar dagen verder en de Rallye doet het !!! :pompom2:

En aangezien :foto: meer zeggen dan woorden ... :p

Originele koppakking is toch net ff wat anders dan wat ze aanbieden via internet ... :( (N) :X
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... acfa1d.jpg[/img]

Gevalletje overleden ...
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 4978f4.jpg[/img]

Glijvlakken schoonmaken en polijsten
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 1b425f.jpg[/img]

Koolaanslag in de zuigerveeruitsparingen verwijderd en oliekanalen schoongemaakt.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... dee088.jpg[/img]

Onderblok schoongemaakt en passingen voor de cilinderbussen gereinigd.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... bdae0a.jpg[/img]

Cilinderbussen zelf gehoond
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... c3aede.jpg[/img]

Oliepomp gecontroleerd en gereinigd
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... dff0bf.jpg[/img]

Nieuwe zuigerveren en een nieuw oliecarter :smile:
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 9fb4ad.jpg[/img]

Klaar om gemonteerd te worden
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... b9c5fd.jpg[/img]

Cilinderkop gemonteerd
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... f752a3.jpg[/img]

En toen was het oliecarter monteren, kleppendeksel monteren, olie afvullen, koelvloeistof bijvullen, ontsteking los en motor starten... Mooi, oliedruk werd opgebouwd en toen was het "moment supreme" daar ...


Morgen ff alles nalopen en wellicht nog een keer kleppen stellen en daarna een rondje rijden.
750-1000km inrijden en dan weer olie verversen incl. filter en kleppen weer nalopen (als alles goed blijft gaan (0) ).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

(Y) (Y) (Y) (Y)
morgen zo'n filmpje van de 5 met een vers blokkie? :smile:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Ligt je distributieriem niet te strak? Hoor hem volgens mij zingen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Riem kwam tegen afdekkap aan die nog niet vastzat |:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Gelukkig, zou jammer zijn als hij door een te hoge spanning zou knappen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vandaag maar eens de kop van het blok afgetrokken wat nog in het groene monster zit ...

Volgens mij weet ik waar de ratel vandaan kwam ... :p :( :smile:


Volgende week ff naar Bennie Berger (het motorrevisiebedrijf) toe. Eens kijken wat er gedaan moet/kan worden en wat dan het kostenplaatje zal gaan worden.

Gister al een klein lijstje gemaakt met welke koelwater- en intercoolerslangen ik allemaal moet/wil hebben, in elke slang zit wel een beschadiging o.i.d. :-(
Helaas is Dialogys op bepaalde punten niet echt duidelijk met welke slang waarvoor bedoeld is kwa koelsysteem (carburateur -> waterpomp).
In de basis wil ik gewoon het redelijk simpele Phase 1 systeem zonder koeling voor de turbo en dus ook geen dampbelvat.
Komende week eens kijken of het nog leverbaar is en wat de prijs momenteel daarvan zal zijn (afweging origineel of siliconenset via ???)

Olieslangen van blok naar turbo en van oliefilterhuis naar oliekoeler laat / ga ik maken via Pirtek o.i.d. (tenzij ik ze voor een redelijke prijs kan bestellen elders (CGB bijv. i.c.m. een andere bestelling))

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2013-10-11-8761_zps197995b7.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Arco op do 17 apr 2014 9:22, 3 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Siliconen nemen kan je geloof ik ook in zwart kopen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Weet ik. Maar dat zijn 2 a 3 setjes bij elkaar van zo'n 400 / 450 euro als ik mij niet vergis ... :(

Origineel denk / hoop ik toch wel wat goedkoper uit te zijn...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Phase 1 set:
http://www.axauto-parts.com/product.php?id_product=1255

Phase 2 set:
http://www.axauto-parts.com/product.php?id_product=662

Kosten vallen reuze mee! (Y) Denk niet dat je daar origineel veel goedkoper mee uit bent.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je kunt ook heus wel wat slangen vervangen voor standaard waterslang vd rol. Helemaal die kleine slangentroep. De slangen van en naar de turbo die zijn niet leverbaar meer...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is trouwens een goede bus en zuiger 2ehands niet een idee? als de rest aardig is, waarom niet door rijden met een fix van 25 euro? dat houd dan ook echt nog wel jaren uit, kun je eventueel nog rustig een goed blokje bouwen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

MartijnG schreef:Phase 1 set:
http://www.axauto-parts.com/product.php?id_product=1255

Phase 2 set:
http://www.axauto-parts.com/product.php?id_product=662

Kosten vallen reuze mee! (Y) Denk niet dat je daar origineel veel goedkoper mee uit bent.
Ah... nu zie ik het Martijn. Aan die ene set heb ik dus voldoende. (Y)
Gaat mij om de slangen van de kachel naar de pomp en de slangen van de radiateur naar de pomp en van de carburateur naar de pomp en de slang van koelvloeistofvat naar de pomp.

Ik ging er vanuit dat je ook nog deze set http://www.axauto-parts.com/product.php?id_product=3336 en deze set http://www.axauto-parts.com/product.php?id_product=1106 nodig had .... (F)
Laatst gewijzigd door Arco op vr 11 okt 2013 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Abel schreef:is trouwens een goede bus en zuiger 2ehands niet een idee? als de rest aardig is, waarom niet door rijden met een fix van 25 euro? dat houd dan ook echt nog wel jaren uit, kun je eventueel nog rustig een goed blokje bouwen.
Dit blok blijft als reserveblok dienen Abel, er staat al een compleet blok bij Bennie Berger.
Maar 't heeft door m'n hoofd gespookt. Volgende week eerst ff prijskaartje bespreken en dan maar verder kijken, maar het is de bedoeling om alles nieuw te doen.
Hij heeft het blok wat daar nu staat al bekeken en wat op papier gezet. Ik neem nog wel ff een extra kop mee en de inlaat en uitlaatspruitstukken. Dan kunnen deze ook gevlakt worden.
Van de 2 blokken die ik heb staan, wil ik t.z.t. wel 1 blok zelf klaar maken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie