Yup. Blok blijft origineel. Auto zelf is ook totaal origineel.
Heb ik wel naar gekeken als het echt niet mocht lukken met dit blok, alleen dan is de orginaliteit er vanaf... Op diverse fora's wel wat ideetjes opgedaan. 120-130 pk op 820 kg is dan wel erg leuk ja
Wat ik wel aan het zoeken ben zijn remklauwen van een 206/306/xsara met 266mm remschijven ipv de 247 wat er nu onder zit als upgrade.
Als het goed is, komen woensdag de zuigerveren binnen (was ff zoeken naar de juiste set, die er gewoon niet is. Tenzij je deze bij de dealer besteld, maar die besteelt je weer

) die bestaan uit een samengesteld setje voor bijna de helft van de prijs bij de Peugeot-dealer
Van het weekend het klepstelmechanisme onderhanden genomen en de glijvlakken voor de nokkenas gepolijst.
Cilinderbussen zelf gehoond.
Onderblok schoongemaakt bij de passingen voor de cilinderbussen.
Zuigers ontdaan van jarenlange koolafzettingen in de groeven incl. reinigen oliekanaaltjes / gaatjes voor de olieschraapveer.
Oliecarter roestvrij gemaakt en in de hoek gegooid...

Deukje, geen verf en dus roest = gaatjes ... Nieuwe besteld dus.
Cilinderkop nagelopen incl. uitblazen en een nieuwe thermostaat incl. pijpje gemonteerd. Nokkenas nagelopen en gepolijst.
Morgen onderblok onderzijde schoonmaken en nazien. Maybe einde van de week lopen ??
