bdp sensor is zeldzame gevallen
overdruk beveiliging los gooien
ontstekings unit uitwisselen met een goede om te testen
vacuüm slang heel en onder de gasklep?
nieuwe verdeel kap en rotor en nieuwe bougie kabels (ook de lange!) eventueel testen van een ander.
de voeding van de ontsteking controleren met een multimeter ook tijdens het rijden
anders is het een benzine verhaal
filter, (er zit ook een kleine voor in de aansluiting van de el.benz.pomp)
carburateur reinigen
anders nog de druk regelaar
Het is te hopen dat het iets simpels is zoals de vlotterkamer, dan kan Arno weer lekker knallen!
Maar de auto is ook al ongeveer 2 weken op bezoek geweest bij VDB Works, helaas zonder resultaat. Daar is, wat ik van Arno heb begrepen, zo goed als alles al uitgewisseld.
Dus afwachten maar wat Dr. Hofmans voor uitslag brengt.....
Ik meende dat Arno had geconstateerd dat de auto koud op zich niet gek liep.
Maar zodra de auto warm was, ging de auto bij vollast sputteren en stoten.
Dan zou het toch ook het benzinepomprelais niet kunnen zijn?
De motor is volledig gereviseerd, waarna Arno er een tijd probleemloos mee heeft kunnen rijden. Totdat hij 'm uit de stalling haalde en dit probleem constateerde.
't blijft een raadsel en koffiedik kijken. Afwachten maar.
De meeste dingen zijn inderdaad al uitgewisseld, zowel geleend van goed lopende Gtt's, als compleet nieuwe onderdelen, maar niks maakt verschil, VDB heeft er ruim 4 weken mee lopen stoeien, en kwam er ook niet uit.
Dirk Jan hofmans ziet er wel heil in, dus hopen op goed nieuws over een week of wat. Het ding moet weer brullen!
Bedankt voor het meedenken iedereen, ik zal de eventuele oplossing posten als hij gevonden is, hopend op een niet te ingrijpende operatie.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
ARNO16V schreef:Bedankt voor het meedenken iedereen, ik zal de eventuele oplossing posten als hij gevonden is, hopend op een niet te ingrijpende operatie.
Zal wel iets raars en onbenulligs zijn geweest... ben wel benieuwd.
Mooi dat ie het weer doet met de zomer voor de deur
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
De slang van de benzine druk regelaar was een gedeelte van weggesmolten... Moet dus toch een hitteschild over de turbo gaan monteren!
Man wat ben ik blij dat het gevonden is, en zo'n klein k*t slangetje... wat een geld en moeite heeft dat gekost zeg!
Ook stond de turbo druk maar op 0.5 bar, dus die heeft Dirkjan gelijk wat omhoog geschroefd, schijnt nu een heel andere auto te zijn! (al was hij nog niet zo positief over de Gr A carburateur en de copper core radiateur)
Morgen maar eens wat kilometers gaan maken op eigen kracht!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
? Benzinedrukregelaar zit aan de andere kant van de auto, ver van de turbo. Spruitstuk zit er schuin boven. Heb jij niet meer het pijpje (wat van de perculatiefan is) zitten tegen de veerpootkoker van de drukregelaar naar boven waar doorheen je 2 brandstofslangen (kunnen) lopen ?
Of anders de slangen inpakken met wat beschermfolie (zoals ik ook mijn kachelslangen heb ingepakt)
Mooi dat het i.i.g. gevonden is
Laatst gewijzigd door Arco op vr 2 mei 2014 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Honderden euro's aan besteed, van alles uitgewisseld, nachten wakker van gelegen en binnen 1 dag is de oorzaak gevonden door Dr. Hofmans. Hoe simpel kan het zijn..
Lekker weer genieten!