ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
-Ray-
Contacteer:

correct :)

ondertussen is de advertentie veranderd, check http://link.marktplaats.nl/176404729
Immer wieder die verdammte Holländer
PaulM

hijs wel in prijs gezakt, wel vreemd zo goedkoop voor een willie?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dus zal er ook wel het een en ander qua werk aan zijn :)

Een gave onderhoudsarme/roestvrije Williams kost meer :wink:
Remon

Heeft iemand hier enig idee wat een nieuw koelvloeistofvaatje kost voor een Clio 1.8 16v?
-Ray-
Contacteer:

30-40 euro geloof ik
Immer wieder die verdammte Holländer
Miekje16V

-Ray- schreef:30-40 euro geloof ik
Meen je niet... tsssss wat een bedrag voor zo'n lullig dingetje :p
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Miekje16V schreef:
34euro incl
PaulM

ach dat is nog niks qua belachelijke bedragen voor stukje plastic :D
Cleaned_Clio_16v

Heb nu eindelijk mijn 'nieuwe' raammechanisme erin zitten nu wilt hij alleen omhoog maar naar benede doet hij niet ook brand het lampje aan de rechterkant niet. Wie o wie
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:Heb nu eindelijk mijn 'nieuwe' raammechanisme erin zitten nu wilt hij alleen omhoog maar naar benede doet hij niet ook brand het lampje aan de rechterkant niet. Wie o wie
Een electrisch raam of niet? Aan welke kant, passagiers of bestuurders kant?

Ik zou je stekkers eens controleren,
zijn de schakelaars nog wel goed?
Cleaned_Clio_16v

Bijrijderskant en electrische,hij gaat wel omhoog want van wie ik hem had overgenomen die had uhm half open gelaten en ik kon hem gelukkig wel naar boven doen maar nu benede nog.Dus als die omhoog gaat zal het schakelaartje wel oke zijn of misschien alleen naar boven oke? Kan het misschien zijn dat dat er 1 is van de bestuurderskant of maakt dat niet uit?
hans-williams

heb ik tijdje geleden ook gehad op mn williams, toen maakte de stekker van het schakelaartje aan de bestuurderskant slecht kontact!
zat er zon klemmetje een beetje los in de stekker.
raam ging wel naar boven, maar niet naar beneden toen.
beetje piele met het stekkertje en deed het weer.
wordt aan gewerkt!
-jo-

Heren,

de snelste manier om een clio blok er compleet uit te halen ? Boven of onder ?

subframe en de hele zooi mag eronderuit.

bedoeling is zo weinig mogelijk te demonteren en het zo snel mogelijk te doen. Kheb een brug en alle materialen voorhanden.

Laat maar horen !

Daarna moet het clio blok in een 19, zijn daar nog bijzonderheden aan ?

Heel dit gebeuren moet morgenavond klaar zijn.... |:
Steven
Car: M536

Clio met ABS moet wel met subframe zakken, bovenaf is dan geen doen.
Dus als je een 2 koloms hebt, laat maar met subframe en al naar beneej donderen.

Verder moet je wel ff opletten dat de 19-16v geheel op het subframe staat, waar de Clio aan de veerpoot hangt. Uberhaupt is de distributiezijde al anders, je moet de hele beugelzooi van dynamo/stuurpomp etc. overzetten. Nog best wat werk dus...

Suc6 :)
-jo-

thx voor de reply !

dat de steun van de clio moet verwijderd worden wist ik, maar was niet zeker of de gehele zooi van de clio er ook zo onderuit kon als bij een 5,19,21
Remon

Daan2D schreef:
Miekje16V schreef:
34euro incl
€30,35 was hij met 25% korting bij de dealer :)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik heb een vraagje over katalisatoren.

Zit er verschil in de diverse merken katalisatoren of is elk merk vergelijkbaar?
Welk merk moet ik pakken, orgineel renault?
Steven

Weinig verschil, zou je wel aanraden een sportkat te nemen, qua prijs vergelijkbaar, is goed voor de apk en hij is minder restrictief (Y)

Of gewoon lekker een 2ehandsje van marktplaats, die dingen zijn nieuw aardig prijzig...
antoine

Daar zat ik ook aan te denken. Ik ben, gezien het hardere geluid, niet zo kapot van cat vervangers. Heeft er iemand merken cq leveranciers van sportkats?
Steven

Ja dat snerpende geluid ben ik ooknie zo weg van, aan de andere kant ist met originele uitlaatlijn niet echt heel storend in de auto, dus boeie :smoke:

Je kunt van Magnex ook nog wel es katvervangers kopen wat gewoon een extra tussendempertje is in de vorm van een kat. Ook een goeie optie, gooi je 1x per jaar die kat er ff onder of je trekt gewoon een vacuumslang los bij de apk :)

Kijk es bij K-tec, MBcarperformance voor een racekat? Je hebt zo'n merk als HJS oid die ze levert.
antoine

HJS is vrij prijzig , die kosten zonder flensen al 690 euro. Daar had ik al naar gekeken.
Tom
Moderator
Car: MB

Ik rijd al jaren met een katvervanger (aangezien mijn willi kat overleed) en het geluid valt best mee. Echt niet te erg als je gewoon een normale/sport einddemper hebt. En zoals Steven zegt. Koopt een tweedehandsje via mp. Voor de 16v zijn die wel te vinden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
leeroy

Steven schreef:Ja dat snerpende geluid ben ik ooknie zo weg van, aan de andere kant ist met originele uitlaatlijn niet echt heel storend in de auto, dus boeie :smoke:

Je kunt van Magnex ook nog wel es katvervangers kopen wat gewoon een extra tussendempertje is in de vorm van een kat. Ook een goeie optie, gooi je 1x per jaar die kat er ff onder of je trekt gewoon een vacuumslang los bij de apk :)

Kijk es bij K-tec, MBcarperformance voor een racekat? Je hebt zo'n merk als HJS oid die ze levert.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_133.jpg[/img]

zoiets? :p is er een van K-tec en een lekker geluid in combinatie met alleen een einddemper van powersprint (Y) kost rond de 300 euro exc verzenden
antoine

Ik ga denk ik opzoek naar een goede 2de hands. (Y)
jacques

Er zijn twee types katalysatoren. Kijk eens bij katdirect.nl Die levert voordelig een kat, maar er zitten aan beide kanten lange pijpjes aan, dus heb je een kat met weinig katalyt. Er zijn ook volle katalysatoren dan zitten de flenzen bijna direct tegen het huis aan. Kost wat meer, maar gaat langer mee.
By the way. Ik heb tussendoor ook maar een katvervangertje gekocht met demper en de auto blijft gewoon stil.
bassie112

bassie112 schreef:Geen id. Gebeurt volgens mij niets bij uitrekken. Hier is een foto in de uitgetrokken stand: [img]http://img158.imagevenue.com/loc637/th_26802_aaa_122_637lo.JPG[/img]
Ik heb het dashboard er vandaag af gehad en heb de kabel die uit de schakelaar komt kunnen vinden. De kabel loopt naar de motor toe. Op de onderstaande foto is het de bruine\rode kabel met de twee blauwe stekkertjes. Hoe heet dit onderdeel van de auto (direct naast het koelvloeistofresevoir)? En wat kan de funtie zijn van de schakelaar?
[img]http://img103.imagevenue.com/loc962/th_64971_2624453707_3560207029_122_962lo.jpg[/img]

Ook heb ik even gekeken naar de stekker van de buitentemperatuursensor. Deze is namelijk nooit aangesloten geweest. Ik heb 1 groene stekker kunnen vinden, maar deze past zoals je op de fotos kunt zien niet op de connector voor het display. Ook viel mij op dat wanneer ik het display in de zon houd, er een fahrenheit indeling op het display lijkt te staan... Heeft iemand enig idee waar deze stekker voor dient en wat de kleuren van de draden van de sensor zijn?
[img]http://img215.imagevenue.com/loc112/th_64974_2624454505_c57dca1600_122_112lo.jpg[/img][img]http://img177.imagevenue.com/loc406/th_64976_2625280332_239b89a6da_122_406lo.jpg[/img]
mark 5t
Contacteer:

voeding voor je ontsteking.
bassie112

mark 5t schreef:voeding voor je ontsteking.
Hmm, maar waarom heeft een vorige eigenaar er dan een schakelaartje achter gezet. Je kunt toch niet rijden zonder voeding... En er lijkt ook niets te gebeuren bij het in of uit trekken van de schakelaar.
-jo-

poging tot start onderbreking mssn ?
bassie112

-jo- schreef:poging tot start onderbreking mssn ?
Zou inderdaad kunnen want de startonderbreker werkt ook niet meer. Maar het is hem in ieder geval niet gelukt :smoke: .

Weet iemand de kleuren of de signaal\meetwaarden van de draden van de buitentemperatuursensor? Het stekkertje wat ik namelijk heb gevonden bevat wel even veel draden als de normale 15-polige stekker. Misschien dat ik dan simpelweg een andere stekker erop kan zetten.
Robke
Car: Lexus IS250

Die 5 polige stekker is volgens mij voor de stoelverwarming die op Baccara modellen zat. Dat er een groene stekker in moet is natuurlijk onzin, er ligt maar één passende stekker ergens achter de klokunit die past.
Miekje16V

Ik had vandaag het volgende:

Kwam van de snelweg af alwaar ik aardig had doorgetrapt om op tijd te komen bij een afspraak. En gezien de temperaturen van tegen de 30 graden, sloeg de fan aan in het stadsverkeer.

Maar ik moest tanken dus heb auto uitgezet toen de fan nog draaide (motor dus nog heet was). Na t tanken draaide de fan nog steeds en vlak voordat ik de auto wilde starten stopte de fan met draaien.
Maar.... ik kreeg de Clio niet meer aan de praat voor de eerstkomende 10 minuten. Wel stroom bij contact aan, wel benzinepompje aan maar verder helemaal geen reactie bij doorstarten. Na 10 minuten deed hij het ineens wel weer en was de temp ook weer naar normale waarden gezakt bij contact aan. Verder overigens geen problemen m.u.v. wat onregelmatig stationair lopen bij heet weer.

Nu mijn vraag: zit er soms een beveiliging op de Clio dat je hem niet kunt starten als ie te warm is??? (I)
Tim
Car: E36 M3

Volgens mij is dat een kwaaltje, dan is de startmotor te warm geworden.

Dat verhaal komt me wel bekend voor, verwacht dat hier hetzelfde aan de hand was :)
Menno

Nope, zit er niet op.

Bij temperaturen ruim boven de 100 graden vind ik de meeste afstellingen wel een beetje eigenaardig worden.

Wat 't dan wel is? Not sure. Eerst maar eens kieke of 't vaker gebeurt? (suggereert iig een goeie zomer;) )
rev it like a rental
Miekje16V

Was de eerste keer dat het voorkwam... en jah het was wel warm dus vandaar dat ik dacht aan een soort beveiliging... maar dat van de startmotor klinkt logisch. Ik zal iets zuiniger op hem zijn met deze temperaturen :wink:
Plaats reactie