PaulM's Clio I 1.8 16v topic

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
canonballman

Wat Patrick al zegt, klopt: je moet er ook een beetje geluk mee hebben.....
Haas
Car: Megane RS

goed....over geluk gesproken, hoop dat ik dat wat meer gehad heb vandaag. Bak onderlangs eruit gehaald..denk dat ik de volgende keer toch maar weer voor de motor bovenlangs ga :) Heb geen foto's kunnen maken, digicam is overleden ofzo, of had er geen zin an vanwege die kutkou. Hele flikkerse boel eraf gehaald en de oude keerring eruit getrokken, zat een soort van spoortje in aan 1 kant, denk datie toch een ietsie pietsie dubbel heeft gezeten ofzo. :~
Bij Coppes in Bergharen een keerringstempel gehaald en een neie keerring, werkte wel perfect zo'n apparaatje (Y) ding erin gevlamd en de boel weer in mekaar gezet. Net om half een had ik t wel gehad en de boel buiten gezet en de garage dichtgetrokken.
Morgen de uitlaat er nog opzetten, remblokken en meer van dat soort kleine rommel...
en dan zal blijjken of t geluk nu wel aan mijn/onze zijde was :)

ps. Meest hoerige nu was nog om de bak terug op de motor te krijgen. Met mijn pa en paul erbij ging t wel, ik duwen van onderaf en me pa en paul ieder met een touw van bovenaf vissen. T ging op zich wel, maar handig is anders... Achja, ervaring rijker :)
canonballman

Ja, in je eentje gaat het zo inderdaad niet makkelijk als je geen takel erboven hebt hangen. Ik hang dat ding altijd in de electrische kettingtakel, die aan het plafond hangt/rolt, en ikzelf hoef dan alleen als een gek tegen de bak aan te stampen :wink: en hoppa, hij hangt!

Ik zal voor je duimen Haas!
PaulM

jaja vanaaf ff ding ophalen en kijken hoe strak ie rijdt :D
Marieke

:D zo blij als een kind dat een snoepje krijgt (Y)

Veel rijplezier ermee Paul....enne houd 'm heel en zet de traditie van de afgelopen maand niet voort aub ;)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Goed bezig geweest daar dus nog! en dat met deze teringkou! :p
Marieke

Zie Paul (1916v)...ze hebben ons helemaal niet nodig ;)
paulvanrooij
Contacteer:

Haha blijkbaar ;) :lol:
PaulM

volgende keer doe ik het zelf ;) O-) :P
paulvanrooij
Contacteer:

Denk ook niet dat haas nog keerringen doet :lol:
PaulM

.....
PaulM

nou, het is ff stil geweest maar weer tijd voor ff een update. Helaas maar de auto rijdt nog steeds niet ( :( :sad: ). Zijn op het moment nog problemen met de versnellingbak, wat er precies fout is gegaan weten we nog niet. Reinier gaat er nog naar kijken.
canonballman

Nou, Reinier heeft er naar gekeken, en de bak is ZO erg geschrokken van Reinier, dat ie nu weer helemaal goed schakelt.
Wie beweerde trouwens dat versnellingsbakken geen eigen willetje kunnen hebben? :wink:

Anyway, wat er aan de hand was weet ik niet. Ben naar Malden gekacheld, heb het huis van Haas van binnen gezien, fotos gezien van toen ie nog een klein menneke was mee brilleke, en ook zn werkplaats.
Vervolgens ben ik dus even bij die clio van Paul gaan zitten, even op ingepraat, nog even een inbussleutel uit de bak gevist die Haas kwijt was (ik heb m gevonden Martijn!!!!), en vervolgens wat (nee, ALLE) versnellingen ingeschakeld, wat goed ging. Toen weer naar huis gegaan.

Staat trouwens daar een grijze clio, die is voor ZO laag, dat wil je niet weten....

Dus Paul.... Martijn bouwt jouw auto vanavond af geloof ik, en dan kun je m als alles goed gaat (mag het onderhand een keer...) vanavond meenemen.

lag alleen wel een olieplasje onder de motor...

:wink: :wink: :wink: :wink:
paulvanrooij
Contacteer:

Ik iwst dat je dat geintje ging maken Reinier ;) :lol:

Hopen dat ie t nu blijft doen, en niet alleen als jij erbij bent :p
PaulM

Paul1916v schreef:Ik iwst dat je dat geintje ging maken Reinier ;) :lol:

Hopen dat ie t nu blijft doen, en niet alleen als jij erbij bent :p
daar zeg je me wat ja... :D
PaulM

canonballman schreef:lag alleen wel een olieplasje onder de motor...

dat is bakolie :P:P
paulvanrooij
Contacteer:

Paul, heel veel plezier straks met je clio! :p (Y)
Marieke

Paul BETERSSS :D Eindelijk hè ;) (Y) Ben blij voor je!! (En nu ben ik aan de beurt Martijn :) hahaha)

Als je nou toch rondjes gaat scheuren Paul...je weet waar ik woon?! Kom ff showen :) En laat die knuppel maar thuis :P
PaulM

-Marieke- schreef:Paul BETERSSS :D Eindelijk hè ;) (Y) Ben blij voor je!! (En nu ben ik aan de beurt Martijn :) hahaha)

Als je nou toch rondjes gaat scheuren Paul...je weet waar ik woon?! Kom ff showen :) En laat die knuppel maar thuis :P
je weet wat er gezegd wordt he! :P :
"Nijmegen, is the city I'm from. Never leave da crip without a murder weapon.. "

heb altijd 1 knuppel bij me ;)
paulvanrooij
Contacteer:

Wie bedoel je met die knuppel marieke? ;)
PaulM

daar gaan we weer.... :P

maar ff zonder dollen, ben wel blij natuurlijk als ik er weer in kan rijden, maar ik wil het nog wel ff aanzien. heb al 4x ofzo slecht nieuws gehad, dus eerst zien dan geloven :)
Marieke

@Paul 1916: Zo'n grote dikke zwarte ;)
PaulM

-Marieke- schreef:@Paul 1916: Zo'n grote dikke zwarte ;)
:lol: :lol:
paulvanrooij
Contacteer:

-Marieke- schreef:@Paul 1916: Zo'n grote dikke zwarte ;)
Die ken ik niet :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Goed bezig paulus. Eindelijk weer lekker rijden... :D
Marieke

+Clio16v+ schreef:maar ff zonder dollen, ben wel blij natuurlijk als ik er weer in kan rijden, maar ik wil het nog wel ff aanzien. heb al 4x ofzo slecht nieuws gehad, dus eerst zien dan geloven :)
Hahaha anders krijgen we hetzelfde als vorige week vrijdag zeker?! Wil ik niet nog een keer meemaken eigenlijk...die knuppel (Paul1916v: knuppel om mee te rossen) vond ik ineens heel eng ;) :P

@Martijn: succes vanaaf
@Paul: jij ook ;) :)
Haas

canonballman schreef:Nou, Reinier heeft er naar gekeken, en de bak is ZO erg geschrokken van Reinier, dat ie nu weer helemaal goed schakelt.
Wie beweerde trouwens dat versnellingsbakken geen eigen willetje kunnen hebben? :wink:

Anyway, wat er aan de hand was weet ik niet. Ben naar Malden gekacheld, heb het huis van Haas van binnen gezien, fotos gezien van toen ie nog een klein menneke was mee brilleke, en ook zn werkplaats.
Vervolgens ben ik dus even bij die clio van Paul gaan zitten, even op ingepraat, nog even een inbussleutel uit de bak gevist die Haas kwijt was (ik heb m gevonden Martijn!!!!), en vervolgens wat (nee, ALLE) versnellingen ingeschakeld, wat goed ging. Toen weer naar huis gegaan.

Dus Paul.... Martijn bouwt jouw auto vanavond af geloof ik, en dan kun je m als alles goed gaat (mag het onderhand een keer...) vanavond meenemen.

lag alleen wel een olieplasje onder de motor...

Reinier, hulde hulde hulde! Geen idee wat er nu aan de hand was, maar ik kreeg m in geen enkele versnelling. Heb getuigen voor de ongelovigen hier ;) Trok m door de handrem heen onder aan de bak :S Ben blij dat Paul zijn auto weer terugkrijgt, kan ik ook weer met een gerust hart gaan slapen :P

Ennuh...foto's gezien? ai....ja, ik ga ze echt van de muur slopen, schijt echt op die dingen en t zijn de eerste opmerkingen die mensen maken als ze die gezien hebben :@ ;)

Imbussleutel terug? (Y) :D Voor de imbecielbenamingen komen, twas naar goed voorbeeld van Reinier, maar ja, ben nou eenmaal btje een prutser :P

Olieplas? :@ Dat zijn geen grapjes vriend ;) :lol:
Canonballman schreef:Staat trouwens daar een grijze clio, die is voor ZO laag, dat wil je niet weten....
:smoke: >-)
PaulM

ik kan niet wachten totdat ik die diepe brom weer hoor :D :pompom:
Haas

vanavond jongen, vanavond (Y) :D
Haas

en ja hoor...ze is weg (Y)
Ferdy
Über-Spammer

:worship:

nu de jouwe afmaken ? :P
Haas

absoluut! ff kijken of ik zondag ga besteden aan de apk van de vijf of aan de clio ;)
Ferdy
Über-Spammer

Haas schreef:absoluut! ff kijken of ik zondag ga besteden aan de apk van de vijf of aan de clio ;)
lijkt me duidelijk :P
PaulM

yeaaaaahh tananananaaanaaananananaa :D:D:D:D:D:D:D blazen met die hap! :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :smoke:
paulvanrooij
Contacteer:

sow volgens mij is iemand blij :D ;)
Gesloten