Mi 16 is niet gelevert in de 205....... maar een met turbo welEdward(ForeverYoung) schreef:wie heeft het over een turbojochem de haas schreef:ja joh koop een 205 mi 16 T...probeer die maar eens te verzekeren

Mi 16 is niet gelevert in de 205....... maar een met turbo welEdward(ForeverYoung) schreef:wie heeft het over een turbojochem de haas schreef:ja joh koop een 205 mi 16 T...probeer die maar eens te verzekeren
Van wat ik kon vinden, is de T16 motor een middenmotor, oftewel zo eentje die achterin zit. Moet je een hele hoop voor aanpassen om dat voorin te krijgen, denk ik zo.Lex schreef:Het schijnt zelf niet te passen zo'n T16 in een 205. Maar een Mi16 past wel in de 205 maar ook in de 106
discussie op http://www.peugeotsportclub.nl schreef:Van de 205 TURBO 16, en niet T16![]()
zijn er 241
van gebouwd. De meeste straatversies zijn destijds al omgebouwd naar Rally-specs en helaas ook afgeschreven.
Er worden met regelmaat 205 Turbo 16's aangeboden. Eigenlijk zo goed als allemaal uit Frankrijk. Prijzen varieren van 34 tot 42 duizend Euro, met kilometerstanden van onder de 20.000km
De prijs in 1984 was 290,000 Franse Francs.
De materialen die gedeeld worden met de 'gewone' 205 zijn minimaal.
Een Turbo 16 heeft een 1.8 liter 16v Turbo (XU8T) motor met 200 pk.
Helaas helaas helaas, heeft Peugeot nauwelijks de tijd en moeite genomen om van de 205 Turbo 16 straatversie en echte 'rijders-auto' te maken. Peugeot was daar absoluut niet in geinteresseerd. Het ging puur om de 200 homologatie auto's te produceren. Alle tijd en ontwikkeling ging naar de Rally 205 Turbo 16's.
Audi heeft dat beter aangepakt met de Audi Quatro Sport (300pk). Daarvan is de straatversie een echt race monster met goede rij-eigenschappen.
@Ivo: een Mi16 zonder turbo is mij snel zat hoor. Mag trouwens ook een 405 Mi16 zijndiscussie op http://www.peugeotsportclub.nl schreef:Een punt is nog wel dat er vrijwel niet valt te rijden in de 205 T16 vanwege het koppel dat pas goed in komt rond de 4000 tpm en dat is moeilijk wegkomen !.
en natuurlijk afrekenen met polaroidRiël schreef:Ik vond zo'n BX 16v al een hele aardige keuze![]()
Heb je in elk geval wat om de kadettjes gsi 16v en uiteraard onze eigen 19 16v mee aan stront te rijden
je kan er wel mee over slootjes rijden+Clio16v+ schreef:zon bx sport ziet er toch niet uit man
je kan toch zo zien dat dit een Sport is? Dat is een 8v dus.Edward(ForeverYoung) schreef: (ik kan op kenteken niet vinden of dit een 8v of 16v is, maar hijs wel uber)
+Clio16v+ schreef:multifunctioneel en snel is ie wel, maar qua looks
Klopt idd, deze auto komt uit de flim Flodder 1.....jochem de haas schreef:Das de flodder bak ...die was pas te koop voor 1000 euro ( als ik me vergis sorry)
uh....tsja, uberbagger bedoel je!Edward(ForeverYoung) schreef:dit is dan ook alleen even een impressie van hoe uber een BX kan zijn
ja een charade heeft een fraai uiterlijkHaas schreef:uh....tsja, uberbagger bedoel je!Edward(ForeverYoung) schreef:dit is dan ook alleen even een impressie van hoe uber een BX kan zijn
verbannen die hokken, dat moesten ze doen. Vernaggeling van t straatbeeld!