ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Oké, succes laat even weten of je hem gevonden hebt :smile:
Is ook alweer meer dan een jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben, tijd vliegt :~ vroegah :wink: :lol:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Zojuist even een S60 D5 op zitten jagen, ging vrij gemakkelijk.

Dikke pluimen waren wel me deel.... :lol:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Gister tegen een Opel Astra 2.2i-16V Elegance hij had geen kans :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Gaf die wel volgas :p

Die benaming Elegance doet het hem :smile:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Paar weken terug in Berkel een Volvo (geloof C70) T5. Ding ging erg hard van zijn plek en kwam goed mee. Kreeg wel een duimpje! Even gevraagd wat voor motor erin lag, bleek volgens de eigenaar een gekietelde T5 te zijn. Clio was naar mijn idee vanaf rollende start wel een stukje vlotter maar op snelheid kon hij aardig meekomen. Geen idee wat voor vermogen hij had...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sander2 schreef:Paar weken terug in Berkel een Volvo (geloof C70) T5. Ding ging erg hard van zijn plek en kwam goed mee. Kreeg wel een duimpje! Even gevraagd wat voor motor erin lag, bleek volgens de eigenaar een gekietelde T5 te zijn. Clio was naar mijn idee vanaf rollende start wel een stukje vlotter maar op snelheid kon hij aardig meekomen. Geen idee wat voor vermogen hij had...
Genoeg om mee te komen met zijn zware bak! 8)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Sander2 schreef:Paar weken terug in Berkel een Volvo (geloof C70) T5. Ding ging erg hard van zijn plek en kwam goed mee. Kreeg wel een duimpje! Even gevraagd wat voor motor erin lag, bleek volgens de eigenaar een gekietelde T5 te zijn. Clio was naar mijn idee vanaf rollende start wel een stukje vlotter maar op snelheid kon hij aardig meekomen. Geen idee wat voor vermogen hij had...
Een 850 T5 zit standaard op 210 pk geloof ik. Die dingen kunnen ook heel vlot getuned worden naar 300. Een chip en downpipe/uitlaat geeft al een berg meer vermogen en koppel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Gaf die wel volgas :p

Die benaming Elegance doet het hem :smile:
Nee Maarten alleen jij kan dat uit een duimpje en een smile halen :super:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

:smile: Gelukkig neem je het sportief op (Y)

En tuurlijk snap ik je punt wel, maar je hebt het ene uiterste en het andere uiterste :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maarten-Jan schreef::smile: Gelukkig neem je het sportief op (Y)

En tuurlijk snap ik je punt wel, maar je hebt het ene uiterste en het andere uiterste :)
(Y) :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Golf VI GTi vs clio rs ph1.

Een echte stoplichtsprint.

En jawel 0-1 met een auto lengte voorsprong :D (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoe weet je nou of die volgas gaf :(










(0) :D :lol:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

GTI en RS zullen elkaar niet veel ontlopen tot de 100 km, daarboven zal de GTI sterker zijn door zijn meer pk en betere koppelkromme.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

tutuur schreef:hoe weet je nou of die volgas gaf :(




(0) :D :lol:
na als ie dat niet deed vond ik dat hij behoorlijk gooed mee kwam voor iemand die niet volgas ging :lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

zo heel snel zijn die GTI's ook niet (niets tegen je RS p@t) :D

paar keer gereden met een edition240 ook, die komt wat beter van zn plek maar qua bochtenwerk blijf ik het niets vinden die golfjes..
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

zijn te zwaar die golfjes.

Hoeveel weegt een golf meer ten opzichte van een RS phase I??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

304 kg
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Een GTI klop je tot aan de 100. Bij tussensprints op de snelweg loopt hij bij je weg, vanwege het hogere koppel dankzij de turbo inderdaad.

Bij stoplichtsprintjes zit het gewicht het meest in de weg van deze hothatch's :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Vanochtend met een wat ouder type polo gespeeld, heb geen idee wat voor 1 ben niet zo thuis in VW, maar het bleef redelijk bij tot de 220.
Zijn die dingen er ook niet met G-Lader?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Polo G40 zijn er inderdaad.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat is inderdaad het juiste model, dacht dat ie uit 1980 kwam ofzo, zie dus net dat ie tot 94 gebouwd is :p :D

113 pk op 800 kilo is ook wel leuk materiaal, top van 196... dan was die ik tegen kwam vast niet standaard. Is vrij gemakkelijk op te voeren toch, beetje pielen met een grotere poulie?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kleinere poulie, denk ik... :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Kleinere poulie inderdaad.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

ow ja tuurlijk, denk foutje :p :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En 1x per maand reviseren :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nee man, VW is heel degelijk en betrouwbaar, kan niet stuk :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Nee man, VW is heel degelijk en betrouwbaar, kan niet stuk :p
Blok gaat wel, maar die G laders zijn echt bagger :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:
Maarten-Jan schreef:Nee man, VW is heel degelijk en betrouwbaar, kan niet stuk :p
Blok gaat wel, maar die G laders zijn echt bagger :smile:
Met die kleinere pulley er op zijn ze helemaal zo op ja, wel verbazinwekkende vermogenswinsten nog wat er uit zo'n ding gehaald wordt.. alleen zo jammer dat het steeds stuk gaat, maargoed.. dat lukt bij een Renault ook wel.. zelfs zonder G-lader :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zo'n Dodge V8 dan, onverwoestbaar zeker :lol:
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Vandaag in Antwerpen bij t stoplicht
Clio 16v vs Mercedes CLK 220CDI 1-0
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Maarten-Jan schreef:Zo'n Dodge V8 dan, onverwoestbaar zeker :lol:
De V8 wel.. maar hij staat toch al wel weer een weekje op de brug omdat ie toch wel stuk kon :p moet ik er wel bij vertellen dat de vorige eigenaar een splitpen van de centrale moer van de aandrijfas vergeten is..

Dan heb je ineens een Dodge 3 wieler :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ronald1916V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Maarten-Jan schreef:Nee man, VW is heel degelijk en betrouwbaar, kan niet stuk :p
Blok gaat wel, maar die G laders zijn echt bagger :smile:
Met die kleinere pulley er op zijn ze helemaal zo op ja, wel verbazinwekkende vermogenswinsten nog wat er uit zo'n ding gehaald wordt.. alleen zo jammer dat het steeds stuk gaat, maargoed.. dat lukt bij een Renault ook wel.. zelfs zonder G-lader :D
Nou ja ik heb behoorlijk veel gespeeld met een Corrado vroeger en eigenlijk zijn die G-laders helemaal zo slecht niet. Ze werkten gewoon gigantisch goed. Het probleem was dat men de reparatie altijd uitbesteede, waardoor ze een heel erg dure naam kregen.

Nadat ik keer zelf de dichtlijsten, lagers en riempje vervangen had voor een paar tientjes, kun je dit onderhoud elke 20, 30, 40.000 km doen wat je wil, dat is behoorlijk makkelijk. In tegenstelling tot een turbo!

Ik weet wel dat er veel, veel geld verdient is met het 'reviseren' van g-laders :)

En die corrado, ja die ging gewoon hard hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ronald1916V schreef:
Maarten-Jan schreef:Zo'n Dodge V8 dan, onverwoestbaar zeker :lol:
De V8 wel.. maar hij staat toch al wel weer een weekje op de brug omdat ie toch wel stuk kon :p moet ik er wel bij vertellen dat de vorige eigenaar een splitpen van de centrale moer van de aandrijfas vergeten is..

Dan heb je ineens een Dodge 3 wieler :p
Haha, dat is niet zo'n succes :smile:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

BMW 520i met 163pk vs Twingo RS.....1-1.

Kwam niet goed weg door de ietwat gladde weg
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Renault 5 1.9 Td vs Ford Focus 1.6 16v 5-0

Hij bleef 't maar proberen die gast :worship:

Lekker hoor zo'n oliestoker in 't vooronder :smile:
Plaats reactie