Mark 5T cup Megane
iemand een idee wat ik allemaal moet gaan aanpassen aan mijn 5 gtt en of clio 16V om op E85 te gaan rijden?
dit ivm hogere octaangehalte.
dit ivm hogere octaangehalte.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Nummer 1. De injectoren van de Clio 1 kunnen niet tegen methanol. Er zijn wel andere injectoren voor te vinden. Ik heb nog wel wat tabellen van Bosch maar dat moet dan via een PM.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
ok das een antwoord waar ik wel wat mee kan.
wat betreft de benzineleidingen , benzinepomp , slangen?
o ja en de carburateur van de gtt?
PM voor de injectoren is verstuurd.
wat betreft de benzineleidingen , benzinepomp , slangen?
o ja en de carburateur van de gtt?
PM voor de injectoren is verstuurd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Men zegt dat het vooral de rubberen delen aantast binnen het benzine systeem
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Grotere pomp, grotere injectoren en tank/rubbers kunnen indd slecht tegen E85 op lange termijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
kunstof tank zou hier toch tegen moeten kunnen?
en die stukkies rubber die naar de carb lopen vervangen ?
tevens grotere hoofdsproeier?
en die stukkies rubber die naar de carb lopen vervangen ?
tevens grotere hoofdsproeier?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Waarom moet dat via een PM, als het hier komt te staan heeft de rest v/d wereld er ook nog wat aan...jacques schreef:Nummer 1. De injectoren van de Clio 1 kunnen niet tegen methanol. Er zijn wel andere injectoren voor te vinden. Ik heb nog wel wat tabellen van Bosch maar dat moet dan via een PM.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ah oke duidelijk



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Vergis je niet dat die ook 10 tot 15% meer brandstof gaat verbruiken, weet niet of de carb dat aankan?mark 5t schreef:kunstof tank zou hier toch tegen moeten kunnen?
en die stukkies rubber die naar de carb lopen vervangen ?
tevens grotere hoofdsproeier?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Houd eerder rekening met 33% meer verbruik, Aluminium delen gaan oxideren en bepaalde rubbersoorten lossen op en gaan dan in het slechtste geval in de injectoren/sproeier zitten. Bepaalde afdichtingen lossen ook op en kunnen gaan lekken. Zijn overigens wel oplossingen voor te vinden.
De energiewaarde van E85 is een stuk lager en daardoor moet je ongeveer 33% meer inspuiten. Maar met een octaan van 110 en het koelend vermogen is ideaal voor drukvulling. Tip: haal E85 in Duitsland, 97ct per liter
De energiewaarde van E85 is een stuk lager en daardoor moet je ongeveer 33% meer inspuiten. Maar met een octaan van 110 en het koelend vermogen is ideaal voor drukvulling. Tip: haal E85 in Duitsland, 97ct per liter

LUCO, jij weet toch wel wat voor carburateur mark op zijn c1j blokkie heeft??Luco/Alpine-racer schreef:Vergis je niet dat die ook 10 tot 15% meer brandstof gaat verbruiken, weet niet of de carb dat aankan?mark 5t schreef:kunstof tank zou hier toch tegen moeten kunnen?
en die stukkies rubber die naar de carb lopen vervangen ?
tevens grotere hoofdsproeier?
lancia, dubble dus dat komt wel goed he..
is voor de test cas die ik nog heb.
lekker prutsen!
hoe meer info hoe beter.
de motor voor de cup clio is al klaar weet je.
lekker prutsen!
hoe meer info hoe beter.
de motor voor de cup clio is al klaar weet je.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
mee eens AbelAbel schreef:GT man, die moet snorren

jajajajajajajajaja dat weet ik wel!!!!!!!!!!
komt ook wel goed.
over 10 jaar
komt ook wel goed.
over 10 jaar

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
hahaha al heel lang niet meer.
heb een andere turbo al zeker meer als een jaar liggen en een zwaardere drukgroep.
kom er echter gewoon niet aan toe.
heb een andere turbo al zeker meer als een jaar liggen en een zwaardere drukgroep.
kom er echter gewoon niet aan toe.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Mijn gt zit wekelijks in mijn hoofd,,, tijd en zin ontbreekt me gewoon. En die megane rijd eigenlijk zo fijn dat de noodzaak/nut er ook totaal aan ontbreekt. Ook omdat die gasboot flink goedkoper rijd als een oude R5 op benzine (op de onderhoud na dan he)jacob schreef:Jouw Gtt of die van Abel?
Jouw Gtt is toch rijdend Mark
straks hier effe heen.
gelijk mijn KNAF licentie ophalen
http://www.racing-expo.nl
is zondag ook nog
gelijk mijn KNAF licentie ophalen
http://www.racing-expo.nl
is zondag ook nog
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
zo vanavond het 2,0L blok maar eens aangepakt.
motor had proefgedraaid in de testcas maar zeek olie er uit.
trek ik de bak er achter vandaan staat er allemaal olie in.
verder de onderste lagerkap waar de keerring inzit ook vol olie.
bij opbouw van het blok was alles nieuw gemonteerd.
na enig overleg met Abel maar besloten de keerring er uit te halen en wat blijkt nu?
deze is wel 4mm dunner als de keerring die ik nu heb gehaald.
ook de metalen ring die de afdichting rond de krukkas moet maken was veel dunner als de nieuwe.
kwam uit een set van CORTECO of zo?
heb nu ELRING keerring gemonteerd tenminste fatsoenlijk merk.
foto post ik nog wel effe tzt
nu nog effe een bak reviseren en slipdiff erin maken en de hele zooi kan weer in de cuppert.
wil dit jaar toch wel eens weer DNRT rijden.
motor had proefgedraaid in de testcas maar zeek olie er uit.
trek ik de bak er achter vandaan staat er allemaal olie in.
verder de onderste lagerkap waar de keerring inzit ook vol olie.
bij opbouw van het blok was alles nieuw gemonteerd.
na enig overleg met Abel maar besloten de keerring er uit te halen en wat blijkt nu?
deze is wel 4mm dunner als de keerring die ik nu heb gehaald.
ook de metalen ring die de afdichting rond de krukkas moet maken was veel dunner als de nieuwe.
kwam uit een set van CORTECO of zo?
heb nu ELRING keerring gemonteerd tenminste fatsoenlijk merk.
foto post ik nog wel effe tzt
nu nog effe een bak reviseren en slipdiff erin maken en de hele zooi kan weer in de cuppert.
wil dit jaar toch wel eens weer DNRT rijden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
hierbij
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... a76e85.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... ebd677.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... a76e85.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... ebd677.jpg[/img]
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's een natte bende ja...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik zie wel jij bent sneller klaar met je blok dan de mijne. 

ja heb vanavond de nieuwe bak met de stoomcleaner schoongespoten en nu net gedemonteerd.
nu netjes nieuwe synchros er in en sper.
nu netjes nieuwe synchros er in en sper.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Fijn dat je het probleem gevonden hebt 

wie kan mij vertellen waar die plaat verkocht wordt om je diff te borgen.
was dat niet ergens op ebay?
linkje?
weet niet waar te zoeken namelijk.
was dat niet ergens op ebay?
linkje?
weet niet waar te zoeken namelijk.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
B18FT... what else ?
ja die zoek ik echter €600,- ??
die gasten zijn gek
draai ik zelf wel effe een ringetje of zoek nog effe verder.
die gasten zijn gek
draai ik zelf wel effe een ringetje of zoek nog effe verder.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heeft Reinier (kanonskogeman) ze niet ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik begreep dat deze ringen tegenwoordig standaard in de bakken van renault zitten en dat een versnellingsbakkenrevisiebedrijf ze zo kan leveren. Je kunt het uiteraard ook op een draaibank maken of even canonball mailen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak