Of deze Porsche de snelste productiewagen ter wereld wordt, valt nog af te wachten. Een andere 'straatracer', de Bugatti Veyron, ging immers eerder dit jaar - op een testcircuit - boven de 400 km/u. Deze bolide wordt aangedreven door een achtliter zestiencilindermotor van... 1001 pk. Als alles volgens plan loopt, worden de eerste Veyrons in september geleverd - voor een miljoen euro.
Luco/Alpine-racer schreef:Of deze Porsche de snelste productiewagen ter wereld wordt, valt nog af te wachten. Een andere 'straatracer', de Bugatti Veyron, ging immers eerder dit jaar - op een testcircuit - boven de 400 km/u. Deze bolide wordt aangedreven door een achtliter zestiencilindermotor van... 1001 pk. Als alles volgens plan loopt, worden de eerste Veyrons in september geleverd - voor een miljoen euro.
laatst wel de snelste motor tegen de snelste 'raceboot' tegen een Formule 1 wagen. op tv gezien
de F1 leek eerst langzamer dan de motor maar gaf te veel gas in het begin, wielspin en veel vertraging dus achterstand
daarna bleek de F1 toch wel superieur en de motor bleef nergens meer, laat staan die boot (op water is meer vermogen nodig door de weerstand van het water dacht ik)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
dat was dan alleen in rechte lijn denk ik, race motor zal het op circuit altijd winne van motor, met een motorfiets kan je veel later remmen, eerder op het gas omdat je veel minder gewicht moet mee nemen.
moto gp fiets waar valentino rossi nu mee rijd heeft meer dan 230pk en weegt 148 kg, F1 zal rond de 850 tot 900 pk zijn en zo een auto weegt 650 kg
daarbij wel het gewicht van de rijder bij optellen dan wordt de pk gewichtverhouding toch enigszins mee rechtgetrokken
en de remmen van een F1 zijn wel veel aparter dan een moto gp fiets dus of die fiets later kan remmen waag ik te betwijfelen en een F1 kan stukken maar dan ook stukken harder door de bocht
een stuk baan met daarop de F1 en de motor, en ernaast die raceboot in het water.
wat Luco zegt vind ik wel interessant, wie zou het winnen op een circuit, de motor of de F1?
of een F1 650 kilo weegt weet ik niet, had een keer gelezen dat die iets meer dan/rond de 1000 kilo weegt, evenveel als een normale personenauto zoals een Mégane of een 19 dus.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Dat soort testen zijn al wel vaker gedaan.
Volgens mij vorig seizoen bij TopGear (de autoshow bij uitstek)
hebben ze het nog getest.
Één of andere super bolide, een race motor en een F1 auto
tegen elkaar, de auto als eerste weg, met wat tussentijd de motor en weer wat later de F1, rara wie dit won.....
Nog vrij ruim de F1 auto, gevolgt door de motor en daarna de auto.
En volgens mij zijn dit soort testen al vaker uitgevoerd o.a.
door autoweek een keer staat me bij maar kan
ook door een ander blad/programma geweest zijn
is tijdje terug nog eens wat van op tv geweest, jurgen van de goorberg op een standaart yamaha r6 tegen christian alberts met een amg straat versie van de auto weer mee hij toen in het dtm kampioenschap reed. die benz kreeg echt alle hoeken van het circuit te zien door de r6, haalde hem gewoon buiten om in
F1 of moto gp???, heb op de marlboro master paar jaar terug een 2 zitter gezien van de yamaha 500cc van dat jaar. randy mamola reed daar toen mee. hele rechte stuk van zondvoort opt achterwiel met iemand achterop
Woei de clio 1.6 van mn pa is de deur uit, en wat koopt ie r voor terug...
en clio RS .
Vanmiddag een testrit weze maken, heer-lijk.
Volgende week word ie afgeleverd, maak k gelijk ff wat foto's