Erik Olijnsma schreef:De Renault Logan is ook niet echt de beste

, rolt over bij het zien van een Eland, en als ie botst met een Eland, dan wint de Eland het waarschijnlijk

Wel typisch dat het nog nooit iemand eerder is opgevallen. Ik mag aannemen dat Renault zo'n test ook uitvoert, zeker omdat vrijwel alle autobladen dat tegenwoordig ook doen.
Op een duits MéganeII-forum zijn ze ervan overtuigd dat het bewust is gebeurd, om de VW Fox (met ESP) gunstiger uit te laten komen. Duitse media = pro-duitse auto's.
Edit:
http://www.autointernationaal.nl
De Logan ligt om!
26-7-2005 17:25
Herinnert u zich de elandproef nog? Die werd de Mercedes-Benz A-klasse bijna noodlottig (de Golf IV ook trouwens, maar door de grote invloed achter de schermen van Volkswagen is dit nooit echt in de publiciteit gekomen). Wel, het is de heren van ADAC gelukt om ook de Logan op zijn kant te leggen. Eindelijk hebben de Duitsers wat gevonden waar zij een fremdwagen, waar de eigen auto-industrie niet 1-2-3 een antwoord op heeft, mee onderuit kunnen halen.
Maar feiten zijn feiten: de Logan slaagde er niet in om de uitwijkmanoeuvre met een vaartje van 65 kilometer per uur met goed resultaat te volbrengen. Voor andere autos is de actie geen enkel probleem. Vaak is dit te danken aan de aanwezigheid van ESP (het veiligheidssysteem dat toevallig dit jaar zijn 10 jarig jubileum viert), maar ook zonder deze voorziening moet een auto de test moet goed resultaat kunnen afleggen. Volgens ADAC (hèhèhè) deugt er iets niet aan de veerafstelling van de Logan. Bovendien is de ADAC van mening dat de voorruitstijlen van de Logan te slap zijn, waardoor ze bij een koprol gevaarlijk dicht naar binnen geduwd worden. De bestuurder en de voorpassagier kunnen hierdoor beklemd raken. Volgens mij belt Carlos Ghosn, de CEO van Renault, vanavond zijn vrouw dat hij over moet werken.