ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

Wie weet er het kleurnummer van een CLIO II RS PH II in het zilver? Dus niet de PH I, maar de PH II. Dat is de kleur met dat hoge blinggehalte, het harde zilver. PH I heeft naar mijn idee soms een ietwat groenige glans over zich...dat moet ik dus niet hebben (B)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik weet helaas neit het antwoord, amar ter info: er zijn zelfs 2 soorten 'zilver' vooor de phase 1.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

NV 632

kan dat kloppen?
Sander2

Haas schreef:Wie weet er het kleurnummer van een CLIO II RS PH II in het zilver? Dus niet de PH I, maar de PH II. Dat is de kleur met dat hoge blinggehalte, het harde zilver. PH I heeft naar mijn idee soms een ietwat groenige glans over zich...dat moet ik dus niet hebben (B)
Ik kan die wel van een ph3 opzoeken, maar dacht dat die ook weer anders is dan een ph2.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Haas

godver, nu begin ik weer te twijfelen.. GJ had een PH I, maar wel de juiste kleur die ik bedoelde. Hmz..weet iemand ze allemaal? :) Kan ik zelf even wat zoeken en bekijken..
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Had duupke niet ooit zo'n hele lijst/ site ergens?
Haas

ook al gezocht, maar die kank niet vinden...
MartijnG
Über-Spammer

Ook al bij de dealer gevraagd, maar die konden niet kijken welke auto precies welke kleurcode heeft...wordt toch zoeken :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Hardcore RS

Haas

(Y)
Bram

Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

ik heb al een tijdje last van een doornat isolatie/Tappijt/mat aan de Bijrijderskant. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is het ergst als het regent, niet in droge periodes dus het komt niet door afspuiten/wassen maar het moet echt via de onderkant van de auto erin komen. Gaat om een Clio RS Phase 1 uit 2000

Ik weet niet of het typisch rs of clio 2 Voorval is
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik heb nog niet eerder gelezen over mensen met problemen met het tapijt.

Ik heb zelf nu echt een supergaar probleem: mijn versnellingsbak is kapot! Mijn RS is uit 2000 dus is dit niet nogal snel? Ik vrees dat het op de blaren zitten wordt. Het is nogal een prijzige reparatie zeg maar....
Hardcore RS

wat is er precies mis mee?
Timo Z. (Clio RS)

elmotheelk (Eric) schreef:Ik heb nog niet eerder gelezen over mensen met problemen met het tapijt.

Ik heb zelf nu echt een supergaar probleem: mijn versnellingsbak is kapot! Mijn RS is uit 2000 dus is dit niet nogal snel? Ik vrees dat het op de blaren zitten wordt. Het is nogal een prijzige reparatie zeg maar....
versnellingsbak is voornamelijk afhankelijk van de bestuurder van de wagen.

In een RS'je wordt er al snel wat grover geschakeld dan in 1.2'tje.
eigenlijk logisch, hoe intensiever iets gebruikt wordt des te eerder zal het slijten.

maar ja,.. er kan van alles mis zijn met een versnellingsbak dus je weet nooit exact wat er aan de hand is en waar het aan kan hebben gelegen.

bij mij is vorig jaar allerlei spul vervangen in de versnellingsbak omdat het ook niet allemaal even lekker liep (synchromeshringen o.i.d.). en mijn Clio RS is een phase 2 uit 2001
Haas

wel altijd de bakolie op tijd vervangen?
jiggy
Contacteer:

ik was eens benieuwd wat je ongeveer moet neertellen voor de 2.0 RS motor met ecu en schakelbak. iemand een schatting?
Adrian
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:Ik heb nog niet eerder gelezen over mensen met problemen met het tapijt.

Mijn Versnellingsbak is 3 maanden geleden overleden kost zo'n 2000E voor een ruilbak+nieuwe koppeling+Montage
MartijnG
Über-Spammer

Adrian schreef:ik heb al een tijdje last van een doornat isolatie/Tappijt/mat aan de Bijrijderskant. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is het ergst als het regent, niet in droge periodes dus het komt niet door afspuiten/wassen maar het moet echt via de onderkant van de auto erin komen. Gaat om een Clio RS Phase 1 uit 2000

Ik weet niet of het typisch rs of clio 2 Voorval is
Ik weet niet zeker of het ook bij een Clio voorkomt, maar ik kom vaker Renaults tegen waarbij de afwateringsgaten in je accubak/parafan dicht geslibd zijn met zand en blaadjes. De afwateringsgaten zitten tegen je zijschermen aan zeg maar. (Ken eigenlijk de motorruimte van een RS niet, dus weet ook niet of het ook van toepassing kan zijn bij een RS)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Adrian
Contacteer:

Daar zou ik inderdaad eens naar kunnen kijken, Heb zoiets met die afwateringsgaten in die ruimte ook al eens bij een vijfje Gehad, Bedankt in ieder geval

Rs Motorruimte (wel een phase 2 maar de indeling is nagenoeg hetzelfde)
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... ed-1-9.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer

Ja, ff de ruitenwissers eraf en die zwarte parafanplaat eraf trekken en dan heb je ergens links en rechts een afwateringsgat in de zijkanten zitten waarschijnlijk. Misschien dat die dicht zitten en daarom het water via een andere weg naar binnenkomt (kachel) (Y)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Adrian schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:Ik heb zelf nu echt een supergaar probleem: mijn versnellingsbak is kapot!
Mijn Versnellingsbak is 3 maanden geleden overleden kost zo'n 2000E voor een ruilbak+nieuwe koppeling+Montage
Ja, dat is ook het bedrag dat mijn Renault Dealer er voor vraagt. (Hij is altijd daar onderhouden en voor beurten geweest.)
Hoe merkte jullie dat de bak kapot was? Ik heb namelijk een enorme ratel maar mogelijk is dat gewoon de aandrijfas en (ondanks dat er metaaldeeltjes in de bakolie zitten) houdt de versnellingsbak het nog wel even vol. Of geen risico nemen en hebben ze wel gewoon gelijk?
(Sorry voor de wazige vragen en uitleg, maar ik wil niet 2100 voor een vervangende bak en aandrijfas betalen als alleen de as vervangen had hoevel worden.) Thanks!
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

En kapotte aandrijfas merk je wel bij het accelereren, dan rammelt je hele voortrein door elkaar en zit je te schudden achter het stuur.
Adrian
Contacteer:

MartijnG schreef:Ja, ff de ruitenwissers eraf en die zwarte parafanplaat eraf trekken en dan heb je ergens links en rechts een afwateringsgat in de zijkanten zitten waarschijnlijk. Misschien dat die dicht zitten en daarom het water via een andere weg naar binnenkomt (kachel) (Y)
Je had helemaal gelijk het gat zat dicht met troep
Opgelost nu Thanx.........
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb maar een afspraak gemaakt voor een nieuwe (gereviseerde) aandrjfas en versnellingsbak. :sad:
(De aandrijfas is trouwens niet kapot maar heeft flinke speling, wat die herrie waarschijnlijk veroorzaakt.)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

weet iemand een rs bak te koop liggen, in goede staat?
Maarten-Jan
Car: R19.R

elmotheelk (Eric) schreef:
Adrian schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:Ik heb zelf nu echt een supergaar probleem: mijn versnellingsbak is kapot!
Ja, dat is ook het bedrag dat mijn Renault Dealer er voor vraagt. (Hij is altijd daar onderhouden en voor beurten geweest.)
Hoe merkte jullie dat de bak kapot was? Ik heb namelijk een enorme ratel maar mogelijk is dat gewoon de aandrijfas en (ondanks dat er metaaldeeltjes in de bakolie zitten) houdt de versnellingsbak het nog wel even vol. Of geen risico nemen en hebben ze wel gewoon gelijk?
(Sorry voor de wazige vragen en uitleg, maar ik wil niet 2100 voor een vervangende bak en aandrijfas betalen als alleen de as vervangen had hoevel worden.) Thanks!
Als er metaal deeltjes in de bakolie zitten kun je het wel vergeten, dan is het niet alleen de as.
Arno17

elmotheelk (Eric) schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik heb maar een afspraak gemaakt voor een nieuwe (gereviseerde) aandrjfas en versnellingsbak. :sad:
(De aandrijfas is trouwens niet kapot maar heeft flinke speling, wat die herrie waarschijnlijk veroorzaakt.)
Of je verkoopt de boot........of je auto....(grapje)

Maar bedenk ( om het leed te verzachten) dat je voor dat bedrag geen nieuwe of andere RS hebt.

Succes!
bart gt turbo
Contacteer:

J-P-S schreef:weet iemand een rs bak te koop liggen, in goede staat?
ff zoeken op kapaza , daa'r stond ergens 1 dacht ik
gr bart
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Arno17 schreef:Of je verkoopt de boot........of je auto....(grapje)Maar bedenk ( om het leed te verzachten) dat je voor dat bedrag geen nieuwe of andere RS hebt. Succes!
Thanks. Dat was inderdaad ook mijn redenering. En de RS weg doen dat wil ik echt nog niet! 8)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Iemand de autovisie al binnen? Staan 2 Renault Sport modellen in die aan een test meededen.

Clio RS F1 / Cooper S / Polo GTI Cup Edition / Corsa OPC / 207 RC

Winnaar met grote voorsprong: Clio RS F1

En de Megane R26 / Mazda 3 MPS / Honda Civic Type-R.

Winnaar: Megane R26

Hulde voor Renault Sport (Y)
Gast

en toch is die meg225 niet vooruit te branden...vraag maar aan Luco :D
Sander2

-jo- schreef:en toch is die meg225 niet vooruit te branden...vraag maar aan Luco :D
Oh, maar daar is vast wel wat aan te doen :)
Arno17

AnthonyR schreef:Iemand de autovisie al binnen? Staan 2 Renault Sport modellen in die aan een test meededen.

Clio RS F1 / Cooper S / Polo GTI Cup Edition / Corsa OPC / 207 RC

Winnaar met grote voorsprong: Clio RS F1

En de Megane R26 / Mazda 3 MPS / Honda Civic Type-R.

Winnaar: Megane R26

Hulde voor Renault Sport (Y)
Je moet wel de hele waarheid vertellen, niet die van de Renault bril.

Op het circuit ronden zijn ze inderdaad de snelste, de rest is maar net wat de testers voor ogen hebben.......de funfactor zeg maar en de prijs/kwaliteit verhouding.

Neemt niet weg dat Renault Sport het goed doet, nu nog een lekkere snelle nieuwe Twingo RS en Cabrio Coupe....de motor van de 1.2 Turbo hebben ze al in 120pk versie.

Bron: Autoweek van deze week!
Plaats reactie