Waar zie jij dan serieuze verschillen m.b.t koeling?Steven schreef:Bart heeft injectie, dat maakt wel een serieus verschil voor de koeling.
Dennis' Gtt --- VERKOCHT
Betere mengselcontrole? Zo'n carb waait altijd maar wat heen en weer. Vooral onder deellast met een stevig tempo heb je aardig snel je tempmeter waar je em niet wilt hebben.
Onder vollast zal het wel meevallen, maar heeft Bart bijv. wel es een tijdje 200+ of op een circuit gereden? Dan merk je opeens hoe beperkt je koeling is.
Op het circuit draaide ik ook altijd de turbodruk terug, anders had ik em binnen 10 ronden al aan diggelen.
Verder maakt koper tov alu geen bal uit hoor Dennis, Robert met de groene 5AT-i heeft het verschil eens voorgerekend en daar kwam 3-4% meer koelvermogen uit. Te verwaarlozen, dat verschil heb je al als je radiateur een paar maandjes oud is.
Sleuven in bumpers helpen wel wat, maar verwacht daar ook niet teveel van. Zo is ook het aandeel wat door de grille gaat vele malen kleiner als wat door de bumper gaat. (30-70 of 20-80).
Onder vollast zal het wel meevallen, maar heeft Bart bijv. wel es een tijdje 200+ of op een circuit gereden? Dan merk je opeens hoe beperkt je koeling is.
Op het circuit draaide ik ook altijd de turbodruk terug, anders had ik em binnen 10 ronden al aan diggelen.
Verder maakt koper tov alu geen bal uit hoor Dennis, Robert met de groene 5AT-i heeft het verschil eens voorgerekend en daar kwam 3-4% meer koelvermogen uit. Te verwaarlozen, dat verschil heb je al als je radiateur een paar maandjes oud is.
Sleuven in bumpers helpen wel wat, maar verwacht daar ook niet teveel van. Zo is ook het aandeel wat door de grille gaat vele malen kleiner als wat door de bumper gaat. (30-70 of 20-80).
Gelukkig ben ik ook van plan om met 200 over het circuit te gaan blèren...
Tenzij iemand voor een mooi bedrag een goeie dieselrad heeft liggen probeer ik het even zo, de temperatuur zit nu altijd al iets aan de lage kant. Ik trek hem natuurlijk zo nu en dan wel eens goed open, maar over het algemeen rij ik er wel rustig mee. De thermostaat gaat eerder open en de fan slaat ook al eerder aan.
Eigelijk wil ik er ook nog even een aantal goeie metertjes in zetten, kan ik het gelijk goed in de gaten houden

Tenzij iemand voor een mooi bedrag een goeie dieselrad heeft liggen probeer ik het even zo, de temperatuur zit nu altijd al iets aan de lage kant. Ik trek hem natuurlijk zo nu en dan wel eens goed open, maar over het algemeen rij ik er wel rustig mee. De thermostaat gaat eerder open en de fan slaat ook al eerder aan.
Eigelijk wil ik er ook nog even een aantal goeie metertjes in zetten, kan ik het gelijk goed in de gaten houden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Tijdens het laatste oldtimerfestival reed ik ook aardig door op standaard druk.
In de ochtend sessie waarin ik reed was het nog aardig koel, zo koel dat ik met de verwarming aan van start ging......na een flink aantal ronden goed gassen stond de temperatuur meter tegen het rode gebied.
En dat met een orginele radiateur, koelere koelvinschakelaar, koelere thermostaat.......op het randje dus.
Ik ben trouwens ook opzoek naar andere interkoeler die van de Ford is gewoon te dik en laat bijna geen rijwind door.
In de ochtend sessie waarin ik reed was het nog aardig koel, zo koel dat ik met de verwarming aan van start ging......na een flink aantal ronden goed gassen stond de temperatuur meter tegen het rode gebied.
En dat met een orginele radiateur, koelere koelvinschakelaar, koelere thermostaat.......op het randje dus.

Ik ben trouwens ook opzoek naar andere interkoeler die van de Ford is gewoon te dik en laat bijna geen rijwind door.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
eBay! Goedkoper, dus leuker.WouterW schreef:ik wil ook nog ff 3 metertjes bestellen, denk dat ik dat bij Biesheuvel ga doen.

Het is echt de moeite om even te kijken.

Zeker, in de winter met een 74 graden rondrijden en naast een motor die niet op fatsoenlijke temp komt ook nog es koud hebben omdat de kachel niet warm wordt 
Tis ook geen lapmiddel, tis puur het bepalen van de bedrijfstemp van je motor. Nix meer, nix minder.

Tis ook geen lapmiddel, tis puur het bepalen van de bedrijfstemp van je motor. Nix meer, nix minder.
Nee, dat heb ik nog nooit gedaan. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ik dan idd wél problemen zou krijgen...Steven schreef:Betere mengselcontrole? Zo'n carb waait altijd maar wat heen en weer. Vooral onder deellast met een stevig tempo heb je aardig snel je tempmeter waar je em niet wilt hebben.
Onder vollast zal het wel meevallen, maar heeft Bart bijv. wel es een tijdje 200+ of op een circuit gereden? Dan merk je opeens hoe beperkt je koeling is.
Heb nu geen enkel probleem om niet tegen het rood aan te komen. Gewoon normaal zou ik zeggen. Het enige is dat je zou kunnen zeggen dat de fan wat vaker aanslaat in de zomer, maar dat is alles. Maar denk dat ik wel een keertje een dieselding ga aanschaffen.
Wat de FMIC beterft, Roel heeft mij altijd verteld dat koude(re) lucht het beste werkt. Dus hoe groter hoe beter.
Ik kan het me wel voorstellen dat je turbogat iets groter zou kunnen worden, maar dat weegt niet op tegen de koudere lucht, en dus meer vermogen, die je dan krijgt.
Nog even snel je topic vervuilen: als je een AF meter aan wil sluiten, hoeveel draden moet de lambda sonde hebben? Ik heb nu een lambda sonde met één kabel aangesloten op mijn meter, maar hij slaat niet uit.
Iemand een idee??
Eentje.
Toen ik er een keer een andere AF meter op aan had gesloten deed die het wél.
Nu met deze andere meter doet die het niet. Of moet je dan een lambda sensor hebben met meerder draden waardoor er stroom op eentje wordt gezet?? Of zoiets...
Toen ik er een keer een andere AF meter op aan had gesloten deed die het wél.
Nu met deze andere meter doet die het niet. Of moet je dan een lambda sensor hebben met meerder draden waardoor er stroom op eentje wordt gezet?? Of zoiets...
ik heb nog meters van Equus liggen... 1x oliedruk en 2x water/olietemperatuur. ik heb standaard Volvo meters, dus gebruik ze niet waardoor ze in een laadje liggen
PS: hoe zullen de IC's zijn die je op MP ziet staan, kost bv een 140x700mm euro 119,- Ik wil ook graag een andere

PS: hoe zullen de IC's zijn die je op MP ziet staan, kost bv een 140x700mm euro 119,- Ik wil ook graag een andere

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ik heb dezelfde IC als op MP , voldoet goed. zeker gezien de prijs- kwaliteit verhouding. zijn wel in prijs gestegen , ik heb er 79 euries voor betaald.
[img]http://img136.imageshack.us/img136/9016/intercer2.jpg[/img]
[img]http://img136.imageshack.us/img136/9016/intercer2.jpg[/img]
de meters....
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF3840.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF3840.jpg[/img]
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ja heb ik in het mijn topic, je kunt hem denk ik wel helemaal goed in de bumper krijgen, al je de nokjes er onder afslijpt
Ff een korte update.
Er zijn wat spulletjes besteld bij K-tec, dat wil zeggen witte mistlampen, nieuwe witte knippers, camberbouten en een GAZ schroefset
Zullen met een 2 weken hier zijn als het goed is. Misschien ook nog fase 1 topschotels erbij zoeken, ff kijken of dat nodig is.
Verder eigelijk geen nieuws, staat nog stees lekker droog in de schuur
Er zijn wat spulletjes besteld bij K-tec, dat wil zeggen witte mistlampen, nieuwe witte knippers, camberbouten en een GAZ schroefset

Verder eigelijk geen nieuws, staat nog stees lekker droog in de schuur

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wel meteen monteren en foto's maken he 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
hey, die meters heb ik ook, doen het primaMrtn schreef:de meters....
[plaatje]

Veroldskool schreef:en hoe ver mot ie omlaag dan .??
waarom ph1 topschotels en camber bouten .![]()

camberbouten had ik besteld omdat er nu maar 1 in zat, dus aan de andere kant tijdelijke oplossing gemaakt.
ow jawel hoor kan wel lager maar dan moet er andere uitlaat onder .DennisT schreef:Veroldskool schreef:en hoe ver mot ie omlaag dan .??
waarom ph1 topschotels en camber bouten .![]()
Maar jij kan toch nog lager dan dat ie nu is? Wordt de veerweg dan niet veel te kort?
camberbouten had ik besteld omdat er nu maar 1 in zat, dus aan de andere kant tijdelijke oplossing gemaakt.
kan met gemak nog enkele cm ters zakken hoor .

wil je een lange veerweg dan moet je em niet verlagen en daarna klagen dat ie lekker stuiterd overal .
dan moet je em lekker orgineel houden .
ach ja wat is nu laag he dat is voor iedereen verschillend gelukkig.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Nog ff over die radiatoren. denk ook eens aan een rad van een VW golf gti of een ford xr2i. of zelfs een volvo 4*0 turbo. gaat allemaal passen en veel groter dan een diesel rad.
zal binnenkort mijn verlaging eens laten zien, word volgende week aan gewerkt.
zal binnenkort mijn verlaging eens laten zien, word volgende week aan gewerkt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik heb hier nog een diesel rad. liggen, zal van de week eens foto's makenDennisT schreef:Gaat dat zomaar passen dan? Want ik heb geen zin om allerlei dingen aan te gaan passen. Diesel rad past toch wel meteen?
Project: GTT Blue Sport
Zo toch maar eens een beginnetje gemaakt
Achterbumper eraf gehaald en verbreders achter eraf. De schade: 2 afgebroken boutjes, verder geen roest gevonden!!!! Beetje oppervlakkig spul, maar dat is zo op te lossen. Achterstuk dorpels hard, bumperophanging is nieuw zo te zien en achter de verbreders ook allemaal toppie.
[img]http://img140.imageshack.us/img140/3236/dsc00756ks4.jpg[/img]
[img]http://img340.imageshack.us/img340/9176/dsc00758up6.jpg[/img]
[img]http://img340.imageshack.us/img340/6932/dsc00759ik2.jpg[/img]

Achterbumper eraf gehaald en verbreders achter eraf. De schade: 2 afgebroken boutjes, verder geen roest gevonden!!!! Beetje oppervlakkig spul, maar dat is zo op te lossen. Achterstuk dorpels hard, bumperophanging is nieuw zo te zien en achter de verbreders ook allemaal toppie.
[img]http://img140.imageshack.us/img140/3236/dsc00756ks4.jpg[/img]
[img]http://img340.imageshack.us/img340/9176/dsc00758up6.jpg[/img]
[img]http://img340.imageshack.us/img340/6932/dsc00759ik2.jpg[/img]