Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Bart V

Steven schreef:Bart heeft injectie, dat maakt wel een serieus verschil voor de koeling.
Waar zie jij dan serieuze verschillen m.b.t koeling?
Steven
Car: M536

Betere mengselcontrole? Zo'n carb waait altijd maar wat heen en weer. Vooral onder deellast met een stevig tempo heb je aardig snel je tempmeter waar je em niet wilt hebben.
Onder vollast zal het wel meevallen, maar heeft Bart bijv. wel es een tijdje 200+ of op een circuit gereden? Dan merk je opeens hoe beperkt je koeling is.
Op het circuit draaide ik ook altijd de turbodruk terug, anders had ik em binnen 10 ronden al aan diggelen.

Verder maakt koper tov alu geen bal uit hoor Dennis, Robert met de groene 5AT-i heeft het verschil eens voorgerekend en daar kwam 3-4% meer koelvermogen uit. Te verwaarlozen, dat verschil heb je al als je radiateur een paar maandjes oud is.

Sleuven in bumpers helpen wel wat, maar verwacht daar ook niet teveel van. Zo is ook het aandeel wat door de grille gaat vele malen kleiner als wat door de bumper gaat. (30-70 of 20-80).
DennisT
Moderator

Gelukkig ben ik ook van plan om met 200 over het circuit te gaan blèren... :~

Tenzij iemand voor een mooi bedrag een goeie dieselrad heeft liggen probeer ik het even zo, de temperatuur zit nu altijd al iets aan de lage kant. Ik trek hem natuurlijk zo nu en dan wel eens goed open, maar over het algemeen rij ik er wel rustig mee. De thermostaat gaat eerder open en de fan slaat ook al eerder aan.

Eigelijk wil ik er ook nog even een aantal goeie metertjes in zetten, kan ik het gelijk goed in de gaten houden :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ik wil ook nog ff 3 metertjes bestellen, denk dat ik dat bij Biesheuvel ga doen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Tijdens het laatste oldtimerfestival reed ik ook aardig door op standaard druk.

In de ochtend sessie waarin ik reed was het nog aardig koel, zo koel dat ik met de verwarming aan van start ging......na een flink aantal ronden goed gassen stond de temperatuur meter tegen het rode gebied.

En dat met een orginele radiateur, koelere koelvinschakelaar, koelere thermostaat.......op het randje dus. :~

Ik ben trouwens ook opzoek naar andere interkoeler die van de Ford is gewoon te dik en laat bijna geen rijwind door.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

WouterW schreef:ik wil ook nog ff 3 metertjes bestellen, denk dat ik dat bij Biesheuvel ga doen.
eBay! Goedkoper, dus leuker. :P Zoek maar eens op autometer of kijk op Autometer.com en zoek een paar leuke uit. Ze staan allemaal op eBay en als de verkoper veel aanbiedt kunnen we misschien wel een groupbuy doen om de verzendkosten laag te houden.

Het is echt de moeite om even te kijken. (Y)
Steven

Een eerder openende thermostaat en schakelende fan heb je echt helemaal geen zak aan als je echt serieus op het gas staat....
Merijn
Über-Spammer

Ik geloof zelfs dat het juist slechter is... Het is een lapmiddel voor mensen met een GT die een slecht koelsysteem hebben en zelfs dan werkt het niet echt.
Steven

Zeker, in de winter met een 74 graden rondrijden en naast een motor die niet op fatsoenlijke temp komt ook nog es koud hebben omdat de kachel niet warm wordt :p

Tis ook geen lapmiddel, tis puur het bepalen van de bedrijfstemp van je motor. Nix meer, nix minder.
DennisT
Moderator

Ja dat is zo, temperatuur blijft gewoon lager. Ik vind van die metertjes die alleen zichtbaar zijn als de LED verlichting ervan aanstaat wel gaaf. Groupbuy is goed idee! (y)
Merijn
Über-Spammer

Bart GTT

Steven schreef:Betere mengselcontrole? Zo'n carb waait altijd maar wat heen en weer. Vooral onder deellast met een stevig tempo heb je aardig snel je tempmeter waar je em niet wilt hebben.
Onder vollast zal het wel meevallen, maar heeft Bart bijv. wel es een tijdje 200+ of op een circuit gereden? Dan merk je opeens hoe beperkt je koeling is.
Nee, dat heb ik nog nooit gedaan. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ik dan idd wél problemen zou krijgen...
Heb nu geen enkel probleem om niet tegen het rood aan te komen. Gewoon normaal zou ik zeggen. Het enige is dat je zou kunnen zeggen dat de fan wat vaker aanslaat in de zomer, maar dat is alles. Maar denk dat ik wel een keertje een dieselding ga aanschaffen.

Wat de FMIC beterft, Roel heeft mij altijd verteld dat koude(re) lucht het beste werkt. Dus hoe groter hoe beter.
Ik kan het me wel voorstellen dat je turbogat iets groter zou kunnen worden, maar dat weegt niet op tegen de koudere lucht, en dus meer vermogen, die je dan krijgt.

Nog even snel je topic vervuilen: als je een AF meter aan wil sluiten, hoeveel draden moet de lambda sonde hebben? Ik heb nu een lambda sonde met één kabel aangesloten op mijn meter, maar hij slaat niet uit.
Iemand een idee??
DennisT
Moderator

Hoeveel draden komen er uit je lambda?
Bart GTT

Eentje.

Toen ik er een keer een andere AF meter op aan had gesloten deed die het wél.
Nu met deze andere meter doet die het niet. Of moet je dan een lambda sensor hebben met meerder draden waardoor er stroom op eentje wordt gezet?? Of zoiets...
DennisT
Moderator

Kan, je hebt ook lambda sensoren met 2 of 3 draden
Mrtn
Car: R5GTT

ik heb nog meters van Equus liggen... 1x oliedruk en 2x water/olietemperatuur. ik heb standaard Volvo meters, dus gebruik ze niet waardoor ze in een laadje liggen :)

PS: hoe zullen de IC's zijn die je op MP ziet staan, kost bv een 140x700mm euro 119,- Ik wil ook graag een andere :)
DennisT
Moderator

Met die advertentie ben ik ook bezig ;) Stuur me ff een foto van die metertjes als je wil :)
sieger everts
Contacteer:

ik heb dezelfde IC als op MP , voldoet goed. zeker gezien de prijs- kwaliteit verhouding. zijn wel in prijs gestegen , ik heb er 79 euries voor betaald.
[img]http://img136.imageshack.us/img136/9016/intercer2.jpg[/img]
DennisT
Moderator

Vind het alsnog niet duur, in vergelijking met Biesheuvel ofzo :P
Merijn
Über-Spammer

Da's zeker niet gek! :D
Mrtn

Mrtn

ik ben ook met zo'n ICtje bezig, voordeel is dat ze ook lekker smal zijn, zo'n 6,5cm's, ideaal om achter de bumper te hangen.

heb jij ook een 140mm hoge IC? en een foto waarbij de bumper erop zit?
sieger everts
Contacteer:

ja heb ik in het mijn topic, je kunt hem denk ik wel helemaal goed in de bumper krijgen, al je de nokjes er onder afslijpt
DennisT
Moderator

Ff een korte update.

Er zijn wat spulletjes besteld bij K-tec, dat wil zeggen witte mistlampen, nieuwe witte knippers, camberbouten en een GAZ schroefset :D Zullen met een 2 weken hier zijn als het goed is. Misschien ook nog fase 1 topschotels erbij zoeken, ff kijken of dat nodig is.

Verder eigelijk geen nieuws, staat nog stees lekker droog in de schuur :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Wel meteen monteren en foto's maken he ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
oldskool

en hoe ver mot ie omlaag dan .??
waarom ph1 topschotels en camber bouten . :p :evil:
Maarten-Jan
Car: R19.R

Mrtn schreef:de meters....
[plaatje]
hey, die meters heb ik ook, doen het prima :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Wouter heeft net de goede nota van K-tec gehad, dus betalen en afwachten
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator

oldskool schreef:en hoe ver mot ie omlaag dan .??
Ver :P Maar jij kan toch nog lager dan dat ie nu is? Wordt de veerweg dan niet veel te kort?

camberbouten had ik besteld omdat er nu maar 1 in zat, dus aan de andere kant tijdelijke oplossing gemaakt.
oldskool

DennisT schreef:
oldskool schreef:en hoe ver mot ie omlaag dan .??
Ver :P Maar jij kan toch nog lager dan dat ie nu is? Wordt de veerweg dan niet veel te kort?

camberbouten had ik besteld omdat er nu maar 1 in zat, dus aan de andere kant tijdelijke oplossing gemaakt.
ow jawel hoor kan wel lager maar dan moet er andere uitlaat onder .
kan met gemak nog enkele cm ters zakken hoor . (I)
wil je een lange veerweg dan moet je em niet verlagen en daarna klagen dat ie lekker stuiterd overal .
dan moet je em lekker orgineel houden .
ach ja wat is nu laag he dat is voor iedereen verschillend gelukkig.
sieger everts
Contacteer:

Nog ff over die radiatoren. denk ook eens aan een rad van een VW golf gti of een ford xr2i. of zelfs een volvo 4*0 turbo. gaat allemaal passen en veel groter dan een diesel rad.

zal binnenkort mijn verlaging eens laten zien, word volgende week aan gewerkt.
DennisT
Moderator

Gaat dat zomaar passen dan? Want ik heb geen zin om allerlei dingen aan te gaan passen. Diesel rad past toch wel meteen?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

DennisT schreef:Gaat dat zomaar passen dan? Want ik heb geen zin om allerlei dingen aan te gaan passen. Diesel rad past toch wel meteen?
Ik heb hier nog een diesel rad. liggen, zal van de week eens foto's maken :wink:
DennisT
Moderator

Super!!!! (Y)
DennisT
Moderator

Zo toch maar eens een beginnetje gemaakt :D

Achterbumper eraf gehaald en verbreders achter eraf. De schade: 2 afgebroken boutjes, verder geen roest gevonden!!!! Beetje oppervlakkig spul, maar dat is zo op te lossen. Achterstuk dorpels hard, bumperophanging is nieuw zo te zien en achter de verbreders ook allemaal toppie.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/3236/dsc00756ks4.jpg[/img]

[img]http://img340.imageshack.us/img340/9176/dsc00758up6.jpg[/img]

[img]http://img340.imageshack.us/img340/6932/dsc00759ik2.jpg[/img]
Gesloten