ACT: 5 GT Turbo
-
- Contacteer:
dan moet je er een 165/50R15 opzetten en lekker laag gaan
dat is geen probleem
dat is geen probleem
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Contacteer:
geen probleem, onder die van will heb ik toen ook nog een lage as gezet
giet allemaal goed
giet allemaal goed
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Hier maar een keertje proberen
[img]http://i36.tinypic.com/2n6hld4.jpg[/img]
Je ziet de slangen ook gedraaid zitten...
Kan iemand mij uitleggen hoe het precies werkt qua slangen bij originele aansluiting op de actuator? Hoe ik het bekijk staat er op beide slangen druk? Of heb ik het mis...

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies werkt qua slangen bij originele aansluiting op de actuator? Hoe ik het bekijk staat er op beide slangen druk? Of heb ik het mis...
Vannochtend reed ik naar m'n werk. Toen ik bijna op de plaats van bestemming was, hoorde ik ineens een raar geluid?
Dus ik zette de auto neer en wilde met draaiende motor luisteren, maar wat ik hoorde beviel me niet zo.
Auto uitgezet, sleutel uit het contact, maar de startmotor bleef gewoon doordraaien??
Uiteindelijk heb maar een pool van de accu losgegooit.
Wat kan dat zijn? Sluiting? Contactslot kapot?
Zat toevallig vannochtend nog te denken dat ik zo weinig problemen heb met de GTT.
Dus ik zette de auto neer en wilde met draaiende motor luisteren, maar wat ik hoorde beviel me niet zo.
Auto uitgezet, sleutel uit het contact, maar de startmotor bleef gewoon doordraaien??

Uiteindelijk heb maar een pool van de accu losgegooit.
Wat kan dat zijn? Sluiting? Contactslot kapot?
Zat toevallig vannochtend nog te denken dat ik zo weinig problemen heb met de GTT.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Bendix die blijft hangen van je startmotor ???
Laatst gewijzigd door Arco op do 13 nov 2008 7:12, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hoe kan het dan dat de motor door bleef draaien nadat ik het contact uitzette? Als alleen de bendix blijft hangen, dan moet de motor er toch gewoon mee kappen als je het contact uitdraait?Arco schreef:Bendix die blijft hangen van je startmotor.
De bendix komt trouwens toch niet zomaar naar buiten als je het contact niet doordraait om te starten?
Nadat ik de auto uitzette bleef eerst de motor gewoon doordraaien.
Die kapte er uiteindelijk mee (carburateur leeggetrokken?) en vervolgens bleef de startmotor doordraaien.
Waar kan ik het relais van de startmotor vinden?
Die TE71 die daarvoor staat is ook vet hoor, dat is de directe voorloper van de Corolla AE86. Ook zeer stoere wagens.
Jasper Spaan, die met een AE86 vrij hoog in de Europese driftseries is geeindigd (top 5) heeft ook zo'n ding als zondagse wagen. Al doet ie ook wel es mee in de series:
http://www.drifter.hu/gallery_popup.php ... ctureID=59
-
- Über-Spammer

Maybe over 10 jaar dat ie dat kan vragen als ze niet meer leverbaar zijn.

-
- Car: GTT
Of het was nog in de guldentijdChristian schreef:ja had hem al gemailt haha
hij had die bumper 3 jaar geleden bij de dealer voor 280 euro gekocht
zal wel lekker genept zijn

Heeft ie ook gezegd welke dealer? Moet je daar niets gaan halen in ieder geval

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ik zou de bedrading bij de startmotor eens checken. Zou een gesmolten draad kunnen zijn.R34L schreef:Hoe kan het dan dat de motor door bleef draaien nadat ik het contact uitzette? Als alleen de bendix blijft hangen, dan moet de motor er toch gewoon mee kappen als je het contact uitdraait?Arco schreef:Bendix die blijft hangen van je startmotor.
De bendix komt trouwens toch niet zomaar naar buiten als je het contact niet doordraait om te starten?
Nadat ik de auto uitzette bleef eerst de motor gewoon doordraaien.
Die kapte er uiteindelijk mee (carburateur leeggetrokken?) en vervolgens bleef de startmotor doordraaien.
Waar kan ik het relais van de startmotor vinden?
rev it like a rental
Het was wel de startmotor die blijft draaien?
Heb wel meegemaakt dat de fan nog loopt, als motor afgezet wordt en fan draait nog, functioneert deze als dynamo, waardoor de motor door blijft lopen. Vaak bij een 'hobbybob' aansluiting van de fan
Heb wel meegemaakt dat de fan nog loopt, als motor afgezet wordt en fan draait nog, functioneert deze als dynamo, waardoor de motor door blijft lopen. Vaak bij een 'hobbybob' aansluiting van de fan

Het is echt de startmotor die rondgaat.Riël Notermans schreef:Het was wel de startmotor die blijft draaien?
Je hoort ook dat kutgeluid als je je auto wil starten als hij al draait.
Heb vandaag uit de witte donor-GTT het contactslot gehaald.
Morgen even de stekkers van het slot in de blauwe GTT erafhalen en daarna de accu aansluiten.
Als het stil blijft zit het probleem dus in mn contactslot.
Gaat de startmotor alsnog draaien, dan zit het probleem waarschijnlijk ergens anders...
Daar heb ik ook al aan gedacht, als dat zo is gaat de hele kabelboom eruit en komt er een nieuwe in, las laatst ergens dat die nog te koop zijn?Menno schreef: Ik zou de bedrading bij de startmotor eens checken. Zou een gesmolten draad kunnen zijn.
In 20 jaar tijd is er al aardig wat verneukt in die kabelboom....
Niemand?Sinner schreef:Hier maar een keertje proberen![]()

Nou vooruit nog maar een keertje...
Het is een systeem wat best handig in elkaar zit, het zorgt ervoor dat de turbodruk over de hele range aardig gelijk blijft en in hoge toeren de wastegate iets extra dichtduwt doordat er overdruk in de elbow&downpipe ontstaat, om die te kunnen overwinnen sturen ze de actuator weer dicht.
Daar is die 2e slangkoppeling met aansluiting op de elbow voor.
Het is een systeem wat best handig in elkaar zit, het zorgt ervoor dat de turbodruk over de hele range aardig gelijk blijft en in hoge toeren de wastegate iets extra dichtduwt doordat er overdruk in de elbow&downpipe ontstaat, om die te kunnen overwinnen sturen ze de actuator weer dicht.
Daar is die 2e slangkoppeling met aansluiting op de elbow voor.

-
- Über-Spammer
Ht heeft wel een dumpvalve. En die hoor je goed met dat open dak.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Vandaag contactslot losgehaald.
Zodra de pool echter weer op de accu gezet wordt gaat de startmotor nog steeds ronddraaien. De bekabeling naar de startmotor nagekeken maar daar zie ik niets raars aan, niets gesmolten ofzo.
Denk dat het startrelais blijft hangen ofzo.
Morgen maar eens verder kijken.
Zodra de pool echter weer op de accu gezet wordt gaat de startmotor nog steeds ronddraaien. De bekabeling naar de startmotor nagekeken maar daar zie ik niets raars aan, niets gesmolten ofzo.
Denk dat het startrelais blijft hangen ofzo.
Morgen maar eens verder kijken.
Weet je echt 100% zeker dat de bedrading goed zit op de startmotor??
Als de +50 (aanstuur stroom vanaf contactslot) op de starter contact maakt met de hoofdstroomkabel gaat de startmotor ook draaien als je de accu aansluit.
Als de +50 (aanstuur stroom vanaf contactslot) op de starter contact maakt met de hoofdstroomkabel gaat de startmotor ook draaien als je de accu aansluit.
R5GTT. Drive it like you stole it
Opgelost!!!-PAZ- schreef:Weet je echt 100% zeker dat de bedrading goed zit op de startmotor??

Heb gekeken of de draden goed gemonteerd zaten op de startmotor.
Alles zat gewoon goed vast, alleen lag er een M6-moertje tussen de stuurstroom en de hoofdstroom

Gelijk even de "race"-pedalen verwijderd en de originele rubbers er weer opgezet

Ben ook goede stoelen aan het bouwen.
Had nog 4 phase-II stoelen staan, 2 bijrijders- en 2 bestuurdersstoelen.
Één stoel al af, echt als nieuw! Andere eerdaags fff in elkaar zetten.
Stoelbekleding eventueel handwassen op 30 graden ofzo?

kan iemand mij vertellen hoe de mistlampen van een PH1 gemonteerd worden in de voorbumper? heb je daar ook een framepje voor nodig ofzo?
ik heb nwe mistlampen aangeschaft (via marktplaats) maar ik zie niet direct hoe ik ze nou vast kan zetten
ik heb nwe mistlampen aangeschaft (via marktplaats) maar ik zie niet direct hoe ik ze nou vast kan zetten