ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

dan moet je er een 165/50R15 opzetten en lekker laag gaan

dat is geen probleem
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja dan gaat de velgrand op een gegeven moment aanlopen, bij mij liep ie ook altijd aan op de velgbescherming.
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

geen probleem, onder die van will heb ik toen ook nog een lage as gezet

giet allemaal goed
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

Hier maar een keertje proberen :)

[img]http://i36.tinypic.com/2n6hld4.jpg[/img]
Je ziet de slangen ook gedraaid zitten...

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies werkt qua slangen bij originele aansluiting op de actuator? Hoe ik het bekijk staat er op beide slangen druk? Of heb ik het mis...
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Die hadden we nog niet in het register... Hoe vind je ze toch... :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Deze stond op een rally site.
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Vannochtend reed ik naar m'n werk. Toen ik bijna op de plaats van bestemming was, hoorde ik ineens een raar geluid?

Dus ik zette de auto neer en wilde met draaiende motor luisteren, maar wat ik hoorde beviel me niet zo.
Auto uitgezet, sleutel uit het contact, maar de startmotor bleef gewoon doordraaien?? :@

Uiteindelijk heb maar een pool van de accu losgegooit.
Wat kan dat zijn? Sluiting? Contactslot kapot?

Zat toevallig vannochtend nog te denken dat ik zo weinig problemen heb met de GTT. :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bendix die blijft hangen van je startmotor ???
Laatst gewijzigd door Arco op do 13 nov 2008 7:12, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Arco schreef:Bendix die blijft hangen van je startmotor.
Hoe kan het dan dat de motor door bleef draaien nadat ik het contact uitzette? Als alleen de bendix blijft hangen, dan moet de motor er toch gewoon mee kappen als je het contact uitdraait?
De bendix komt trouwens toch niet zomaar naar buiten als je het contact niet doordraait om te starten?

Nadat ik de auto uitzette bleef eerst de motor gewoon doordraaien.
Die kapte er uiteindelijk mee (carburateur leeggetrokken?) en vervolgens bleef de startmotor doordraaien.

Waar kan ik het relais van de startmotor vinden?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Iemand nog een schadevrije voorbumper van een GT liggen overhand, ph 2? RTCmarkt is leeg :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die TE71 die daarvoor staat is ook vet hoor, dat is de directe voorloper van de Corolla AE86. Ook zeer stoere wagens.
Jasper Spaan, die met een AE86 vrij hoog in de Europese driftseries is geeindigd (top 5) heeft ook zo'n ding als zondagse wagen. Al doet ie ook wel es mee in de series:

http://www.drifter.hu/gallery_popup.php ... ctureID=59
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik dacht al, waar blijf die reaktie van Steven nu. :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik zag in 1e instantie die GT niet eens :P
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nieuwe PH2 bumper

Whéhe, goudzoeker..........daar koop je er bij de dealert 2 voor :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

|: :~

Maybe over 10 jaar dat ie dat kan vragen als ze niet meer leverbaar zijn. :p :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja had hem al gemailt haha
hij had die bumper 3 jaar geleden bij de dealer voor 280 euro gekocht

zal wel lekker genept zijn
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Misschien een -0- te veel en wil die em wel kwijt voor een eurotje of 20 :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Christian schreef:ja had hem al gemailt haha
hij had die bumper 3 jaar geleden bij de dealer voor 280 euro gekocht

zal wel lekker genept zijn
Of het was nog in de guldentijd :beer:
Heeft ie ook gezegd welke dealer? Moet je daar niets gaan halen in ieder geval :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

R34L schreef:
Arco schreef:Bendix die blijft hangen van je startmotor.
Hoe kan het dan dat de motor door bleef draaien nadat ik het contact uitzette? Als alleen de bendix blijft hangen, dan moet de motor er toch gewoon mee kappen als je het contact uitdraait?
De bendix komt trouwens toch niet zomaar naar buiten als je het contact niet doordraait om te starten?

Nadat ik de auto uitzette bleef eerst de motor gewoon doordraaien.
Die kapte er uiteindelijk mee (carburateur leeggetrokken?) en vervolgens bleef de startmotor doordraaien.

Waar kan ik het relais van de startmotor vinden?
Ik zou de bedrading bij de startmotor eens checken. Zou een gesmolten draad kunnen zijn.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het was wel de startmotor die blijft draaien?

Heb wel meegemaakt dat de fan nog loopt, als motor afgezet wordt en fan draait nog, functioneert deze als dynamo, waardoor de motor door blijft lopen. Vaak bij een 'hobbybob' aansluiting van de fan :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Het was wel de startmotor die blijft draaien?

Heb wel meegemaakt dat de fan nog loopt, als motor afgezet wordt en fan draait nog, functioneert deze als dynamo, waardoor de motor door blijft lopen. Vaak bij een 'hobbybob' aansluiting van de fan :)
Het is echt de startmotor die rondgaat.
Je hoort ook dat kutgeluid als je je auto wil starten als hij al draait.

Heb vandaag uit de witte donor-GTT het contactslot gehaald.
Morgen even de stekkers van het slot in de blauwe GTT erafhalen en daarna de accu aansluiten.
Als het stil blijft zit het probleem dus in mn contactslot.
Gaat de startmotor alsnog draaien, dan zit het probleem waarschijnlijk ergens anders...
Menno schreef: Ik zou de bedrading bij de startmotor eens checken. Zou een gesmolten draad kunnen zijn.
Daar heb ik ook al aan gedacht, als dat zo is gaat de hele kabelboom eruit en komt er een nieuwe in, las laatst ergens dat die nog te koop zijn?
In 20 jaar tijd is er al aardig wat verneukt in die kabelboom....
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

Sinner schreef:Hier maar een keertje proberen :)

[img]http://i36.tinypic.com/2n6hld4.jpg[/img]
Je ziet de slangen ook gedraaid zitten...

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies werkt qua slangen bij originele aansluiting op de actuator? Hoe ik het bekijk staat er op beide slangen druk? Of heb ik het mis...
Niemand? :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou vooruit nog maar een keertje...

Het is een systeem wat best handig in elkaar zit, het zorgt ervoor dat de turbodruk over de hele range aardig gelijk blijft en in hoge toeren de wastegate iets extra dichtduwt doordat er overdruk in de elbow&downpipe ontstaat, om die te kunnen overwinnen sturen ze de actuator weer dicht.
Daar is die 2e slangkoppeling met aansluiting op de elbow voor.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

VH-81-JG Een paar maanden geleden hing er volgens mij een ander prijskaartje aan... In welk topic hadden we het ook alweer over afschrijving?! (0)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

:p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ook een leuk ding, al zijn de foto's niet echt veelzeggend. :P

http://link.marktplaats.nl/203522690
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ht heeft wel een dumpvalve. En die hoor je goed met dat open dak. (0) :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Merijn, das de oude van JW... ZX-59-HL, zie;

http://www.5gt.nl/image/tid/24
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Vandaag contactslot losgehaald.
Zodra de pool echter weer op de accu gezet wordt gaat de startmotor nog steeds ronddraaien. De bekabeling naar de startmotor nagekeken maar daar zie ik niets raars aan, niets gesmolten ofzo.

Denk dat het startrelais blijft hangen ofzo.
Morgen maar eens verder kijken.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Weet je echt 100% zeker dat de bedrading goed zit op de startmotor??

Als de +50 (aanstuur stroom vanaf contactslot) op de starter contact maakt met de hoofdstroomkabel gaat de startmotor ook draaien als je de accu aansluit.
R5GTT. Drive it like you stole it
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

-PAZ- schreef:Weet je echt 100% zeker dat de bedrading goed zit op de startmotor??

Als de +50 (aanstuur stroom vanaf contactslot) op de starter contact maakt met de hoofdstroomkabel gaat de startmotor ook draaien als je de accu aansluit.
Opgelost!!! :bang:

Heb gekeken of de draden goed gemonteerd zaten op de startmotor.
Alles zat gewoon goed vast, alleen lag er een M6-moertje tussen de stuurstroom en de hoofdstroom :~

Gelijk even de "race"-pedalen verwijderd en de originele rubbers er weer opgezet :smoke:

Ben ook goede stoelen aan het bouwen.
Had nog 4 phase-II stoelen staan, 2 bijrijders- en 2 bestuurdersstoelen.
Één stoel al af, echt als nieuw! Andere eerdaags fff in elkaar zetten.
Stoelbekleding eventueel handwassen op 30 graden ofzo?

:biertjuh:
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

kan iemand mij vertellen hoe de mistlampen van een PH1 gemonteerd worden in de voorbumper? heb je daar ook een framepje voor nodig ofzo?
ik heb nwe mistlampen aangeschaft (via marktplaats) maar ik zie niet direct hoe ik ze nou vast kan zetten :~
Plaats reactie