Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
kopen ?Steven schreef: zeker voor hoge toeren + Reno, is dat toch wel een must m.i.

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing026.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Waarom zou je hem van de hand doen dan? 
Je bent wederom goed bezig ronald!!!
En steef: 25 euro per uur

Je bent wederom goed bezig ronald!!!
En steef: 25 euro per uur

Omdat dit een ding is dat graag hoerig hoge toeren draait. Voorlopig hou ik me aan het plan hem zelf te gebruiken maar met een geblazen motor draai je nooit zoveel toeren. Dus wat is wijsheid ? Die kruk levert aardig wat geld op in de handel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Helemaal waar! Ik ben blij met mijn blokje
zal prima presteren met mijn doeleinde. 


technotrans veendam daar heb ik mijn afgedraaide krukas en afgedraaid vliegwiel laten balanceren.
kost echt een schijntje daar
kost echt een schijntje daar

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Krukas en vliegwiel moet ik nog even zien. denk er nog even na.
Voor de geinteresseerden een foto voor het verschil van de originele F7P kleppen en de Peugeot kleppen.
Origineel
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 70-050.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 63-840.jpg[/img]

Voor de geinteresseerden een foto voor het verschil van de originele F7P kleppen en de Peugeot kleppen.

Origineel
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 70-050.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 63-840.jpg[/img]
Jezus!! Daar kan je poffertjes op bakken 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Meer lucht naar binnen zien te krijgen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
volgens mij kan ik daar zelfs nog antwoord op geven, langs de uitlaatklep gaat de verbrandingsafval de uitlaat in, die koekt dus meer aan..Mikey schreef:Nu ik die foto's zo zie; hoe komt het trouwens dat één kant (wat is het, in of uitlaat?) minder aangekoekt is dan de andere kant?
verder:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nu ik zo naar die kleppen kijk twijfel ik zelf ook trouwens 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Is dit wel een voordeel? Hoe groter het kanaal hoe langzamer de lucht, als je hoge toeren wilt draaien wil je de lucht toch juist snel verplaatsen?
Het zijn toch de uitlaatkleppen die groter zijn? ik denk dat luchtsnelheid dan uberhaupt niet interessant is, waarschijnlijk eerder de 'weerstand' die de zuiger heeft bij het wegduwen van de uitlaatgassen..
maargoed wat weet ik
maargoed wat weet ik

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hoe kom je daar nou weer bij..Mikey schreef:Het zijn toch de uitlaatkleppen die groter zijn? ik denk dat luchtsnelheid dan uberhaupt niet interessant is, waarschijnlijk eerder de 'weerstand' die de zuiger heeft bij het wegduwen van de uitlaatgassen..
maargoed wat weet ik


Kop heeft er overigens al opgezeten en doet het prima

Ronald1916V schreef:Hoe kom je daar nou weer bij..Mikey schreef:Het zijn toch de uitlaatkleppen die groter zijn? ik denk dat luchtsnelheid dan uberhaupt niet interessant is, waarschijnlijk eerder de 'weerstand' die de zuiger heeft bij het wegduwen van de uitlaatgassen..
maargoed wat weet ikTen eerste zijn enkel de inlaatkleppen groter, het heeft natuurlijk weinig nut om alleen de uitlaatkleppen te vergroten aangezien de gassen de cilinder toch wel er uit gaan als de zuiger naar boven komt. met tegenstelling tot de inlaatkleppen die het moeten aanzuigen en met grotere kleppen gaat dat nou eenmaal makkelijker.
![]()
Kop heeft er overigens al opgezeten en doet het prima
Ronald, het was een veronderstelling. Ik bedacht me dat het theoretisch meer zin heeft om grotere uitlaatkleppen te hebben (en ik dacht dus het de uitlaatkleppen waren). Want koude lucht + een beetje benzine heeft (denk ik) minder volume dan uitgezette uitlaatgassen..
maar nogmaals, ik zit niet diep in dit wereldje. kan het dus totaal mis hebben..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
aan de andere kant, te kleine uitlaatkleppen zijn ook weer nadelig omdat het uitpersen van de uitlaatgassen teveel energie en dus vermogen vreet... 
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geloof me, mooier dan dit ga je het niet krijgen. 
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Uitlaatkleppen zijn standaard F7P/R kleppen.Mikey schreef:Met hoeveel mm diameter uitlaat rij je voor de rest?

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik had vanmiddag niet zo heel erg veel te doen dus heb de motor maar even uit de 19 gehaald.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 74-840.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 522-60.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 49-860.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 96-430.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 21-530.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 74-840.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 522-60.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 49-860.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 96-430.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 21-530.jpg[/img]
Bedoelde eigenlijk je werkelijke uitlaatRonald1916V schreef:Uitlaatkleppen zijn standaard F7P/R kleppen.Mikey schreef:Met hoeveel mm diameter uitlaat rij je voor de rest?

Geen id wat er voor een 19 beschikbaar is, maar 50mm lijkt me een beperking..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geen idee nog wat voor uitlaat er onder komt, wel wat anders aangezien dit om de haverklap scheurt of doorschuurt. wil niet veel meer herrie er in in ieder geval. zit nu al aardig op de grens wat betreft geluid. 

Gaat het dan toch echt gebeuren dit jaar? 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, 't is altijd afwachten natuurlijk. dat de motor er uit is wil nog niet zeggen dat volgende week een andere motor er in zit. er zit eerst nog wat laswerk aan de carosserie aantutuur schreef:Gaat het dan toch echt gebeuren dit jaar?
