Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Pff dan kan ik m'n Clio ook wel eens laten poetsen (door Tutuur)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Steven schreef: zeker voor hoge toeren + Reno, is dat toch wel een must m.i.
kopen ? :p
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing026.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das een P-as toch? Nah moet wel 2 liter zijn.

Maareh 150 euro, morgen ophalen :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Nope, F7R
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja en nu antwoord op die andere vraag hehe
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Verwacht je daar echt een antwoord op ? :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou 200 dan :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

aan dit tempo nog 16 posts te gaan, dan mag je ze ophalen :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Waarom zou je hem van de hand doen dan? :p

Je bent wederom goed bezig ronald!!!

En steef: 25 euro per uur :+
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Omdat dit een ding is dat graag hoerig hoge toeren draait. Voorlopig hou ik me aan het plan hem zelf te gebruiken maar met een geblazen motor draai je nooit zoveel toeren. Dus wat is wijsheid ? Die kruk levert aardig wat geld op in de handel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Helemaal waar! Ik ben blij met mijn blokje :) zal prima presteren met mijn doeleinde. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

technotrans veendam daar heb ik mijn afgedraaide krukas en afgedraaid vliegwiel laten balanceren.
kost echt een schijntje daar (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Krukas en vliegwiel moet ik nog even zien. denk er nog even na. :)

Voor de geinteresseerden een foto voor het verschil van de originele F7P kleppen en de Peugeot kleppen. :)

Origineel
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 70-050.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 63-840.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jezus!! Daar kan je poffertjes op bakken :lol:
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Ok... ik ben een leek op dit gebied... voordeel is?? :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Meer lucht naar binnen zien te krijgen ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Nu ik die foto's zo zie; hoe komt het trouwens dat één kant (wat is het, in of uitlaat?) minder aangekoekt is dan de andere kant?

verder: :worship:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Mikey schreef:Nu ik die foto's zo zie; hoe komt het trouwens dat één kant (wat is het, in of uitlaat?) minder aangekoekt is dan de andere kant?

verder: :worship:
volgens mij kan ik daar zelfs nog antwoord op geven, langs de uitlaatklep gaat de verbrandingsafval de uitlaat in, die koekt dus meer aan..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Dacht ik het niet..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nu ik zo naar die kleppen kijk twijfel ik zelf ook trouwens :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

MartijnG schreef:Meer lucht naar binnen zien te krijgen ;)
als je stokken het verpompt krijgen :D
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Is dit wel een voordeel? Hoe groter het kanaal hoe langzamer de lucht, als je hoge toeren wilt draaien wil je de lucht toch juist snel verplaatsen?
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Het zijn toch de uitlaatkleppen die groter zijn? ik denk dat luchtsnelheid dan uberhaupt niet interessant is, waarschijnlijk eerder de 'weerstand' die de zuiger heeft bij het wegduwen van de uitlaatgassen..

maargoed wat weet ik :)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mikey schreef:Het zijn toch de uitlaatkleppen die groter zijn? ik denk dat luchtsnelheid dan uberhaupt niet interessant is, waarschijnlijk eerder de 'weerstand' die de zuiger heeft bij het wegduwen van de uitlaatgassen..

maargoed wat weet ik :)
Hoe kom je daar nou weer bij.. :~ Ten eerste zijn enkel de inlaatkleppen groter, het heeft natuurlijk weinig nut om alleen de uitlaatkleppen te vergroten aangezien de gassen de cilinder toch wel er uit gaan als de zuiger naar boven komt. met tegenstelling tot de inlaatkleppen die het moeten aanzuigen en met grotere kleppen gaat dat nou eenmaal makkelijker. :)

Kop heeft er overigens al opgezeten en doet het prima :worship:
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Ronald1916V schreef:
Mikey schreef:Het zijn toch de uitlaatkleppen die groter zijn? ik denk dat luchtsnelheid dan uberhaupt niet interessant is, waarschijnlijk eerder de 'weerstand' die de zuiger heeft bij het wegduwen van de uitlaatgassen..

maargoed wat weet ik :)
Hoe kom je daar nou weer bij.. :~ Ten eerste zijn enkel de inlaatkleppen groter, het heeft natuurlijk weinig nut om alleen de uitlaatkleppen te vergroten aangezien de gassen de cilinder toch wel er uit gaan als de zuiger naar boven komt. met tegenstelling tot de inlaatkleppen die het moeten aanzuigen en met grotere kleppen gaat dat nou eenmaal makkelijker. :)

Kop heeft er overigens al opgezeten en doet het prima :worship:

Ronald, het was een veronderstelling. Ik bedacht me dat het theoretisch meer zin heeft om grotere uitlaatkleppen te hebben (en ik dacht dus het de uitlaatkleppen waren). Want koude lucht + een beetje benzine heeft (denk ik) minder volume dan uitgezette uitlaatgassen..

maar nogmaals, ik zit niet diep in dit wereldje. kan het dus totaal mis hebben..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

aan de andere kant, te kleine uitlaatkleppen zijn ook weer nadelig omdat het uitpersen van de uitlaatgassen teveel energie en dus vermogen vreet... :wink:
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

dat bedoel ik ;)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geloof me, mooier dan dit ga je het niet krijgen. :wink:
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Met hoeveel mm diameter uitlaat rij je voor de rest?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mikey schreef:Met hoeveel mm diameter uitlaat rij je voor de rest?
Uitlaatkleppen zijn standaard F7P/R kleppen. :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Ronald1916V schreef:
Mikey schreef:Met hoeveel mm diameter uitlaat rij je voor de rest?
Uitlaatkleppen zijn standaard F7P/R kleppen. :)
Bedoelde eigenlijk je werkelijke uitlaat :lol:
Geen id wat er voor een 19 beschikbaar is, maar 50mm lijkt me een beperking..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geen idee nog wat voor uitlaat er onder komt, wel wat anders aangezien dit om de haverklap scheurt of doorschuurt. wil niet veel meer herrie er in in ieder geval. zit nu al aardig op de grens wat betreft geluid. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gaat het dan toch echt gebeuren dit jaar? :p
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Gaat het dan toch echt gebeuren dit jaar? :p
Nah, 't is altijd afwachten natuurlijk. dat de motor er uit is wil nog niet zeggen dat volgende week een andere motor er in zit. er zit eerst nog wat laswerk aan de carosserie aan :)
Plaats reactie