[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

minimaal treksterkte 10.9. De rest draai je zowieso verrot. Misschien overbodig, maar had je dat niet beter kunnen doen toen die as er nog niet onder zat (I)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Liefst 12.9 bout en dan een praxxis verlengmoer :)
Anders heeft Merijn nog bakbouten (10.9) genoeg hehe

Ook wel handig om de achteras even op te krikken en dempers even los te maken en em zo een weekje te laten 'uithangen' met bijv de wielen er nog aan op 2 kriksteuntjes, dan komt ie een stuk makkelijker los.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tom schreef:minimaal treksterkte 10.9. De rest draai je zowieso verrot. Misschien overbodig, maar had je dat niet beter kunnen doen toen die as er nog niet onder zat (I)
Achteraf is het mooi wonen, he... ;)

Maar bedankt voor de tips!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ach ja, je hebt er ook niet zo heel lang de tijd voor gehad (0) :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Precies... Dat krijg je van al dat gehaast.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en je weet wat ze zeggen he; "Haastige spoed is zelden goed" :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

achteraf kijk je 'n koe in de kont...
5GTT & clio II 1.6 16v
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

moker!
doet wonderen.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik heb daar een speciale trekker voor... kan je anders mss bij de dealer vragen of je die even mag lenen :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zo'n dealer slagtrekker met een gewicht wat je heen en weer ramt van ongeveer 10 cm lang?

Daar gaat het met een beetje pech al niet mee lukken is mijn ervaring :(

Die mogelijkheid met sterke versnellingsbakbout met treksterkte 10.9 of nog een slagje sterker bij voorkeur gaat echt 100 makkelijker is m'n ervaring, bovendien krijg je daar geen zere klauwen van :P
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

benodigheden: los-schroefdraad, weet effe niet welke maat, flinke dop die iets groter is dan je torsie - as. verlengde moer en ringen.

dan..... schroefdraad in je as schroeven, schroefdraad door het gat van je dop steken, ringen eroverheen, verlengde moer erop en schroeven maar!!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

~thijs~ schreef:benodigheden: los-schroefdraad, weet effe niet welke maat, flinke dop die iets groter is dan je torsie - as. verlengde moer en ringen.

dan..... schroefdraad in je as schroeven, schroefdraad door het gat van je dop steken, ringen eroverheen, verlengde moer erop en schroeven maar!!
M10 :D
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Tenks, en je weet niet toevallig welke dop maat :wink: :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

kan ook gewoon met een bout hoor, die zijn makkelijk in fatsoenlijke sterktes te krijgen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

klopt, en ik moet beter lezen aangezien alles er al staat :(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

draadeind is veiliger aangezien je deze helemaal in de as kunt draaien en dus minder risico loopt het draad uit de as vandaan te trekken waarna je helemaal genaaid bent :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Onzin. Een bout van een cm 10 is meer dan lang zat. compleet draadeind is gewoon onnodig.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou met de verlengmoer (die wat minder snel aan puin draait) heb je wel wat extra overlengte nodig, maargoed je kan ook de boutkop er even afkieperen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is geen onzin, je hebt ook een vergrotende trap als in: veilig en veiliger....
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heb gewoon een 10.9 met moer gebruikt, met wat 8mm stalen plaatjes ertussen en een dop 32 ofzo. Nog geen problemen mee gehad tot nu toe :grin: Binnenkort nog eens testen of het nog steeds goed werkt.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik moet ook nog aan het verlagen, hopen dat ie beetje los wil komen....
niet aan gedacht om ze los te beuken toen de as nog los lag :(
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mij ging t elke x nog goed me bakbout en een moer van de bak,

niets geen plaatjes en ook geen skirts eraf, met goede lengte kan t net.

draadeind is echt niet nodig en idd moeilijk in 10.9 te krijgen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, vandaag was de dag des oordeels, wat betreft de verlaging...;)

In 10 minuten waren allebei de torsiestaven los. Het stelt inderdaad geen zak voor en ik vraag me af hoe vast gerot ze kunnen zitten... :S Ik moest wel wat kracht zetten, maar eigenlijk kwamen ze heel makkelijk los. 3 centimeter naar beneden gegooid en de boel weer vastgezet, met het nodige kopervet... :grin:

Ziet er een stuk beter uit!

Verder nog bezig geweest met de skirts en wielkastverbreders, maar dat kreeg ik alleen niet voor elkaar. Ik was bang dat de skirts zouden beschadigen, dus dat moet ik volgende keer samen met iemand anders maar effe doen.

More to come...
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zie je nou dat het simpel was, druktemaker. :lol: :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niks druktemaker... Jullie maken me allemaal bang. :P ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

bij mij gingen ze er ook zo uit, had ook verwacht dat het moeilijker zou gaan :lol: alleen hoeveel verlaging is nu 1 tandje?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Geen idee... Ik heb gewoon vooraf gemeten op een fixed punt (liefst boven natuurlijk :P ) en daar 3 cm vanaf gehaald en omhoog gekrikt.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb van te voren een centerpunt op as en huis geslagen, heb em nu 1 tandje versteld maar dit scheelt bij mij toch best veel :lol:
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

't mag ook wel 'n keertje meezitten toch? (Y)
5GTT & clio II 1.6 16v
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's ook weer zo... :D Alleen nu betwijfel of ik het wel laag genoeg vind. :S

@Steven: wrijf het er nog maar een keer in. ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nu de as probleemloos los is geweest kan je hem altijd weer doen toch (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ah super toch? (Y) Bij mij was het ook zo binnen 10 minuten los.
Merijn schreef:of ik het wel laag genoeg vind. :S
Ik had niet aftekend en had het zo gedaan, toen lag de dorpel nog 2 cm boven de grond, rijdt ook niet lekker rijdt me 8)

Toen weer omhoog en 2 tandjes omhoog

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... ium%29.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De mijne ligt een stukkie hoger dan dit, maar wel netjes op hoogte met de voorkant, dus wat dat betreft is het goed... Misschien op termijn maar eens een ander setje veren scoren of zo. Maareh, eerst maar eens rijden met dat hok. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Merijn schreef:Da's ook weer zo... :D Alleen nu betwijfel of ik het wel laag genoeg vind. :S

@Steven: wrijf het er nog maar een keer in. ;)
Is goed, ik neem de vaseline wel mee dan :D

Drop it down bitch! -5/-6 zoeken dan maar 8)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Pffff... Na een heerlijk hectische dag, net op tijd bij de garage aangekomen om daar Rob al aan te treffen. Ik was al gestresst, maar deze avond heeft mijn geduld aardig op de proef gesteld.. Gelukkig kreeg ik een koud biertje, anders had ik naar buiten gerold en in de fik gezet. Rob en Geert (garagehouder) hadden meegeholpen, dat is zeker...

Maar goed, wat is er wel gelukt? De remklauw RA monteren. Eindelijk is deze wel goed... De voorbumper, grille, knippers, intercooler, kapjes hier en daar...

We zijn bezig geweest met de skirts. De pinnetjes waar de klemmen op komen te zitten, zitten niet helemaal op de juiste plaats. Aan de rechterkant zitten ze een milimeter of 2 te hoog, waardoor de deur niet meer open kan. Aan de linkerkant zitten ze bijna allemaal een kleine centimeter te ver naar achteren. Past niet... Godverdoeme... :@

Daarnaast is CGB nog steeds niet in staat alle spullen te leveren en wat ze leveren is lang niet altijd het juiste. Altijd leuk, die groupbuys uit het buitenland... Mij niet meer gezien, de komende tijd!

Maareh, toch een big thank you voor Rob die wel de rust wist te bewaren... Bedankt voor je hulp, man. I owe you one (of 2... )!

Nu ga ik er nog 2 gouden vrienden inschudden en mijn nest in... :gun:
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 27 mei 2009 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie