[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
Liefst 12.9 bout en dan een praxxis verlengmoer 
Anders heeft Merijn nog bakbouten (10.9) genoeg hehe
Ook wel handig om de achteras even op te krikken en dempers even los te maken en em zo een weekje te laten 'uithangen' met bijv de wielen er nog aan op 2 kriksteuntjes, dan komt ie een stuk makkelijker los.

Anders heeft Merijn nog bakbouten (10.9) genoeg hehe
Ook wel handig om de achteras even op te krikken en dempers even los te maken en em zo een weekje te laten 'uithangen' met bijv de wielen er nog aan op 2 kriksteuntjes, dan komt ie een stuk makkelijker los.
Achteraf is het mooi wonen, he...Tom schreef:minimaal treksterkte 10.9. De rest draai je zowieso verrot. Misschien overbodig, maar had je dat niet beter kunnen doen toen die as er nog niet onder zat

Maar bedankt voor de tips!
moker!
doet wonderen.
doet wonderen.
Zo'n dealer slagtrekker met een gewicht wat je heen en weer ramt van ongeveer 10 cm lang?
Daar gaat het met een beetje pech al niet mee lukken is mijn ervaring
Die mogelijkheid met sterke versnellingsbakbout met treksterkte 10.9 of nog een slagje sterker bij voorkeur gaat echt 100 makkelijker is m'n ervaring, bovendien krijg je daar geen zere klauwen van
Daar gaat het met een beetje pech al niet mee lukken is mijn ervaring

Die mogelijkheid met sterke versnellingsbakbout met treksterkte 10.9 of nog een slagje sterker bij voorkeur gaat echt 100 makkelijker is m'n ervaring, bovendien krijg je daar geen zere klauwen van

benodigheden: los-schroefdraad, weet effe niet welke maat, flinke dop die iets groter is dan je torsie - as. verlengde moer en ringen.
dan..... schroefdraad in je as schroeven, schroefdraad door het gat van je dop steken, ringen eroverheen, verlengde moer erop en schroeven maar!!
dan..... schroefdraad in je as schroeven, schroefdraad door het gat van je dop steken, ringen eroverheen, verlengde moer erop en schroeven maar!!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
M10~thijs~ schreef:benodigheden: los-schroefdraad, weet effe niet welke maat, flinke dop die iets groter is dan je torsie - as. verlengde moer en ringen.

Project: GTT Blue Sport
Tenks, en je weet niet toevallig welke dop maat

klopt, en ik moet beter lezen aangezien alles er al staat 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Heb gewoon een 10.9 met moer gebruikt, met wat 8mm stalen plaatjes ertussen en een dop 32 ofzo. Nog geen problemen mee gehad tot nu toe
Binnenkort nog eens testen of het nog steeds goed werkt.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
mij ging t elke x nog goed me bakbout en een moer van de bak,
niets geen plaatjes en ook geen skirts eraf, met goede lengte kan t net.
draadeind is echt niet nodig en idd moeilijk in 10.9 te krijgen..
niets geen plaatjes en ook geen skirts eraf, met goede lengte kan t net.
draadeind is echt niet nodig en idd moeilijk in 10.9 te krijgen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zo, vandaag was de dag des oordeels, wat betreft de verlaging...
In 10 minuten waren allebei de torsiestaven los. Het stelt inderdaad geen zak voor en ik vraag me af hoe vast gerot ze kunnen zitten...
Ik moest wel wat kracht zetten, maar eigenlijk kwamen ze heel makkelijk los. 3 centimeter naar beneden gegooid en de boel weer vastgezet, met het nodige kopervet... 
Ziet er een stuk beter uit!
Verder nog bezig geweest met de skirts en wielkastverbreders, maar dat kreeg ik alleen niet voor elkaar. Ik was bang dat de skirts zouden beschadigen, dus dat moet ik volgende keer samen met iemand anders maar effe doen.
More to come...

In 10 minuten waren allebei de torsiestaven los. Het stelt inderdaad geen zak voor en ik vraag me af hoe vast gerot ze kunnen zitten...

Ziet er een stuk beter uit!
Verder nog bezig geweest met de skirts en wielkastverbreders, maar dat kreeg ik alleen niet voor elkaar. Ik was bang dat de skirts zouden beschadigen, dus dat moet ik volgende keer samen met iemand anders maar effe doen.
More to come...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ah super toch?
Bij mij was het ook zo binnen 10 minuten los.
Toen weer omhoog en 2 tandjes omhoog
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... ium%29.jpg[/img]

Ik had niet aftekend en had het zo gedaan, toen lag de dorpel nog 2 cm boven de grond, rijdt ook niet lekker rijdt meMerijn schreef:of ik het wel laag genoeg vind.

Toen weer omhoog en 2 tandjes omhoog
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... ium%29.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
De mijne ligt een stukkie hoger dan dit, maar wel netjes op hoogte met de voorkant, dus wat dat betreft is het goed... Misschien op termijn maar eens een ander setje veren scoren of zo. Maareh, eerst maar eens rijden met dat hok. 

Is goed, ik neem de vaseline wel mee danMerijn schreef:Da's ook weer zo...Alleen nu betwijfel of ik het wel laag genoeg vind.
@Steven: wrijf het er nog maar een keer in.

Drop it down bitch! -5/-6 zoeken dan maar

Pffff... Na een heerlijk hectische dag, net op tijd bij de garage aangekomen om daar Rob al aan te treffen. Ik was al gestresst, maar deze avond heeft mijn geduld aardig op de proef gesteld.. Gelukkig kreeg ik een koud biertje, anders had ik naar buiten gerold en in de fik gezet. Rob en Geert (garagehouder) hadden meegeholpen, dat is zeker...
Maar goed, wat is er wel gelukt? De remklauw RA monteren. Eindelijk is deze wel goed... De voorbumper, grille, knippers, intercooler, kapjes hier en daar...
We zijn bezig geweest met de skirts. De pinnetjes waar de klemmen op komen te zitten, zitten niet helemaal op de juiste plaats. Aan de rechterkant zitten ze een milimeter of 2 te hoog, waardoor de deur niet meer open kan. Aan de linkerkant zitten ze bijna allemaal een kleine centimeter te ver naar achteren. Past niet... Godverdoeme...
Daarnaast is CGB nog steeds niet in staat alle spullen te leveren en wat ze leveren is lang niet altijd het juiste. Altijd leuk, die groupbuys uit het buitenland... Mij niet meer gezien, de komende tijd!
Maareh, toch een big thank you voor Rob die wel de rust wist te bewaren... Bedankt voor je hulp, man. I owe you one (of 2... )!
Nu ga ik er nog 2 gouden vrienden inschudden en mijn nest in...
Maar goed, wat is er wel gelukt? De remklauw RA monteren. Eindelijk is deze wel goed... De voorbumper, grille, knippers, intercooler, kapjes hier en daar...
We zijn bezig geweest met de skirts. De pinnetjes waar de klemmen op komen te zitten, zitten niet helemaal op de juiste plaats. Aan de rechterkant zitten ze een milimeter of 2 te hoog, waardoor de deur niet meer open kan. Aan de linkerkant zitten ze bijna allemaal een kleine centimeter te ver naar achteren. Past niet... Godverdoeme...

Daarnaast is CGB nog steeds niet in staat alle spullen te leveren en wat ze leveren is lang niet altijd het juiste. Altijd leuk, die groupbuys uit het buitenland... Mij niet meer gezien, de komende tijd!
Maareh, toch een big thank you voor Rob die wel de rust wist te bewaren... Bedankt voor je hulp, man. I owe you one (of 2... )!
Nu ga ik er nog 2 gouden vrienden inschudden en mijn nest in...

Laatst gewijzigd door Merijn op wo 27 mei 2009 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.