Dennis' Gtt --- VERKOCHT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Niet op moment vastgezet en boutgaten in de trekhaak uitgelubberd ??
Wel een domper op de reis...
Wel een domper op de reis...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
De kop van beide bouten zijn afgebroken, vorig jaar is het wel goed gegaan. Waarschijnlijk omdat de auto zo stug is komt er veel meer kracht op de kogel bij hobbels enzo.
Tom, de versterkingsbeugels etc. zijn krom doordat ie op 2 bouten heeft zitten wrikken.
Tom, de versterkingsbeugels etc. zijn krom doordat ie op 2 bouten heeft zitten wrikken.
En de caravan staat nog ergens in frankrijk zonder een eigenaar??
De auto loopt nog steeds niet lekker nadat ik het spagetti spruitdtuk gemonteerd heb. Hij liep eerst slecht stationair en miste wat druk naar mijn idee, toen kwam ik er achter dat hij valse lucht aanzoog via zijn carterventilatie. Erg vreemd, heb alles alleen los gehaald en schoon gemaakt. Maargoed, dit afgedopt en daarmee was het probleem opzich opgelost. Vlak erna een piepend geluid hoorbaar bij warme motor, ik vermoed een lagertje in de dynamo, maar dat staat er los van.
Wat ik nu wel merk is dat ik af en toe na flink door trekken een mooi blauw pluimpje achterlaat, maar niet bij het gas los laten ofzo. Kan dat komen doordat de carterventilatie nu afgedopt is en hij de overdruk via zijn zuigerveren ofzo eruit gooit? Heeft iemand een schema of foto's hoe de carterventilate hoort te lopen?
Wat ik nu wel merk is dat ik af en toe na flink door trekken een mooi blauw pluimpje achterlaat, maar niet bij het gas los laten ofzo. Kan dat komen doordat de carterventilatie nu afgedopt is en hij de overdruk via zijn zuigerveren ofzo eruit gooit? Heeft iemand een schema of foto's hoe de carterventilate hoort te lopen?
Carterventilatie afdoppen? Ben je helemaal gek, snel weer open. Je mag wel een slang erop zetten die eindigt in een fles ofzo, maar dat kun je nooit afdoppen.
Beste is toch een die zuignippel op je inlaatspruitstuk erbij aansluiten. Dan zuigt ie af en toe ook mooi af.
Verder klinkt het toch alsof de inlaatzijde van t spruitstuk lekt. Zit dan maar 1 ding op, dat is nieuwe pakking en ALLE boutjes netjes aan te draaien.
Beste is toch een die zuignippel op je inlaatspruitstuk erbij aansluiten. Dan zuigt ie af en toe ook mooi af.
Verder klinkt het toch alsof de inlaatzijde van t spruitstuk lekt. Zit dan maar 1 ding op, dat is nieuwe pakking en ALLE boutjes netjes aan te draaien.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Waaruit concludeer jij dat hij lucht via de carterventilatie aanzuigt dan?
Heb je gewoon weer een standaard spruitstukpakking terug gemonteerd en zijn alle tapeinden/moertjes nog goed aangedraaid? Spruitstuk is het enige wat je los gehad hebt denk ik? Of heb je er nog meer afgehad?
Heb je gewoon weer een standaard spruitstukpakking terug gemonteerd en zijn alle tapeinden/moertjes nog goed aangedraaid? Spruitstuk is het enige wat je los gehad hebt denk ik? Of heb je er nog meer afgehad?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik had zo'n los filtertje erop zitten en ik hoorde 'm zuigen. Als ik mijn hand erom deed liep ie wel mooi stationair. Inlaatspruitstuk enzo is natuurlijk los geweest anders kom je er niet bij, maar wel een nieuwe, versterkte pakking ertussen gedaan natuurlijk.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
zo'n filtertje is ook geen sucses hoor..
zat op mijn gele ook.
ding rookte bij koude motor
dus klepseals of turbo werden verdacht.
enkel bleek dus dat filter verstopt(verzadigd)te zijn.
ik heb m nu gewoon open,moet er nog een flesje of iets aan hangen
zat op mijn gele ook.
ding rookte bij koude motor
dus klepseals of turbo werden verdacht.
enkel bleek dus dat filter verstopt(verzadigd)te zijn.
ik heb m nu gewoon open,moet er nog een flesje of iets aan hangen
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zou het iets te maken kunnen hebben met die restrictie die in de carterventilatieslang zit? Die plastic vernauwing?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Is die niet gewoon gaar? Dan zuigt ie constant valse lucht door je ventilatiesysteem...Steven schreef: Beste is toch die zuignippel op je inlaatspruitstuk erbij aansluiten. Dan zuigt ie af en toe ook mooi af.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja zit een keerklep in, hoort maar 1 kant op te gaan.DennisT schreef:Kan de nippel die op mijn inlaatspruitstuk zit dan kapot zijn? Is dat een soort van klepje ofzo? Nog even gekeken net, maar alle slangen zitten goed.
testen is makkelijk, ding er voorzichtig uit halen en dan er aan zuigen+blazen, ding hoort dan maar 1 kant op lucht door te laten.

Project: GTT Blue Sport
Daar lijkt het wel op ja.
Ik weet niet hoe het werkt maar de ene van je rembekrachtiger moet iig zo werken..
Ik weet niet hoe het werkt maar de ene van je rembekrachtiger moet iig zo werken..
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
in de slang van het T-Stuk (wat naast je carb. zit) en naar de achterkant van je inlaatspruitstuk gaat moet een restriktor zitten met een doorgang van 1,7 MM.
wat je ook kan doen om het te proberen is die slang iets plat knijpen.
ik had het zelfde na het uitwisselen van slangen toen liep die voor geen meter ik heb toen een gaatje geboord in een bout en deze in de slang vast gezet.
wat je ook kan doen om het te proberen is die slang iets plat knijpen.
ik had het zelfde na het uitwisselen van slangen toen liep die voor geen meter ik heb toen een gaatje geboord in een bout en deze in de slang vast gezet.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
oja en je hoord hem dan blazen/gorgelen door de carterventalatie.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Zo, een gloednieuwe dynamo heb ik alweer liggen. De oude bleek toch wel gaar te zijn, lagertje verrot en de diodes waren ook niet helemaal fris meer. Ook maar gelijk een nieuw riempje erom voor die paar euro, dan zit dat weer helemaal fris!
Ik heb nu een plastic busje met een gaatje erin gemaakt, eens proberen of ie nu wel weer lekker loopt!
Ik heb nu een plastic busje met een gaatje erin gemaakt, eens proberen of ie nu wel weer lekker loopt!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
weet het bijna wel zeker!!!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Zo, gisteren de nieuwe dynamo gemonteerd en de vernauwing in de carterventilatieslang gezet. Loopt weer als een zonnetje nu
Nog niet echt kunnen merken of het veel winst geeft dat spruitstuk, de weg was nat dus in 2e versnelling geen grip en in de 3e was het ook maar net aan
De pakking tussen turbo en elbow lekt nog steeds een heel klein beetje helaas, maar het is zo'n hoerenklus om dat ding los te krijgen dat ik daar voorlopig wel even vrede mee heb. Wil toch nog een keertje een volledig rvs elbow + downpipe hebben.
Nu alleen nog helemaal poetsen (krijg een doos vol Meguiars spullen) voor 17 september, sta dan op een Oldtimer festival in Huizen!


Nu alleen nog helemaal poetsen (krijg een doos vol Meguiars spullen) voor 17 september, sta dan op een Oldtimer festival in Huizen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dus toch die vernauwing?! Mooi dat ie weer normaal loopt 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Voor de mensen die zaterdag 17 september nog niks te doen hebben:
http://oldtimershuizen.nl/index.htm
http://oldtimershuizen.nl/index.htm
Gister op het spontane idee gekomen om samen met mijn vriendin een weekendje naar Frankrijk te gaan, en gtt mag deze keer met de eer strijken
Ik zal proberen om wat mooie foto's te scoren in z'n geboorteland!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gaaf !!! Have fun.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Leuk! Benieuwd naar je (foto) reportage!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
En of de auto er ook net zo veel van geniet
5 al een stukje omhoog gegooid?
Veel plezier he!!

5 al een stukje omhoog gegooid?
Veel plezier he!!
Zo, weer thuis! Toch bijna 1000 km gereden, en zonder problemen! Enige minpuntje waren sommige binnendoor wegen, er staan vast weer mooie strepen op het subframe
Een hoop duimpjes gekregen op de snelweg en er zullen een hoop mensen kramp in hun nek hebben na dit weekend
Blijft echt ontzettend leuk om al die mensen te zien kijken als je 'm ergens pakeert! Foto's volgen!


Jah! Kom op met die foto's!!



Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...