Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tim schreef:Iets met middlename ;)
Tim Bottemaene? :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Whahahaha :D
Kom daar nooit meer maar is het nog steeds zo op z'n tijd? :P
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tim schreef:Whahahaha :D
Kom daar nooit meer maar is het nog steeds zo op z'n tijd? :P
Nee, Steve (not me) zwaait de scepter zo nu en dan met botte opmerkingen.
Appie heb ik respect voor sinds die infoavond :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah weinig veranderd dus :)
Baal wel dat ik niet kon die info avond, was erg nuttig geweest!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hoe kan je nou beter 1e paasdag besteden dan je auto uit elkaar halen :D Ik had al een tijdje een mooi spruitstukkie liggen en die moest er vandaag maar eens in komen. Best een kutklus bleek (had dat ook wel verwacht) maar het is uiteindelijk aardig gelukt. Stukkie gereden daarna en merk wel dat ie een stuk sneller op het gas reageert, alleen hij trekt nog iets valse lucht denk ik. 1 moer onderaan het inlaatspruitstuk is echt onmogelijk vast te krijgen en ik denk dat ie daar ook op lekt. Zal 'm eens op de brug zetten en de startmotor er af halen, hopelijk kan ik er dan wel bij met een steeksleutel.

Beetje jammer is alleen dat bij volgas hij niet meer zo rauw klinkt, maar de knallen die nu uit de uitlaat komen maken een hoop goed :D

Paar foto's van vandaag:

[img]http://img849.imageshack.us/img849/4674/afbeelding288.jpg[/img]

Old vs new:

[img]http://img696.imageshack.us/img696/6256/afbeelding289.jpg[/img]

[img]http://img140.imageshack.us/img140/5242/afbeelding290.jpg[/img]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ziet er lekker uit Dennis, welk merk spaghetti is dit..?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Waarom niet meteen in de Heatwrap gezet????

Daar was nu mooi gelegenheid voor (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Volgens het plaatje van Raceland, maar identiek aan de KTR type 2. Ze zullen allemaal uit dezelfde fabriek komen denk ik alleen is deze een stuk goedkoper :beer:

Geloof niet zo in die heatwrap, ooit wel naar aan het zoeken geweest maar lijkt me niet zo erg spannend veel voordelen hebben :)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Toch hoor je veel verhalen over scheuren van die dingen...., wel of niet ingewrapt...
Kost zo'n Raceland..?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

240 heb ik ervoor betaald geloof ik. Deze spruitstukken kunnen wel eens scheuren ja als je de steunen voor de turbo er af haalt, maar mijne zitten er nog mooi op.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bling bling hoor!

De steun onder aan je downpipe heb je ook neem ik aan?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, zie foto...

Heatwrap zou in theorie wel beter zijn. De hitte die het spruitstuk nu uitstraalt is in principe energie die je weggooit die de turbo nodig heeft. Plus dat het wat minder heet onder de kap wordt. Maar ach...standaard gaat het ook goed zonder heatwrap. En het oog wil ook wat ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik heb ergens gelezen dat die heatwrap de kans op scheuren in het spruitstuk juist vergroot. Ik heb de steun aan de onderkant van de downpipe en bij de turbo er nog op zitten.

Ik moest wel een kleine aanpassing doen aan het inlaatspruitstuk omdat ik 'm net niet over 1 tapeind heen kreeg (dat is ook de gene die niet vast zit). Stationair draai ik nu -0,5 Bar, dat was volgens mij eerst -0,7 ofzo. Max druk is nu 1,0 Bar en dat was eerst 1,1 met die "boost creep" naar 1,4 toe. Die heb ik nu trouwens ook niet meer. Ook liep ie wat slecht (laag) stationair en hoor ik een raar fluiterig geluid onder de kap. Alles wijst in de richting van wat valse lucht in de inlaat denk ik?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Dan zou ik toch maar snel dat boutje vast zien te krijgen,anders ligt binnen de kortste keer je spruitstukpakking er tussen uit........als 't al niet gebeurd is... :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Euh is het niet zo dat zo'n uitlaatspruitstuk gewoon totaal geen zin heeft bij een turbo motor.........?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

niet lullig bedoeld Dennis maar denk dat de kwatiteit te wensen overlaat
(zorg in ieder geval dat die spanningsvrij wordt opgehangen)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ach, dan stuur je m toch terug...dat is gewoon een lasfout lijkt mij. Garantiekwestie. Veel toevoegen zal het inderdaad niet ten opzichte van origineel denk ik, maar kan nooit kwaad om te proberen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

MartijnG schreef:Ach, dan stuur je m toch terug...dat is gewoon een lasfout lijkt mij. Garantiekwestie. Veel toevoegen zal het inderdaad niet ten opzichte van origineel denk ik, maar kan nooit kwaad om te proberen (Y)
is geen filmpie van die van mij maar kwam het tegen dus vandaar
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

MartijnG schreef:Ach, dan stuur je m toch terug...dat is gewoon een lasfout lijkt mij. Garantiekwestie. Veel toevoegen zal het inderdaad niet ten opzichte van origineel denk ik, maar kan nooit kwaad om te proberen (Y)
Vrees niet dat het een lasfout is, maargoed garantie is altijd het proberen waard... ware het niet dat het een aardig K-werk is om zo'n ding te vervangen en als het een 2e x gebeurt ben je het ook wel meteen goed zat.

En die spruitstukpakking is ws. al weggefikt ja :D
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hij lekt bij de inlaat hè, niet de uitlaat.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja dan zal ie daar wel lekken. Spuit er eens wat remmenreiniger op in die hoek, dan merk je gauw genoeg waar die lek is.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Kan nog steeds niet om een hoekje kijken Martijn ;) Ik ga vrijdag eerst op wintersport ( :hammer: ) en daarna maar eens verder kijken.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gelukt dus met spoorverbreders :P

ik had al een vermoeden dat je dit ging doen haha
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Vet man!! Caravan verlaagd?? :p :wink:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

ARNO16V schreef:Vet man!! Caravan verlaagd?? :p :wink:
Ging wel even door mijn hoofd heen, maar toch maar niet gedaan :lol: Maar het is een torsieas, die wie weet ooit nog eens 8)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb er ook altijd aan gedacht mocht ik een caravan hebben om er dikke sloffen onder te leggen. Geniaal dit! :worship:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

JP en Martijn nog bedankt trouwens voor de spullen (Y)
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

:lol: ik neem aan dat je de RS er voor hangt.... (aangezien je het in je 5 projecttopic plaatst)

wel effe een complete :foto: van de combinatie maken he (Y)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Heel koel!! Indd wel effe fotootjes maken van het geheel!!

Nog even terugkomend op de uitlaatspruitstuk verhaal. Heatwrap zorgt ervoor dat de hete gassen sneller je uitlaat uit gaan en het blijft koeler onder je motorkap, dus in theorie meer vermogen en, denk ik dan, sneller opspinnen van je turbo
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat kan ik me voorstellen ja, er komt flink wat warmte van dat ding af. Alleen ik heb wel eens gehoord dat door de hogere temperaturen van het spruitstuk het ding juist kan scheuren.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat ligt ook een beetje aan de kwaliteit van het materiaal aan de lassen.

RVS heeft als eigenschap relatief veel uit te zetten bij hogere temperaturen. De kans dat zoiets dus scheurt is wat groter, lijkt me.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zo, weer terug van vakantie. Lekkere vakantie gehad, helaas wel een paar dingetjes met de auto gehad. Paar dingen kon ik zo zelf oplossen, maar 1 ding was toch wat minder:

Na een paar dagen een krakend geluid vanaf de achterkant, maar alleen met de caravan er achter. Beetje vet op de kogel gesmeerd maar dat hielp ook niet. Nog een paar dagen mee gereden maar het begon erger te worden, dus toch maar ff kijken. Wat ik zag beviel me niet echt, de hele trekhaak hing een paar cm lager als voorheen. Dus maar snel naar de dichtsbij zijnde garage om dat ding op de brug te zetten. Daar bleek dat van de trekhaak 2 van de 4 M10 bouten afgebroken waren en deze helemaal krom was geraakt daardoor. Nog een geluk dat er niet nog 1 afgebroken was want dan was ik de trekhaak met caravan eraan (en nog een stukje van de auto ook denk ik) kwijt geraakt. Enige oplossing was de hele trekhaak te vervangen, gelukkig niks aan de auto beschadigd.

Helaas zou het toch wel vrij prijzig worden, dus gezien de staat van de caravan en aankomende kosten daaraan besloten 't niet te laten maken. Dus caravan op een mooie plekje leeg gehaald, wielen er af gehaald en met de auto verder gegaan :D Laatste weekje in een tentje doorgebracht bij familie, dus nog wel een topvakantie gehad (Y) Nu week ik wel waarom er op een RS geen trekhaak mag :lol:

Nog de beloofde foto's van de combinatie op 16 inch:

[img]http://img52.imageshack.us/img52/9739/a ... ng095x.jpg[/img]

[img]http://img171.imageshack.us/img171/9224 ... ing096.jpg[/img]

[img]http://img16.imageshack.us/img16/4797/afbeelding097.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heeft toch niks met de auto te maken lijkt mij!

gelukkig is het allemaal toch nog goed gekomen! moet er niet aan denken dat het fout was gegaan :(

wel een heel stoer gezicht zo!
Gesloten