Wie is de snelste? I dunno!
Deze maatregelen zijn in mijn ogen de optimale om met een (aangepaste) serie auto te sprinten, en snelle tijden te produceren.Ray (Zonnebril) schreef:hoe vernaggel ik me auto in 14 stappen:
Een aantal tips voor maximale acceleratie en minimale tijden:
* bij opschakelen in de toerenbegrenzer laten hangen (indien aanwezig) zodat de gasklep volledig geopend blijft
* optimaal toerental voor minimale wielspin (kost tijd) en op zo hoog mogelijk toerental oppakken v.d. motor
* aandrijflijn bij start met slippende koppeling onder "spanning" houden
* doortrekken tot maximaal haalbaar toerental (Het is afhankelijk van motor en bakkarakteristiek maar het is nodig om de motor zo hoog mogelijk op te laten pakken)
* niet (ont)koppelen maar "trappen" en laten "schieten", schakeltijden moeten onder 650ms liggen
* lage bandspanning aangedreven wielen
* sporing op 0
* camber op 0
* hoge bandspanning op niet aangedreven wielen
* alle overbodige gewicht eruit
* motor niet te lang stationair laten draaien, absoluut niet gassen
* banden met zachte compound
* motor en bak op bedrijfstemperatuur
* velg/ bandenmaat zo klein mogelijk
:lol:
Dit is dus absoluut niet aan te bevelen met een standaard auto !!! Deze knappen daar absoluut niet van op. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt.
Als ik dan ook nog uit moet wijden over alle andere aanpassingen die nodig zijn :-*
Dit topic gaat in principe over acceleratietijden en dit zijn de dingen die dan met een auto (moeten)worden gedaan.
Ik ben dan ook absoluut van mening dat dit enorme extra slijtage aan je auto veroorzaakt. En daar waag ik mijn auto niet aan. Ik neig persoonlijk meer naar snel rijden op secundaire wegen. Dan komen dergelijke autoŽs het best tot hun recht.
Hint:(In Frankrijk vanaf de A1 secundair naar Le Havre, of in Luxemburg vanaf Arlon richting Ettelbruck

Volgens mij de Williams en de vr6
Saxo kan ook nog 0-100 in 7 sec als ik mij niet vergis.
Clio 16v kan ook. Een kennis had er een met duitse motor volledig opgedreven kwam aan 200 pk en deed de nul tot 100 in 6.2 sec ongeveer ... top lag op 255
Waren eens aan het racen tegen een golf gti die met onze kop aan het lachen nekeer de snelheid van 210... wij terug lachen want we stonden in 4 de.... ff zwaaien en weg.... hahaha
Mijne 19 1.4 (kan mij weren) tuned by heinz en borremans ... met onderandere dubb carb
collector turbo
0-100 in 8.3 sec
top 227 km
Clio 16v kan ook. Een kennis had er een met duitse motor volledig opgedreven kwam aan 200 pk en deed de nul tot 100 in 6.2 sec ongeveer ... top lag op 255
Waren eens aan het racen tegen een golf gti die met onze kop aan het lachen nekeer de snelheid van 210... wij terug lachen want we stonden in 4 de.... ff zwaaien en weg.... hahaha
Mijne 19 1.4 (kan mij weren) tuned by heinz en borremans ... met onderandere dubb carb
collector turbo
0-100 in 8.3 sec
top 227 km
Hoelaat heb jij de wekker staan???Pitjes schreef:Volgens mij de Williams en de vr6
collector turbo
0-100 in 8.3 sec
top 227 km
ik heb erin gezeten. Het ding is echt lekker snel, maar je zou het niet zeggen. Een gemiddeld GTT'tje geeft een betere snelheids indruk.turboman schreef:Mitsu Evo 6 http://www.geocities.com/robericblank/M ... -Evo6.html
0-100 in 4,4 seconden... yummie
maar de bochten zijn o zo gaaf met die kist.
heerlijk gewoon
Ben al aan het sparen

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Über-Spammer
das wel grappig 

-
Hallo ik lees dat iedereen zit te smijten met PK,s
Maar wat de GTT nou zo bijzonder maakt is door zijn
ranzig hoog koppel 164NM bij +- 3200 RPM
En 116 PK bij +- 5500 RPM
Toch heel netjes voor C basisblokje
(F1 GTT vermogenstestbank Alfacollege Hoogeveen.)
Ongeblazen motoren hebben veel toeren nodig voor max
koppel vooral 16V,s om de bij 5000 6000 toeren.
Vtecks zelf 7000 RMP.
Dus in de sprint klapt dat C motertje ziijn Max koppel er veel sneller uit.
De Cauberg op in Valkenburg heb ik een GolfIII VR6
genadeloos uitgejakkert de heuvel op is een GTT echt
kicken!( De stoelen waren minder enthousiast
)
Toch wil ik mensen met een 8v of 16v echt niet afkraken hoor lekker doorjanken heeft ook wel iets.
Maarja met de turbo moet je wel altijd rekening houden.
Maar wat de GTT nou zo bijzonder maakt is door zijn
ranzig hoog koppel 164NM bij +- 3200 RPM

En 116 PK bij +- 5500 RPM
Toch heel netjes voor C basisblokje

(F1 GTT vermogenstestbank Alfacollege Hoogeveen.)
Ongeblazen motoren hebben veel toeren nodig voor max
koppel vooral 16V,s om de bij 5000 6000 toeren.
Vtecks zelf 7000 RMP.
Dus in de sprint klapt dat C motertje ziijn Max koppel er veel sneller uit.
De Cauberg op in Valkenburg heb ik een GolfIII VR6
genadeloos uitgejakkert de heuvel op is een GTT echt
kicken!( De stoelen waren minder enthousiast

Toch wil ik mensen met een 8v of 16v echt niet afkraken hoor lekker doorjanken heeft ook wel iets.

Maarja met de turbo moet je wel altijd rekening houden.

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.