Wie is de snelste? I dunno!
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ok, ik weet niet of deze vraag al eens gesteld is maar dan toch, bij deze:
Effe een paar popiejopie snelle auto's onder elkaar.
Ik vraag me af, van boven naar onder, wie is er de snelste, en ook, wie haalt de hoogste top?
Clio 16v
Clio Williams 16v
5GTT
R19 16v
Golf 3 GTI 16v
Golf 3 VR6
Golf 2 G60
Polo 1.6 16v GTI
Civic VTEC
CRX VTEC
Peugeot 106 GTI/Rally 1.6 16v
Peugeot 205 GTI
Peugeot 306 GTI 2.0 16v
Citroën Saxo 1.6 VTS 16v
Astra GSI 2.0 16v
Kadett GSI 2.0 16v
Ford Escort RS2000i
Mazda 323F GT
Nissan Sunny 2.0 GTI
Seat Ibiza GTI 1.8/2.0 16v
Iemand een idee?
Effe een paar popiejopie snelle auto's onder elkaar.
Ik vraag me af, van boven naar onder, wie is er de snelste, en ook, wie haalt de hoogste top?
Clio 16v
Clio Williams 16v
5GTT
R19 16v
Golf 3 GTI 16v
Golf 3 VR6
Golf 2 G60
Polo 1.6 16v GTI
Civic VTEC
CRX VTEC
Peugeot 106 GTI/Rally 1.6 16v
Peugeot 205 GTI
Peugeot 306 GTI 2.0 16v
Citroën Saxo 1.6 VTS 16v
Astra GSI 2.0 16v
Kadett GSI 2.0 16v
Ford Escort RS2000i
Mazda 323F GT
Nissan Sunny 2.0 GTI
Seat Ibiza GTI 1.8/2.0 16v
Iemand een idee?
Just the Cook schreef:Ok, ik weet niet of deze vraag al eens gesteld is maar dan toch, bij deze:
Effe een paar popiejopie snelle auto's onder elkaar.
Ik vraag me af, van boven naar onder, wie is er de snelste, en ook, wie haalt de hoogste top?
Clio 16v
Clio Williams 16v
5GTT
R19 16v
Golf 3 GTI 16v
Golf 3 VR6
Golf 2 G60
Polo 1.6 16v GTI
Civic VTEC
CRX VTEC
Peugeot 106 GTI/Rally 1.6 16v
Peugeot 205 GTI
Peugeot 306 GTI 2.0 16v
Citroën Saxo 1.6 VTS 16v
Astra GSI 2.0 16v
Kadett GSI 2.0 16v
Ford Escort RS2000i
Mazda 323F GT
Nissan Sunny 2.0 GTI
Seat Ibiza GTI 1.8/2.0 16v
Iemand een idee?
cook misschien een goed idee want ik wordt niet genoemd,....21 turbo?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Juezus man, alsof "iedereen" in een 21v turbo rond rijdt, lol. Het is maar een snelle selectie.
ik doe denk ik ook voorzichtig een gooi naar de VR6..... de 2.8 of de 2.9 liter?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ja, dat zeker, maar stel je staat met je autootje bij een stoplicht, staat er naast je een GTI or whatever, dan is het toch wel fijn te weten waar je mee te maken hebt. Ik bedoel, je koopt geen 16v of turbo, omdat je graag boodschapjes met mamma doet....robclio16V schreef:Da's niet zo moeilijk natuurlijk, de VR6.
Dat is een zespitter, terwijl de rest 4 cilinders heeft. De acceleratietijden liggen allemaal zo tussen de 7,5 en 9 sec. gok ik.
Tussen 7,5 en 9 sec zit er een wereld van verschil.
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ok, laten we de VR6 even voor lief nemen. Die halen we eruit, da's niet zo'n 16v als ik bedoelde.
nee laat die erin,die ken je hebben want ik vindt em echt overgewaardeerd dan ken je meer angst hebben voor een golf 2 g60 want die zijn echt rap.Just the Cook schreef:Ok, laten we de VR6 even voor lief nemen. Die halen we eruit, da's niet zo'n 16v als ik bedoelde.
btw de golf heeft een 2.8 en een corrado een 2,9 motor,heeft misschien met gewicht te maken ter compensatie?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Golf VR6 kent ook de 2.9 blok Synchro.patrick b schreef:nee laat die erin,die ken je hebben want ik vindt em echt overgewaardeerd dan ken je meer angst hebben voor een golf 2 g60 want die zijn echt rap.Just the Cook schreef:Ok, laten we de VR6 even voor lief nemen. Die halen we eruit, da's niet zo'n 16v als ik bedoelde.
btw de golf heeft een 2.8 en een corrado een 2,9 motor,heeft misschien met gewicht te maken ter compensatie?
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ik denk dat de Astra GSI of Kadett GSI samen met de Williams ergens bovenin komen te staan... allemaal onder 8 sec.
Maar die is weer niet hier geleverd.
je hebt nu wel de VR6 met haldex koppeling, das alleen met achterwielen als de voorwielen het niet houden. (op zich mooi systeem, alleen kun je er niet echt leuk mee spelen als met een echte 4WD)
Trouwens die tijden die marktplaats opgeeft kun je voor dit lijstje wel vergeten, daar zitten ze er zo een paar 10den naast dus klopt het al snel niet meer.
je hebt nu wel de VR6 met haldex koppeling, das alleen met achterwielen als de voorwielen het niet houden. (op zich mooi systeem, alleen kun je er niet echt leuk mee spelen als met een echte 4WD)
Trouwens die tijden die marktplaats opgeeft kun je voor dit lijstje wel vergeten, daar zitten ze er zo een paar 10den naast dus klopt het al snel niet meer.
CRX zou he tin 7.3 sec moeten doen, maar dat betwijfel ik ook sterk.jacco 16v schreef:honda civic v-tec (160 pk)
van 0 naar 100 in 7.4 sec
bovendien zit er gauw een verschil tussen 2 dezelfde auto's, neem de Williams van Robert en JP.
Daar kunnen echt een paar 10den verschil in komen naar de 100. (en dus ook in vermogen)
Voorlopig moet ik de eerste Kadett GSI/Astra GSI/ Vtec of VR6 nog tegen komen die sneller is dan een goede GTT. Met optrekken zijn ze echt niet sneller.
Remember de Maasvlakte..
Remember de Maasvlakte..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
klopt, vergetenjacco 16v schreef:honda civic v-tec (160 pk)
van 0 naar 100 in 7.4 sec
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Vergis je niet Chris, wellicht heb je alleen de 8 kleppers meegemaakt, maar ik heb eens rondgeneusd op de GSI site, maar volgens de jongens en meisjes daar haal je met een 16v echt de 100 binnen 8 sec. (als je tenminste je auto goed aanvoelt).Chris schreef:Voorlopig moet ik de eerste Kadett GSI/Astra GSI/ Vtec of VR6 nog tegen komen die sneller is dan een goede GTT. Met optrekken zijn ze echt niet sneller.
Remember de Maasvlakte..
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ik heb in een VTEC gereden, omdat ik de wijzers moest checken na inbouw van tellerplaten, maar om nu te zeggen dat ik het nou zo geweldig vond... Zo als iemand al een keer heeft gezegd, het is echt een go-kart voor echte liefhebbers....Steven(ventieldopje) schreef:Jah zeg Civic en de CRX zijn zo ongeveer hetzelfde.
JTC, het heeft toch helemaal niets te maken met wat er in de boeken staat... Het gaat om de rijkunsten.Just the Cook schreef:Vergis je niet Chris, wellicht heb je alleen de 8 kleppers meegemaakt, maar ik heb eens rondgeneusd op de GSI site, maar volgens de jongens en meisjes daar haal je met een 16v echt de 100 binnen 8 sec. (als je tenminste je auto goed aanvoelt).Chris schreef:Voorlopig moet ik de eerste Kadett GSI/Astra GSI/ Vtec of VR6 nog tegen komen die sneller is dan een goede GTT. Met optrekken zijn ze echt niet sneller.
Remember de Maasvlakte..
En geloof me, je verkijkt je op een GTT, en ja het waren 16V's. Staat als het goed is allemaal nog op een tapeje van Dré.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
ja kadett binnen 8 sec naar 100,je zult het moeilijk hebbe tegen een 16v maar weg komt ie absoluut niet.
ik weet wel zeker als je goed overweg kunt,en dan bedoel ik dat je het turbogat probeert zo klein mogelijk te houden dat je wint,ik weet het zeker.
ik heb al geraced tegen zo'n ding en die had em helemaal leeg gemaakt(zonder dat ik het wist)en hij zei kom nu maar!we hebben flink liggen gassen maar hij won niet,het was een fractie maar als ik de wagen leegpluk dan ziet ie helemaal sterretjes.
enh sowiso op een recht stuk is het leuk,maar neem eens wat weggetjes met een paar leuke bochten,ik weet zeker dat de meeste geoon niet kunne winnen van een gt turbo,ik heb zelf een 19 16v maar dat is gewoon niks,is niet te vergelijken,clio daarintegen met iets minder massa is behoorlijk van zijn plek te rukken.
wat is eigenlijk met dat systeem van 4 wd heeft vr6 4 wd dan?
ik weet wel zeker als je goed overweg kunt,en dan bedoel ik dat je het turbogat probeert zo klein mogelijk te houden dat je wint,ik weet het zeker.
ik heb al geraced tegen zo'n ding en die had em helemaal leeg gemaakt(zonder dat ik het wist)en hij zei kom nu maar!we hebben flink liggen gassen maar hij won niet,het was een fractie maar als ik de wagen leegpluk dan ziet ie helemaal sterretjes.
enh sowiso op een recht stuk is het leuk,maar neem eens wat weggetjes met een paar leuke bochten,ik weet zeker dat de meeste geoon niet kunne winnen van een gt turbo,ik heb zelf een 19 16v maar dat is gewoon niks,is niet te vergelijken,clio daarintegen met iets minder massa is behoorlijk van zijn plek te rukken.
wat is eigenlijk met dat systeem van 4 wd heeft vr6 4 wd dan?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Wat schreef ik nou net?Chris schreef:JTC, het heeft toch helemaal niets te maken met wat er in de boeken staat... Het gaat om de rijkunsten.Just the Cook schreef:Vergis je niet Chris, wellicht heb je alleen de 8 kleppers meegemaakt, maar ik heb eens rondgeneusd op de GSI site, maar volgens de jongens en meisjes daar haal je met een 16v echt de 100 binnen 8 sec. (als je tenminste je auto goed aanvoelt).Chris schreef:Voorlopig moet ik de eerste Kadett GSI/Astra GSI/ Vtec of VR6 nog tegen komen die sneller is dan een goede GTT. Met optrekken zijn ze echt niet sneller.
Remember de Maasvlakte..
En geloof me, je verkijkt je op een GTT, en ja het waren 16V's. Staat als het goed is allemaal nog op een tapeje van Dré.

-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ik heb dat GTTurbo gevoel nog nooit mee mogen maken. Ik had wel eens het idee om een GTTurbo te kopen, maar ik ben "bang" voor het onderhoud ervan.
je angst is ook niet helemaal ongegrondJust the Cook schreef:Ik heb dat GTTurbo gevoel nog nooit mee mogen maken. Ik had wel eens het idee om een GTTurbo te kopen, maar ik ben "bang" voor het onderhoud ervan.

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
robclio16V schreef:Volgens mij zit een Astra GSI in 8,0 sec aan de 100, net zo snel als een Clio 16V dus.
Die Kadettilac is ongeveer net zo snel als een Astra, dus met een Willy win je het wel, of met mijn 16V.![]()
is jouw 16v aangepast ofzo?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ja, ik geloof het. Hoeveel moet een beetje GTTurbo nou kosten? Ik heb geen flauw idee.
Een beetje ja, maar ik heb ook 100+ kg aan ICE achterin liggen, dus daar wordt hij weer slomer van.patrick b schreef:robclio16V schreef:Volgens mij zit een Astra GSI in 8,0 sec aan de 100, net zo snel als een Clio 16V dus.
Die Kadettilac is ongeveer net zo snel als een Astra, dus met een Willy win je het wel, of met mijn 16V.![]()
is jouw 16v aangepast ofzo?
GHEGHE!!!patrick b schreef:robclio16V schreef:Volgens mij zit een Astra GSI in 8,0 sec aan de 100, net zo snel als een Clio 16V dus.
Die Kadettilac is ongeveer net zo snel als een Astra, dus met een Willy win je het wel, of met mijn 16V.![]()
is jouw 16v aangepast ofzo?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ik twijfel eraan of een Clio 16v origineel de 100 in 8 sec haalt. 8,5 ok, maar 8?... Ik lees ook wel eens tests en zo, maar meerdere malen gelezen dat de fabrieksopgave van een 16v toch niet helemaal klopt (wat dat betreft) wat niet inhoudt dat het een traag autootje is, want dat is ie dus niet, maar goed..robclio16V schreef:Volgens mij zit een Astra GSI in 8,0 sec aan de 100, net zo snel als een Clio 16V dus.
Die Kadettilac is ongeveer net zo snel als een Astra, dus met een Willy win je het wel, of met mijn 16V.![]()
daar hebben ze nu ook een topic over gemaaktJust the Cook schreef:Ja, ik geloof het. Hoeveel moet een beetje GTTurbo nou kosten? Ik heb geen flauw idee.

naar mijn mening moet je als je een beetje geluk hebt dat je een goeie mag vinden(misschien dat er iemand meegaat kijken)rekenen op ongeveer 1400 a 1800 euro,daar beginnen!!!!!de goeie zo'n beetje.
je ken geluk hebben dat je er eentje zou vinden die minder kost maar dat is dan jouw geluk.
ik denk dat je hierop moet rekenen.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
wauw...patrick b schreef:daar hebben ze nu ook een topic over gemaaktJust the Cook schreef:Ja, ik geloof het. Hoeveel moet een beetje GTTurbo nou kosten? Ik heb geen flauw idee.dat moet je voor de lol eens lezen.
naar mijn mening moet je als je een beetje geluk hebt dat je een goeie mag vinden(misschien dat er iemand meegaat kijken)rekenen op ongeveer 1400 a 1800 euro,daar beginnen!!!!!de goeie zo'n beetje.
je ken geluk hebben dat je er eentje zou vinden die minder kost maar dat is dan jouw geluk.
ik denk dat je hierop moet rekenen.