Wie is de snelste? I dunno!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Ehuuuu en corsa 2.0L 16V
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ray (Zonnebril) schreef:hoe vernaggel ik me auto in 14 stappen:

Een aantal tips voor maximale acceleratie en minimale tijden:
* bij opschakelen in de toerenbegrenzer laten hangen (indien aanwezig) zodat de gasklep volledig geopend blijft
* optimaal toerental voor minimale wielspin (kost tijd) en op zo hoog mogelijk toerental oppakken v.d. motor
* aandrijflijn bij start met slippende koppeling onder "spanning" houden
* doortrekken tot maximaal haalbaar toerental (Het is afhankelijk van motor en bakkarakteristiek maar het is nodig om de motor zo hoog mogelijk op te laten pakken)
* niet (ont)koppelen maar "trappen" en laten "schieten", schakeltijden moeten onder 650ms liggen
* lage bandspanning aangedreven wielen
* sporing op 0
* camber op 0
* hoge bandspanning op niet aangedreven wielen
* alle overbodige gewicht eruit
* motor niet te lang stationair laten draaien, absoluut niet gassen
* banden met zachte compound
* motor en bak op bedrijfstemperatuur
* velg/ bandenmaat zo klein mogelijk


:lol::lol:
Deze maatregelen zijn in mijn ogen de optimale om met een (aangepaste) serie auto te sprinten, en snelle tijden te produceren.

Dit is dus absoluut niet aan te bevelen met een standaard auto !!! Deze knappen daar absoluut niet van op. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt.
Als ik dan ook nog uit moet wijden over alle andere aanpassingen die nodig zijn :-*

Dit topic gaat in principe over acceleratietijden en dit zijn de dingen die dan met een auto (moeten)worden gedaan.

Ik ben dan ook absoluut van mening dat dit enorme extra slijtage aan je auto veroorzaakt. En daar waag ik mijn auto niet aan. Ik neig persoonlijk meer naar snel rijden op secundaire wegen. Dan komen dergelijke autoŽs het best tot hun recht.

Hint:(In Frankrijk vanaf de A1 secundair naar Le Havre, of in Luxemburg vanaf Arlon richting Ettelbruck :D >-) :p , vrijwel nieuw asfalt en ruime overzichtelijke bochten voor het betere "stuurwerk" of was het nu "stuntwerk" :lol: )
Valstrik
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 25 mar 2002 0:00
Locatie: Papendrecht

Weet toevallig iemand hoe snel een 5 gte naar de 100 gaat?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Rond de 9 seconden.
Anonymous

Volgens mij de Williams en de vr6

Saxo kan ook nog 0-100 in 7 sec als ik mij niet vergis.

Clio 16v kan ook. Een kennis had er een met duitse motor volledig opgedreven kwam aan 200 pk en deed de nul tot 100 in 6.2 sec ongeveer ... top lag op 255
Waren eens aan het racen tegen een golf gti die met onze kop aan het lachen nekeer de snelheid van 210... wij terug lachen want we stonden in 4 de.... ff zwaaien en weg.... hahaha


Mijne 19 1.4 (kan mij weren) tuned by heinz en borremans ... met onderandere dubb carb
collector turbo

0-100 in 8.3 sec
top 227 km
Anonymous

Pitjes schreef:Volgens mij de Williams en de vr6

Saxo kan ook nog 0-100 in 7 sec als ik mij niet vergis.

Clio 16v kan ook. Een kennis had er een met duitse motor volledig opgedreven kwam aan 200 pk en deed de nul tot 100 in 6.2 sec ongeveer ... top lag op 255
Waren eens aan het racen tegen een golf gti die met onze kop aan het lachen nekeer de snelheid van 210... wij terug lachen want we stonden in 4 de.... ff zwaaien en weg.... hahaha


Mijne 19 1.4 (kan mij weren) tuned by heinz en borremans ... met onderandere dubb carb
collector turbo

0-100 in 8.3 sec
top 227 km
Hoelaat heb jij de wekker staan???
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Mitsu Evo 6 http://www.geocities.com/robericblank/M ... -Evo6.html

0-100 in 4,4 seconden... yummie
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

turboman schreef:Mitsu Evo 6 http://www.geocities.com/robericblank/M ... -Evo6.html

0-100 in 4,4 seconden... yummie
ik heb erin gezeten. Het ding is echt lekker snel, maar je zou het niet zeggen. Een gemiddeld GTT'tje geeft een betere snelheids indruk.

maar de bochten zijn o zo gaaf met die kist.

heerlijk gewoon

Ben al aan het sparen :P
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Op de Trax meeting (engeland) was er een 0-100km/h sprint, eerste plaats een R5 turbo met twee motoren de tijd dat ie er over deed 3.10 sec. 8)
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

das wel grappig :)
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hallo ik lees dat iedereen zit te smijten met PK,s

Maar wat de GTT nou zo bijzonder maakt is door zijn
ranzig hoog koppel 164NM bij +- 3200 RPM :D :D
En 116 PK bij +- 5500 RPM
Toch heel netjes voor C basisblokje :)
(F1 GTT vermogenstestbank Alfacollege Hoogeveen.)

Ongeblazen motoren hebben veel toeren nodig voor max
koppel vooral 16V,s om de bij 5000 6000 toeren.
Vtecks zelf 7000 RMP.
Dus in de sprint klapt dat C motertje ziijn Max koppel er veel sneller uit.
De Cauberg op in Valkenburg heb ik een GolfIII VR6
genadeloos uitgejakkert de heuvel op is een GTT echt
kicken!( De stoelen waren minder enthousiast :( )

Toch wil ik mensen met een 8v of 16v echt niet afkraken hoor lekker doorjanken heeft ook wel iets. >-)
Maarja met de turbo moet je wel altijd rekening houden. :D
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Plaats reactie