Adrian's Clio V6

Vertel hier alles over je project.
PatrickB
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 jul 2014 7:17

Erg leuk en interessant om het te lezen Adrian (staat er al een tijdje op maar lees het nu pas)! Maar ik kan het me voorstellen dat dit sommigen afschrikt. Wel mooi om te zien dat deze Clio in ieder geval in goede handen is ;)
Adrian schreef:Je moet ongeveer wel rekenen op een kleine 4 dagen als 1 man continu doorgaat als je de distributie en dergelijke doet. Je kunt de koppeling bijvoorbeeld laten zitten dat scheelt je arbeidsuren maar of je daar een risico mee wilt lopen is een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik heb de dynamo/injectors/banden en dergelijke ook gedaan. Dat kost je wel wat tijd. Toen ik een Vee kocht 5 jaar geleden zei er weleens iemand tegen me dat die dingen net zo duur in onderhoud zijn als een gebruikte Porsche. Ik dacht die vent is gek. Helaas komt het wel een beetje in de buurt ja. Niet te vergelijken met een normale RS. Puntje van aandacht als dat een heikel punt is. (U) :)
Dat wat je zei over de onderhoudskosten verbaast me trouwens wel. Ik wist dat gebruikte porsches leuke auto's zijn maar veel aandacht nodig hadden. Dat geldt niet alleen voor oudere, maar ook voor de nieuwere tweedehandse zoals de porsche cayenne uit dit lijstje. Maar ook voor de kopers van porsches zal gelden dat diegenen die er een willen en kunnen kopen, dat ook wel zullen doen en de onderhoudskosten voor lief nemen. Maar ik had nog niet gedacht dat een Clio v6 daar ooit bij in de buurt zou komen. Wel goed om te weten voor mensen die geïnteresseerd zijn in de v6. Het filmpje van autoweek dat hierboven geplaatst werd is trouwens ook een aanrader, leuk verhaal en mooi in beeld gebracht!
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Nog een klein voorbeeldje Patrick :beer:

Afgelopen week gaat het ABS lampje aan. Alle sensoren doorgemeten en ringen + stekkers geïnspecteerd. Geen probleem gevonden. Blijft de ABS computer over. Helaas lukt het geen Bosch of Clip diagnostic tool om te communiceren met de print. Er staat gewoon spanning op de aansluitingen. Draden naar de ECU doorgemeten. Allemaal goed. Een bezoekje aan BBA Reman bevestigt het... :nopom: :lol: Ding is naar de klote..

Helaas is die nergens te vinden. ABS'en van scenic's komen in de buurt maar zijn het niet. Waarschijnlijk Clio V6 specifiek. Telefoontje naar de dealer leert dat deze unit € 1693,12 kost... :smoke: :smoke: :lol:

Iemand? Bosch 0 273 004 586

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140812_174955_zpse0c5e19a.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140812_174959_zps64d04eef.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/IMG_20140812_174949_zps33de57cb.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

€1700?! :lol: :lol: :bye:





:nopom:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Renault zou toch niet zo gek zijn dat ze zoiets alleen voor de V6 gaan ontwikkelen ?? Levert een crossreferentie niets op ?

reparatie : http://www.eps-elektronik.com/renault-s ... 004586.php
Symptome: Sporadischer Ausfall, Totalausfall.
Laatst gewijzigd door Arco op wo 13 aug 2014 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je zou idd denken dat er wel andere merken/types zijn met dezelfde.

Gooi de handdoek niet te snel in de ring, een bezoekje aan een electronica specialist/hobbyist zou je wel eens veel geld kunnen schelen!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is dat ding vies of aangefikt? En dat nummer op de zijkant lijkt me ook niet echt origineel. Al eens eerder vervangen wellicht?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Kanonne!!! Wat een geld! |: :(
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Bedankt voor het meedenken (Y) (Y)
Arco schreef:Renault zou toch niet zo gek zijn dat ze zoiets alleen voor de V6 gaan ontwikkelen ?? Levert een crossreferentie niets op ?

reparatie : http://www.eps-elektronik.com/renault-s ... 004586.php
Symptome: Sporadischer Ausfall, Totalausfall.
Tutuur schreef:Gooi de handdoek niet te snel in de ring, een bezoekje aan een electronica specialist/hobbyist zou je wel eens veel geld kunnen schelen!
Nee er zijn heel veel modellen die dit type 5.3 Bosch hebben. Ze zien er allemaal hetzelfde uit qua lay-out enzo maar net even iets anders qua aansturing. Er zit waarschijnlijk net een andere control module in die auto specifiek zijn met bepaalde 'karaktereigenschappen'. Heb al wat geprobeerd met andere 5.3 computers maar dat gaat niet :beer:

Volkswagen/Audi/Saab/BMW en ook Renault rijden met deze computers maar het gaat om de laatste drie getalletjes in het type nummer (F)

Heb er al twee verschillende ECU experts naar laten kijken met dezelfde conclusie. Geen lijn breuken op de print. Dit komt vaak voor bij de Bosch 5.3 doordat de materialen onderling een te grote uitzettingscoëfficiënt hebben. Hoogstwaarschijnlijk is er dus iets met het controlcomponent op de print.
Tom schreef:Is dat ding vies of aangefikt? En dat nummer op de zijkant lijkt me ook niet echt origineel.
Nee dat is viezigheid. Dat nummer heb ik er opgeschreven (F)


Alle leads en tips zijn welkom (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Phase 1 & Phase 2 niet uitwisselbaar ? Als ik eens wat zoek op internet, volgens het e.e.a. wel.

Maybe dat je met Bosch 0 265 215 515 (Phase2) / Renault 60 20 014 352 (Phase2) / 60 20 013 028 (Phase1) wat verder komt ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Geen idee of die wel communiceert. Denk het niet. Die liggen helaas ook niet voor het oprapen en ééntje lenen om te proberen is een 2K gok.... (D)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Ik vraag je morgen de prijs van robert bosch eens op, geen idee of het wat scheelt? Kan niet meer dan proberen (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Grote kans dat je deze site al gezien hebt maar kunnen ze hier wellicht iets? Lees ik nou goed dat je voor 200 een gebruikte (gerepareerde) krijgt?

http://www.eps-elektronik.com/renault-s ... 004586.php
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die had ik ook gepost. Is alleen reparatie, geen ruil.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Lekker op zitten letten :lol:

Wellicht kunnen ze daar wel repareren? Is het opsturen waard lijkt me. Nieuw kopen kan altijd nog.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Bedankt voor de tips jongens maar zoals eerder gepost heb ik al bij twee experts geweest die allebei hetzelfde zeggen na onderzoek. Niet te repareren. Processor stuk=vernieuwen.

BBA reman is een goed bedrijf waar ik goeie ervaringen mee heb net als RB electronics.

Maar inderdaad proberen kan altijd (Y)

Had gehoopt dat iemand zei.... Ooooow die is hetzelfde als..... :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ook op Franse sites geen verdere info of oplossingen ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Of gewoon oldskool abs verwijderen? ?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Het bosch artikel nummer is bekend maar word enkel en alleen naar dealer verstrekt :(
Leuk zo een VEE6 :X
Racing is the best way to convert money into noise
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Adrian,

In UK zitten best wat slopers. Al gekeken of zal ik er eens achteraan gaan?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zo hé 1700 euro! holy maceroni zeg (U)
Dacht dat Renault mij laatst wou bestelen door € 210,- te vragen voor een rotor en verderkap (uiteraard niet gedaan) maar dit slaat echt alles. :nopom:
Anything worth doing is worth doing right!.
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Zow das balen Adriaan, misschien een paar advertenties plaatsen in Frankrijk?.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Arco schreef:Ook op Franse sites geen verdere info of oplossingen ?
Ik heb nog geen tijd gehad om verder te spitten maar ga dat zeker nog onderzoeken.
mark 5t schreef:Of gewoon oldskool abs verwijderen? ?
Ja dat zou kunnen maar liever niet. Ik kan het nog weleens nodig hebben (D)
Daan2D schreef:Het bosch artikel nummer is bekend maar word enkel en alleen naar dealer verstrekt :(
Leuk zo een VEE6 :X
Enorm bedankt voor het opzoeken Daan (Y) Helaas als verwacht dedicated stuff. (~)
Jean-Paul-S schreef:In UK zitten best wat slopers. Al gekeken of zal ik er eens achteraan gaan?
Ik heb al drie slopers in de UK benaderd waarvan ik weet dat ze Vee's gesloopt hebben maar helaas niet meer op voorraad. Vanmiddag nog twee anderen even bellen. (Y)
Alle tips zijn welkom natuurlijk :beer:


Ja de prijzen zijn heftig voor een Renaultje maarja dat is het lot van een V6 rijden. :grin: Gewoon niet omgeven en rustig aan verder zoeken tot je iets tegen komt. :smoke: :smoke: 8)
Het is geen daily meer dus er staat geen druk op.

Ja dat is zeker een idee Ericon. Heb alleen niet zo goed opgelet bij frans op de middelbare school :smile: :lol: dus dat blijft lastig :gitar:
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

misschien ten overvloede...
al laten checken door de dealer? (tenzij hij echt dood is)

wellicht is de firmware corrupt oid en is hij opnieuw te flashen?
Born Grippy
Frank V.
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 16 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag, Nederland

in engeland kost ie "maar" €1551,- .....6020013028 is org nummer abs pomp
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Ken je het http://WWW.ClioV6Passion.fr? Ik kijk er regelmatig in rond. Interessante topics. Maar een Bosch heb ik er nog niet gevonden.
Als je wil vraag ik er wel eens naar in het "Te koop gevraagd topic ( of achat de pièces )"
5 Alpine Turbo
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

bozothenutter schreef:misschien ten overvloede...
al laten checken door de dealer? (tenzij hij echt dood is)

wellicht is de firmware corrupt oid en is hij opnieuw te flashen?
Chip reageert niet meer. (N) Geen ABS computer gevonden door CLIP of Bosch of wat dan ook.
Frank V. schreef:in engeland kost ie "maar" €1551,- .....6020013028 is org nummer abs pomp
Klopt (Y)
Droes Junior schreef:Ken je het http://WWW.ClioV6Passion.fr? Ik kijk er regelmatig in rond. Interessante topics. Maar een Bosch heb ik er nog niet gevonden.
Als je wil vraag ik er wel eens naar in het "Te koop gevraagd topic ( of achat de pièces )"
Uiteraard (Y) heb al wat lopen via een Franse kennis. Bedankt voor het aanbod :beer:
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die roffels bij het uitrollen :worship:
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Heerlijk!!! :worship: (L)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Mmmmmmmm!!!!! Wat een machine!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

:worship: :worship: (Y)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

(~) (~) prachtig beeld materiaal (L)
Racing is the best way to convert money into noise
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Mooi geluid hoor. (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

(~) (L)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Prachtig, en dus tijd dat je hem weer gefikst krijgt (0)

Ik wou nog een elektronica specialist (ACtronics) aandragen, maar met al twee controles lijkt me dat niet nog wat toevoegen.
Beste optie is denk ik van een sloop er een zien te vinden, of een dealer die per ongeluk nog wat stock heeft liggen en de originele prijs niet weet. :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie