[Renault 19 16v Turbo]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Wie kan mij vertellen welk voltage de mapsensor doorgeeft bij 1 atmosfeer / 0bar overdruk. :wink:
Laatst gewijzigd door TMC16v op wo 24 mei 2006 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

ziet er strak uit !
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

hmz...Heb ook zo'n blok staan die er nog aan moet geloven...

kan ik die ook ff langs brengen ? :bang:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Breng maar,

Heb net vorige week een blokje voor een cabrio gedaan:

Zie resultaat:
Daar is alleen alles vanaf de cilinderkop gedaan.
Thermostaathuis, Kop, Alle metaal/alu dingen zijn schoon. zoals het spruitstuk.


[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%201034.jpg[/img]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mooi blauw kleurtje (Y)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Hey Chris, netjes.

Welke lak heb je gebruikt op je kleppendeksel?
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Mis toch wat op dat blokkie

[img]http://img461.imageshack.us/img461/5425 ... 6162bh.jpg[/img]

Bij de pijlen.
Boven zit bij mij een lagertje dacht ik

En onder, naja,...dat weet je zelf ook wel :smoke:

mijn blokkie tot nu toe...( dissasemble )

[img]http://img461.imageshack.us/img461/712/photo00884cz.jpg[/img]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

blok is ook nog niet klaar volgens mij :)
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

hijs iig verder dan mij :smoke:

beetje pesten :)

Denk dat ik ook maar ff langs ga met de hele handel:D

Kan ie gelij kde zuigers inbouwen :p
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Klopt, Er zit nog geen kruk-as in en spanrol op. Komt allemaal wel.

Heb wel een zuigerveren klemband liggen, dus zuigers wisselen is eitje.
Voor de lak heb ik gewoon Zwart hoogglans gebruikt. Blijft relatief goed zitten met een beetje blanke lak.

Ben vandaag begonnen met het inbouwen van me nieuwe middenconsule met 2 meters. Turbodruk en olie temperatuur. Ook niet geheel onbelangerijk.

[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 202195.gif[/img][img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 202193.gif[/img]

De meters zijn bij geheel zwart als de auto niet op contact staat.
Weet iemand hoeveel CC de standaard injectoren zijn van een F7P motor.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

die metertjes heeft dennis ook in zn TQ zitten volgens mij
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Update:

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20620.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20621.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20622.jpg[/img]

Wacht nog op krukas lagers en axiaallagers dan kan het onderblok eindelijk helemaal in elkaar. Verder heb ik alvast begin van de dynamo opbouw een kleur gegeven. Waterpomprol is ook weer in kleur.
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

ziet er geil uit :worship:

hou vol :bang:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Het belangerijkste componet van de hele motor heb ik: De TURBO!

Fijn klein turbootje voor snelle response.
Garrett TB0228.

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20634.jpg[/img]
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

wel leuk dat je die motor helemaal opbouwt hoor...

maar straks moet je de krukas en zuigers monteren en moet alles er weer af...

had je dat van tevoren niet kunnen verzinnen of ben je gewoon zo'n poets-geile "zo komt het er ooit uit te zien"-figuur???? :lol:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

PtrGte schreef:wel leuk dat je die motor helemaal opbouwt hoor...

maar straks moet je de krukas en zuigers monteren en moet alles er weer af...

had je dat van tevoren niet kunnen verzinnen of ben je gewoon zo'n poets-geile "zo komt het er ooit uit te zien"-figuur???? :lol:
Alles ligt los op elkaar, En binnen 15minuten heb ik alles gedemonteerd.
Verder zitten de zuigers eral in. Dus alleen de krukas hoeft er nog maar in.
Jij heb ook wel altijd wat he |:

(0)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

tja...

als je zelf ooit een bal kaatst... :beer:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

PtrGte schreef:tja...

als je zelf ooit een bal kaatst... :beer:
Mooi, ik wil 4 zuigers van je! :bang:
Moet ik ze ophalen of doe je ook aan TPG (0)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Bier en punk doen het goed in Made :D :beer:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

MarcoG schreef:Bier en punk doen het goed in Made :D :beer:
hoe staat het met jou blokje :worship:
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Alles klaar denk ik. Moest alleen een draad getapt worden voor de olieretour maar die heeft PtRgte zeker al 10x getapt. :wink: En dan kennet blok weer naar Limburg om de rest uit te zoeken.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

MarcoG schreef:Alles klaar denk ik. Moest alleen een draad getapt worden voor de olieretour maar die heeft PtRgte zeker al 10x getapt. :wink: En dan kennet blok weer naar Limburg om de rest uit te zoeken.
Kom weer eens online dan, Al tijd niet gesproken.
Olie retour en aanvoer heb ik al, Bezoekje aan de sloop en zoeken naar 440 leverde het gewenste resultaat.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

[img]http://minddrive.nl/DSC01856.JPG[/img]

verdere uitleg lijkt me niet noodzakelijk. Proost :beer:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zal een hoop herrie geven.....of is ie nog niet af ? :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo worden de kanalen niet bepaald even lang volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, echt spaghettie achtig wordt het niet..

Bel jeroen ff ;)
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Dat is bij een turbo ook niet echt nodig volgens mij. Ik zie iig veel uitlaatspruitstukken voor turbo's die bij lange na niet even lang zijn, zal ongetwijfeld wel beter zijn als ze gelijk zijn, maar ruimte he? Heb je met een 16V al niet zo heel veel....
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Het spruitstuk dat bij alle conversie kits geleverd word is ook geen Spaggetti.
Dus ik denk, Bekiek ut moar. We maken rail zoals fabrieksauto's ook hebben.
Minder scheur gevoelig ook nog eens.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

heeft de GT ook, dus waarom ook niet. Je hebt ook niet echt plek in zo'n clio.

Komt heus wel vooruit.
there is no spoon.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nou minder scheurgevoelig.. da weekzonie

je hebt verschil in uitzetting van staal (spruitstuk) en alu (de kop)


een spaggettie is, als hij een beetje handig ontworpen namelijk ook fexibel. het kan een beetje buigen zonder grote krachten.

Die bonk ijzer die je gaat maken is superstijf.
En hoe dan ook gaatie uitzetten. En volgens murphy natuurlijk anders dan de kop. Je uitlaatpakking moet die beweging opvangen.

Ik zou in jou geval 2 uitlaatpakkingen op mekaar leggen voor de nodige flexibiliteit. Een een paar cm langere uitlaatbouten dan nodig, en dan een busje onder de boutkop leggen. Hierdoor worden de bouten veerkrachtiger en laten meer beweging toe.
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Tom schreef:zo worden de kanalen niet bepaald even lang volgens mij
Log-style spruitstuk

Heb je nog ramhorn-style (wat jeroen had gemaakt)

en spagetti
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

robert schreef:nou minder scheurgevoelig.. da weekzonie

je hebt verschil in uitzetting van staal (spruitstuk) en alu (de kop)


een spaggettie is, als hij een beetje handig ontworpen namelijk ook fexibel. het kan een beetje buigen zonder grote krachten.

Die bonk ijzer die je gaat maken is superstijf.
En hoe dan ook gaatie uitzetten. En volgens murphy natuurlijk anders dan de kop. Je uitlaatpakking moet die beweging opvangen.

Ik zou in jou geval 2 uitlaatpakkingen op mekaar leggen voor de nodige flexibiliteit. Een een paar cm langere uitlaatbouten dan nodig, en dan een busje onder de boutkop leggen. Hierdoor worden de bouten veerkrachtiger en laten meer beweging toe.
Om de spanningen te beperken wou ik de flens in stukken flexen om de spanningen in het spruitstuk te beperken. Zie deze foto:

http://trickmotorsports.home.comcast.ne ... ifold5.jpg

Daarmee voorkom je spanningen tussen flens en de buizenrail. Verder wordt het gewoon afwachten. Sowiezo zie ik het nut niet van spagetti bij turbo. Bij atmosferisch is hij bedoeld om drukpulsen van de cilinder onderling ideaal te benutten. Bij turbo kom je op een grote weerstand uit. Maar ik kan er naast zitten. Maargoed heb in mijn 19 ook geen kilometers ruimte. En heb geen zin om straks met inbouw erachter te komen dat het niet past.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ziet er netjes uit zeg :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Misschien heb ik straks geen eens zin om de motor in te bouwen zo netjes ziet het er nu al uit. Stel je voor dat het vies word :D

maargoed moet ook nog een bak uit elkaar trekken. En even bekijken welke koppeling ik ga gebruiken. ga het zo opbouwen dat ik alleen subframe onder de auto hoef te schuiven en de oude werkend kan uitbouwen.
Gesloten