[Renault 19 16v Turbo]
ziet er strak uit !
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
hmz...Heb ook zo'n blok staan die er nog aan moet geloven...
kan ik die ook ff langs brengen ?
kan ik die ook ff langs brengen ?

Breng maar,
Heb net vorige week een blokje voor een cabrio gedaan:
Zie resultaat:
Daar is alleen alles vanaf de cilinderkop gedaan.
Thermostaathuis, Kop, Alle metaal/alu dingen zijn schoon. zoals het spruitstuk.
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%201034.jpg[/img]
Heb net vorige week een blokje voor een cabrio gedaan:
Zie resultaat:
Daar is alleen alles vanaf de cilinderkop gedaan.
Thermostaathuis, Kop, Alle metaal/alu dingen zijn schoon. zoals het spruitstuk.
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%201034.jpg[/img]
mooi blauw kleurtje 

Hey Chris, netjes.
Welke lak heb je gebruikt op je kleppendeksel?
Welke lak heb je gebruikt op je kleppendeksel?
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
Mis toch wat op dat blokkie
[img]http://img461.imageshack.us/img461/5425 ... 6162bh.jpg[/img]
Bij de pijlen.
Boven zit bij mij een lagertje dacht ik
En onder, naja,...dat weet je zelf ook wel
mijn blokkie tot nu toe...( dissasemble )
[img]http://img461.imageshack.us/img461/712/photo00884cz.jpg[/img]
[img]http://img461.imageshack.us/img461/5425 ... 6162bh.jpg[/img]
Bij de pijlen.
Boven zit bij mij een lagertje dacht ik
En onder, naja,...dat weet je zelf ook wel

mijn blokkie tot nu toe...( dissasemble )
[img]http://img461.imageshack.us/img461/712/photo00884cz.jpg[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
blok is ook nog niet klaar volgens mij 

-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
hijs iig verder dan mij
beetje pesten
Denk dat ik ook maar ff langs ga met de hele handel:D
Kan ie gelij kde zuigers inbouwen

beetje pesten

Denk dat ik ook maar ff langs ga met de hele handel:D
Kan ie gelij kde zuigers inbouwen

Klopt, Er zit nog geen kruk-as in en spanrol op. Komt allemaal wel.
Heb wel een zuigerveren klemband liggen, dus zuigers wisselen is eitje.
Voor de lak heb ik gewoon Zwart hoogglans gebruikt. Blijft relatief goed zitten met een beetje blanke lak.
Ben vandaag begonnen met het inbouwen van me nieuwe middenconsule met 2 meters. Turbodruk en olie temperatuur. Ook niet geheel onbelangerijk.
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 202195.gif[/img][img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 202193.gif[/img]
De meters zijn bij geheel zwart als de auto niet op contact staat.
Weet iemand hoeveel CC de standaard injectoren zijn van een F7P motor.
Heb wel een zuigerveren klemband liggen, dus zuigers wisselen is eitje.
Voor de lak heb ik gewoon Zwart hoogglans gebruikt. Blijft relatief goed zitten met een beetje blanke lak.
Ben vandaag begonnen met het inbouwen van me nieuwe middenconsule met 2 meters. Turbodruk en olie temperatuur. Ook niet geheel onbelangerijk.
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 202195.gif[/img][img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 202193.gif[/img]
De meters zijn bij geheel zwart als de auto niet op contact staat.
Weet iemand hoeveel CC de standaard injectoren zijn van een F7P motor.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
die metertjes heeft dennis ook in zn TQ zitten volgens mij
Update:
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20620.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20621.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20622.jpg[/img]
Wacht nog op krukas lagers en axiaallagers dan kan het onderblok eindelijk helemaal in elkaar. Verder heb ik alvast begin van de dynamo opbouw een kleur gegeven. Waterpomprol is ook weer in kleur.
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20620.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20621.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20622.jpg[/img]
Wacht nog op krukas lagers en axiaallagers dan kan het onderblok eindelijk helemaal in elkaar. Verder heb ik alvast begin van de dynamo opbouw een kleur gegeven. Waterpomprol is ook weer in kleur.
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
ziet er geil uit
hou vol

hou vol

Het belangerijkste componet van de hele motor heb ik: De TURBO!
Fijn klein turbootje voor snelle response.
Garrett TB0228.
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20634.jpg[/img]
Fijn klein turbootje voor snelle response.
Garrett TB0228.
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20634.jpg[/img]
wel leuk dat je die motor helemaal opbouwt hoor...
maar straks moet je de krukas en zuigers monteren en moet alles er weer af...
had je dat van tevoren niet kunnen verzinnen of ben je gewoon zo'n poets-geile "zo komt het er ooit uit te zien"-figuur????
maar straks moet je de krukas en zuigers monteren en moet alles er weer af...
had je dat van tevoren niet kunnen verzinnen of ben je gewoon zo'n poets-geile "zo komt het er ooit uit te zien"-figuur????

Alles ligt los op elkaar, En binnen 15minuten heb ik alles gedemonteerd.PtrGte schreef:wel leuk dat je die motor helemaal opbouwt hoor...
maar straks moet je de krukas en zuigers monteren en moet alles er weer af...
had je dat van tevoren niet kunnen verzinnen of ben je gewoon zo'n poets-geile "zo komt het er ooit uit te zien"-figuur????
Verder zitten de zuigers eral in. Dus alleen de krukas hoeft er nog maar in.
Jij heb ook wel altijd wat he


tja...
als je zelf ooit een bal kaatst...
als je zelf ooit een bal kaatst...

Bier en punk doen het goed in Made



Alles klaar denk ik. Moest alleen een draad getapt worden voor de olieretour maar die heeft PtRgte zeker al 10x getapt.
En dan kennet blok weer naar Limburg om de rest uit te zoeken.
Kom weer eens online dan, Al tijd niet gesproken.MarcoG schreef:Alles klaar denk ik. Moest alleen een draad getapt worden voor de olieretour maar die heeft PtRgte zeker al 10x getapt.En dan kennet blok weer naar Limburg om de rest uit te zoeken.
Olie retour en aanvoer heb ik al, Bezoekje aan de sloop en zoeken naar 440 leverde het gewenste resultaat.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zal een hoop herrie geven.....of is ie nog niet af ? 

nee, echt spaghettie achtig wordt het niet..
Bel jeroen ff
Bel jeroen ff

-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Dat is bij een turbo ook niet echt nodig volgens mij. Ik zie iig veel uitlaatspruitstukken voor turbo's die bij lange na niet even lang zijn, zal ongetwijfeld wel beter zijn als ze gelijk zijn, maar ruimte he? Heb je met een 16V al niet zo heel veel....
heeft de GT ook, dus waarom ook niet. Je hebt ook niet echt plek in zo'n clio.
Komt heus wel vooruit.
Komt heus wel vooruit.
there is no spoon.
nou minder scheurgevoelig.. da weekzonie
je hebt verschil in uitzetting van staal (spruitstuk) en alu (de kop)
een spaggettie is, als hij een beetje handig ontworpen namelijk ook fexibel. het kan een beetje buigen zonder grote krachten.
Die bonk ijzer die je gaat maken is superstijf.
En hoe dan ook gaatie uitzetten. En volgens murphy natuurlijk anders dan de kop. Je uitlaatpakking moet die beweging opvangen.
Ik zou in jou geval 2 uitlaatpakkingen op mekaar leggen voor de nodige flexibiliteit. Een een paar cm langere uitlaatbouten dan nodig, en dan een busje onder de boutkop leggen. Hierdoor worden de bouten veerkrachtiger en laten meer beweging toe.
je hebt verschil in uitzetting van staal (spruitstuk) en alu (de kop)
een spaggettie is, als hij een beetje handig ontworpen namelijk ook fexibel. het kan een beetje buigen zonder grote krachten.
Die bonk ijzer die je gaat maken is superstijf.
En hoe dan ook gaatie uitzetten. En volgens murphy natuurlijk anders dan de kop. Je uitlaatpakking moet die beweging opvangen.
Ik zou in jou geval 2 uitlaatpakkingen op mekaar leggen voor de nodige flexibiliteit. Een een paar cm langere uitlaatbouten dan nodig, en dan een busje onder de boutkop leggen. Hierdoor worden de bouten veerkrachtiger en laten meer beweging toe.
Log-style spruitstukTom schreef:zo worden de kanalen niet bepaald even lang volgens mij
Heb je nog ramhorn-style (wat jeroen had gemaakt)
en spagetti
Om de spanningen te beperken wou ik de flens in stukken flexen om de spanningen in het spruitstuk te beperken. Zie deze foto:robert schreef:nou minder scheurgevoelig.. da weekzonie
je hebt verschil in uitzetting van staal (spruitstuk) en alu (de kop)
een spaggettie is, als hij een beetje handig ontworpen namelijk ook fexibel. het kan een beetje buigen zonder grote krachten.
Die bonk ijzer die je gaat maken is superstijf.
En hoe dan ook gaatie uitzetten. En volgens murphy natuurlijk anders dan de kop. Je uitlaatpakking moet die beweging opvangen.
Ik zou in jou geval 2 uitlaatpakkingen op mekaar leggen voor de nodige flexibiliteit. Een een paar cm langere uitlaatbouten dan nodig, en dan een busje onder de boutkop leggen. Hierdoor worden de bouten veerkrachtiger en laten meer beweging toe.
http://trickmotorsports.home.comcast.ne ... ifold5.jpg
Daarmee voorkom je spanningen tussen flens en de buizenrail. Verder wordt het gewoon afwachten. Sowiezo zie ik het nut niet van spagetti bij turbo. Bij atmosferisch is hij bedoeld om drukpulsen van de cilinder onderling ideaal te benutten. Bij turbo kom je op een grote weerstand uit. Maar ik kan er naast zitten. Maargoed heb in mijn 19 ook geen kilometers ruimte. En heb geen zin om straks met inbouw erachter te komen dat het niet past.
Misschien heb ik straks geen eens zin om de motor in te bouwen zo netjes ziet het er nu al uit. Stel je voor dat het vies word
maargoed moet ook nog een bak uit elkaar trekken. En even bekijken welke koppeling ik ga gebruiken. ga het zo opbouwen dat ik alleen subframe onder de auto hoef te schuiven en de oude werkend kan uitbouwen.

maargoed moet ook nog een bak uit elkaar trekken. En even bekijken welke koppeling ik ga gebruiken. ga het zo opbouwen dat ik alleen subframe onder de auto hoef te schuiven en de oude werkend kan uitbouwen.