ACT: ICT en (web) Design.

Plaats reactie
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

oxje schreef:Kijk eens aan, ik loop alweer achter :)

btw FX5900 is nog steeds sneller ;)
hoe goed is eigenlijk de FX5600.

want deze kan ik voor 145 euro inkoop kopen.
Marcel B.

Nah, als ze zo goedkoop zijn, kan het nooit bijzonder zijn. Goedkoopste die ik kan zien is 159 euro, dus zo goedkoop is et ook weer niet :p
Don't walk the grass... smoke it
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ik heb sinds kort een laptop, een P4-1800. In het configuratiescherm geeft ie aan dat de kloksnelheid op 1,2 ghz zit. De pc boer zei dat dit in te stellen was in XP. Alles nagezocht, niets te vinden. Toen heeft ie zelf gekeken, kon het ook niet vinden. Toen zei ie dat dit wel klopt, dat ie pas naar 1,8 schakelt als het echt nodig is.

Is dit wel waar?
Maurits
Contacteer:

Ik heb een Sony Vaio PIII700.

Als ik op de batterij werk gaat ie automatisch naar 500 mhz en gewoon op stroom naar 700.
De clio is ingeruild!
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Hij staat bij mij zowel op accu als netstroom op 1,2 ghz
Marcel B.

Rene (Mr. TX) schreef:Ik heb sinds kort een laptop, een P4-1800. In het configuratiescherm geeft ie aan dat de kloksnelheid op 1,2 ghz zit. De pc boer zei dat dit in te stellen was in XP. Alles nagezocht, niets te vinden. Toen heeft ie zelf gekeken, kon het ook niet vinden. Toen zei ie dat dit wel klopt, dat ie pas naar 1,8 schakelt als het echt nodig is.

Is dit wel waar?
Weet niet of deze technologie van Intel nog steeds zo heet, maar het heette altijd 'Speedstep'

Hier is een stukje software voor, kan je vast wel ergens downloaden van de intel site.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Maar het klopt dan wel dat ie autom. naar 1,8 gaat als het nodig is?
Marcel B.

Dat weet ik niet, maar je kan het ook instellen in het BIOS, moet je daar maar effe kijken.

Volgens de site van intel is het een dynamisch systeem, wat zo heen en weer kan switchen dus je zou aan kunnen nemen dat dat ook gebeurt als het nodig is.

Ah, je kan ook even hier kijken:

http://www.intel.com/support/processors ... tti002.htm
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Maximum Performance Mode Battery Optimized Mode
Frequency Voltage Power Consumption Frequency Voltage Power Consumption

1.80 GHz 1.30 V 30.0 W 1.20 GHz 1.20 V 20.8 W

Zo te zien klopt het dus :)
martin rs

ik heb nu een eigen site maar kom ruimte tekort. ik hoorde dat webspace redelijk duur is.

nu is mijn vraag kan ik het ook op mijn pc zetten en als die dan aanstaat dat anderen erop kunnen kijken??? dus de space van mijn eigen pc gebruiken
Marcel B.

Moet je

1: Een webserver draaien
2: Direct op een (snelle) internetlijn zitten, of anders op je router portmappen naar je eigen bak.
iMAGE

martin rs schreef:ik heb nu een eigen site maar kom ruimte tekort. ik hoorde dat webspace redelijk duur is.

nu is mijn vraag kan ik het ook op mijn pc zetten en als die dan aanstaat dat anderen erop kunnen kijken??? dus de space van mijn eigen pc gebruiken
Als je een vast IP hebt, plus een webserver als Apache, dan kan het.
Apache 2 draait stabiel onder linux als windows.
Als je een firewall hebt, wel even poort 80 open zetten.

gebruik liever geen IIS, die is te onveilig.
Marcel B.

iMAGE schreef:
martin rs schreef:ik heb nu een eigen site maar kom ruimte tekort. ik hoorde dat webspace redelijk duur is.

Als je een vast IP hebt, plus een webserver als Apache, dan kan het.
Apache 2 draait stabiel onder linux als windows.
Als je een firewall hebt, wel even poort 80 open zetten.

gebruik liever geen IIS, die is te onveilig.
Vast IP hoeft niet speciaal, moet je gewoon zo'n dyndns.org client installeren, en dan martinrs.dyndns.org of een ander domein wat ze aanbieden registreren, dat wijst dan standaard altijd naar jou dynamische IP
martin rs

om eerlijk te zijn begrijp ik geen ene moer van wat er nu gezegd wordt........
Marcel B.

Dan zou ik er niet aan beginnen :)
martin rs

nee ik ga wel op zoek naar webspace :p
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik heb Lycos. Werkt op zich perfect en de ruimte is ook redelijk groot (50MB)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
martin rs

50???????????? bij lycos??? wow das veel hoe gaat dat in zijn werk en wat kost et daar??
Marcel dLC

da's gratis.....
MartijnG
Über-Spammer

http://www.tripod.lycos.nl aanmelden en dan via FTP alles uploaden...je hebt hier niet per se een FTP programma voor nodig, want ze hebben een eigen FTP programma bij Lycos...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
martin rs

oke dan thnx
MartijnG
Über-Spammer

Voor diegene die verstand hebben van netwerken:

Ik ben hier verbonden met het internet via een netwerk. Alles is aangesloten via een router. Normaal gesproken zou je bij netwerkverbindingen toch alle andere PC's in het netwerk moeten zien ?? Nou, bij ons is dat dus niet het geval :( Weet iemand wat hier het probleem is en hoe het op te lossen ??

(Als je meer info wilt om het probleem duidelijker te maken, moet je het maar vragen)
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

martin rs schreef:50???????????? bij lycos??? wow das veel hoe gaat dat in zijn werk en wat kost et daar??
Ga anders naar web1000.com
Die heeft ook 50 EN geen reclame op je site! :) Bij Lycos heb je van die pop-ups volgens mij.
MartijnG
Über-Spammer

Ja maar bij hun heb ik af en toe problemen met het naar plaatjes linken. En bij Lycos heb je heel even een 'schuif' banner over je beeld...niet superstorend zolang je geen proffesionele site hebt...
martin rs

kom er net achter dat ik per email 5 mb krijg bij mijn @home abbonement.

kon maximaal 5 email adressen maken dat heb ik dus net maar ff gedaan 8)
Benny_R

Martijn G (Turbo) schreef:Voor diegene die verstand hebben van netwerken:

Ik ben hier verbonden met het internet via een netwerk. Alles is aangesloten via een router. Normaal gesproken zou je bij netwerkverbindingen toch alle andere PC's in het netwerk moeten zien ?? Nou, bij ons is dat dus niet het geval :( Weet iemand wat hier het probleem is en hoe het op te lossen ??

(Als je meer info wilt om het probleem duidelijker te maken, moet je het maar vragen)
Kzou allereerst eens met statische ip adressen werken kweet niet of je dat al heb. Je stelt je router in op : 192.168.0.1 subnetmask: 255.255.255.0 dan geef je je pc's een volgend nr (bv. 192.168.0.2 enz..)met hetzelfde subnetmask. als je een compaq hebt Standaard modem + netwerkkaart gaat vaak fout. doet die netwerk kaart nix. (of het is toevoel geweest bij 3 mensen waar ik het geinstalleerd heb, allus geprobeerd, haal het mdem deruit en ut werkt.)

Bij @home Router naar buiten wel op automatisch ip adres verkrijgen zetten...

suc6
rasit..

ik zit met een probleempje

ik heb een hauppage dvb-s digitale tv kaart in mijn pc..

hiernaast ben ik ook verbonden aan het internet via een router.. nou is het zo dat als ik netwerkverbindingen open doet, en zie welke kaarten er worden gebruikt, zie ik dat 1 lan verbinding mijn digitale tv kaart gebruikt... hierdoor werkt de tv modus soms dus niet.. wat moet ik doen zodat mijn digitale tv kaart alleen voor DIGITALE TV wordt gebruikt...

alvast bedankt :p
rasit..

rasit.. schreef:ik zit met een probleempje

ik heb een hauppage dvb-s digitale tv kaart in mijn pc..

hiernaast ben ik ook verbonden aan het internet via een router.. nou is het zo dat als ik netwerkverbindingen open doet, en zie welke kaarten er worden gebruikt, zie ik dat 1 lan verbinding mijn digitale tv kaart gebruikt... hierdoor werkt de tv modus soms dus niet.. wat moet ik doen zodat mijn digitale tv kaart alleen voor DIGITALE TV wordt gebruikt...

alvast bedankt :p

helpppppppppp
rasit..

en ik maar denken dat er hier slimme mensen waren :evil: :D
Marcel B.

Hoe kan een digitale tv kaart nou een lan verbinding hebben...

Hoogstens een firewire aansluiting of zoiets, maar dat heb er nix mee te maken
Benny_R

Ja snap der ook nix van.

Misschien gerbuikt iemand software op jouw pc die dezelfde naam heeft als je kaart?

Kzouw ut echt nie wetuh...

Post het eff op http://gathering.tweakers.net heb je zo je oplossing...
rasit..

[img]http://members.rott.chello.nl/rvan6/dvb.JPG[/img]

nou kijk maar, begrijp er geen pleuris meer van..

dat wat onder lan 3 staat is mijn tv kaart.. ik schakel hem vanaf hier uit, maar dan doet de tv het ook niet meer

ik heb heel die lan 3 verbinding niet nodig, maar kan hem niet weg pleuren
Benny_R

Heb je andere apparatuur op je lankaart aangesloten? Heb eigenlijk niet zoveel verstand van die dingen, maar kan me voostellen dat er een ingebouwde netwerkkaart in de beelschermkaart zit in geval dat er randapparatuur op kan/zit...

Misschien beetje ver gezocht maaja, je weet maar nooit...

Zou het eff op dat forum zetten wat ik net zei... denk dat je morgen 10tallen suggestief zult hebben...
iMAGE

Geen idee, daarvoor ken in de kaart niet en tegenwoordig intergreren ze gewoon te veel meuk op een kaartje.

Zie de site van die knakkers, hebben wel aardige support geloof ik. Verder zoeken op google. Probeer dan ook de nieuwsgroepen. Want je vraag is voor hier misschien wel te specifiek.

Succes in ieder geval :D
Ben

oxje schreef:Hoe kan een digitale tv kaart nou een lan verbinding hebben...

Hoogstens een firewire aansluiting of zoiets, maar dat heb er nix mee te maken
klik voor de page
klik pdf manual

Moet wel duidelijk zijn zo lijkt mij. Zo moeilijk kan het toch niet zijn ik begrijp het zelfs nog met me dronken en stonedekop en zelfs op dit tijd stip nog ;)
Luxe tv kaart versies hebben altijd leuke extra's ;)
Rasit als je nou een snellere internet verbinding aanschaft hoef ik geen tv kaart te kopen stream je alles online :p

DVB Data Services

With the WinTV-DVB-s Data Application, you can use any IP-based DVB data services. These may include Web/News-Broadcast Services (Web-Casting), Multicast-Streaming Services or File Transfer Services.

Data broadcasts being received by the WinTV-DVB-s card will be treated in the same manner as if received by a network card. This is why the reception of arbitrary IP-based DVB data services is possible, as is integration with the Windows network architecture, and thus, compatibility to other Internet applications.

Because the WinTV-DVB-s card doesn't transmit data out onto a 'normal' network but by means of DVB data broadcasting, some specific additional parameters need to be set. The WinTV-DVB-s Data Application allows the administration of these many potential services and the setting of any necessary related parameters. Like our other applications, to make the WinTV-DVB-s Data Application easier to understand, most user adjustable settings incorporate tool-tips, which appear after the mouse pointer stays over them for approximately one second.

In order to use the WinTV-DVB-s card as a network card, the front-end settings and filter must be configured. Under the front-end settings is the input section of the WinTV-DVB-s card: consisting of tuner, demodulator, LNB voltage supply control and DiSEqC Signal level. Services A Service is, in the context of the WinTV-DVB-s card, a data application (and a set of any necessary parameters to receive a DVB data service).

With the selection of a service, all adjustments are made in such a way that the appropriate DVB data service can be used. The parameters needed for the use of a DVB data service (frequency, symbol rate, polarisation, PID, IP or MAC address) should be given to you by the provider of the service.
Plaats reactie