
Roy's GT5 project...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
wel lastig idd. En in geval van de uitlaat heb je niet veel keus als je die wilt hebben. Die powerflex moet je gewoon annuleren en bij biesheuvel halen ofzo. Dat schiet toch niet op zo.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Goed vandaag kwam er een nieuw pakketje...
Nu wel de juiste.
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6247.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6248.jpg[/img]
Alleen reed ik net even een stukje met mn 5 en ineens had ik een hele grote rookpluim achter me hangen... Oliedruk was ook iets lager als normaal.
Toch maar even terug naar huis gereden, luchtfilterslang eraf....
Ongeveer een cm. speling op de as...
R.I.P. T2
Gelukkig heeft jochem nog een zo goed als nieuwe T25.
Die gaat weer van zijn gele 5 af en komt dan binnenkort op de mijne.

Nu wel de juiste.
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6247.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6248.jpg[/img]
Alleen reed ik net even een stukje met mn 5 en ineens had ik een hele grote rookpluim achter me hangen... Oliedruk was ook iets lager als normaal.
Toch maar even terug naar huis gereden, luchtfilterslang eraf....

Ongeveer een cm. speling op de as...

R.I.P. T2
Gelukkig heeft jochem nog een zo goed als nieuwe T25.

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Verder geen motorschade dan? Uitlaat wordt in elk geval genieten 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Turbo is verder nog niet stuk. Er zit alleen erg veel speling op. Ik denk als ik nu nog een paar keer goed gas geef dat ie echt ploft.
Laatst gewijzigd door Roy op ma 5 mei 2008 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mooi op tijd dan
En nooit verkeerd om een grotere turbo te monteren natuurlijk 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Heeft Jochem die turbo er net opzitten kan die em er al weer af halen.... zo blijf je lekker bezig 
Ga je zondag nog wel naar Gronau of wilde je (toch al) met de megane gaan?

Ga je zondag nog wel naar Gronau of wilde je (toch al) met de megane gaan?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Als ik ga, dan ga ik met mijn 5. En die is waarschijnlijk niet klaar voor zondag dus sla ik een jaartje over.WouterW schreef: Ga je zondag nog wel naar Gronau of wilde je (toch al) met de megane gaan?

5 GT Turbo '88 GT5
Annuleren wil ik wel, maar dan wil ik ook wel een refund, dat snap je. Morgen effe bellen.Tom schreef:wel lastig idd. En in geval van de uitlaat heb je niet veel keus als je die wilt hebben. Die powerflex moet je gewoon annuleren en bij biesheuvel halen ofzo. Dat schiet toch niet op zo.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heel vervelend al je T2 kapot is en er een T25 mogelijk is.....




5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
and another piece of me op de GT5 

Immer wieder die verdammte Holländer
arme steenland!
ik leef met je mee knul
ik leef met je mee knul
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Helaas Ray, dit is al een andere-Ray- schreef:and another piece of me op de GT5

Zaterdag de oude T2 na 20 trouwe dienstjaren vervangen voor een verse T25.
Oude eraf..
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6263.jpg[/img]
Old vs. new..
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6251.jpg[/img]
Uitgefreesde elbow..
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6252.jpg[/img]
En uiteindelijk de nieuwe turbo weer gemonteerd.
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6267.jpg[/img]
Het witte walmen is gelukkig weg nu.
Gister even een klein stukje gereden. Zonder bleedvalve om te kijken hoe hoog de druk nu staat. Netjes op 0,7 bar.
Alleen lijkt hij nog steeds wat weinig oliedruk te hebben. Maar of dat in de meter zit of in de motor...
Ik heb zo'n vermoeden dat de druksensor niet helemaal fris meer is. Van de week even naar kijken voordat ik echt lange stukken ga rijden.

Oude eraf..
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6263.jpg[/img]
Old vs. new..
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6251.jpg[/img]
Uitgefreesde elbow..
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6252.jpg[/img]
En uiteindelijk de nieuwe turbo weer gemonteerd.

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_6267.jpg[/img]
Het witte walmen is gelukkig weg nu.

Gister even een klein stukje gereden. Zonder bleedvalve om te kijken hoe hoog de druk nu staat. Netjes op 0,7 bar.

Alleen lijkt hij nog steeds wat weinig oliedruk te hebben. Maar of dat in de meter zit of in de motor...

Ik heb zo'n vermoeden dat de druksensor niet helemaal fris meer is. Van de week even naar kijken voordat ik echt lange stukken ga rijden.
5 GT Turbo '88 GT5
had jij geen aparte oliedrukmeter?
Immer wieder die verdammte Holländer
Er zal over een tijdje vast wel weer een rollenbank zijn.Steven schreef:Wanneer ga je rollen Roy? Als je snel bent heb ik nog 1 krat Jupiler voor je

En anders een keertje tussendoor.
Ach, als hij iets sneller is als voorheen vind ik het goed. Pk's zeggen mij eigenlijk niet zoveel. Als ik richting een rollenbank zou gaan zou ik het eerder doen om te checken of hij goed loopt.-PAZ- schreef:Met een beetje redelijke druk moet deze gtt toch ook wel 150 wiel pk's halen lijkt me

5 GT Turbo '88 GT5
Nope. Ik ben vroeger al eens bij de dealer geweest om de oliedruk te laten controleren. Toen deed die meter ook al raar. Toen was er niks aan de hand en gaf hij de juiste waardes.-Ray- schreef:had jij geen aparte oliedrukmeter?
Maar nu met die nieuwe turbo wil ik niet het risico lopen dat ik hem sloop door te weinig druk.
5 GT Turbo '88 GT5
15 juni op de terapel meeting de uitgelezen kans om op de rollenbank te gaan.
tot dan????
tot dan????
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
die turbo sloop je niett door te weinig olie, die krijgt toch max maar 1 bar op zijn kiezen. er zit in de leiding (die lange 6kant stuk) een restrictor / terugslagklep die er voor zorgt dat de keer ringen niet er uitgeperst worden